تست سرعت اینترنت

معرفی چند ابزار برای سنجش میزان سرعت اینترنت

اینترنت در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین ارکان زندگی ما به حساب می‌آید و تا حد زیادی به آن وابسته هستیم. از این رو در مطلب چه مقدار سرعت اینترنت برای شما کافیست؟ به این موضوع و سرعت مورد نیاز برای انجام هرکاری پرداختیم که پیشنها می‌کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

در این مطلب اما قصد داریم ابزاری را به شما معرفی کنیم که به کمک آن بتوانید سرعت اینترنت خود را بسنجید، تا آگاه شوید که آیا به عنوان مثال سرعت و پینگ اینترنت شما برای بازی‌های آنلاین مناسب است یا خیر؟ در ادامه همراه ما باشید.

پیش از پرداختن به ادامه متن در نظر داشته باشید که هنگام انجام تست سرعت اینترنت باید ارتباط دستگاه‌های دیگر با مودم را قطع کنید و همچنین مطمئن شوید که کامپیوتر و یا گوشی که با آن در حال انجام تست هستید در حال دانلود و یا بروزرسانی نرم افزارها نباشد (اگر این موارد را رعایت نکنید ممکن است سرعت اینترنت شما و یا پینگ آن کمتر از حد واقعی نشان داده شود).

Ookla

یکی از اولین‌ها و بهترین‌های ابزار تست سرعت اینترنت تحت وب Ookla می‌باشد که از سرعت پاسخگویی، دقت و اطلاعات مفیدی برخوردار است و با انجام یک تست ساده می‌تواند اطلاعات بسیار کاربردی را در اختیار شما بگذارد. در حال حاضر برنامه‌‌ی Ookla برای اندروید و ios نیز در دسترس قرار دارد تا بتواند کاربران بیشتر، و دستگاه‌های وسیع‌تری را پوشش دهد.

Ookla
Ookla

این سایت در طول سایت‌های اخیر همیشه سعی کرده تا سرورهای خود را بهبود ببخشد و همچنین امکانات بیشتری به کاربران ارائه دهد. به عنوان مثال این سایت مدتی قبل سرویسی را معرفی کرد که به کمک آن می‌توانید توانایی اینترنت خود در انجام استریم 4k را متوجه شوید.

پس از انجام تست Ookla اطلاعاتی نظیر سرعت دانلود، آپلود و پینگ اینترنت را به شما نشان می‌دهد. در آخر ناگفته نماند که از آنجایی که این سایت رایگان این سرویس‌ها را ارائه می‌دهد بنر‌های تبلیغاتی هنگام انجام تست به شما نشان داده می‌شود که می‌تواند تأثیر اندکی به روی نتیجه پایانی داشته باشد.

Fast.com

Fast.com یکی دیگر از ابزارهای سنجش سرعت اینترنت است که بسیار ساده طراحی شده و هیچ پیچیدگی در کار کردن با آن وجود ندارد. این سایت مطعلق به Netflix می‌باشد و به همین دلیل انتخاب بسیار خوبی است برای این که متوجه شوید اینترنت شمت استریم با کیفیت مورد نظر را بدون وقفه پخش می‌کند یا نه.

Fast.com
Fast.com

البته این سایت خیلی کامل نیست و کابرد اصلی آن به سنجش سرعت برای استریم Netflix برمی‌گردد و اگر قصد انجام تست سرعت پیشرفته را دارید که امکانات بسیاری هم به شما بدهد شاید این سایت بهترین انتخاب ممکن نباشد، چرا که به عنوان مثال نمی‌توانید سرور مورد نظر جهت انجام تست را مشخص کنید.

Speedof.me

این سایت شباهت زیادی با Ookla دارد و می‌تواند اطلاعات مختلف را در پایان تست در اختیار شما بگذارد. نکته‌ی بسیار مثبت و خوب سایت Speedof.me این است که تغییر سرعت دانلود و آپلود شما را در قالب یک نمودار کلی به نمایش می‌گذارد که حتی شما می‌توانید این اطلاعات را با نتایج داده‌های تست قبلی قیاس کنید.

Speedof.me
Speedof.me

در واقع این سایت برای سنجش پایداری و ثبات اینترنت سما بسیار کاربردی است چون به سادگی در نمودار تولید شده توسط آن می‌توانید تعداد کاهش‌های سرعت دانلود و آپلود خود را مشاهده کنید.

Testmy.net

Testmy.net سایت تست سرعت اینترنتی است که به طور کامل به روی HTML5 و PHP اجرا می‌شود. این یعنی این که Testmy.net مانند دیگر سایت‌ها به نرم افزارهای شخص ثالث مانند Flash یا Java  نیاز ندارد و همین موضوع باعث دقیق‌تر شدن نتایج تست شما می‌شود و به بیان ساده یعنی تست این سایت دقت بالاتری دارد.

Testmy.net
Testmy.net

این ویژگی باعث می‌شود تا این سایت ابزار بسیار مناسبی برای سنجش اختلاف سرعت بین مرورگرهای مختلف به حساب بیاید و به کمک آن بتوانید بهترین مرورگر برای اینترنت خود را شناسایی کنید تا با استفاده از آن سریع‌تر بتوانید امور مورد نظر خود را انجام دهید. از نکات منفی این سایت می‌توان به طراحی پیچیده‌ی آن شاره کرد که شاید باعث شود همه کاربران نتوانند به سادگی سایت‌های دیگر با آن ارتباط برقرار کنند.

منبع: Cnet

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰