راهنمای جامع و کامل برای انتخاب بهترین کاور برای گوشی

کاور و گلس در افزایش طول عمر گوشی‌ها نقش بسیار مهمی دارند. از آن‌جایی که انواع مختلفی از کاورها در بازار موجود هستند، ممکن است به هنگام انتخاب ما را دچار تردید کنند. در این متن سعی داریم راهنمایی جامع برای انتخاب بهترین کاور برای گوشی ارائه دهیم و شما را در این انتخاب یاری کنیم.

کدام نوع کاور مناسب شماست؟

کاورهای متنوع برای اسمارت فون‌ها
کاورهای متنوع برای اسمارت فون‌ها

کاورهای موجود در بازار انواع و طرح‌های گوناگونی دارند. برخی از آن‌ها بیشتر جنبه فانتزی و برخی دیگر بیشتر جنبه مراقبتی دارند. برخی از آن‌ها باریک، برخی دیگر ضخیم، برخی دارای محافظت سه‌بعدی و برخی دیگر نیز به شکل کیف پول هستند؛ اما آیا همه انواع کاورها برای هر نوع گوشی با هر نوع کاربری مناسب هستند؟ طبیعتا خیر. باید با توجه به نوع استفاده از گوشی، بهترین کاور برای آن انتخاب شود. برای این انتخاب بهتر است در ابتدای کار، از انواع مختلف کاور اسمارت فون شناخت داشته باشیم. انواع کاور گوشی به شرح زیر هستند:

کاورهای باریک: این کاورها در اغلب حالات بسیار باریک هستند و ضخامت تلفن همراه را شکل قابل ملاحظه‌ای نمی‌افزایند. کاورهای باریک در بیشتر حالات تک‌لایه هستند و از TPU یا پلی‌کربنات ساخته‌شده‌اند. کاورهایی با این طرح در بازار به وفور یافت می‌شوند و برای افرادی که علاقمند هستند مراقبت قابل قبولی از تلفن همراه داشته باشند و به ضخامت گوشی نیافزایند، بهترین کاور برای گوشی هستند.

کاور باریک اسمارت فون
کاور باریک اسمارت فون

کاورهای هیبریدی: کاورهای هیبریدی گزینه‌ای میانگین بین کاورهای باریک و کاورهای ضخیم هستند. این کاورها در بیشتر حالات باریک هستند و ضخامت زیادی ندارند و در عین حال، از گوشی مراقبت بیشتری به نسبت کاورهای باریک انجام می‌دهند. در کاورهای هیبریدی، ترکیبی از مواد اولیه برای ساخت استفاده می‌شود. به عنوان مثال، بیشتر آن‌ها دارای فریم پشتی پلی‌کربناتی و فریم کناری از جنس TPU هستند. لازم به ذکر است که این کاورها چندلایه هستند.

کاور هیبریدی تلفن همراه

کاورهای ضخیم: کاورهای ضخیم نجات‌دهنده جان تلفن همراه به طور عمده در هر شرایطی هستند. این کاورها ضخامت گوشی را به‌طور قابل‌توجه افزایش می‌دهند، ولی می‌توانند از گوشی در اکثریت شرایط محافظت کنند. کاورهای ضخیم برای آن دسته از افراد که در محیط‌های سخت و مضر برای گوشی فعالیت دارند، مناسب است.

کاور ضخیم اسمارت فون
کاور ضخیم اسمارت فون

کاورهای کیف پولی: کاورهای کیف‌پولی که به طور عمده به‌شکل کیف پول ساخته می‌شوند، دارای جایگاهی برای نگهداری کارت‌های بانکی یا کارت‌های شناسایی هستند و می‌توانند از این لحاظ نیز خیال کاربر را آسوده کنند. مزیت این کاروها به نسبت سایر کاورها، دارابودن محافظ صفحه نمایش است. علاوه بر حفاظت از بدنه گوشی، با کاوری که روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد، می‌توانند از صفحه نمایش تلفن همراه نیز مراقبت قابل قبولی ارائه دهند. بنابراین اگر به دنبال محافظت از تلفن همراه در کنار نگهداری از کارت‌هایتان هستید، می‌توانید نگاهی هم به سمت کاورهای کیف پولی بیاندازید.

کاور کیف پولی گوشی
کاور کیف پولی گوشی

در اکثر حالات، بهترین کاور برای گوشی می‌تواند کاور هیبریدی باشد. چراکه هم دارای ضخامت کمی است و هم می‌تواند مراقبت از گوشی را تضمین کند. اغلب این کاورها، دارای استاندارد‌های استفاده‌شده در کاورهای ضخیم هستند و می‌توانند با ضخامت کم‌شان نظر‌های کاربران را به سمت خود جلب کنند.

در طرف دیگر، کاورهای ضخیم مطرح هستند که به‌خاطر دارابودن ضخامت زیاد، توسط تعدادی از کاربران نقد می‌شوند، اما باید به‌خاطر داشته باشید که این کاورها برای افرادی که بیشتر در محیط‌های سخت فعالیت می‌کنند و نمی‌توانند از تلفن همراه به خوبی مراقبت کنند، بسیار مناسب هستند و می‌توانند خیال چنین افرادی را از بابت سلامتی تلفن همراه خود راحت کنند.

کاورهای کیف پولی اغلب از دو نوع ماده اولیه ساخته می‌شوند: پلاستیک و چرم. لازم به ذکر است که کاورهایی که از چرم ساخته‌می‌شوند، مقداری گران‌تر هستند ولی می‌توانند زیبایی چندین برابری به تلفن همراه شما هدیه دهند. در کنار این زیبایی، محافظت از صفحه نمایش تلفن همراه و نگهداری کارت‌های بانکی و در بعضی از حالات نگهداری از پول نقد، می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.

در این متن، توصیه ما برای انتخاب بهترین کاور برای گوشی ، کاورهای ساخته‌شده توسط شرکت اسپیژن است. این کاورها نه تنها می‌توانند کارایی مطلوبی برای تلفن همراه‌تان داشته باشند، بلکه دارای ظرافت طراحی خاصی نیز هستند که می‌توانند زیبایی را در کنار امنیت برای‌تان به ارمغان بیاورند. علاوه بر این موارد، قیمت نسبتا پایین محصولات شرکت اسپیژن آن‌ها را مستعد برای انتخاب‌شدن به عنوان بهترین کاور برای گوشی کرده‌است.

در کنار کاورهای اسپیژن، سایر شرکت‌های سازنده کاور اسمارت فون نیز می‌توانند کارایی مطلوبی برای‌تان داشته باشند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به آترباکس و UAG اشاره کرد. برندهای کاورهای تلفن همراه که در بازار موجود هستند تنوع بسیار زیادی دارند که دست کاربر را برای انتخاب آن‌ها باز نگه می‌دارند. نکته‌ای که حین انتخاب بهترین کاور گوشی باید به آن دقت کرد، زیبایی در کنار امنیت است. به عبارت ساده‌تر باید کاوری را انتخاب کنید که هم زیبایی خاصی برای تلفن همراه داشته باشد و هم سلامتی آن را تضمین کند.

در این بین، برخی از کاورها در بازار موجود هستند که در حین استفاده از آن‌ها در تلفن همراه، نه تنها سلامتی گوشی را دچار مشکل می‌کنند، بلکه فرآیند جداشدن گلس گوشی از صفحه نمایش را نیز تسهیل می‌کنند. در نتیجه، حین انتخاب بهترین کاور گوشی ، باید آن را چندین بار روی گوشی تست کرد و در نهایت انتخاب مطلوبی داشت.

۷ شرکت مطرح تولیدکننده کاور گوشی

برای این‌که بتوانید بهترین کاور گوشی را انتخاب نمایید، باید از برندهای کاورهای تلفن همراه مطلع شوید. ۷ شرکت مطرح که مشغول تولید کاورهای تلفن همراه هستند به شرح زیر هستند:

۱) نیلیکن(Nillkin)

شاید یکی از مشهورترین شرکت‌های سازنده کاور گوشی در ایران، شرکت نیلیکین باشد. محصولات این شرکت در ایران به وفور یافت می‌شوند و توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت علاوه بر کاورهای تلفن همراه، در تولید گلس تلفن همراه نیز فعالیت می‌کند.

۲) اسپیژن(Spigen)

کاور شرکت اسپیژن برای گوشی
کاور شرکت اسپیژن برای گوشی

همان‌طور که اشاره کردیم، شرکت اسپیژن یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های سازنده کاور تلفن همراه است و به‌خاطر کیفیت مطلوبی که دارد می‌تواند کاربران تلفن همراه را برای مدت طولانی راضی نگه‌دارد. تقریبا تمام انواع کاور شامل ضخیم، باریک، هیبریدی و کیف پولی، توسط این شرکت تولید می‌شوند و به‌خاطر همین تنوع بالا هم، شرکت اسپیژن طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد.

لازم به ذکر است که کاورهای این شرکت به طور عمده برای گوشی‌های پرچم‌دار طراحی و ساخته می‌شوند و از این رو می‌توانند برای کاربران تلفن‌های همراه پایین‌رده قابل قبول نباشند.

۳) آترباکس(Otterbox)

کاور شرکت آترباکس برای تلفن همراه
کاور شرکت آترباکس برای تلفن همراه

شاید شما هم در بازار کاورهایی را مشاهده کرده باشید که دارای زایده‌ای در فریم پشتی باشند. این زایده از کاور می‌تواند مقداری فاصله داشته باشد و برای تصویربرداری سلفی قابلیت مطلوبی به حساب بیاید. دو انگشت کاربر استفاده‌کننده از تلفن همراه در طرفین این زایده قرار می‌گیرد و باعث راحتی تصویربرداری سلفی می‌شود. این کاورها، به طور عمده ساخته شرکت آترباکس هستند.

اغلب کاورهای شرکت آترباکس، به شکل ضخیم طراحی می‌شوند تا در شرایط محیطی نامساعد از تلفن همراه محافظت مطلوبی به همراه داشته باشند. محصولات این برند، به نسبت محصولات شرکت اسپیژن گران‌قیمت‌تر هستند و برای آن دسته از افراد که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خیال‌شان را درباره حفاظت از تلفن همراه خود آسوده کنند، مناسب هستند.

کاورهای شرکت آترباکس فقط برای محصولاتی موجود هستند که در ایالات‌متحده یافت می‌شوند. بنابراین اگر تلفن همراهی که در دست دارید، در ایالات‌متحده هم قابل تهیه است، به احتمال قوی می‌توانید کاور آترباکس آن را در بازار بیابید.

۴) اسپک (Speck)

کاورهای شرکت اسپک برای تلفن‌های همراه
کاورهای شرکت اسپک برای تلفن‌های همراه

کاورهایی که محصول شرکت اسپک هستند از دو ویژگی پیروی می‌کنند: محافظت بالا و ضخامت کم. این محصولات ضخامت کمی دارند، ولی این موضوع به این معنا نیست که محافظت از تلفن همراه به شکل مطلوب انجام نمی‌شود. محصولات این شرکت هم دارای ضخامت کمی هستند و هم می‌توانند نهایت محافظت را از تلفن همراه داشته باشند.

کاورهای این شرکت اغلب برای پرچم‌داران شرکت‌های سازنده تلفن همراه قابل تهیه هستند، اما در این بین، سورپرایزهایی هم برای دارندگان میان‌رده‌ها فراهم شده‌است. برای برخی از میان‌رده‌ها نیز، این شرکت محصولات مرتبطی در نظر گرفته است.

UAG (۵ یا Urban Armor Gear

کاور شرکت UAG برای اسمارت فون
کاور شرکت UAG برای اسمارت فون

کاورهای این شرکت که برای تلفن‌های همراه شرکت اپل، سامسونگ و گوگل ساخته‌شده‌اند، بیشتر جنبه محافظتی از تلفن همراه را مدنظر قرار می‌دهند. این دسته از کاورها، در بین کاورهای ضخیم قرار می‌گیرند و می‌توانند محافظت حداکثری از تلفن همراه را به‌همراه بیاورند. کاورهای UAG از تلفن همراه در حین افتادن از ارتفاع و ضربات محافظت می‌کنند.

البته این شرکت، دارای کاورهایی نیز هست که از ضخامت کمتری برخوردار هستند و می‌توانند برای پرداخت‌های مبتنی بر NFC و شارژ بی‌سیم نیز کارا باشند. به عنوان نمونه‌ای برای تنوع محصولات این شرکت، می‌توانیم به کاورهای ارائه‌شده به تلفن‌های همراه سری اِی سامسونگ اشاره کنیم.

از لحاظ قیمت این محصولات نیز باید به قیمت نسبتا بالای آن‌ها اشاره کنیم. بنابراین اگر قیمت بالای کاور گوشی برای‌تان اهمیت خاصی ندارد، می‌توانید برای انتخاب بهترین کاور گوشی ، سراغ کاورهای شرکت UAG بروید.

۶) Ringke

کاور گوشی شرکت Ringke

این شرکت، به دارابودن محولات با تنوع بالا مشهور است و از این لحاظ می‌تواند نیازهای هر کاربری را رفع کند. از محصولات هواوی تا محصولات اپل، کاوری با برند Ringke در بازار وجود دارد. نقطه مزیت این برند در این است که حتی برای گوشی‌های ساخته‌شده قبل از سال ۲۰۱۶ نیز کاوری تولید کرده است و از این لحاظ می‌تواند حتی کاربران گوشی‌های قدیمی را نیز راضی نگه‌دارد.

۷) Poetic

کاورهای گوشی شرکت Poetic
کاورهای گوشی شرکت Poetic

این شرکت تولیدکننده بهترین کاور برای گوشی ، بیشتر برای تولیدکردن کاورهای ضخیم با حداکثر مراقبت از گوشی مشهور است. این محصولات بسیار شبیه به محصولات سایر برندهای معرفی‌شده در این لیست هستند و از این لحاظ ویژگی خاصی به کاربر ارائه نمی‌دهند. ولی، به‌خاطر قیمت پایین‌تری که به نسبت سایر برند‌های معرفی‌شده در این لیست دارند، می‌توانند نظر کاربران را به سمت خود جلب نمایند.

برای انتخاب بهترین کاور برای گوشی باید در ابتدای کار نیازهای خود را مورد بررسی قرار دهید و سپس برای انتخاب این محصولات تلاش کنید. به عنوان مثال، اگر در محیطی مرطوب از تلفن همراه استفاده نخواهید کرد، نیازی نیست که کاور ضدآب تهیه نمایید. به عنوان مثالی دیگر، کاورهایی که دارای استاندارد MIL-STD 810G 516.6 هستند می‌توانند نهایت مراقبت را از گوشی به همراه داشته باشند و از گوشی در حین پایین‌افتادن از ارتفاع زیاد و ضربات شدید مراقبت کنند. بنابراین اگر گوشی‌تان در چنین شرایطی قرار نخواهد گرفت، الزامی به تهیه محصولاتی با آن استاندارد وجود نخواهد داشت.

به عنوان نکته آخر، باید بگوییم که از استفاده از بهترین کاور برای گوشی واهمه‌ای نداشته باشید و با استفاده از این محصولات، از تلفن همراه خود مراقبت کافی را به عمل بیاورید.

اگر شما هم برند مناسبی برای کاور گوشی می‌شناسید می‌توانید در بخش نظرات همین پست با ما درمیان بگذارید.

منبع: Androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

نتایج نظرسنجی در مورد قاب گوشی‌ها

کاور گوشی‌ها را می‌توان از پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم جانبی گوشی دانست که به نوعی بر...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

سیلیکون مایع چیست و چرا اپل برای ساخت کاورهایش از این ماده استفاده می‌کند؟

نام شرکت پرآوازه‌ی اپل (Apple) را امروزه همه‌جا می‌توانید ببینید. یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های...

آریا مقدم time-alt ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سهم بازار شارژرهای دیواری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷

در بین تمامی اقلامی که همراه با لوازم الکترونیکی خریداری می‌شوند، شارژرها را می‌توان مهم‌ترین...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

راهنمای فعال کردن ایرتگ (AirTag)

جدیدترین محصول جانبی شرکت اپل، ایرتگ است که یک ردیاب هوشمند برای کاربران اپل است. ایرتگ با...

صدرا علی‌پور time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

کدک های صوتی چه هستند و چرا در انتخاب هدفون اهمیت دارند؟

به احتمال زیاد با فرمت های تصویری یا صوتی متفاوت آشنا هستید یا حداقل نام‌شان به گوش‌تان خورده...

پارسا جهانبانی time-alt ۷ تیر ۱۴۰۰

گالیوم نیترید چیست؟ با آینده‌ی فناوری های شارژ سریع آشنا شوید

گالیوم نیترید یا GaN چیست؟ قبل از اینکه وارد مبحث تاثیر گالیوم نیترید در شارژرها شویم،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

نحوه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون

درانتهای سال گذشته میلادی ما شاهد یکی از عجیب‌ترین تصمیمات شرکت اپل بودیم. این حرکت مرموز چیزی...

مهدی حیدری time-alt ۳ خرداد ۱۴۰۰

چرا آیفون ۱۳ بدون پورت شارژر ایده جالبی به نظر نمی‌رسد؟

آیفون 13 بدون پورت/درگاه شارژر ایده مزحکی به نظر می‌رسد؟ آیا شایعات بی‌معنا هستند؟ در رابطه با...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۰