انواع گلس گوشی

انواع گلس گوشی : با ناجی صفحه نمایش تلفن همراه بیشتر آشنا شوید

گوشی‌های موبایل، با پیشرفت تکنولوژی و تغییر رویه زندگی انسان، عضو جدانشدنی زندگی او شده‌اند و دائما در زندگی انسان دخل و تصرف دارند. با در نظر گرفتن این مهم باید از این محصولات نهایت مراقبت را به عمل آورد تا بتوانند کارایی مطلوبی از خود به نمایش بگذارند. در این بین، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه‌ها، صفحه نمایش آن‌هاست. این بخش از موبایل شدیدا آسیب‌پذیر است و اگر دقت ویژه‌ای به آن نشود، به زودی آسیب می‌بیند و خراب می‌شود. برای محافظت از این عضو، راهکارهای متنوعی از قبیل محافظ‌های صفحه نمایش یا گلس مطرح می‌شوند که با استفاده از آن‌ها، می‌توان طول عمر صفحه نمایش تلفن همراه را افزایش داد.

چرا گلس؟

چرا باید از گلس برای صفحه نمایش گوشی خود استفاده کنیم؟

تهیه گلس برای صفحه نمایش تلفن همراه هزینه‌ای برای مشتری و کاربر در پی دارد. به عبارت ساده‌تر، اگر فردی علاقمند است گلسی را روی صفحه نمایش تلفن همراه خود داشته باشد، باید هزینه آن را پرداخت کند، اما چرا باید این هزینه پرداخت شود؟

برخی از گوشی های هوشمند، دارای گوریلا گلس در نسخه‌های گوناگون هستند که می‌توانند در برابر آسیب‌های ممکن مقاومت داشته باشند. ولی برای گوشی‌های دیگر که دارای گوریلا گلس نیستند چه کار باید کرد؟ این‌جا است که ویژگی‌های گلس گوشی نمایان می‌شود. این محصولات، می‌توانند صفحه نمایش گوشی را در برابر ضربات و خط و خش و حتی شوک‌های الکتریکی مقاوم کنند و زیبایی و طول عمر صفحه نمایش را افزایش دهند.

گلس گوشی، برای افزایش بهینگی و مقاومت صفحه نمایش در برابر عوامل خارجی تهیه می‌شود. ممکن است در حالتی، ضربه‌ای به صفحه نمایش وارد شود که حتی با وجود گوریلا گلس نیز، صفحه نمایش دچار آسیب شود. این‌جا است که می‌شود روی گلس گوشی حساب باز کرد.

انواع گلس گوشی

ایده گلس و محافظ صفحه نمایش که برای بار اول توسط آقای هربرت شیگل در سال ۱۹۶۸ ارائه شد، توانست برای صفحه نمایش تلویزیون‌ها ایده‌ای خلاقانه و مناسب باشد. در نهایت، با الهام از آن ایده، محافظ صفحه نمایش تلفن‌های همراه یا گلس گوشی، معرفی و به بازار عرضه شد.

گلس‌های گوشی‌ها در انواع متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند و در اختیار کاربران قرار داده شده‌اند. قبل از تهیه گلس گوشی، باید به فکر نوع آن باشیم تا با انتخاب مناسب‌ترین نوع گلس، برای اسمارت فون‌مان بهترین محافظ صفحه نمایش را داشته باشیم. انواع گلس گوشی از لحاظ نوع جنس عبارتند از:

۱) شیشه حرارت‌دیده (Tempered Glass)

۲) پلاستیک پت (PET Plastic)

۳) پلاستیک تی پی یو (TPU Plastic)

۴) محافظ صفحه نمایش چندلایه (Multi-Layered Screen Protector)

۱) شیشه حرارت‌دیده

این نوع صفحه نمایش که در بازار ایران از جمله معمول‌ترین گلس‌ها است، علاوه بر محافظت در برابر خط و خش، در برابر ضربات نیز محافظت قابل قبولی از خود دارد. با استفاده از این نوع گلس، می‌توانید از سلامتی صفحه نمایش در طولانی مدت اطمینان حاصل کنید و به راحتی از تلفن همراه خود در محیط‌های گوناگون استفاده کنید.

۲) پلاستیک پت

پلاستیک پت
پلاستیک پت

این گلس، که به طور عمده از پلاستیک ساخته شده است، در برابر خط و خش‌های نه چندان قوی مقاومت می‌کند و عملا در برابر ضربات وارده به صفحه نمایش، مقاومتی ندارد.

۳)پلاستیک تی پی یو

پلاستیک تی پی یو
پلاستیک تی پی یو

گلس ساخته‌شده از پلاستیک تی پی یو، به طور اختصاصی برای مقاومت در برابر خط و خش طراحی شده است. مقاومت این گلس در برابر خط و خش بیشتر از گلس ساخته شده از پلاستیک پت است و می‌تواند در برابر خش‌های قوی نیز از خود مقاومت نشان دهد.

۴) محافظ صفحه نمایش چندلایه

این نوع از محافظ‌ها، علاوه بر مقاومت در برابر ضربات و خط و خش، در برابر شوک‌های برقی تا یک مقدار مشخص نیز مقاومت نشان می‌دهند. این نوع از محافظین صفحه نمایش، نسخه تکمیل‌شده گلس گوشی هستند و می‌توانند در برابر هر عامل خارجی تهدید‌کننده مانیتور گوشی، از خود مقاومت نشان دهند. 

لازم به ذکر است که به عنوان مثال گلس تی پی یو که به طور اختصاصی برای مقاومت در برابر خط و خش طراحی شده است، به نسبت سایر انواع گلس گوشی ، در این مورد مقاومت بهتری به نمایش می‌گذارد. با تعمیم این موضوع، می‌توان نتیجه گرفت که هر نوع گلسی برای کار خاصی ساخته شده است و در آن کار هم می‌تواند نمایش قابل قبولی داشته باشد.

گلس‌های که در بالا ذکر کردیم، از لحاظ نوع ساختار تقسیم‌بندی شده‌اند، اما این محصولات از لحاظ نوع دیدی که به کاربر ارائه می‌دهند نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. انواع گلس گوشی بر حسب نوع دیدی که به کاربر ارائه می‌دهند عبارتند از:

۱) گلس صفحه نمایش بسیار شفاف

۲) گلس صفحه نمایش ضدتابش

۳) گلس صفحه نمایش افزایش‌دهنده حریم خصوصی

۴) گلس صفحه نمایش آینه‌ای

۱) محافظ صفحه نمایش بسیار شفاف

محافظ صفحه نمایش بسیار شفاف
محافظ صفحه نمایش بسیار شفاف

این نوع گلس تلفن همراه، از مواد اولیه‌ای بسیار شفاف ساخته‌شده است و به همین دلیل هم می‌تواند دید بسیار شفافی از صفحه نمایش به کاربر ارائه دهد. محافظ صفحه نمایش بسیار شفاف، در برابر ورود اشعه فرابنفش خورشید مقاوم است و از این رو، اجازه نمی‌دهد تجربه کاربری کاربر از تلفن همراه به خاطر اشعه‌های مزاحم خورشید دچار مشکل شود.

۲) محافظ صفحه نمایش ضدتابش

محافظ صفحه نمایش ضدتابش
محافظ صفحه نمایش ضدتابش

محافظ صفحه نمایش ضدتابش، همان طور که از اسمش هم پیدا است، به طور عمده برای خودداری از اثرگذاری اشعه فرابنفش در دید کاربر ساخته شده است. مانند گلس بسیار شفاف، این گلس نیز از اثرگذاری اشعه فرابنفش در تجربه کاربری کاربر از تلفن همراه خودداری می‌کند و تصاویر نمایش داده شده در صفحه نمایش را به خوبی به کاربر به نمایش می‌گذارد. در بین مردم، این نوع از گلس محافظ صفحه نمایش، گلس مات نامیده می‌شود.

علاوه بر آن، این گلس‌ها، در برابر اثر انگشت نیز مقاوم هستند. اگر شما نیز از ماندن اثر انگشت در صفحه نمایش خود رنج می‌برید، با انتخاب گلس صفحه نمایش ضدتابش و استفاده از آن در اسمارت فون خود، می‌توانید اثرات انگشت روی صفحه نمایش را به حداقل برسانید و از استفاده از تلفن همراه خود لذت ببرید. این محصولات، از ویژگی ابتدایی گلس‌های صفحه نمایش ، یعنی مقاومت در برابر خط و خش نیز بهره‌مند هستند.

۳) محافظ صفحه نمایش افزایش‌دهنده حریم خصوصی

محافظ صفحه نمایش افزایش‌دهنده حریم خصوصی
محافظ صفحه نمایش افزایش‌دهنده حریم خصوصی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مکان‌های عمومی حین استفاده از گوشی هوشمند خود معذب شوید و احساس کنید سایر افراد آن جمع، در حال تماشای صفحه نمایش گوشی شما هستند. در چنین حالتی، بهترین پیشنهاد برای شما، استفاده از محافظ صفحه نمایش افزایش‌دهنده حریم خصوصی است.

اگر در تلفن همراه‌تان از این نوع گلس استفاده کنید، فقط شما قادر خواهید بود به صفحه‌ی نمایش تلفن همراه دسترسی پیدا کنید. بقیه افراد جز صفحه‌ای سیاه‌رنگ چیزی نخواهند دید.

۴) محافظ صفحه نمایش آینه‌ای

محافظ صفحه نمایش آینه‌ای
محافظ صفحه نمایش آینه‌ای

این محصولات، گوشی را به یک آینه جذاب، در زمان‌های عدم استفاده از تلفن همراه، تبدیل می‌کنند. این نوع گلس برای افرادی که به ظاهر و قیافه خود اهمیت می‌دهند، مناسب است. البته، در گوشی‌های امروزی، به دلیل وجود دوربین سلفی، نیاز به چنین گلسی کمتر احساس می‌شود و به همین دلیل هم گلس صفحه نمایش آینه‌ای، کمترین محبوبیت را در بین کاربران امروزی تلفن همراه دارد. 

با تهیه گلس صفحه نمایش، مانیتور گوشی را از آسیب‌های جدی محافظت کنید. به‌خاطر داشته باشید که آسیب‌های ناشی از ضربات یا شوک‌های برقی، می‌توانند هزینه‌های گزافی برای تعمیر صفحه نمایش به کاربران تحمیل کنند. بنابراین، با هزینه بسیار کم، می‌توانید از این گلس‌های محافظ استفاده کرده و هزینه تعمیرات مانیتور گوشی را به حداقل برسانید. 


منبع: Fixmyphone

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱