بهترین مموری کارت های قابل خرید

بهترین مموری کارت های قابل خرید

همان‌طور که اطلاع دارید هر دوربینی، از کارت‌های حافظه برای ذخیره تصاویر و ویدیوهای گرفته‌شده استفاده می‌کند. این کارت‌های حافظه دارای تنوع بسیار بالایی هستند که انتخاب محصول مورد نظر را سخت‌تر و سخت‌تر می‌کند. این محصولات توسط شرکت‌های مختلفی و در ظرفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند. در این متن، بهترین مموری کارت های قابل خرید برای دوربین را معرفی و نقاط ضعف و قوت هر کدام را ذکر می‌کنیم.

نه تنها انواع متنوع کارت های حافظه دوربین‌ها دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند، بلکه دارای سرعت‌های متفاوتی نیز می‌باشند. به عبارت ساده‌تر، برخی از مموری‌ها انتقال سریع‌تر داده‌ها را ممکن می‌کنند؛ در حالی‌که برخی دیگر، با سرعت انتقال پایین داده، باعث آزار و اذیت کاربران می‌شوند.

نوع مموری کارت

در حالت کلی دو نوع مموری کارت در بازار وجود دارد: SDHC و SDXC.

نوع اول کارت های حافظه SDHC یا Secure Digital High Capacity است. کلمه SDXC نیز مخفف عبارتSecure Digital eXtended Capacity می‌باشد و نوع دیگری از کارت حافظه در نظر گرفته می‌شود. تفاوت عمده‌ای که این دو نوع کارت حافظه دارند، در ظرفیت حافظه آن‌هاست. حافظه‌های SDHC در ظرفیت‌های ۴ الی ۳۲ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار دارند؛ در حالی‌که SDXC از ۶۴ گیگابایت تا ۲ ترابایت قابل استفاده هستند.

ظرفیت

برای انتخاب بهترین مموری کارت های قابل خرید ، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار، ظرفیت مورد نیاز کارت حافظه است. اگر به ظرفیت بیش از ۳۲ گیگابایت نیاز دارید، بهتر است به دنبال کارت‌های حافظه SDXC باشید. در سمت دیگر، اگر دوربین شما رزولوشن بالایی دارد و تصاویر باکیفیت بالایی ثبت می‌کند، توصیه ما کارت‌های حافظه دارای ظرفیت بیش از ۶۴ گیگابایت است. این مموری کارت‌ها همچنین می‌توانند برای ذخیره ویدیوهای 4K نیز کارایی داشته باشند.

سرعت

وقتی موضوع سرعت در مموری کارت‌ها به میان می‌آید، انتخاب مقداری سخت‌تر می‌شود. سرعت مموری کارت‌های عمومی موجود در بازار در ۴ کلاس در دسترس کاربران قرار می‌گیرند: ۱۰، ۶، ۴ و ۲. مموری کارت‌های دارای کلاس سرعتی ۲، کم‌سرعت‌ترین و مموری کارت‌های دارای کلاس سرعتی ۱۰، پرسرعت‌ترین می‌باشند. شماره کلاس سرعتی مموری کارت اشاره به کمترین سرعت نوشتن روی مموری کارت دارد. به عنوان مثال، مموری کارت دارای کلاس سرعتی ۲، حداقل با سرعت ۲ مگابایت بر ثانیه توانایی نوشتن اطلاعات را دارد.

البته شاید روی برخی از مموری کارت‌ها حرف U را برای نمایش سرعت محصول ببینید. این محصولات سرعت نوشتن بیشتری دارند و به نسبت ۴ کلاس سرعتی ذکرشده، جدیدتر هستند. به عنوان مثال، مموری کارتی با کلاس سرعتی U1، حداقل با سرعت ۱۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را ذخیره می‌کند. به عنوان مثالی دیگر مموری کارتی با سرعت U3 با حداقل سرعت ۳۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را روی خود ثبت می‌نماید. اگر تصمیم دارید ویدیوهای 4K را در دوربین خود ضبط کنید، بهتر است به سراغ مموری کارت‌های U3 بروید. بهترین مموری کارت های قابل خرید ارائه‌شده در این متن، همگی دارای کلاس سرعتی U1 یا U3 هستند.

علاوه بر حداقل سرعت نوشتن اطلاعات روی مموری کارت، فاکتور دیگری نیز روی انتخاب بهترین مموری کارت های قابل خرید تاثیرگذار است. این عامل، سرعت UHS نام دارد و به  بالاترین سرعت اسمی هر مموری کارت اشاره می‌کند. این سرعت یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی بهینه‌بودن ثبت تصاویر متعدد (Burst Shot) است. مموری کارت‌های UHS-I دارای حداکثر سرعت ۱۰۴ مگابایت بر ثانیه هستند. در سمت دیگر، مموری کارت‌های UHS-II نیز سرعت بیشینه ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته مموری کارت‌های UHS-III نیز چند وقتی می‌شود که معرفی شده‌اند و با سرعت ۶۲۴ مگابایت بر ثانیه فعالیت می‌کنند. این مموری کارت‌ها، در حال حاضر، چندان در بازار مرسوم نیستند.

انجمن SD همچنین کارت‌های حافظه را بر اساس کلاس سرعتی متفاوتی نیز دسته‌بندی می‌کند. این دسته‌بندی در محدوده V6 تا V90 تعریف می‌شود. بهترین مموری کارت برای ویدیوهای 4K که توسط این نوع دسته‌بندی، طبقه‌بندی شده است، V30 یا بیشتر است.

در حالت کلی اگر تصمیم به تصویربرداری با فرمت خام یا RAW دارید و علاقمند هستید ویدیوهای با کیفیت بالا را ثبت نمایید، بهتر است روی مموری کارت‌های با سرعت بالا فکر کنید. البته حین خرید باید به پشتیبانی دوربین از سرعت مموری کارت مورد نظرتان نیز دقت کنید. اگر سرعت مموری کارت توسط دوربین پشتیبانی نشود، با سرعت کمتری از مموری کارت استفاده خواهد شد. به عبارت دیگر، هزینه مموری کارت با تکنولوژی بالاتر را پرداخت می‌کنید و در نهایت از مموری کارت ارزان‌قیمت استفاده می‌کنید.

۱) سن دیسک اکستریم پرو

سن دیسک اکستریم پرو
سن دیسک اکستریم پرو

در حالت کلی، بالاترین ارزش خرید در لیست بهترین مموری کارت های قابل خرید به سن دیسک اکستریم پرو (SanDisk Extreme Pro) اختصاص می‌یابد. این محصول سرعت بالا و کیفیت بسیار خوبی را در کنار قیمت مناسب به کاربران ارائه می‌دهد. این مموری کارت ظرفیت ۱۶ تا ۵۱۲ گیگابایت را در دسترس کاربران قرار می‌دهد و تقریبا برای هر نوع کاربری محصول مناسبی دارد. قیمت این محصول چندان بالا نیست. به عنوان مثال، نسخه ۳۲ گیگابایتی آن دارای قیمت کمتر از ۲۰ دلار می‌باشد.

این مموری کارت دارای سرعت U3 است و می‌تواند فایل‌ها را با سرعت ۹۰ مگابایت بر ثانیه ثبت کند. همچنین سرعت خواندن اطلاعات توسط این مموری کارت نیز برابر ۹۵ مگابایت بر ثانیه است. این سرعت برای ثبت تصاویر با فرمت خام یا RAW و ثبت ویدیوهای 4K مناسب می‌باشد.

نقطه جذاب این کارت حافظه، ضدآب بودن، مقاومت در برابر شوک الکتریکی، مقاومت در برابر دمای بالا و حتی مقاومت در برابر اشعه ایکس است. همچنین سن دیسک دارای نرم‌افزار بازگردانی اطلاعات نیز می‌باشد که برای بازیابی اطلاعات پاک‌شده می‌تواند مفید واقع شود. در نهایت باید به گارانتی یک ساله این محصول در آمریکا نیز اشاره کنیم.

نقاط قوت: سریع، مقاوم و قیمت مناسب

نقطه ضعف: مموری کارت‌های سریع‌تر ز این محصول نیز موجود هستند (البته با قیمت بالاتر)

۲) سن دیسک اکستریم UHC

سن دیسک اکستریم UHC
سن دیسک اکستریم UHC

عنوان مناسب‌ترین قیمت در بین بهترین مموری کارت های قابل خرید به سن دیسک اکستریم USC اختصاص می‌یابد.

اگر کلمه “پرو” را از نخستین مموری کارت معرفی‌شده در این لیست حذف کنید، به مورد دوم لیستمان خواهید رسید. این محصول با قیمت حدود ۱۰ دلاری خود، ارزش خرید بالایی دارد و برای مصارف عمومی مناسب است.

این مموری کارت با سرعت نوشتن اطلاعات ۴۰ مگابایت بر ثانیه، شاید برای مصارف حرفه‌ای مناسب نباشد، اما با در نظر گرفتن قیمت پایین، برای مصارف عمومی، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هاست.

این مموری کارت نیز در ظرفیت‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایت در دسترس کاربران قرار دارد.

نقاط قوت: قیمت پایین، طراحی بادوام

نقطه ضعف: سرعت نه چندان بالا

۳) سونی SF-G مقاوم

سونی SF-G مقاوم
سونی SF-G مقاوم

اگر به دنبال مموری کارت سریع و بسیار بادوام هستید، سونی SF-G مقاوم (Sony SF-G Tough UHS-II SDHC) یکی از بهترین گزینه‌ها برای‌تان است.

محصول اولی که در لیست بهترین مموری کارت های قابل خرید معرفی کردیم، سرعت بسیار بالایی دارد و شاید برای همه مناسب نباشد. از این رو، سونی SF-G مقاوم، می‌تواند سرعت بیشتری را نیز ارائه دهد. در کنار سرعت بالا، ضد آب و ضد گردوخاک‌بودن این محصول، شرایط مناسبی را برای کاربران آن فراهم می‌کند.

این محصول توانایی ثبت اطلاعات با سرعت ۲۹۹ مگابایت بر ثانیه را دارد که می‌تواند برای ثبت ویدیوهای 8K نیز مناسب باشد. لازم به ذکر است که کلاس سرعتی این مموری کارت، V90 است و از این رو بسیار سریع می‌باشد. دستگاه‌های موجود در بازار شاید همگی نیازمند چنین سرعتی نباشند، اما با وجود چنین محصولی، دیگر هیچ دوربینی از فقدان مموری کارت رنج نخواهد برد.

همچنین این مموری کارت مقاومت بسیار بالایی دارد و اگر در درون جیب‌های‌تان باشد و به طور ناخواسته در داخل ماشین لباسشویی قرار گیرد، هیچ مشکلی گریبان‌گیر مموری نخواهد بود.

در کنار کیفیت بالا، قیمت این محصول نیز بالاست. به عنوان مثال، قیمت نسخه ۳۲ گیگابایتی این مموری حدود ۷۰ دلار در نظر گرفته شده است.

نقاط قوت: سرعت و مقاومت بسیار بالا

نقاط ضعف: قیمت بالا و عدم وجود کلیدی برای مقاومت در برابر نوشتن

۴) لکسار ۱ ترابایت پروفشنال

لکسار ۱ ترابایت پروفشنال
لکسار ۱ ترابایت پروفشنال

اگر به دنبال مموری کارتی با ظرفیت هارد اکسترنال هستید، می‌توانید روی لکسار ۱ ترابایت پروفشنال (Lexar 1 TB Professional 633x UHS-I SDXC) حساب کنید.

شاید برای مصارف روزمره، ظرفیت ۳۲ گیگابایت کافی باشد، اما اگر نیازمند حافظه بیشتری هستید، لکسار ۱ ترابایت پروفشنال گزینه‌ای مطلوب برای‌تان است.

علاوه بر ظرفیت بالا، این مموری کارت با سرعت خواندن اطلاعات ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت ثبت اطلاعات ۷۰ مگابایت بر ثانیه می‌تواند یکی از سریع‌ترین گزینه‌های موجود در بازار باشد. لکسار ۱ ترابایت پروفشنال مقاومت مطلوبی در برابر شرایط سخت محیطی دارد، اما در این زمینه به خوبی محصول سونی نیست.

این محصول با سرعت مطلوب خود برای فیلمبرداری 4K و سه‌بعدی و تصویربرداری با فرمت خام نیز مناسب است.

معمولا کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا، قیمت بالایی نیز دارند، اما این مموری کارت، نسبت به سایر مموری کارت‌های با ظرفیت بالا، قیمت کمتری دارد. نسخه ۱ ترابایتی این مموری کارت با قیمت حدودی ۲۰۰ دلاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نقاط قوت: سرعت خواندن اطلاعات بالا، یکی از مقرون به صرفه‌ترین کارت‌های حافظه ۱ ترابایتی بازار

نقاط ضعف: طراحی با دوام کمتر و سرعت نوشتن کمتر به نسبت محصولات رده بالای لیست

۵) لکسار پروفشنال ۱۰۰۰ ایکس

لکسار پروفشنال ۱۰۰۰ ایکس
لکسار پروفشنال ۱۰۰۰ ایکس

از جمله ویژگی‌های بارز لکسار پروفشنال ۱۰۰۰ ایکس (Lexar Professional 1000x UHS-II SDHC) می‌توان به سرعت خواندن اطلاعات ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه‌ای اشاره کرد. اگر دوستدار سرعت بالای آپلود توسط مموری کارت هستید، لکسار پروفشنال ۱۰۰۰ ایکس یکی از مطلوب‌ترین گزینه‌ها برای‌تان است.

در ابتدای لیست با معرفی مموری کارت سن دیسک اکستریم پرو سرعت ۹۰ مگابایت بر ثانیه‌ای را نیز معرفی کردیم، اما ممکن است این سرعت نیز برای برخی از افراد کم باشد. به همین دلیل، می‌توان روی لکسار پروفشنال ۱۰۰۰ ایکس حساب ویژه‌ای باز کرد. در کنار این، سرعت نوشتن اطلاعات ۶۰ مگابایت بر ثانیه نیز توسط این مموری در دسترس کاربران قرار دارد.

این محصول نیز در ظرفیت‌های ۳۲ الی ۲۵۶ گیگابایتی و با قیمت ۱۳ الی ۵۰ دلاری در دسترس است.

نقطه قوت: سرعت خواندن اطلاعات بالا

نقاط ضعف: دوام کمتر  سایر محصولات لیست و سرعت پایین ثبت اطلاعات

اگر شما نیز محصول خاصی در نظر دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Businessinsider

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱