بررسی گوشی هواوی Y9a

سری Y یکی از برند‌های نام آشنای صنعت گوشی‌های هوشمند میان‌رده و نماینده هواوی در این بازار وسیع است. گوشی Y9a در تاریخ ۷ سپتامبر سال جاری به جانشینی Y9s به بازار عرضه شد و تا به امروز به واسطه ویژگی‌های جذاب و قیمت مناسب، با استقبال خوب کاربران به خصوص در کشور خودمان مواجه شده است.

در ادامه به طور مفصل به جایگاه این گوشی در بازار میان‌رده‌ها، برتری‌ها و ضعف‌هایش می‌پردازیم اما پیش از آن نگاهی به جدول مشخصات کامل گوشی هواوی Y9a داشته باشید.

تعداد سیم کارتدو سیم کارت
ابعاد۱۶۳.۵ * ۷۶.۵ * ۸.۹۵ میلی‌متر
وزن۱۹۷ گرم
ساختار بدنهپلاستیک براق
تراشهMediaTek Helio G80
پردازنده ‌ی مرکزیهشت هسته‌ای (دو پردازنده Cortex-A75 2GHz و شش پردازنده Cortex-A55 1.8GHz)
پردازنده ‌ی گرافیکیMali-G52 MC2
نوع صفحه نمایشIPS LCD capacitive touchscreen, 16.7M colors
اندازه صفحه نمایش۶.۶۳ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل فول اچ‌دی+
تراکم پیکسلی صفحه نمایش۳۹۷ پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش۱۶.۷ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایش– (ضد خش)
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایششیشه برش‌خورده ۲.۵ بعدی
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
مقدار RAM۶/۸ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیبله
شبکه های ارتباطی2G / 3G / 4G
شبکه 2G2G GSM: B2/B3/B5/B8
شبکه 3G3G UMTS: B1/B2/B4/B5/B8
شبکه 4GFRL-L22:
4G LTE FDD: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B28
4G LTE TDD: B38/B40/B41

FRL-L23:
4G LTE FDD: B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B20/B28/B66
4G LTE TDD: B38/B40/B41
فن‌آوری‌های ارتباطیوای فای، بلوتوث نسل 5.1
WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
bluetoothBluetooth 5.1, BLE, SBC, AAC
GPSA-GPS, GLONASS, BDS
Radio
درگاه ارتباطی2.0 Type-C
دوربین۶۴ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۱.۷ اینچ سایز سنسور، f/1.8)
۸ مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض ۱۲۰ درجه، f/2.2)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
۲ مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
سایر قابلیت‌های دوربینپاناروما، HDR، فلاش Quad-LED
فیلمبرداری2160p@30fps، 1080p@30fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل (f/2.2)
جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
سیستم عاملاندروید ۱۰
EMUI 10.1
حس‌گرهاحسگر اثر انگشت (تعبیه شده در دکمه پاور)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
مشخصات باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۳۰۰/۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۸/۴۰ وات
جدول مشخصات گوشی هواوی Y9a

طراحی

هواوی از Y9s در طراحی گوشی جدیدش الهام‌هایی گرفته است اما شاهد تغییراتی نیز هستیم. برای مثال، رنگ‌بندی جذاب و براق گوشی Y9s در جانشین خود دیده می‌شود اما بدنه شیشه‌ای با لبه آلومینیومی جای خود را به بدنه‌ای تمام پلاستیک داده که با وجود کیفیت قابل قبول، مستعد به خط و خش است.

پلاستیک براق استفاده شده در این گوشی ظاهر جذابی دارد و در سه رنگ‌بندی صورتی، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود. قسمت پشتی گوشی میزبان چهار لنز دوربین دستگاه است. هواوی حلقه‌ای دور دایره دوربین‌ها قرار داده که به زیبایی دستگاه اضافه می‌کند و تصور گوشی بدون آن سخت است. بالا و سمت چپ حلقه شاهد فلاش LED دستگاه هستیم که جایگیری سوال برانگیزی دارد. پایین گوشی Y9a، نام برند هواوی به صورت عمودی حک شده است.

طراحی پنل پشت گوشی هواوی Y9a

ابعاد گوشی با ارتفاع ۱۶۳.۵ در عرض ۷۶.۵ و قطر ۸.۹۵ میلی‌متری کمی بزرگ است اما در دست این حس را منتقل نمی‌کند و تقریبا می‌توانستیم بگوییم با گوشی خوش دستی مواجه هستیم؛ اما جرم ۱۹۷ گرمی برای گوشی کمی سنگین است و احتمال خسته شدن دست در استفاده طولانی مدت وجود دارد. قطر گوشی نسبت به نسل قبل افزایش یافته و در مقایسه با رقبا نیز در تراز گوشی‌های باریک قرار نمی‌گیرد؛ و وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهانه خوبی برای توجیه قطور بودن گوشی نیست؛ از طرف دیگر، شاید دوربین سلفی بهانه خوبی باشد.

طراحی قسمت جلوی گوشی هواوی Y9a از بخش‌های دیگری است که شاهد تغییرات بسیار کمی هستیم. اندازه حاشیه‌ها برای گوشی در این قیمت قابل قبول است؛ بهترین نه، ولی با نسبت نمایشگر به صفحه ۸۵٪، قابل قبول است. بریدگی برای دوربین جلو استفاده نشده و در عوض دوربین سلفی به صورت ماشینی از بدنه دستگاه خارج می‌شود. موتور آن هنگام عکاسی سلفی به صورت خودکار فعال می‌شود و دوربین سلفی بیرون می‌آید. اسپیکر مکالمه در بالای صفحه نمایش قرار دارد و در مجاورت آن حس‌گرهای مجاورت، ژیروسکوپ و غیره را داریم.

طراحی پنل جلو گوشی هواوی Y9a
طراحی پنل جلو گوشی هواوی Y9a

لبه بالایی دستگاه میزبان دوربین سلفی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون دوم گوشی است. در لبه راست دکمه‌های ولوم را داریم و حسگر اثر انگشت زیر آن در دکمه پاور تعبیه شده است. حسگر سرعت بالایی در خواند انگشت دارد و خطای آن نیز بسیار پایین است. همچنین جایگیری آن در دکمه پاور امتیاز مثبتی است که باید به هواوی بدهیم.

در لبه پایینی درگاه USB-C را داریم که بین محل قرارگیری سیم کارت و بلندگوی تک‌گانه گوشی قرار گرفته است. میکروفون اصلی دستگاه نیز همانجا قرار دارد. کیفیت اسپیکر همان چیزی است که از قیمت آن انتظار می‌رود و میکروفون دستگاه برای مکالمات روزمره قانع کننده است. محل قرارگیری سیم‌کارت نیز طراحی ضد آب دارد.

نمایشگر

هواوی برای صفحه نمایش از نمایشگر IPS با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ۲۰:۹ استفاده کرده است. با نمایشگر ۶.۶۳ اینچ، شاهد بزرگ‌ترین صفحه نمایش در سری Y هواوی هستیم. کیفیت نمایشگر چطور؟ خوشبختانه با نمایشگر خوب با کیفیت فول اچ‌دی پلاس طرف هستیم و با ۱۶.۷ میلیون رنگ، گوشی هواوی Y9a ناامید نمی‌کند. تراکم پیکسل‌ها نیز عدد ۳۹۷ پیکسل بر اینچ را می‌دهد که برای این گوشی عدد بسیار خوبی است. البته شفافیت و تیز بودن رنگ‌ها می‌توانست بهتر باشد؛ که در اینجا می‌توانیم با میان‌رده بودن هواوی را توجیه کنیم.

هواوی اطلاعات بیشتر در رابطه با نمایشگر گوشی Y9a در اختیار مشتریان قرار نداده است اما روشنایی دستگاه برای کار در محیط باز تا زمانی که مستقیم و با زاویه ۹۰ درجه با آن کار کنید مشکلی به وجود نخواهد آورد و در محیط بسته و خانه، تصویری روشن و خوب خواهیم داشت. نرخ نوسازی دستگاه عدد قدیمی‌تر ۶۰ هرتز است که به عنوان دستگاه میان‌رده، حداقل در حال حاضر، نمی‌توانستیم انتظاری هم بیشتر داشته باشیم.

در نهایت تماشای ویدیو با گوشی هواوی Y9a تجربه خوشایندی است و می‌تواند در این زمینه با هم‌رده‌های خود رقابت کند و در مقابل اکثریت آن‌ها پیروز بیرون بیاید.

دوربین

هواوی با دوربین‌های خوب بیگانه نیست. در واقع پرچمداران هواوی به دوربین‌های عالی معروف هستند و در این زمینه هواوی همواره سعی بر پیشتازی داشته است. این رویه تا حدودی در گوشی‌های میان‌رده شرکت نیز از دیرباز جریان داشته و گوشی Y9a به رسم خانواده خود از دوربین مناسبی برخوردار است.

رابط کاربری دوربین گوشی هواوی Y9a
رابط کاربری دوربین

چهار لنز دستگاه در طراحی دایره‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند. در این میان لنز اصلی دستگاه سنسور عریض Sony IMX682 Exmor RS با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل است. این سنسور در میان‌رده‌های محبوب دیگری از جمله شیائومی می 10T و POCO X3 به کار رفته است.

کیفیت تصاویر

همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، دوربین عریض گوشی هواوی Y9a با تمام معیارها، عملکرد درخشانی دارد. با وجود بسته شدن سریع‌تر شاتر، دوربین اصلی نورگیری بهتری نسبت به فوق عریض دارد و به وضوح از دامنه داینامیک وسیع‌تری برخوردار است. به برگ درختان توجه کنید، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دستگاه در به نمایش گذاشتن جزئیات و به تصویر کشیدن رنگ طبیعی خوب عمل کرده است و برگ‌ها به خوبی جداسازی شده‌اند. دوربین فوق عریض در گرفتن زاویه بیشتر و انجام هدف خود موفق است.، اما از دیگر لحاظ کاملاً از دوربین اصلی عقب می‌افتد.

سنسور تشخیص عمق برای پرتره بهترین نتیجه‌ای که تا به حال دیده‌ایم را ندارد. با این حال شاید بتوان برای میان‌رده‌ای در این سطح نادیده گرفت. اما انتظار پرتره‌های جادویی نداشته باشید. دوربین ماکرو جزئیات یا شارپنس فوق‌العاده‌ای ندارد ولی اگر جایی نیاز به عکس از فاصله نزدیک داشته باشید کارآمد خواهد بود.

عکاسی در شب کابوس دوربین‌ها، خصوصا گوشی‌های میان‌رده است و همه آن‌ها از آزمون آن سربلند بیرون نمی‌آیند. هواوی Y9a هم تلاش خود را می‌کند. ابتدا از دوربین فوق عریض شروع می‌کنیم و صراحتا می‌گوییم نویز عکس در شب چنان بالا است که عملا ناکار‌آمد تلقی می‌شود؛ خبری از جزئیات، حذف هاله نور، تفکیک برگ و داینامیک رینج و هیچ چیز نیست.

دوربین اصلی به اندازه فوق عریض ناامید کننده نیست. در حالت معمول نویز همچنان بالا است، بین ابر‌ها و آسمان اختلافی نیست و نور‌ها کمی زننده هستند؛ به تصویر آسمان و نور LED توجه کنید. حالت شب تا حدودی این مشکلات را حل می‌کند. می‌بینید که ابر‌ها نمایان می‌شوند و برگ درختان جزئیات بیشتری دارند و نورها طبیعی‌تر شده‌اند.

دوربین سلفی با همه جذابیت‌هایی که در روز دارد در شب ناامید می‌کند؛ که اشکالی ندارد. دوربین سلفی یک گوشی میان‌رده است و می‌توانیم حالت شب را ندیده بگیریم. در عوض در روز رنگ‌ها نمایش زیبایی دارند، کنتراست خوب است و جزئیات چهره تا حد مناسبی در عکس گرفته می‌شود. در کل عملکرد دوربین سلفی را در حد یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دانست.

سخت افزار

هواوی برای این گوشی از چیپ‌ست‌های کایرین ساخت خود استفاده نکرده است و قلب تپنده گوشی هواوی Y9a را تراشه Helio G80 شرکت مدیاتک با معماری قدیمی ۱۲ نانومتری تشکیل می‌دهد. این تراشه از نسل پنجم شبکه پشتیبانی نمی‌کند؛ در عوض کلاستر پرقدرت آن شامل دو پردازشگر Cortex-A75 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز و کلاستر کم مصرف آن شامل شش پردازشگر Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود و تمام انتظاراتی که از گوشی با این قیمت می‌رود را برآورده می‌کند.

دستگاه در دو نسخه (مبتنی بر منطقه) با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که مقدار قابل توجه‌ای است. فرکانس کاری رم ۱۸۰۰ مگاهرتز است که چندان خیره خننده نیست؛ اما می‌توان گفت استفاده همزمان از چند برنامه و حتی بازی روی این گوشی تجربه بسیار روانی خواهد بود. هر دو نسخه از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برند که برای اکثر کاربران باید بیشتر از کافی باشد. و در صورت عدم کفایت، امکان اضافه کردن حافظه تا مرز ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد.

بنچمارک‌ها همان چیزی را نشان می‌دهند که از تراشه مدیاتک Helio G80 انتظار داریم. نمره کل گوشی هواوی Y9a در بنچمارک آنتوتو عدد متوسط ۱۸۱ هزار را نشان می‌دهد که کمی از رقیب شیائومی خود، ردمی نوت ۹ کمتر است. با وجود رم ۸ گیگابایتی، شاهد امتیاز پایین مموری در آزمون آنتوتو هستیم که به علت سرعت پایین رم و حداکثر پهنای باند محدود دستگاه است.

گوشی هواوی Y9a در آزمون گیک‌بنچ نیز عملکردی قابل قبول دارد. امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای برای گوشی در این رده خوب تلقی می‌شود و در پردازش‌های گرافیکی نیز شاهد عملکرد خوب گوشی هواوی هستیم.

به طور خلاصه عملکرد دستگاه در رده خود قابل تحسین است. از مقایسه کردن که خارج شویم، در استفاده روزمره شاهد کندی نخواهید بود و به واسطه حافظه رم بالا، می‌توان مولتی‌تسکینگ نیز انجام داد. در بازی‌ها هم می‌توان انتظار عملکردی روان و گرافیک خوبی داشت؛ و بازی سنگینی مانند Call of Duty: Mobile روی کیفیت مناسب اجرا می‌شود. صفحه نمایش نیز در این زمینه پردازنده گرافیکی را همراهی می‌کند.

نرم افزار

تا اینجا هرچه راجع به گوشی هواوی Y9a گفته‌ایم خوب بوده است. اما نوبت به مهم‌ترین ضعف این گوشی و به طور کلی گوشی‌های هواوی می‌رسد. اگر اخبار تکنولوژی و صنعت گوشی‌های هوشمند را دنبال بکنید از ضربه‌ای که اختلافات سیاسی به اژدهای چین زده است با خبر هستید. متاسفانه این گوشی از نرم افزارهای گوگل پشتیبانی نمی‌کند و به دنبال آن، در برنامه‌هایی که مبتنی بر خدمات گوگل هستند نیز دچار مشکلاتی است.

سیستم عامل دستگاه EMUI 10.1 هواوی مبتنی بر اندروید ۱۰ است. هواوی روی رابط کاربری کار کرده است و شاهد حضور ویژگی‌های خوبی مانند Gestureهای مفید -مانند کشیدن سه انگشت برای اسکرین شات- و تنظیمات Accessibility جذابی هستم. حالت تاریک وجود دارد و دستگاه بهینه شده است تا تمام محیط کاربری تاریک شود. برنامه‌ها را می‌توانید در کشو اپ‌ها داشته باشید و یا همه در صفحات خانه باشند.

منوی تنظیمات گوشی هواوی Y9a

همانطور که گفته شد رابط کاربری هواوی امکان شخصی سازی بالایی به کاربر می‌دهد اما مشکل اساسی جای دیگری است. هواوی تا جای ممکن سعی کرده است جای خالی پلی استور و باقی ابزارهای گوگل را پر کند. به این منظور برنامه‌های شخصی سازی شده هواوی برای کارهایی مانند پرداخت‌ها وجود دارد که البته بیشتر در چین قابل استفاده هستند. AppGallery توسط هواوی برای جانشینی اپ استور قرار گرفته است.

برنامه‌های محبوبی مانند اسنپ‌چت و تلگرام روی اپ‌گالری حضور دارند اما با کمی عمیق‌تر گشتن متوجه جای خالی برنامه‌های زیادی خواهیم شد. یک راه حلی که وجود دارد دانلود APK برنامه‌ها از وب‌سایت‌های ثالث است؛ اما توجه داشته باشید نرم افزار‌هایی مانند Gmail و Google Meet قابل نصب کردن نخواهند بود و برای تماشای ویدیو از یوتیوب نیز باید از مرورگر استفاده کنید.

باتری

باتری گوشی هواوی Y9a

پیشتر گفتیم که گوشی هواوی Y9a در دو مدل با باتری و شارژر متفاوت عرضه می‌شود اما نسخه رایج در ایران باتری ۴۳۰۰ میلی‌امپر ساعت و شارژر ۴۰ واتی دارد. طبق ادعای هواوی شارژر ۴۰ واتی دستگاه توانایی شارژ ۰ تا ۷۰ درصد در ۳۰ دقیقه را دارد که ممکن است در عمل چند دقیقه‌ای بیشتر طول بکشد که چندان اهمیتی ندارد؛ شارژ دستگاه به اندازه کافی سریع است و برای گوشی در این رده بسیار خوب تلقی می‌شود.

مصرف باتری نیز به خوبی مدیریت می‌شود. در زمان استفاده به دلیل معماری ۱۲ نانومتری تراشه شاهد بهینگی که در پرچمداران می‌بینیم نخواهیم بود، اما زمان Standby و صفحه خاموش، مدیریت باتری بسیار قابل تقدیر است. با استفاده روزمره، باتری یک روز تمام دوام دارد.

نگاه اجمالی به گوشی هواوی Y9a

گوشی هواوی Y9a به قصد رقابت جدی با میان‌رده‌ها وارد بازار شده و به پشتوانه باتری با شارژ سریع ۴۰ واتی منحصر به فرد، نمایشگر خوب و بدون ناچ و سخت‌افزار مناسب، می‌تواند گزینه مناسبی برای همه سلیقه‌ها باشد.

8
سخت افزار
8
نرم افزار
7
باتری
8.7
نمایشگر
8
طراحی
8.5
دوربین
8
مزایا
  • قیمت مناسب به نسبت امکانات
  • صفحه نمایش بدون ناچ و حاشیه کم
  • شارژ سریع ۴۰ واتی
  • سخت افزار مناسب و رم بالا
معایب
  • دوربین فوق عریض نه چندان خوب
  • فقدان سرویس‌های گوگل
  • تصاویر پرتره می‌توانست بهتر باشد
50
16
6
4
5

۵ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با سلام من خودم a51 دارم که گوشی خیلی خوبیه ولی به نظر میاد Y9a یه سر گردن از سامسونگ‌‌ بهتر باشه مخصوصا در زمینه شارژدهی و شارژ شدن باتری و همچنین دوربین اصلی

سلام
کی موجود میشه؟

سلام
کی موجود میشه برای خرید؟

فرهاد عسگری
۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۰۹:۵۶

“با استقبال خوب کاربران به خصوص در کشور خودمان مواجه شده است.” من که همچین چیزی ندیدم. عمرا با وجود شیاومی و سام و با این قیمت گزاف کسی نمیره سراغش

من عاشقش بودم ک این مطلب رو خوندم ولی فهمیدم که آنقدر عیب داره که از … چینی می باره خب چینستان حداقل گوشی خوب تولید میکنی کیفیت خوبه از سامسونگ بهتره چرا میلولی

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰