تبلت هواوی t5

معرفی کامل تبلت مدیاپد t5 هواوی

تبلت ها به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ و قابلیت مولتی تسکینگ بالا مورد توجه کاربران قرار گرفته و برای امر آموزش و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب قصد داریم به بررسی مدیاپد t5 هواوی که تبلتی مقرون به صرفه است بپردازیم تا ببینیم چه نکات مثبت و منفی داشته و تا چه اندازه ارزش خرید دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

مدیاپد t5 وزنی ۴۶۰ گرمی، ضخامتی ۷.۸ میلی متری و جنس بدنه‌‌ی آلومینیومی دارد که برای تبلت با این برچسب قیمتی امری مثبت به حساب می‌آید. اگر به قسمت پشتی این تبلت با دقت نگاه کنیم لوگوی هواوی را در وسط و دوربین اصلی را در حاشیه بالایی آن که از جنس پلاستیک است می‌بینیم. دلیل استفاده از پلاستیک در این قسمت آنتن دهی بهتر این تبلت می‌باشد.

صفحه نمایش تبلت هواوی t5

از روبرو که به این دستگاه نگاه کنیم با صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی مواجه می‌شویم که حدود ۷۴ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده و لوگوی هواوی در پایین و دوربین سلفی در بالای آن (حالت افقی) قرار گرفته است. مدیاپد t5 به لطف داشتن نسبت ۱۶:۱۰ و طراحی خمیده کنارها به خوبی در دو دست جا می‌گیرد و مشکلی از این نظر ندارد.

قاب پشتی تبلت هواوی t5
نمای روبرو

همچنین لبه‌ی سمت راست میزبان کلید‌های پاور و ولوم، لبه‌ی بالایی میزبان میکروفون، لبه‌ی سمت چپ میزبان درگاه سیمکارت و کارت حافظه،جک ۳.۵ میلی متری صدا و micro usb و لبه‌ی پایینی میزبان دو اسپیکر در دو طرف است.

در نهایت می‌توان طراحی و کیفیت ساخت این تبلت را با توجه به قیمت آن کاملا مناسب ارزیابی کرد. این محصول در دو رنگ مشکی و طلایی روانه‌ی بازار شده که می‌توانید به سلیقه‌ی خود یکی را انتخاب کنید.

صفحه نمایش و امنیت

مدیاپد t5 از یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی ips با رزولوشن Full hd و تراکم ۲۲۴ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند. اگر از نزدیک به این صفحه نمایش نگاه کنید می‌توانید پیکسل‌ها را ببینید ولی معمولا در استفاده از دستگاهی با این ابعاد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و در حالت کلی کیفیت این نمایشگر خوب است و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به نمایش درمی‌آیند.

صفحه نمایش تبلت هواوی t5
نمایشگر

نور صفحه نمایش هرچند برای محیط باز و نور مستقیم خورشید کم بوده و در این شرایط نباید انتظار محتوای خیلی خوبی داشته باشید.

از نظر امنیتی هم متاسفانه در این تبلت خبری از حسگر اثرانگشت نیست و باید به روش‌های قدیمی‌تر الگو و پین مراجعه کنید. البته برای این دستگاه قابلیت تشخیص چهره با استفاده از دوربین سلفی در نظر گرفته شده که خیلی نمیتوان روی عملکرد آن حساب باز کرد.

عملکرد نرم‌افزاری

این تبلت از سیستم عامل اندروید نسخه ۸ به همراه رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی Emui 8 بهره می‌برد که به احتمال خیلی زیاد بروزرسانی اندروید ۹ برای آن عرضه نمی‌شود و در کل هواوی در این زمینه ضعیف عمل می‌کند.

این رابط کاربری برای کسانی که از گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی استفاده کرده‌اند کاملا آشنا بنظر می‌رسد و امکان شخصی سازی و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سخت افزار تبلت تی ۵ هواوی

سخت‌افزار و صدا

این دستگاه قدرت خود را از چیپست کایرین ۶۵۹ به همراه پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی مالی T830 می‌گیرد و قدرت پردازشی آن برای استفاده روزمره کاملا کافی بنظر می‌رسد.

این تبلت می‌تواند بازی مانند کال آف دیوتی موبایل را در کیفیت پایین بدون هیچ لگ و کندی اجرا کند که برای محصولی با این برچسب قیمتی عملکرد مناسبی ارزیابی می‌شود. از نظر کارایی مولتی تسکینگ هم تبلت هواوی عملکرد خوبی دارد و می‌توانید با دو نیم کردن صفحه به انجام دو کار همزمان بپردازید که برای استفاده آموزشی و کاری کاربرد فراوانی دارد.

این محصول در دو نسخه ۱۶ رم ۲ و ۳۲ رم ۳ ساخته و روانه‌ی بازار شده است که برای کارایی بهتر مولتی تسکینگ و انجام بازی پیشنهاد می‌کنیم نسخه ۳۲ گیگابایت رم ۳ را خریداری کنید.

مدیاپد t5 در لبه‌ی پایینی دو اسپیکر با قابلیت تولید صدای استریو با بلندی و کیفیت قابل قبول داشته و برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی مناسب به نظر می‌رسد.

دوربین

این دستگاه در قاب پشتی یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و فوکوس خودکار دارد که کیفیت تصاویر ثبت شده با آن رضایت بخش نیست و جزئیات و شارپنس در حد پایینی قرار دارد و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

دوربین تبلت تی ۵ هواوی
دوربین

دوربین سلفی هم سنسور ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 داشته و در بالای نمایشگر قرار گرفته است که کیفیت این دوربین هم پایین بوده و عملکرد قابل قبولی از خود نشان نمی‌دهد.

باتری

مدیاپد t5 از یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که عملکرد مناسبی داشته و در استفاده معمولی می‌تواند تا ۱.۵ روز شارژدهی کند ولی اگر استفاده سنگین‌تری داشته باشید و از آن برای انجام بازی های سنگین استفاده کنید این عدد به یک روز کاهش می‌یابد.

جمع بندی

تبلت تی ۵ هواوی
مدیاپد t5

اگر به دنبال خرید تبلتی هستید که بتوانید با آن کارهای روزمره را انجام دهید و در کنار آن مقداری هم بازی کنید و از طرفی هم نمی‌خواهید خیلی برای محصول مورد نظر خود هزینه پرداخت کنید، مدیاپد t5 هواوی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نگاه کلی به مدیاپد t5

هواوی مدیاپد t5 تبلتی مقرون به صرفه است که با داشتن صفحه نمایش بزرگ با کیفیت مناسب، بدنه‌ی فلزی، باتری و سخت افزار با عملکرد مناسب ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند پیشنهاد خوبی در این بازه قیمتی باشد

7.9
طراحی
8
نمایشگر
8.5
نرم‌افزار
7.5
سخت‌افزار
8
دوربین
6.5
باتری
8.5
ارزش خرید
8.5
مزایا
  • صفحه نمایش Full hd با کیفیت خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قدرت سخت‌افزاری مناسب
  • استفاده از بدنه‌ی آلومینیومی
معایب
  • نور کم نمایشگر در محیط باز
  • دوربین با عملکرد ضعیف
0
0
0
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

راهنمای خرید تبلت های پرچمدار (خرداد ۱۴۰۱)

برای خرید بهترین تبلت های پرچمدار در سال 2022 ظاهراً انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ اما آیا...

معین کریمی time-alt ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

معرفی مناسب ‌ترین و بهترین تبلت ها برای دانش آموزان

انتخاب یک تبلت دانش آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب اشتباه می‌تواند فرآیند...

معین کریمی time-alt ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

هوآوی در صدد تولید شارژر 100 واتی

تقریباً یک ماه پیش بود که آنر سری گوشی‌های آنر 50 خود را معرفی کرد که مدل آنر 50 پرو به همراه...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند هوآوی بند 6

مچ‌بند‌های هوشمند در چند ساله گذشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند. پیشرفتی که به بی‌رحم‌تر شدن این...

پارسا جهانبانی time-alt ۲ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ عرضه هوآوی P50 به صورت رسمی تأیید شد

سرانجام انتظارات به پایان رسید و سری هواوی P50 بالاخره رونمایی خواهند شد، چراکه هوآوی به طور...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

بنچمارک چینی Master Lu ده رابط کاربری برتر را رتبه‌بندی کرد: اوپو در صدر، شیائومی، هوآوی و سامسونگ در قعر جدول

درحالی که به سرعت نیمی از سال 2021 میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم، رسانه‌ها و منابع ارزیابی...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ تیر ۱۴۰۰