بررسی ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Verge

گجت های پوشیدنی یکی از پرطرفدارترین محصولاتی می باشند که امروز تحولات بسیار زیادی را به خود می بینند. همانطور که می دانید ساعت های هوشمند (مشاهده همه محصولات) یکی از زیر مجموعه های گجت های پوشیدنی محسوب می شوند و روز به روز شاهد پیشرفت و فناوری های جدید در آن ها هستیم. در این زمینه برند های معروف مانند سامسونگ، اپل و هواوی بیشترین س هم بازار را به خود اختصاص داده اند ولی با قیمت های بسیار بالا. اگر شما می خواهید ساعت هوشمند داشته باشید اما بودجه ای کمی را در نظر گرفته اید، بایستی با برند شیائومی آشنا شوید. هدف کمپانی شیائومی در راستای ارائه بیشترین امکانات با کم ترین قیمت می باشد و این کمپانی چینی نه تنها در زمینه گوشی فعالیت بسیار گسترده ای دارد، بلکه در سایر زمینه ها مانند محصولات خانه هوشمند، ساعت های هوشمند و… بسیار قدرتمند عمل می کند. از این رو برند Huami با همکاری این کمپانی چینی در زمینه مچ بند سلامتی و ساعت های هوشمند فعالیت خود را آغاز نموده اند و در مدت زمان کوتاه توانسته اند محصولات ارزشمندی ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Verge را معرفی نمایند؛ بنابراین برای بررسی این ساعت مقرون به صرفه ما را در ادامه همراهی نمایید.

طراحی شیائومی Amazfit Verge

با نگاهی به طراحی ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Verge متوجه این موضوع خواهیم شد که علاقه مندان به تناسب اندام را هدف قرار داده است. صفحه نمایش آمولد 1.3 اینج که در ساختاری از جنس پلی کربنات جاسازی شده است که تنها دکمه به رنگ قرمز « Home » در قسمت سمت راست آن به چشم می خورد. همچنین بند سیلیکونی خاکستری رنگ این محصول بسیار در تعامل با ساعت می باشد و نیازی به تعویض آن نخواهید داشت؛ اما در صورتی که بخواهید آن را تعویض کنید، تنها می توانید از بند های منحصر به آمازفیت ورج استفاده کنید.

باوجود اینکه بدنه ای این محصول هوامی از جنس پلاستیک ساخته شده است، اما انعطاف پذیری خوب و جنس بسیار نرم بند آن باعث می شود که در طولانی مدت ساعت را بر روی مچ دست خود داشته باشید و به هیچ عنوان احساس ناراحتی نکنید. علاوه بر این از وزن بسیار سبک 46 گرمی برخوردار می باشد و قطر 43 میلی متری این ساعت متناسب با مچ های ظریف است. استاندارد IP68 این ساعت هوشمند را در برابر نفود گردوغبار و آب بیمه می کند. اما تنها چیزی که شاید ناخوشایند باشد، نمی توان آمازفیت ورج را برای ورزش هایی مانند شنا کردن استفاده نمود.

صفحه نمایش آمازفیت ورج

آمازفیت ورج از صفحه نمایش آمولد 1.3 اینچ و رزولوشن 360 در 360 پیکسل بهره می برد که پوشش گوریلا گلس نسخه 3 از آن در برابر خط و خش محافظت می نماید. نمایشگر آمولد این ساعت شیائومی از نظر کیفیت رنگ و شادابی عملکرد بسیار خوبی را در اختیار می گذارد و حتی در زیر تاپش مستقیم نور آفتاب از خوانایی قابل قبولی برخوردار است. موضوع که شاید برای شما کمی اذیت کننده باشد، فشار دادن دکمه هوم برای استفاده از ساعت می باشد. در صورتی که دکمه را فشار ندهید، نور صفحه نمایش کم رنگ تر است و شما نمی توانید به برنامه ها دسترسی داشته باشید.

برای تغییر واچ فیس ها (پس زمینه) در ساعت هوشمند Amazfit Verge از بین 10 تا مورد، تنها کافیست دست خود را بر روی صفحه نمایش گذاشته و نگه دارید. از دیگر قابلیت های مهم نمایشگر آمولد، پشتیبانی از حالت همیشه روشن به همراه مصرف کم باتری می باشد که در این ساعت هوشمند نیز تعبیه شده است. برای فعال کردن آن کافیست به قسمت تنظیمات مراجعه کنید.

سخت افزار

ساعت هوشمند Amazfit Verge مجهز به پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز می باشد که رم 512 مگابایتی آن را همراهی می کند. همچنین 4 گیگابایت حافظه داخلی برای این ساعت مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است که 2 گیگابایت آن برای ذخیره اطلاعات مانند موسیقی قابل استفاده است.

شیائومی Amazfit Verge

میکروفون داخلی به شما اجازه می دهد که به راحتی از طریق آن به تماس های خود پاسخ دهید. در تستی که ما انجام دادیم، کیفیت صدا خروجی و ورودی این میکروفون قابل قبول می باشد. درباره صدای اسپیکر در آمازفیت ورج می توان گفت که نسبتا بلند می باشد اما بیشتر مناسب محیط های آرام است. همچنین شما می توانید از طریق ساعت مستقیما به پخش موسیقی بپردازید. سنسور ضربان قلب اپتیکال مرتبا به سنجش ضربان قلب شما در طول روز می پردازد و حتی قادر است با دنبال کردن الگو ریتم ضربان قلب به تشخیص نامنظم بودن آن بپردازد.

از دیگر مشخصات این محصول می توان به Wi-Fi b/g/n، بلوتوث نسخه 4.0، GPS + GLONASS و سنسور ضربان قلب این کمبود را جبران خواهد کرد. همچنین این ساعت هوشمند شیائومی به سنسور شتاب سنج، حسگرهای فشار سنج و نور مجهز می باشد.

باتری و رابط کاربری

شیائومی Amazfit Verge انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری با ظرفیت 390 میلی آمپر تامین می کند که در صورت استفاده معمولی، 5 روز شارژدهی خواهد داشت. البته این میزان شارژدهی در صورت محدود کردن برخی از ویژگی ها می تواند تقریبا به 10 روز افزایش پیدا کند. برای شارژ ساعت لازم است آن را در داخل شارژر قرار دهید که شاید در مقایسه با سایر ساعت های هوشمند به نظر کمی عجیب باشد. زیرا قرار دادن و یا درآوردن ساعت از شارژر کمی سختر است و ساعت را در هنگام شارژ یا باید بر روی صفحه گذاشت و یا به پهلو قرار داد.

این ساعت هوشمند شیائومی از رابط کاربری منحصر به فرد بهره می برد که می توان آن را از نقاط قوت به شمار آورد. برای دسترسی به ویجت ها لازم است که ابتدا از دکمه هوم (قرمز رنگ) برای فعال کردن ساعت استفاده نمایید. همچنین در صورتی که گزینه ” Tap to Wake ” را فعال کرده باشید، می توانید برای کار با ساعت تنها بر روی صفحه آن ضربه بزنید. در بعضی مواقع این مورد به خوبی عمل نمی کند که می توانید با فشار دادن دکمه از ساعت استفاده کنید. برای گشتن در داخل برنامه ها می توانید با سوایپ کردن به سمت چپ به 12 ویجت دسترسی پیدا کنید و با سوایپ کردن به سمت راست به یک مرحله عقب تر باز خواهید گشت. در ادامه با سوایپ کردن به سمت بالا نوتیفیکشن ها خود را مشاهده می کنید و در جهت عکس(سوایپ به پایین) به میانبر و تنظیمات سریع تر دسترسی خواهید داشت. همچنین با آپدیت کردن به نسخه جدید، تغییراتی مثل واچ فیس های جدید، الگوریتم های بازتعریف شده برای محاسبه کالری سوزانده شده و … در اختیار قرار خواهد گرفت.

شما با متصل کردن ساعت به گوشی می توانید برنامه های مورد دلخواه خود را برای ارسال اعلانات شخصی سازی نمایید. برای اتصال ابتدا اپلیکیشن اختصاصی ” Amazfit ” را از پلی استور و اپ استور دانلود نمایید و با گرفتن دوربین گوشی به بارکد نمایش گذاشته شده برروی نمایشگر ساعت، ساعت را به گوشی متصل کنید.

تناسب اندام

در قسمت مربوط به دنبال کردن فعالیت های ورزشی ساعت شیائومی Amazfit Verge از 11 ورزش مانند دویدن،پیاده روی،دوچرخه سواری،کوهنوردی،تنیس،اسکی،فوتبال و… پشتیبانی می کند و قادر به تشخیص خودکار آن ها می باشد. هریک از ورزش ها به صورت تخصصی در اپلیکیشن بررسی می شوند و ضربان قلب، میزان کالری، میزان سرعت، تعداد قدم، مسافت وسایر موارد را می توان از طریق اپلیکیشن مشاهده کرد. البته لازم است بدانید که دقت و درستی اطلاعات درباره فعالیت های ورزشی قابل مقایسه با ساعت های هوشمند سامسونگ گلکسی واچ و اپل واچ نخواهد بود. این امر دور از انتظار نیست زیرا نسبت به آمازفیت ورج از قیمت های بالاتری برخوردار می باشند.

8.3
بررسی ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Verge

امیزفیت ورج ساعت هوشمند ارزان قیمت اما با امکانات بالارده می باشد. قابلیت هایی مانند GPS، سنسور ضربان قلب، رابط کاربری منحصر به فرد، طول عمر باتری 5 روزه همگی مواردی هستند که ارزش خرید این محصول را بیشتر می کنند. اگرچه برخی ضعف ها مانند قابلیت ضد آب و ردیابی حرفه ای فعالیت های ورزشی را شاهد هستیم اما زمانیکه قیمت آن را در نظر بگیریم، این موارد چندان چشم گیر نخواهد بود. این ساعت هوشمند متناسب ورزشکاران معمولی می باشد و به راحتی پاسخگوی نیازهای شما از یک ساعت هوشمند خواهد بود.

باتری
9
سخت افزار
8
نمایشگر
8.5
طراحی
8
رابط کاربری
8
ردیابی فعالیت های ورزشی
8
مزایا
  • وزن بسیار سبک
  • طراحی مینیمالیستی
  • امکانات زیاد
  • قیمت عالی
معایب
  • رابط کاربری ضعیف
  • امکانات ضعیف پخش موسیقی
  • مجهز نبودن به قابلیت ضد آب
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
12
4
1
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰