63 کار جذابی که می‌ توانید با اپل واچ انجام دهید

۶۳ کار جذابی که می‌توان با اپل واچ انجام داد

اپل واچ از سری ساعت‌های هوشمند اپل به‌شمار می‌رود که با متصل‌شدن به گوشی‌های آیفون می‌تواند امکانات جذاب و متنوعی را در اختیار شما قراردهد. با استفاده از ساعت‌های سری اپل واچ می‌توانید بازده کاری خود را افزایش دهید، کاهش وزن و تناسب اندام را به خود هدیه دهید و هزینه‌های خود را تا حدود زیادی کاهش دهید.

در ادامه این مقاله به معرفی ۶۳ کار جذاب که می‌توان با اپل واچ انجام داد، خواهیم پرداخت. امکاناتی که در این مقاله معرفی خواهندشد مربوط به سیستم‌عامل Watch OS 7 و اپل واچ نسخه ۶ می‌شود اما نکته امیدوارکننده برای صاحبان نسخه‌های قدیمی‌تر این ساعت‌ها این است که اکثر امکانات و ویژگی‌هایی که در این مقاله معرفی خواهندشد توسط نسخه‌های پیشین اپل واچ نیز پشتیبانی می‌شوند.

اپل واچ چه ویژگی ها و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

اپل در سیستم‌عامل جدید خود از تم‌های جدیدی برای صفحه‌نمایش ساعت استفاده‌کرده است. همچنین نرم‌افزارهای ماشین حساب، فروشگاه اپل واچ، سلامت شنوایی، ردیابی چرخه و بسیاری از امکانات دیگر نیز در سیستم‌عامل Watch OS 6 وجوددارد. در نسخه‌های پیشین نیز اپل قابلیت‌هایی نظیر قطب‌نما، صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Display) و… رونمایی کرده بود.

نسخه 7 سیستم‌عامل Watch OS اپل نیز به‌تازگی منتشرشده و در اختیار کاربران قراردارد. این سیستم‌عامل برای برای اپل واچ های سری 3 ، 4 ، 5، 6 منتشرشده است و برای بهره‌مندی از امکانات این سیستم‌عامل می‌بایستی گوشی اپل خود را به ios 14 ارتقا دهید.

در نهایت می‌توان گفت اپل واچ در کنار یک گوشی آیفون امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که این امکانات در نهایت منجر به بهبود سلامت، افزایش بازده فردی و در اختیار داشتن قابلیت‌های فوق‌العاده دیگری می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های جذاب ساعت‌های هوشمند اپل واچ می‌پردازیم.

پاسخ به تلفن ها به وسیله اپل واچ

۱) پاسخ به تماس‌های تلفن به وسیله اپل واچ

شما می‌توانید از اپل واچ به‌عنوان یک اسپیکر بلوتوثی کوچک که قابلیت پاسخ به تماس‌ها را نیز دارد، استفاده‌کنید. نکته‌ای که باید درباره این قابلیت بدانید این است که کیفیت صدا در اپل واچ به‌نسبت پایین‌تر از خود گوشی آیفون است. پس بهتر است مکالمات خود را در گوشی خود انجام دهید. استفاده‌از اپل واچ برای مکالمه هنگامی مفید و کارساز است که به گوشی دسترسی نداریم یا مشکل دیگری وجود دارد که در این مواقع می‌توان با استفاده از اپل واچ مکالمه کرد.

همچنین اپل واچ های سری LTE قابلیت برقراری تماس بدون نیاز به استفاده از تلفن را دارند که برای فعال‌شدن این قابلیت می‌بایست ماهانه ۱۰ دلار (حدود 300 هزار تومان) برای این کار هزینه کنید.

استفاده از اپل واچ به عنوان کلید خودرو

۲) استفاده از اپل واچ به عنوان کلید خودرو

با استفاده از ساعت‌های اپل واچ با سیستم‌عامل 6.2.6 و بالاتر می‌توانید برخی از ماشین‌های BMW را کنترل کنید. این قابلیت در همه ماشین‌های ساخته‌شده BMW در سال ۲۰۲۰ تعبیه‌شده و تنها با در دست‌داشتن ساعت می‌توانید ماشین خود را قفل کنید و در مواقع نیاز آن را خاموش یا روشن کنید.

۳) استفاده از اپل واچ به عنوان منشی تلفنی

به کمک این ویژگی و قابلیت زمانی‌که در دسترس نیستید یا مشغول انجام کاری مهم هستید یک پیغام ضبط‌شده شخصی‌سازی شده از سمت اپل واچ (بسته به شرایطی که در آن قرار دارید می‌تواند پیغام ضبط‌شده متفاوتی را پخش کند) برای کاربرانی که قصد تماس تلفنی با شما دارند ارسال می‌شود.

ضبط صدا به وسیله ساعت اپل واچ

۴) ضبط صدا به وسیله ساعت اپل واچ

ساعت‌های دارای سیستم‌عامل Watch OS 6 به بعد از قابلیت ضبط صدا پشتیبانی می‌کنند و به‌وسیله این قابلیت می‌توانید صدای محیط اطراف را بدون نیاز به خارج کردن گوشی از جیب و تلف کردن وقت ضبط کنید. صداهای ضبط‌شده تا زمانی‌که به اینترنت متصل نشوید درون حافظه ساعت باقی می‌مانند. بعد از اتصال ساعت به اینترنت به‌طور خودکار صداهای ضبط‌شده درون icloud همگام‌سازی ((sync می‌شوند.

چرخه قاعدگی

۵) چرخه قاعدگی

به‌وسیله اپل واچ های با سیستم‌عامل نسخه 6 Watch OS و بالاتر می‌توانید چرخه قاعدگی خود را کنترل کنید. برای راه‌اندازی این قابلیت کافیست تا اپلیکیشن health را در گوشی آیفون خود اجرا کنید و اطلاعاتی را راجع به آخرین دوره قاعدگی خود در آن ثبت کنید. پس از انجام این کار اپل واچ دوره‌های بعدی قاعدگی شما را پیش‌بینی می‌کند و در بازه‌های مقرر به شما در این باره هشدار می‌دهد.

هشدار صداهای آسیب رساننده به گوش

۶) هشدار صداهای آسیب رساننده به گوش

اپل ساعت های هوشمند خود را به قابلیت تشخیص میزان صدای محیط مجهز کرده است. با استفاده از این ویژگی ساعت هنگام قرارگیری گوش شما در معرض صداهای بلند و آسیب رسان به شما هشدار می‌دهد تا آن مکان را برای سلامت گوش‌ها و شنوایی خود ترک کنید یا صدای محیط در آن مکان را کاهش دهید.

ماشین حساب ساعت های سری اپل واچ

۷) ماشین حساب ساعت های سری اپل واچ

با استفاده از این قابلیت ساعت‌های اپل می‌توانید باسرعت بالاتر و بدون معطلی محاسبات خود را انجام دهید. از ویژگی‌های کلیدی ماشین حساب اپل واچ می‌توان به قابلیت تقسیم صورت حساب بین چند نفر اشاره‌کرد.

استفاده از اپل واچ به عنوان قطب نما

۸) استفاده از اپل واچ به عنوان قطب نما

قابلیت قطب نما برای کوهنوردان و طبیعت گردان از اهمیت بیشتری برخوردار است اما به این معنا نیست که این قابلیت در مصارف عادی کاربرد ندارد. برای استفاده از این قابلیت در ساعت‌های اپل واچ می‌بایست لوازم آهنربایی را از اطراف خود دور کنید و از بندهای فلزی استفاده نکنید تا جهت‌یابی قطب نما با خطا مواجه نشود.

صفحه نمایش همیشه روشن

۹) صفحه نمایش همیشه روشن

با استفاده از این قابلیت، صفحه‌نمایش ساعت اپل واچ شما همیشه روشن خواهد بود و برای دیدن زمان نیازی به لمس صفحه‌نمایش یا بالا آوردن دست خود ندارید. فعال بودن این قابلیت مصرف باتری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد اما با توجه به کاربردهای گسترده آن، استفاده از این قابلیت در بسیاری از موارد کارساز و کاربردی است.

گوش دادن به پادکست

۱۰) گوش دادن به پادکست

با استفاده از اپلیکیشن پادکست اپل قادر خواهیدبود تا پادکست‌های دلخواه خود را از طریق گوشی با ساعت خود همگام (sync) کنید و در مواقع موردنیاز به آن‌ها گوش کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

کنترل پسورد ها و یادداشت های مک بوک به کمک اپل واچ

۱۱) کنترل پسوردها و یادداشت های مک بوک به کمک اپل واچ

به‌وسیله اپل واچ می‌توانید پسوردهای خود را به‌سادگی بازکنید. این امکان زمانی کاربری است که گوشی که از آن استفاده می‌کنید حسگراثرانگشت یا تشخیص چهره ندارد و باز کردن رمز آن به‌نسبت زمان‌بر و دشوار است.

همچنین می‌توانید از ساعت اپل واچ خود برای بازکردن یادداشت‌های قفل‌شده مک‌ بوک استفاده‌کنید. برای استفاده از این قابلیت می‌بایست ساعت هوشمند شما از سیستم‌عامل Watch OS 6 و بالاتر پشتیبانی کند و قفل دومرحله‌ای در تنظیمات مک بوک فعال باشد.

چالش سلامتی با دوستان

۱۲) چالش سلامتی با دوستان

یکی از ویژگی‌های جالب ساعت‌های اپل واچ این است که می‌توانید با دوستان خود رقابت سالمی را ایجاد کنید. اپل برای این چالش، زمان یک هفته‌ای را درنظر گرفته و هر کدام از کاربران که در این مدت یک هفته فعالیت بهتر، خواب منظم‌تر و چند فاکتور دیگر را رعایت کند به‌عنوان برنده این چالش انتخاب می‌شود.

اپل واچ خود را تبدیل به چراغ قوه کنید

۱۳) اپل واچ خود را تبدیل به چراغ قوه کنید!

صفحه‌نمایش اپل واچ آن‌طور که باید پرنور نیست اما به‌وسیله قابلیت چراغ قوه می‌توانید در برخی موارد که به گوشی دسترسی ندارید و موقعیت مکانی حال حاظر شما تاریک است، این قابلیت به کمک شما می‌آید و می‌توانید با استفاده از اپل واچ خود تا حدودی مسیر خود یا وسیله‌ای که دنبال آن هستید را در تاریکی پیداکنید.

دو نوع نور سفید و قرمز در تنظیمات این ساعت وجود دارد که بسته به نیاز خود می‌توانید از هر دو نور استفاده کنید.

مقاومت در برابر آب

۱۴) مقاومت در برابر آب

یکی از ویژگی‌هایی که اپل واچ را از سایر ساعت‌های هوشمند متمایز می‌کند قابلیت ضدآب بودن این ساعت است. این ساعت تا عمق 50 متری آب نیز فشار آب را تحمل می‌کند پس بدون نگرانی می‌توانید از این ساعت در استخر، زیر باران شدید و … استفاده‌کنید.

گوشی‌های اپل نیز از استانداردهای ضدآب بودن پیروی می‌کنند اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که مقاومت اپل واچ به‌مراتب بیشتر از گوشی آیفون است و نباید زیاد به ضدآب بودن گوشی اعتماد کرد.

کنترل دوندگی با اپل واچ بدون نیاز به همراه داشتن گوشی

۱۵) کنترل دوندگی با اپل واچ بدون نیاز به همراه داشتن گوشی

گوشی‌های جدید آیفون اغلب سنگین‌تر و بزرگ‌تر از نسخه‌های پیشین هستند و حمل‌کردن آن‌ها هنگام دوندگی کمی دشوار و سخت است. ساعت‌های اپل واچ این امکان را به کاربران می‌دهند تا بدون نیاز به حمل گوشی آیفون خود هنگام دوندگی، تمام اطلاعات مربوط به دوندگی اعم از : سرعت متوسط، میزان دوندگی، لوکیشن شروع و پایان دوندگی، زمان دویدن، میزان کالری مصرف‌شده و … را ثبت کنند.

همچنین قابلیت متصل‌کردن اپل واچ به هدفون‌های بی‌سیم نیز وجود دارد و از طریق ساعت می‌توان هنگام دویدن به موسیقی دلخواه گوش‌داد.

حالت سینما در ساعت های اپل واچ

۱۶) حالت سینما در ساعت های اپل واچ

ساعت‌های اپل واچ با چرخش مچ به‌طور خودکار روشن می‌شوند و زمان را به‌شما نشان می‌دهند. این قابلیت هنگام حضور در سینما که همه محیط تاریک است می‌تواند شما و سایر افراد حاظر در سینما را اذیت‌کند. برای حل این مشکل می‌توانید حالت سینما را فعال کنید تا صفحه‌نمایش با تکان‌دادن دست و … روشن نشود. در صورت فعال‌کردن این قابلیت اعلانات نیز به حالت ویبره درمی‌آیند و شما می‌توانید اعلانات مهمی که دریافت می‌کنید را متوجه‌شوید بدون این‌که دیگر کاربران صدای اعلانات گوشی و ساعت شما را بشنوند.

۱۷) شخصی‌سازی پوسته ساعت‌های سری اپل واچ

با استفاده از قابلیت تغییر پوسته در ساعت‌های اپل واچ می‌توانید پوسته متناسب با فعالیت خود را انتخاب کنید. اگر قصد حضور در مهمانی را دارید پوسته کلاسیک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد یا اگر در حال ورزش هستید پوسته دیجیتالی که اطلاعاتی اعم از میزان کالری سوزانده‌شده و قدم‌شمار و … در آن وجود دارد مناسب شماست.

حدود 12 نوع پوسته با کارایی متفاوت در ساعت‌های سری اپل واچ وجود دارند که بسته‌به علاقه و نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده‌کنید.

دسترسی سریع به اطلاعات

۱۸) دسترسی سریع به اطلاعات

با استفاده از این قابلیت می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده‌ کرده‌اید و همچنین اطلاعات دلخواهی که انتخاب می‌کنید به‌طور سریع دسترسی داشته‌باشید.

برای استفاده از این قابلیت کافیست صفحه‌نمایش اپل واچ خود را روشن کنید و صفحه‌را رو به بالا بکشید تا تمام اطلاعات به‌شما نشان‌ داده‌شوند.

اندازه گیری ضربان قلب به وسیله اپل واچ

۱۹) اندازه گیری ضربان قلب به وسیله اپل واچ

اپل با قراردادن سنسور ضربان قلب در ساعت‌های خود امکان اندازه‌گیری ضربان قلب کاربران را در شرایط مختلف فراهم می‌کند. همچنین اطلاعات مربوط به ضربان قلب در نرم‌افزار health تجمیع می‌شوند و کاربران می‌توانند میزان ضربان قلب خود در روزها و ساعت‌های مختلف روز ببینند.

اپل با ارائه این قابلیت تاکنون جان یک نوجوان و یک پیرمرد 63 ساله را نجات‌داده است و این قابلیت یکی از دلایل محبوبیت بالای سری ساعت‌های اپل واچ می‌باشد.

۲۰) کمک ساعت های سری اپل واچ به تناسب اندام

اپل با قراردادن سنسورهای متنوعی تناسب اندام را به کاربران ساعت‌های هوشمند خود هدیه می‌دهد.

یکی از کاربردهای جالب این سنسورها این است که در صورت تحرک نداشتن به مدت طولانی، ساعت به شما هشدار کمبود تحرک می‌دهد و این سنسور در پیشگیری از بسیاری‌از بیماری‌های ناشی از عدم تحرک موفق عمل می‌کند.

سنسورهای دیگری به‌جز سنسور تحرک در این ساعت وجوددارند که مجموع عملکرد سنسورها به تناسب اندام و سلامتی افراد کمک می‌کند.

مشاهده و پاسخ به پیام ها

۲۱) مشاهده و پاسخ به پیام ها

هنگامی‌که پیغامی را دریافت می‌کنید دیگر نیازی به خارج کردن گوشی از جیب خود ندارید و به‌وسیله ساعت اپل واچ خود می‌توانید پیغام را مشاهده‌کنید. همچنین می‌توانید با ویس، ایموجی و پیام‌های آماده‌ای پاسخ پیام‌ها را نیز به‌وسیله اپل واچ ارسال کنید.

ارسال ایموجی از طریق اپل واچ

۲۲) ارسال ایموجی از طریق اپل واچ

به‌وسیله این ویژگی می‌توانید ایموجی‌های مختلفی را از طریق پیام و … به دوستان خود ارسال کنید.

۲۳) دریافت اعلانات گوشی آیفون در اپل واچ

خارج‌کردن گوشی از جیب برای کنترل و مشاهده اعلانات بعضی مواقع سخت و دشوار است به‌خصوص هنگامی‌که تعداد اعلان‌ها زیاد باشد. به‌وسیله ساعت اپل واچ خود می‌توانید تمام اعلانات را از طریق ساعت کنترل کنید و در صورت مهم بودن اعلان، از گوشی برای پاسخ دادن به آن نوتیفیکیشن استفاده کنید.

ضربان قلب خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید

۲۴) ضربان قلب خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید!

اپل قابلیت اشتراک گذاری ضربان قلب خود با دیگر کاربران اپل واچ را در این جمله بیان می‌کند: این قابلیت ساده‌ترین راه برای اشتراک‌گذاری حال و هوا و احساس شما با دیگران است.

پرداخت های خود را با اپل واچ انجام دهید

۲۵) پرداخت های خود را با اپل واچ انجام دهید (در ایران قابل استفاده نیست)

با استفاده از نرم‌افزار Apple Pay می‌توانید پرداخت‌های خود را به‌جای استفاده از گوشی به‌وسیله ساعت هوشمند خود انجام دهید.

نصب نرم افزارهای دلخواه بر روی اپل واچ

۲۶) نصب نرم افزارهای دلخواه

بسته به نیاز خود می‌توانید نرم‌افزارهای مختلفی را بر روی اپل واچ خود نصب کنید. به‌طور مثال می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای مربوطه از آمازون خرید کنید، تلویزیون خود را کنترل کنید، تصاویر موجود در اینستاگرام را مشاهده کنید و بسیاری از امکانات دیگر که با نصب نرم‌افزارهای مربوطه می‌توانید از این امکانات بهره ببرید.

قابلیت مسیریابی به وسیله اپل واچ

۲۷) قابلیت مسیریابی به وسیله اپل واچ

یکی از جذاب‌ترین امکانات موجود در ساعت‌های اپل واچ همین قابلیت مسیریابی است. برای استفاده از این قابلیت کافیست تا با استفاده از دستیارصوتی siri یا با کلیک بر روی نقشه مقصد خود را مشخص کنید و حرکت خود را به سمت مقصد آغاز کنید. هنگام رسیدن به پیچ یا منحرف شدن از مسیراصلی اپل واچ با ویبره خود شما را آگاه می‌کند.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این قابلیت برای مسافت‌های طولانی توصیه نمی‌شود و بهتر است از مسیریابی گوشی برای مسافت‌های طولانی‌تر استفاده‌شود. دلیل این امر این است که این قابلیت چون با جی پی اس و اینترنت کار می‌کند، باعث می‌شود تا باتری ساعت شما خیلی زود تخلیه شود.

 ارسال نقاشی خود به دوستان

۲۸) ارسال نقاشی خود به دوستان

نقاشی‌هایی که در اپل واچ کشیده‌اید را می‌توانید با دوستان و دیگر کاربران اپل واچ به اشتراک بگذارید.

استفاده از دستیار صوتی هوشمند Siri در اپل واچ

۲۹) استفاده از دستیار صوتی هوشمند Siri در اپل واچ

اگر از طرفداران و علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون باشید حتما با قابلیت‌های جالب و جذاب Siri آشنا هستید. دستیار صوتی Siri در ساعت‌های اپل واچ نیز وجوددارد و اگر شما نیز از جمله علاقه‌مندان به استفاده از دستیارهای صوتی هستید، می‌توانید از این قابلیت‌ ساعت‌های اپل واچ خود استفاده‌کنید.

۳۰) مشاهده تصاویر موجود در گوشی آیفون به وسیله اپل واچ

شما می‌توانید تصاویر موجود در گوشی آیفون را با ساعت اپل واچ همگام‌سازی (Sync) کنید و تصاویر را در ساعت هوشمند خود تماشا کنید.

۳۱) ماشین خود را به وسیله اپل واچ کنترل کنید !

ماشین‌های سری Tesla و   BMWرا می‌توان به‌وسیله اپل واچ مدیریت و کنترل کرد. به‌طور مثال می‌توانید وضعیت باز یا بسته‌بودن درهای ماشین را از طریق ساعت کنترل‌کنید و ماشین را به‌وسیله ساعت، خاموش و یا روشن نمایید.

۳۲) ارسال پیام از طریق فیسبوک

همان‌طور که در این مقاله ذکرشد ساعت‌های اپل واچ قابلیت نصب‌شدن نرم‌افزار را دارند. یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و محبوب در دنیا نرم‌افزار فیسبوک است. به‌وسیله ساعت هوشمند خود می‌توانید به پیغام‌های فیسبوک از طریق ویس، ایموجی یا پیغام‌های آماده پاسخ دهید و همچنین می‌توانید موقعیت مکانی خود را نیز از طریق فیسبوک با دیگران به اشتراک بگذارید.

گوش دادن به موسیقی توسط اپل واچ

 ۳۳ و ۳۴) گوش دادن به موسیقی توسط اپل واچ

شما می‌توانیدموسیقی‌های دلخواه خود را در حافظه اپل واچ خود ذخیره کنید و با متصل‌کردن هدفون بلوتوثی خود به اپل واچ از گوش‌دادن به موسیقی لذت ببرید.

در ضمن می‌توانید از طریق itunes،spotify و سایر اپلیکیشن‌های مربوط به موسیقی نیز برای گوش‌دادن به موسیقی استفاده کنید و نیازی نیست تا حتما آهنگ‌ها را در حافظه اپل واچ ذخیره‌ کنید.

اپلیکیشن اپل واچ حدود 40 میلیون آهنگ در اختیار کاربران اپل واچ قرار می‌دهد که با نصب این اپلیکیشن می‌توانند از آن بهره‌ببرند.

۳۵) اشتراک موقعیت مکانی با دوستان

با استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان اپل واچ می‌توانید لوکیشن لحظه‌ای خود را برای دوستان یا سایر افراد ارسال کنید.

چک کردن ایمیل ها به وسیله اپل واچ

۳۶) چک کردن ایمیل ها به وسیله اپل واچ

اپل واچ قابلیت نمایش اعلانات ایمیل را برای شما دارد و می‌توانید با استفاده از این ساعت به ایمیل‌ها پاسخ کوتاه دهید و آن‌ها را مدیریت کنید.

۳۷) کنترل Apple TV

اپل واچ این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا هنگامی‌که کنترل Apple TV در دسترس نیست، با استفاده از ساعت خود آن را به‌طور کامل مدیریت و کنترل کنند.

کنترل دوربین آیفون به وسیله اپل واچ

۳۸) کنترل دوربین آیفون به وسیله اپل واچ

این ویژگی یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های اپل واچ به‌شمار می‌رود. به‌وسیله این قابلیت می‌توانید تا تصویر زنده دوربین گوشی را در ساعت مشاهده کنید و عکس بگیرید. این قابلیت هنگام گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی که همه افراد دوست دارند در کادر باشند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در ادامه بخوانید: مقایسه سرعت آماده کار اپل واچ سری 6 و سری 5

۳۹) پیداکردن گوشی

احتمالا برای شما هم بارها پیش‌آمده که گوشی خود را داخل خانه یا جاهای دیگر گم‌کرده باشید و ساعت‌های زیادی را صرف جستجو برای پیداکردن آن کرده‌ باشید. به‌وسیله ساعت‌های اپل واچ می‌توانید صدای اعلان را در گوشی خود فعال کنید، چراغ قوه گوشی را روشن کنید و یا آن را به حالت ویبره درآورید. این قابلیت‌ باعث می‌شود تا با فعال‌شدن صدای گوشی، پیداکردن آن درون خانه و دیگر اماکن برای کاربران راحت‌تر‌ شود.

مشاهده بلیت های فعال به وسیله اپل واچ

۴۰) مشاهده بلیت های فعال به وسیله اپل واچ

به کمک قابلیت Wallet ساعت‌های اپل واچ می‌توانید بلیت‌های خود نظیر بلیت هواپیما، قطار و … را در ساعت اپل واچ خود ثبت کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا هنگامی که به بلیت‌های خود نیاز دارید بدون نیاز به خارج کردن کاغذ بلیت‌ها از کیف خود بلیت‌ها را به‌وسیله ساعت اپل واچ به‌دیگران نشان دهید.

۴۱) حالت شب ساعت های اپل واچ

همان‌طور که می‌دانید نور زیاد در محل‌های تاریک چشم را اذیت می‌کند و به آن آسیب می‌رساند. ساعت‌های اپل واچ حالتی با عنوان شب دارند که می‌توان آن‌ را هنگام شب فعال کرد تا چشم مورد آزار و اذیت قرار نگیرد.

هنگام فعال‌سازی این حالت نور صفحه‌نمایش به‌طور خودکار کاهش می‌یابد و فقط چند طیف رنگی خاص که آسیب کمتری به چشم می‌رسانند به کاربران نشان داده می‌شود.

تنظیم زمان به کمک ساعت هوشمند اپل واچ

۴۲) امکان جالب اپل واچ برای کاربرانی که همیشه دیر می کنند !

کاربرانی که همیشه به ملاقات‌ها و قرارهای خود دیر می‌رسند به‌وسیله این قابلیت مشکلات‌شان تا حد زیادی رفع می‌شود. این قابلیت از طریق تنظیمات خود ساعت در دسترس است و می‌توانید یک زمان بین 5 الی 55 دقیقه را در تنظیمات ساعت ثبت کنید. بعد از ثبت عدد دلخواه خود، اپل واچ شما ساعت را به آن میزانی که انتخاب نموده‌اید جلوتر نشان می‌دهد و دیگر به قرارها و کارهای خود دیر نمی‌رسید.

حالت اورژانسی در ساعت های اپل واچ

۴۳) حالت اورژانسی در ساعت های اپل واچ

با فشار دادن و رهاکردن دکمه کناری ساعت اپل واچ خود می‌توانید حالت اورژانسی را فعال‌کنید. برای فعال‌شدن این حالت می‌بایست ساعت به اینترنت و گوشی آیفون شما متصل ‌باشد تا با مکان‌یابی موقعیت‌شما، با نزدیک‌ترین واحد اورژانس تماس‌ گرفته‌شود.

چالش های فعالیتی ساعت اپل واچ

۴۴) چالش های فعالیتی

هنگامی‌که از خواب بیدار می‌شوید ساعت به شما اعلانی را مبنی بر اهداف روزانه به‌شما نشان می‌دهد. همچنین هنگام غروب آفتاب اعلان دیگری از سمت اپل واچ به شما ارسال می‌شود تا شما را تشویق‌کند فعالیت خود را بیشترکنید تا بتوانید به اهدافی‌که صبح برای خود تعیین کرده بودید برسید. این قابلیت باعث تشویق کاربران به افزایش فعالیت بدنی‌شان می‌شود و در نتیجه بهبود سلامتی و وضعیت جسمانی را برای کاربران در بر دارد.

دستیار مجازی اپل واچ

۴۵) دستیار مجازی اپل واچ

اپل در آخرین بروزرسانی ساعت‌های خود، پوسته جدیدی را ارائه‌داد که کاربران به‌وسیله آن می‌توانند رویدادهای پیش‌رو، اعلانات جدید و تسک‌های خود را ببینند. این قابلیت در روزهایی که مشغله بالایی دارید برای شما مناسب است چون می‌تواند وظایف شما را یادآوری‌کند تا آن‌ها را فراموش نکنید.

ارسال و دریافت پول از سایر کاربران اپل واچ

۴۶) ارسال و دریافت پول از سایر کاربران اپل واچ

با استفاده از قابلیت Apple Pay Cash که در ساعت‌های اپل واچ نیز وجود دارد می‌توانید از دوستان خود پول قرض بگیرید یا به آن‌ها پول قرض‌دهید بدون این‌که نیاز باشد وقت زیادی را صرف انتقال وجه صرف کنید.

کرنومتر ساعت های اپل واچ

۴۷) کرنومتر ساعت های اپل واچ

بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای می‌توانید از قابلیت کرنومتر ساعت‌های اپل واچ استفاده کنید. کرنومتر ساعت‌های سری اپل واچ مجهز به دورشمار است که می‌توانید از این قابلیت برای دویدن و سایر موارد استفاده‌کنید.

مدیریت کارت‌های اعتباری به وسیله اپل واچ

۴۸) مدیریت کارت‌های اعتباری ( این قابلیت در ایران پشتیبانی نمی‌شود)

به‌وسیله کیف‌ پول ساعت‌های اپل واچ می‌توانید تمام کارت‌های اعتباری خود را در ساعت خود ذخیره کنید و هنگام نیاز پرداخت‌‌های خود را با ساعت انجام دهید.

مدیریت خانه هوشمند به وسیله اپل واچ

۴۹) مدیریت خانه هوشمند به وسیله اپل واچ

با استفاده از اپلیکیشن Apple Home App و دستیار صوتی Siri می‌توانید خانه هوشمند خود را مدیریت کنید. به‌طور مثال با استفاده از ساعت اپل واچ خود می‌توانید درب خانه را باز یا بسته کنید همچنین چراغ‌های خانه را مدیریت و کنترل کنید.

۵۰) دریافت هشدارهای هواشناسی

بعد از تعیین شهر خود در اپلیکیشن Weather اپل می‌توانید هشدارهای هواشناسی اعم از سیل، باران شدید و … را در ساعت خود دریافت کنید. همچنین می‌توانید وضعیت آب‌وهوایی منطقه را به‌وسیله اپ هواشناسی در ساعت مشاهده‌کنید.

اپل واچ خود را به مترجم تبدیل کنید

۵۱) اپل واچ خود را به مترجم تبدیل کنید !

با اپلیکیشن رایگان مترجم اپل واچ می‌توانید متن‌ها و صداهای خود را به هر زبانی که تمایل‌داشتید ترجمه کنید. نکته‌ای که باید درنظرداشته باشید این است که برخی از امکانات این نرم‌افزار پولی هستند و برای دسترسی به این امکانات باید هزینه آن را پرداخت کنید که البته با توجه به تحریم‌های موجود این امکان در داخل ایران وجود ندارد.

کنترل و مدیریت اکانت اینستاگرام به وسیله اپل واچ

۵۲) اکانت اینستاگرام را با اپل واچ خود دنبال کنید

با نصب اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانید به کامنت‌ها، پست‌ها و دیگر موارد اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی داشته‌باشید.نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که قابلیت پست‌گذاشتن در نسخه ساعت اپلیکیشن وجود ندارد.

قابلیت پایش خواب ساعت های اپل واچ

۵۳) قابلیت پایش خواب ساعت های اپل واچ

این قابلیت می‌تواند میزان خواب شما را اندازه‌گیری کند و همچنین می‌توانید با تنظیم ساعت خواب خود در ساعت به بهبود میزان خواب و سلامتی خود کمک کنید. همچنین اپل واچ هنگامی‌که تشخیص دهد شما در حال استراحت و خواب هستید تمام اعلانات را قطع می‌کند تا خوابی آسوده داشته‌باشید.

در ادامه بخوانید : مقایسه اپل واچ سری 6 با اپل واچ سری 5

مدیریت پسوردها به وسیله ساعت اپل واچ

۵۴) پسورد های خود را به وسیله اپل واچ مدیریت کنید

با استفاده از اپلیکیشن مدیریت پسورد می‌توانید تمام پسوردهای خود را بر روی این اپ ذخیره‌کرده و در مواقعی‌که گوشی شما در دسترس نیست و شما به پسوردی نیاز داشتید می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده‌کنید.

پیگیری فعالیت اسکی و اسنوبرد به وسیله اپل واچ

۵۵) فعالیت اسکی و اسنوبرد خود را با اپل واچ پیگیری کنید !

با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان سرعت خود هنگام اسکی و اسنوبرد، کالری سوزانده‌شده و آمارهای مفید دیگری را مشاهده‌کنید. همچنین امکان مشاهده میزان فعالیت دوستان و دیگران نیز از طریق اپلیکیشن وجوددارد.

۵۶) ضربان قلب خود را در تمام روز کنترل کنید

با استفاده از قابلیت می‌توانید ضربان قلب خود را در تمام روز اندازه‌گیری و کنترل کنید. هنگامی‌که ضربان قلب شما از حد مجاز بیشتر یا کمتر می‌شود ساعت به شما هشدار می‌دهد.

کنترل موسیقی به‌وسیله اپل واچ

۵۷) کنترل موسیقی به‌وسیله اپل واچ

با استفاده از اپل واچ می‌توانید سیستم موسیقی اپل را به‌طور کامل مدیریت و کنترل کنید.

سفارش آنلاین غذا به وسیله ساعت اپل واچ

۵۸) پیتزاهای خود را با اپل واچ سفارش دهید

اگر رستورانی اپلیکیشن ios داشته‌باشد شما می‌توانید غذاهای خود را از طریق ساعت اپل واچ خود ثبت کنید. با استفاده از اپلیکیشن دومینو می‌توانید سفارش‌هایی که قبلا ثبت‌کرده‌اید را مشاهده‌کرده و در صورت تمایل مجددا آن را ثبت کنید.

مدیریت درب گاراژ به وسیله اپل واچ

۵۹) درب گاراژ خود را با اپل واچ باز کنید

با استفاده از اپل واچ می‌توانید درب گاراژ هوشمند خود را کنترل و مدیریت کنید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن قادرخواهیدبود باز یا بسته بودن در را از راه دور مشاهده‌کنید و در صورت بازماندن درب گاراژ از راه دور آن را ببندید.

مدیریت بیمه خودرو به وسیله ساعت هوشمند اپل واچ

۶۰) بیمه خودرو خود را از طریق اپل واچ مشاهده و پیگیری کنید

با استفاده از اپلیکیشن مربوط به بیمه خود می‌توانید روزهای باقی‌مانده بیمه خود را مشاهده‌کنید و در صورت اتمام مهلت بیمه، آن را از طریق ساعت خود تمدید کنید.

اطلاع از اخبار و رویدادها به وسیله اپلیکیشن موجود در اپل واچ

۶۱) با اپل واچ همیشه بروز باشید!

با استفاده از اپلیکیشن اخبار همیشه بروز باشید، اخبار روز را پیگیری‌کنید و گزیده اخبار را از طریق ساعت هوشمند خود مشاهده ‌کنید.

خرید از طریق Esty به کمک اپل واچ

۶۲) خرید از طریق Esty

Esty یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد که می‌توان به‌وسیله اپل واچ نیز از آن خرید انجام داد. متاسفانه این اپلیکیشن در داخل ایران سرویس‌دهی ندارد و نمی‌توانید از این سرویس استفاده‌کنید.

۶۳) قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای

سیستم‌عامل‌های Watch OS 6 به بعد از قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای خود را از طریق اپل واچ خود انجام دهید و این یکی از امکانات اپل واچ است.

63 کار جذاب و قابل انجام با اپل واچ

این قابلیت‌ها تنها بخشی امکانات اپل واچ بودند و احتمالا با خرید و تجربه‌ی استفاده از آن به امکانات نامتنهی آن پی خواهید برد. امیدواریم این مقاله به شما در شناخت برخی از امکانات اپل واچ کمک‌کننده بوده باشد. برای دریافت آخرین قیمت ساعت‌های هوشمند اپل واچ و خرید آن‌ کافیست تا به صفحه اصلی فروشگاه سایمان دیجیتال مراجعه کنید.

منبع: Gottabemobile

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

اپل واچ نایک چیست و چه تفاوتی با اپل واچ معمولی دارد؟

از زمان عرضه اپل واچ ۲ به بعد، هر ساله شاهد نسخه‌اي از اپل واچ‌ها با نام نايك بوديم كه ماحصل...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

آیا نمایشگر اپل واچ 7 بدون حاشیه خواهد بود؟

طبق یک گزارش جدید که از طرف بلومبرگ منتشر شده است، مدل‌های جدید اپل واچ (اپل واچ 7) که امسال...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

آیفون و اپل واچ جدید احتمالاً به امکان پایش سلامت روانی مجهز خواهند شد

ما در کنفرانس WWDC 2021 اپل انتظار معرفی‌های بزرگی را داریم و برنامه سلامت روان جدید برای iOS...

مهدی حیدری time-alt ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

اپل واچ سری ۶ ؛ نگاهی عمیق تر به ساعت هوشمند جدید اپل

خیلی از کارشناسان و فعالان حوزه تکنولوژی منتظر بودند تا با رونمایی از اپل واچ سری ۶ انقلابی در...

سعید ابراهیمی time-alt ۲۸ مهر ۱۳۹۹

سنجش اکسیژن خون با برنامه Blood Oxygen روی اپل واچ سری ۶

حدود یک ماه قبل اپل از سری جدی ساعت های هوشمند خود به نام واچ سری ۶ و نسخه ارزان‌تر آن یعنی...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۴ مهر ۱۳۹۹

معرفی اپل واچ SE: ساعت خوش قیمت اپل

حدود بیست روز قبل بود که اپل طی مراسمی از سری جدید ساعت های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۶ و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۲ مهر ۱۳۹۹

مقایسه سرعت آماده‌به‌کار اپل واچ سری ۶ با اپل واچ سری ۵

اپل واچ سری ۶ که نسل جدیدتر اپل واچ سری ۵ است، جدیدا معرفی شده است و بحث بر کارابودن خود را بر...

فرهاد سعادت time-alt ۷ مهر ۱۳۹۹

مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵

دو محصول اپل واچ سری ۶ و اپل واچ اس ای که جدیدا در رویداد اپل معرفی شدند و توانستند با...

فرهاد سعادت time-alt ۲۹ شهریور ۱۳۹۹