آموزش ثبت سیم‌کارت دوم در سامانه همتا

همان‌طور که اطلاع دارید، اخیراً طرح رجیستری برای تمامی گوشی‌ها اعلام گردیده است و همه کاربران بایستی گوشی‌های خود را در سامانه همتا ثبت نمایند. بنابراین ما لازم دانستیم که در اینجا به شما نحوه افزودن دستگاه و همچنین ثبت سیم‌کارت دوم در سامانه همتا را برای شما آموزش دهیم. برای ادامه مطلب با ما همراه باشید.از اینجا راهنمای کامل ثبت گوشی مسافری در سامانه گمرک را مطالعه کنید.

۱- افزودن دستگاه از طریق وب‌سایت اینترنتی Hamta.ntsw.ir

۱-۱ گوشی‌های تک سیم‌کارت

در ابتدا لازم است که از طریق وب‌سایت hamta.ntsw.ir  وارد سامانه گردید. سپس شما می‌توانید از دو روش، گوشی خود را فعال نمایید. روش اول از طریق ثبت‌نام در داخل سامانه همتا می‌باشد و روش دوم از طریق شماره تلفن همراه است که ما روش دوم را انتخاب می‌نماییم. دقت داشته باشید که در ادامه فقط قادر خواهید بود تا گوشی‌های تحت مالکیت همین شماره تلفن همراه که با آن وارد سامانه شده‌اید را به کارتابل خود اضافه کنید:

پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، می‌توان وارد سامانه شد.

پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه افزودن دستگاه کلیک می‌نماییم:

در ادامه این مراحل، لازم است شناسه تلفن همراه (IMEI) را وارد و بر روی کلید ثبت کلیک نمایید. شناسه تلفن همراه همان کد 15 رقمی که بر روی جعبه دستگاه درج شده است و یا شما می توانید از طریق کد دستوری #06#* شناسه تلفن همراه خود را دریافت کنید.

اگر شناسه تلفن همراه به درستی وارد گردد، پیغامی مبتنی بر تکمیل فرایند را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه برروی گزینه تائید کلیک کرده و از منوی سمت راست برروی اولین گزینه یعنی «مدیریت دستگاه‌ها» کلیک می‌نماییم. درصورتیکه فرآیند به درستی انجام پذیرفته باشد، شناسه دستگاه IMEI به همراه مدل تلفن همراه در کارتابل ما قابل مشاهده است:

۲-۱ گوشی های دارای سیم‌کارت دوم

اگر گوشی شما سیم‌کارت دوم دارد بایستی این مراحل را دنبال نمایید. در اینجا پس از ورود به سامانه، بروی گزینه افزودن دستگاه کلیک می کنید:

در این مرحله اگر شناسه را وارد کنید و گزینه ثبت را بزنید، با پیغام خطا روبرو خواهید شد.

در این صورت شما می توانید با زدن علامت +  شناسه دوم گوشی را وارد کنید:

در نهایت چنانچه شناسه‌های تلفن همراه با فرمت صحیح وارد شده باشد، پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند افزودن دستگاه به ما نمایش داده می‌شود:

در ادامه برروی گزینه تائید کلیک کرده و از منوی سمت راست برروی اولین گزینه یعنی «مدیریت دستگاه‌ها» کلیک می‌نماییم. درصورتیکه فرآیند به درستی انجام پذیرفته باشد، شناسه‌های دستگاه به همراه مدل تلفن همراه در کارتابل ما قابل مشاهده است:

۲- افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #7777*

۱-۲ گوشی‌های دارای یک سیم کارت

ابتدا لازم است کد دستوری #7777* را از طریق گوشی خود شماره گیری نمایید:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد 4 را تایپ نمایید:

در ادامه لازم است تا شناسه IMEI تلفن همراهی که قصد اضافه کردن آن به کارتابل خود را دارید، وارد نمایید:

سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید نمایید:

در نهایت پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فرآیند به شما نمایش داده می‌شود:

در پایان شما می توانید برای اطمینان از درست بودن روند ثبت دستگاه در سامانه همتا، کد دستوری را دوباره شماره گیری نمایید و عدد 3 مربوط به گزینه «انتقال مالکیت» را تایپ کنید. در صورتی که مراحل را به درستی انجام داده باشید می توانید IMEI گوشی خود در آنجا مشاهده نمایید.

۲-۲ گوشی‌های دارای سیم‌کارت دوم

ابتدا لازم است کد دستوری #7777* را از طریق گوشی خود شماره گیری نمایید:

در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» را تایپ نمایید:

سپس لازم است تا شناسه IMEI تلفن همراه را وارد و ارسال نمایید:
اگر تلفن همراه شما دارای سیم کارت دوم و یا چند سیم کارت است و شما شناسه اول گوشی خود را تایپ نمایید، با پیغام خطا روبرو خواهید شد. زیرا سامانه تشخیص می دهد که گوشی شما دوسیم کارته است و بایستی شناسه های دیگر را وارد نمایید.

بنابراین برای ثبت سیم کارت دوم بایستی دیگر شناسه های گوشی را با تایپ عدد صفر، وارد نمایید:

در نهایت پس از وارد کردن همه شناسه‌های دستگاه، عدد مربوط به گزینه تائید یعنی عدد ۱ را وارد و ارسال می‌نمایید:

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما با موفقیت گوشی و یا سیم کارت دوم خود را در سامانه همتا به ثبت رسانده باشید.

۳۷ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر و خدا قوت.
من گوشیم شیائومی mi3 هستش دو سیمکارت که بعد از چند ماه سیم کارت اولش وقتی نت داده اینترنت روشن باشه و از داده سیم یک استفاده کنم آنتن داره ولی وقتی داده را روی سیم 2 بذارم آنتن سیم 1 قطع میشه ولی اگه نت از سیم 1 استفاده کنم دوباره آنتنش وصل میشه، خواستم بپرسم آیا ربطی به ریجستری داره یا نه؟

سایمان دیجیتال
۴ دی ۱۴۰۲ در ۱۴:۴۰

درود
دوست عزیز این مورد به رجیستری مربوط نمی باشد و یکبار باید تنظیمات شبکه تلفن همراه خود را بررسی بفرمایید.
متشکریم

جلال اسدی هونجانی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲۲:۴۶

سلام خسته نباشید من هنوز منظور این برنامه را نفهمیدم منظور از دیدگاه یعنی چی اگر ممکن است کمی بیشتر توضیح دهید

میشه بیشتر از دو سیم‌کارت بعنوان ریجستری باشه؟ من سیم اصلیم ایرانسل و دومی همراه اوله…میخام یه مدت رایتلمو بزارم ولی میپره آنتش وقتی تو گوشی میزارم و یکی دو روز هست می‌ره انتنش کلا آنتن خط اولو هم می‌بره….میشه اونو هم به ریجستری اضافه کرد؟

درود خسته نباشید
من ‌مراحل ‌رو انجام‌ میدم ولی کد‌ یک بار مصرف برام‌ نمیفرسته چیکار ‌کنم

سلام. من با#۷۷۷۷* افزودن دستگاه رو میزنم و شماره اسلات هارو هم وارد میکنم جواب میده (اگر سیم کارت منقضی یا فروش رفته وارد کنید )من باید چکار کنم؟لطفا راهنمایی کنید

سلام
ممنون از مطالب خوب و مفیدتون عالی بود و سریع تونستم کارم رو راه بندازم

سلام
ادمین لطفا جواب بده
من باید از طریق کد همتا واسه دوتا سیمکارتمم این عملیاتو انجام بدم؟
یا اگ یکیشو انجام بدم اونیکی هم انجام میشه؟
ممنون از کمکتون

سایمان دیجیتال7
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۷:۵۳

درود
دوست عزیز لطفا جهت دریافت راهنمایی در این خصوص، در طی ساعات کاری با واحد خدمات پس از فروش (داخلی 2 یا 3) سایمان دیجیتال تماس حاصل فرمایید.
سپاس از شما

سلام
من گوشیمو قبل طرح رجیستری خریدم ولی سیم دو رو الان بعد از طرح رجیستری میخوام ثبت کنم. باید چکار کنم؟ کد *7777# رو هم شماره‌گیری کردم IMEI سیم دو رو هم وارد کردم ولی شماره‌ای رو باهاش میگیرم میزنه not registered on network.
میشه راهنمایی بفرمایین!!

باسلام گوشی ال جی xپاور 2 خریدم بعد از مدتی خراب شد بردم گارانتی برد گوشی تعویض شد بعد از 1ماه گوشی انتن نداد بردم نمایندگی گفت مشکل از ریجستری هستش کار هاش رو انجام داد نیم ساعت بعد گوشی انتن پرکرد 3تا4 ساعت خوب بود دوباره انتن رفت دوباره بردم نمایندگی گفت تا 2هفته کاری اینجوری هستش بعد خوب میشه میخواستم بدونم ایا این حرف حقیقت داره یا خیر .ممنون میشم جوابم رو بدید .مرسی

با سلام من گوشیم سرقت رفته بود و از طریق شکایت و ردیاب پیداش کردم و بعد از اینکه شخص گوشی رو تحویل داد بهشون رضایت دادم،بعدش که خواستم‌گوشیمو بفروشم متوجه شدم بهس مالکیت زده شده به شماره ناشناس حالا اون شخص هم با من همکاری نمیکنه که بگه سیم کارت مال کیه تا من بتونم مالکیت گوشیم رو بزنم و چون رضایت دادم از طریق قانونی نمیتونم کار کنم،لطفا میشه راهنماییم کنید که چطور میتونم مالکیت گوشیم رو درست کنم ؟

سلام گوشیه من دوسیمکارته هس وسیم ۱به ایم خودم هس برای اینکه بخوام از سیم۲ با سیمکارتی که به اسم دیگری هس استفاده کنم باز باید انتقال مالکیت انجام بدم؟خواهشا همینجا راهنمایی کنین

چجوری میتونم فقط سیم۲ رو انتقال مالکیت بدم؟

سلام حتما باید دوتا سیم کارت روی گوشی فعال بشه؟و دوتا سیم کارت باید به نام یک نفر باشه؟

سلام من وقتی سیم کارت دوم انداختم پیام داده بعد سه روز در صورت ندادن انتقال مالکیت به این گوشی سرویس داده میشود معنیش چیه گوشی من دوسیمه ولی یه شماره سریال داره

درود
دوست عزیز برای دریافت راهنمایی در این زمینه لطفا با واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید. با تشکر

سلام …من افزودن دستگاه رو وارد کردم چقدر طول میکشه تا درست شه؟

سلام من گوشی قدیمی داشتم چند وقتی کنار بود حالا دوباره ازش داشتم استفاده میکردم که دیروز سیم کارتم را غیر فعال کرد ولی سیم کارت دیگه میندازم فعال میشه .درضمن یک سیم کارت دیگه انداختم داخلش و گزینه *۷۷۷۷#و افزودن را هم ثبت کردم ولی سیم غیر فعالم فعال نشد راهنمایی میفرمایید. در ضمن با همتا تماس گرفتم ولی بیشتر کارشناساش مجرب نیستند و میگن گوشیت دیگه قابل استفاده نیست

خدا خیرتون بره

با سلام
گوشی من دو سیم کارته هست ولی یه کد داره با سامانه تماس گرفتم ولی گیج شدم از طریق سایت همتا نشد از طریق اپلیکیشن نشد که نشد الان سیم کارت دومم بدون پوشش شبکه شده و با یه کد شناسه خواهشا کمک کنید

درود
دوست عزیز کد فعالسازی برای گوشی می باشد. در صورتی که گوشی خود را فعالسازی کرده باشید، هر دوسیم کارت در شبکه مخابراتی بدون مشکل فعال خواهند بود. با تشکر

سلام من یه سوالی داشتم خواهشا جواب بدین. من تو سایت های دیگه دیدم راجب فعالسازی حرف میزنن و میگن باید فعالسازی هم انجام بدی و اینا . این جریان فعالسازی چی هست !؟؟

درود
دوست عزیز، لطفا دقت بفرمایید، هر شخص تنها مجاز به خرید یک دستگاه با کدملی و شماره همراه مرتبط با همان کد ملی می باشد. همچنین پس از خرید محصول، بدون پرداخت هزینه ای اضافی، طی هماهنگی تلفنی محصول به نام شما در سایت گمرک ثبت شده و کدفعالسازی همان لحظه برای شما ارسال خواهد شد. با تشکر

سلام و تشکر فراوان از راهنمایی ارزنده تان
کاری که با 10 نفر تلفونی نتونستم انجام بدم با یک دقیقه از طریق راهنمایی شما موفق شدم تشکر

درود
دوست عزیز، برای دریافت راهنمایی کامل در این باره، با کارشناسان سایت همتا (096366) داخلی 9 تماس حاصل بفرمایید.
سپاسگزاریم

سلام عرض ادب گوشی بنده الان نزدیک به چهل روزه که آنتن نداره دوسیم کارته دارم هیچ یک از سیم ها پوشش شبکه نداره میرم همتا ثبت نام میکنم فقط برای یک سیم کارتم گوشی ثبت میشه وهردو سریال ام ای رو برا به سیم ثبت میکنه بهمین خاطر مشکل شبکه پیش میاد نمی دونم این طرح مزخرف ریجست گوشی ها برا کدوم عقل کل بوده

سایمان دیجیتال
۱۶ مهر ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۵

درود
دوست عزیز، برای دریافت راهنمایی کامل در این باره، با کارشناسان سایت همتا (096366) داخلی 9 تماس حاصل بفرمایید.
سپاسگزاریم

وقتی کد فعالسازی ب ازای هر گوشیه یعنی فقط مال ی اسلاته یا بعد از فعالسازی اسلات دومم خودکار فعال میشه؟
چون گوشی قبلیم وقتی سیم کارتیو تو سیم دو قرار میدادم میزد در دسترس نیست برا همین گیج شدم ک باید چیکار کنم برای فعال سازیش

دوست عزیز، لطفا برای دریافت راهنمایی در این باره با تلفن گویای واحد همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا کارشناسان همتا، پاسخگوی شما باشند.
از همراهی شما سپاسگزاریم

قادر خواهید بود تا گوشی‌های تحت مالکیت همین شماره تلفن همراه که با آن وارد سامانه شده‌اید را به کارتابل خود اضافه کنید
منظورتون ازین حرف چیه متوجه نمیشم
میخوام ی شماره دیگ تو سیم دو ثبت کنم
باید چیکار کنم الان؟

دوست عزیز، لطفا برای دریافت راهنمایی در این باره با تلفن گویای واحد همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا کارشناسان همتا، پاسخگوی شما باشند.
از همراهی شما سپاسگزاریم

سلام بعد از طی این مراحل اگ سیم کارتیو تو سیم دو قرار بدم مشکلی پیش نمیاد؟
از طرفی کد فعال سازیو برا سیم دورو چجوری بگیرم?

سایمان دیجیتال
۱ مهر ۱۳۹۷ در ۰۸:۳۹

درود
دوست عزیز، تا زمانی که سیم کارت های درج شده در گوشی، متعلق به یک شخص باشد(به عبارتی با یک کدملی در شبکه ثبت شده باشد)، مشکلی پیش نخواهد آمد و همچنین کد فعال سازی به ازای گوشی بوده و برای یک گوشی چند سیم کارته ، یک کد فعال سازی وجود خواهد داشت.
از همراهی شما سپاسگزاریم

دوست عزیز، لطفا برای دریافت راهنمایی در این باره با تلفن گویای واحد همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا کارشناسان همتا، پاسخگوی شما باشند.
از همراهی شما سپاسگزاریم

سلام بخدا کلافه شدم از این طرح همتا دوست عزیز این توضیحاتی که در مورد ثبت سیم کارت دوم دادین درست اما وقتی افزودن دستگاه رومیزنم واضافه میکنم بد علامت خطا اون علامت مثبت وجود نداره

سایمان دیجیتال
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۷:۱۷

دوست عزیز، لطفا برای دریافت راهنمایی در این باره با تلفن گویای واحد همتا به شماره 096366 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا کارشناسان همتا، پاسخگوی شما باشند.
از همراهی شما سپاسگزاریم

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰