پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ : مقایسه‌ی آمار جهانی و آمار سایمان دیجیتال

معمولا بعد از گذشت هر سه ماه از ابتدای سال، برندهای مختلف گزارش‌هایی را در مورد آمار فروش خود ارائه می‌کنند و براساس آمار منتشر شده، اپل، شیائومی و سامسونگ برترین جایگاه‌ها را به دست آورده‌اند.

آیفون ۱۱ اولین جایگاه را در لیست ما اشغال کرده است، ردمی نوت ۸ و گلکسی A۵۱ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. با این‌که آیفون پرو و آیفون پرو مکس نیز در لیست حضور دارند، اما ارزان‌ترین پرچم‌دار آیفون جایگاه بهتری را به دست آورده است و انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ شاهد حضور SE۲۰۲۰ در جایگاه بهتری از این پرچم‌داران باشیم.

پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی که در این لیست قرار گرفته‌ است، ردمی نوت ۸ از برند شیائومی است. ردمی نوت ۸ پرو و ردمی ۸a نیز جایگاه‌های پنجم و نهم را به خود اختصاص داده‌اند. از این‌که گوشی‌های شیائومی را در لیست جهانی مشاهده می‌کنید، نباید تعجب کنید، چرا که از لحاظ بودجه‌ای کاملا با صرفه و ارزشمند هستند.

براساس گزارشات Androidauthority گوشی‌های شیائومی در برخی از کشورها هم‌چون اسپانیا جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. سامسونگ نیز هم‌چنان فرمانروایی خود را در دنیای گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد و با بیشترین تعداد گوشی در این لیست رتبه‌های سوم، چهارم، هفتم و هشتم را به خود اختصاص داده است.

آمار تعداد فروش گوشی‌های‌ سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ در سایمان دیجیتال و گوشی های پرفروش در ایران نیز اشتراکاتی با آمار جهانی داشته است. براساس داده‌های سایمان دیجیتال گوشی ردمی نوت ۸ پرو در بازه‌ی زمانی مطرح شده بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است و ردمی نوت ۸ شیائومی، گلکسی A10s سامسونگ، گلکسی A20s سامسونگ، گلکسی A30s سامسونگ، گلکسی A51 و هواوی وای ۶ پرایم به ترتیب رتبه‌های دوم تا ۷ را به خود اختصاص دادند.

ردیفپرفروش‌ترین‌های سایمان دیجیتال
1ردمی نوت ۸ پرو شیائومی
2ردمی نوت ۸ شیائومی
3گلکسی A۱۰s سامسونگ
4گلکسی A۲۰s سامسونگ
5گلکسی A۳۰s سامسونگ
6گلکسی A۵۱
7هواوی وای ۶ پرایم

در ادامه مروری داریم بر ویژگی‌های فنی گوشی‌هایی که در دو لیست بالا جای گرفته‌اند.

آیفون ۱۱

با این‌که گزارشات مختلفی در مورد آیفون ۱۲ و ویژگی‌های آن منتشر شده است، اما هنوز با زمان عرضه‌ی آن فاصله‌ی بسیاری داریم و در حال حاضر آیفون ۱۱ پرچم‌دار اصلی اپل است. این گوشی که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شده است، یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است و توانسته از بسیاری از جهات گوشی‌های رقبای خود را از شکست دهد.

از جمله ویژگی‌های فنی آیفون ۱۱ می‌توان به دو سیم کارته بودن، ساختار بدنه‌ی شیشه‌ای و فلزی، تراشه‌ی A13، صفحه‌ی نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن 1792×828 و وزن ۱۹۴ گرمی آن اشاره کرد.

اپل، آیفون ۱۱ را به یک دوربین دوگانه مجهز کرده است که می‌توان آن را در قالب ماژولی بزرگ و مربعی شکل در پشت دستگاه مشاهده کرد. در داخل این ماژول دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جای خوش کرده‌اند یکی از آن‌ها از نوع با زاویه دید بالا (عریض) و دیگری از نوع با زاویه دید گسترده (فوق عریض) انتخاب شده‌اند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اپل عرض هر پیکسل این دو لنز ۱.۴ میکرون است و لنز با زاویه دید گسترده دارای گشادگی F/2.4 است و می تواند زاویه دید ۱۲۰ درجه ای را فراهم کند.

ردمی نوت ۸

ردمی نوت ۸ یکی از میان‌رده‌های برند شیائومی است که عنوان پرفروش‌ترین گوشی شیائومی در ماه‌های گذشته را به خود اختصاص داده است. این گوشی نسبت به نسل‌های قبلی خود از تغییرات فوق‌العاده‌ای برخوردار است و با توجه به رنج قیمتی که در آن قرار گرفته، آپشن‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همین‌ موضوع باعث شده است که ردمی نوت ۸ جزو گوشی های پرفروش در ایران شناخته شود.

از جمله ویژگی‌های فنی این گوشی میان‌رده می‌توان به دو سیم کارته بودن، صفحه‌ی نمایش ۶.۳ اینچی، تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ و رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد. این گوشی دارای ابعاد ۱۵۸٫۳x۷۵٫۳x۸٫۴ میلی‌متر است و دوربین اصلی ردمی نوت 8 به ماژول چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی ایزوسل GM2 سامسونگ مجهز شده است و برای سایر سنسورها از 8 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور عمق سنج 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. همچنین دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس های سلفی را برعهده دارد.

گلکسی A۵۱

گوشی A۵۱ یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ محسوب می‌شود که در دسامبر ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد و طرفداران بسیاری نیز دارد. از جمله ویژگی‌های فنی این گوشی می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۶.۵ اینچی سوپرآمولد با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰، بدنه‌ی شیشه‌ای و پلاستیکی، تراشه اگزینوس ۹۶۱۱، پردازنده ۸ هسته‌ای و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

گفتنی است که این گوشی دارای دوربین چهارگانه‌ با حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین 5 مگاپیکسلی سنجش عمق و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو است و دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسلی می‌باشد.

گلکسی A۱۰s

گوشی A۱۰s از دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ است که در اوت ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این گوشی که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر میان‌رده‌های سامسونگ دارد، از نمایشگر ۶.۲ اینچی IPS LCD برخوردار است، ابعاد 156.9 در 75.8 در 7.8 میلی‌متری دارد و از بدنه‌ی شیشه‌ای و پلاستیکی ساخته شده است.

بهره‌مندی از تراشه‌ی Mediatek MT6762 Helio P22، پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای و انواع حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج و سنسور مجاورت از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود.

ردمی نوت ۸ پرو

رتبه‌ی پنجم در لیست جهانی پرفروش‌ترین گوشی‌ها به گوشی ردمی نوت ۸ پرو از برند شیائومی اختصاص دارد. این گوشی جزو گوشی های پرفروش در ایران نیز محسوب می‌شود. صفحه‌ی نمایش ۶.۵۳ اینچی IPS LCD با ابعاد 161.3 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر و برخورداری از تراشه‌ی Mediatek Helio G90T از جمله ویژگی‌های اصلی این گوشی محسوب می‌شود.

ردمی نوت 8 پرو برخلاف نسخه عادی، از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده نکرده و به تراشه مدیاتک Helio G90T مجهز شده است. این میان رده جذاب به همراه حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی به بازار عرضه می‌ شود. ردمی برای تامین انرژی این میان رده از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به همراه فناوری شارژ سریع 18 ولتی استفاده کرده است و برای افزایش عملکرد این میان رده جذاب در زمان اجرای بازی‌ های سنگین، از فناوری خنک سازی مایع برای کاهش دما تراشه مرکزی استفاده کرده است.

هم‌چنین این گوشی از دوربین ۴گانه با سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی، ۲ و ۲ مگاپیکسلی برخوردار است.

آیفون ۱۱ پرو مکس

پرچم‌دار اصلی اپل در جایگاه ششم از لیست جهانی قرار گرفته است. به تبع دلیل قرار گرفتن این گوشی فوق‌العاده در جایگاه ششم به معنی کم‌کیفیت بودن آن نسبت به گوشی‌های دیگر نیست. این گوشی به دلیل قیمت بالایی که دارد، میزان فروش کمتری از گوشی‌های معرفی شده در بالا داشته است.

آیفون ۱۱ پرو مکس ویژگی‌های بیشتری نسبت به آیفون دارد و با تغییرات گسترده‌ای ساخته شده است، از جمله این تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: آیفون ۱۱ پرو مکس ابعاد و نمایشگر بزرگتری (۶.۵ اینچ در برابر ۶.۱ اینچ) نسبت به آیفون ۱۱ دارد. این نمایشگر کوچکتر با فناوری اولد ساخته شده است و دارای وضوح ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسلی است و تراکم 456 پیکسلی است، بنابراین می‌تواند کیفیتی بسیار بالاتر از صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۱ داشته باشد.

این گوشی از بدنه‌ی استیل طراحی شده است، سیستم سریع شناسایی لمس ۱۲۰ هرتزی دارد و همین موضوع باعث شده که سریع‌تر و روان‌تر از سایر گوشی‌ها باشد، دوربین سه گانه دارد و از کیفیت تصویربرداری بالایی برخوردار است.

گلکسی A۲۰s

گلکسی a۲۰ یکی دیگر از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی سامسونگ است که از لحاظ دوربین و نمایشگر تغییرات بسیار زیادی را نسبت به نسل قبلی شاهد بوده است. صفحه‌ی نمایش TFT این گوشی در اندازه‌ی ۶.۵ اینچی طراحی شده و دارای رزولوشن HD+ است. A۲۰s از یک دوربین سه گانه بهره می‌برد که شامل سنسورهای ۱۳ مگاپیکسلی، به همراه لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق است که نسبت به نسل قبلی تفاوت چندانی نکرده است.

گلکسی a۲۰s از تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ و پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد. مجهز بودن به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی میان‌رده است.

گلکسی A۰۱

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ که نسبت به گوشی‌های دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. این گوشی به نمایشگر ۵.۷ اینچی IPS مجهز است و دارای وضوح ۱۵۲۰ در ۷۲۰ است. a۰۱ هم‌چنین دارای دوربین دوگانه با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی آن برای ثبت عکس‌های سلفی در نظر گرفته شده است.

از پردازنده هشت هسته‌ای به همراه رم ۲ گیگابایت بهره می‌برد که امکان اجرای بازی‌های نیمه سبک و پخش ویدئو با سرعت‌بالا را فراهم می‌کند. سامسونگ برای این گوشی اقتصادی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی در نظر گرفته است که قابلیت ارتقا به‌وسیله کارت حافظه SD را دارد. همچنین گلکسی A01 مجهز به باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر می‌باشد و سیستم‌عامل اندروید با رابط کاربری One UI در آن اجرا می‌گردد.

ردمی 8A

ردمی 8A یکی دیگر از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی شیائومی است که رتبه‌ی نهم را به خود اختصاص داده است. از ویژگی‌های فنی این گوشی می‌توان به دو سیم‌کارته بودن، نمایشگر ۶.۲ اینچی با رزولوشن اچ دی و پوشش گوریلا گلس ۵، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای، ساختار بدنه‌ای شیشه‌ای و پلاستیکی و ابعاد ۱۵۶٫۵x۷۵٫۴x۹٫۴ میلی‌متر اشاره کرد.

در پنل پشتی ردمی 8A، دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.8 سونی با اتوفوکوس دوگانه PD در نظر گرفته شده است و دوربین سلفی آن از رزولوشن 8 مگاپیکسل با دهانه دیافراگم f/2.0 بهره می برد.

آیفون ۱۱ پرو

پرچم‌دار دیگر اپل جایگاه دهم از لحاظ میزان فروش را به خود اختصاص داده است. این گوشی از لحاظ ویژگی‌های فنی کاملا به آیفون ۱۱ پرو مکس شبیه است، اما نمایشگر ۵.۸ اینچی آن با استفاده از فناوری اولد ساخته شده است. این گوشی دارای وضوح 1125 در 2436 پیکسلی است و از باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپری بهره می‌برد.

هواوی وای ۶ پرایم

وای 6 پرایم هواوی که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده است، جزو گوشی های ارزان قیمت و با کیفیت هواوی محسوب می‌گردد و شاید همین موضوع باعث تبدیل شدن آن به یکی از گوشی های پرفروش در ایران شده است. این گوشی مجهز به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی است که تصاویر بسیار شفاف و با کیفیت 1440× 720 پیکسل فراهم می‌کند.

تراشه‌ی این گوشی اسنپدراگون 425 است و همچنین رم ۲ گیگ برای کارهای چند منظوره در نظر گرفته شده است. در بخش دوربین، این گوشی به ترتیب از سنسور 13 و 8 مگاپیکسل برای دوربین اصلی و سلفی بهره می‌برد و همچنین هر دو دوربین به طور پیش فرض از فیلترهایی برای زیبا تر کردن عکس  برخوردار هستند. وای 6 پرایم مجهز به باتری 3000 میلی آمپر می‌باشد. سیستم تشخیص چهره و پشتیبانی از اینترنت نسل 4G از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام دوستان ببخشید اشتباه شد دوربین نوت هشت پرو ۶۴مگاپیکسله

مطالب بیشتر

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

آموزش نحوه رجیستری موبایل در سامانه همتا و روش‌های دریافت کد فعال‌سازی

در چند سال اخیر روند خرید و فروش گوشی‌ها کمی تغییر کرده است و با توجه به قوانین جدیدی که جهت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

استاندارد “MIL-STD-810g” به چه معناست و در کدام گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

رشد تکنولوژی، همواره با تحولات عظیمی در زمینه‌های گوناگون همراه بوده است. صنایع نظامی نیز...

آریا مقدم time-alt ۹ شهریور ۱۴۰۰

انواع تراشه گوشی های هوشمند

تراشه‌ها را می‌توان به عنوان قلب تپنده تمام محصولات دیجیتال و به خصوص موبایل‌ها دانست که اکثر...

صدرا علی‌پور time-alt ۴ شهریور ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰