گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رسما رونمایی شدند

بعد از مدت‌ ها انتظار بالاخره کهکشانی های جدید سامسونگ رونمایی شدند. این شرکت در مراسمی که از ساعتی پیش در بروکلین نیویورک آغاز شد پرچمداران جدید خود را تحت نام های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس معرفی کرد.

طراحی و ساخت

سامسونگ مانند سالیان گذشته این دو گوشی را با طراحی نمایشگر تمام صفحه ولی با تفاوت‌ های بارزی معرفی کرده است. نمایشگر هر دو گوشی دارای یک حفره برای قرار دادن دوربین سلفی می باشند، با این تفاوت که محل آن به وسط نمایشگر منتقل شده است و اندازه آن نیز کوچکتر شده است.

نکته دیگر کمتر شدن حاشیه نمایشگر در هر دو قسمت بالا و پایین دستگاه است. در هر دو گوشی نسبت نمایشگر به صفحه در حدود 91 درصد می باشد که حتی از گلکسی اس 10 نیز بیشتر بوده و این بدان معناست که سامسونگ ساختاری ایجاد کرده تا در یک فضای کوچکتر، کاربر به نمایشگر بزرگتری دسترسی داشته باشد.

اما بگوییم که ابعاد و اندازه نسخه گلکسی نوت 10 پلاس تقریباً هم‌ اندازه گلکسی نوت 9 است و ابعاد گلکسی نوت 10 نیز تقریباً در حد گلکسی اس 10 می‌ باشد اما به لطف استفاده از حاشیه های کمتر نمایشگر بزرگتری در همان ابعاد جای گرفته است.

همچنین یک اتفاق جدید که شاید برای کاربران گوشی‌ های سامسونگ چندان جذاب نباشد، حذف کلی جک 3.5 میلی‌ متری صدا است. این بدان معناست که از این به بعد کاربران این گوشی نیز باید مانند محصولات اپل و یا بسیاری از شرکت‌های دیگر تنها از درگاه USB-C برای اتصال هدفون مخصوص و یا بلوتوث استفاده کنند.

نمایشگر

در ابتدا باید بگوییم که سامسونگ همانند سری اس برای سری گلکسی نوت نیز دو نسخه در نظر گرفته است که تنها در ابعاد و اندازه نمایشگر با یکدیگر تفاوت دارند.

برای گلکسی نوت 10 نمایشگری 6.3 اینچی استفاده شده و نسخه نوت 10 پلاس از نمایشگر 6.8 اینچی بهره خواهد برد. سامسونگ برخلاف گذشته یک تصمیم مثبت در مورد نمایشگر نسخه پایه این گوشی گرفته و آن کاهش رزولوشن از QHD به FullHD+ است. با این کار کاربران می‌توانند صرفه‌ جویی بیشتری در مصرف باتری داشته باشند. این در حالی است که رزولوشن نمایشگر نسخه گلکسی نوت 10 پلاس بدون تغییر باقی مانده است.

نمایشگر هر دو گوشی از نوع Infiinity-O بوده و با حفره‌ ای در وسط و قسمت بالای نمایشگر همراه است. سامسونگ برای این نمایشگر عنوان Cinematic Infinity را انتخاب کرده و آن به معنای نمایشگر تقریباً بدون حاشیه است.همچنین فناوری ساخت مانند گلکسی اس 10 از نوع Dynamic AMOLED است که در عین حال موفق به کسب استاندارد +HDR10 نیز شده است.

سخت افزار

سامسونگ در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه از چیپست جدید Exynos 9825 رونمایی کرد. در واقع دلیل اصلی این رونمایی، استفاده از آن در سری جدید گلکسی نوت 10 می باشد. این چیپست بر مبنای فناوری 7 نانومتری EUV ساخته شده و نسبت در نسل قبلی در میزان مصرف توان و قدرت پردازشی بهبود یافته است. در بخش حافظه داستان کمی متفاوت از سال گذشته است و سامسونگ دو نسخه را برای هر دو گوشی آماده کرده است که برای نسخه گلکسی نوت 10 حافظه 8 گیگابایتی رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته و در نسخه 5G حافظه رم، 12 و حافظه داخلی 256 گیگابایت است.

برای نسخه گلکسی نوت 10 پلاس نیز حافظه رم 12 گیگابایت بوده و حافظه داخلی را می‌ توان بین دو نسخه 256 و یا 512 گیگابایتی انتخاب کرد. همچنین امکان ارتقای حافظه داخلی در این گوشی با درگاه میکرو اس دی وجود دارد.

دوربین

سامسونگ به مانند سری گلکسی اس 10 این دو نسخه متفاوت گلکسی نوت 10 را با دو ساختار دوربین همراه کرده است. دوربین پشتی گلکسی نوت 10 متشکل از ماژول سه‌ گانه‌ ای با یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید، یک سنسور زاویه عریض 16 مگاپیکسلی و یک سنسور تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی است. مشخصات ریز فنی این سه سنسور به شرح زیر است:

  • سنسور اصلی: 12 مگاپیکسل ،  دیافراگم متغیر  F/1.5,F/2.4 – میدان  دید 77 درجه – فوکوس خودکار DualPixel
  • سنسور فوق عریض – 16 مگاپیکسل – دیافراگم F/2.2 – میدان دید 123 درجه
  • سنسور تله‌فوتو – 12 مگاپیکسل – دیافراگم F/2.1 با لرزشگیر اپتیکال و زاویه دید 45 درجه

برای گلکسی نوت 10 پلاس اما یک سنسور چهارم نیز در کنار سه سنسور دیگر قرار گرفته و آن هم از نوع ToF 3D Camera برای تشخیص صحیح عمق میدان با استفاده از فناوری ارسال و دریافت امواج مادون قرمز استفاده خواهد شد.

در نهایت باید بگوییم سنسور دوربین سلفی هر دو دستگاه حالت یکسانی داشته و این دوربین مجهز به سنسور 10 مگاپیکسلی از نوع عریض با میدان دید 80 درجه، فوکوس خودکار DualPixel و دیافراگم F/2.2 خواهد بود.

قلم هوشمند

سامسونگ مانند گلکسی نوت 9 در گلکسی نوت 10 نیز قلم را به ارتباط بلوتوث مجهز کرده است. طراحی کلی قلم تفاوت اندکی با نسل قبلی داشته است. ولی طرز کار آن مطابق گذشته می باشد. نکته بسیار جالب این قلم آن است که سامسونگ قابلیت ژست‌ های هوایی را نیز به قلم خود افزوده است و کاربران می‌ توانند با نزدیک کردن قلم به نمایشگر و کشیدن ژست‌ های تعریف شده روی فضا، با گوشی خود تعامل داشته باشند.

خبر خوب دیگر این است که سامسونگ SDK های مربوط به کاربری قلم را نیز در اختیار توسعه دهندگان خود قرار داده و با این کار توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار های ثالث نیز می‌ توانند بهتر از قبل از قابلیت‌های قلم جذاب و کاربردی این گوشی استفاده کرده و بهره ببرند.

باتری

برای نسخه پایه گلکسی نوت 10 یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی و برای نسخه پلاس باتری 4300 میلی‌ آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است.نکته دیگر این است که در این گوشی ها از سیستم شارژ سریع به صورت معکوس نیز استفاده خواهد شد و شما می‌توانند مانند سری گلکسی اس 10، با این دو گوشی، دستگاه‌های جانبی دیگر را نیز شارژ کنید.

در مراسم معرفی این دو گوشی اعلام شد که بعد از اینکه در روز 17 خرداد (امروز) این دو گوشی معرفی شدند کاربران می‌توانند از طریق وبسایت سامسونگ و یا فروشگاه‌ های آنلاین منتخب نسبت به سفارش این دو گوشی اقدام کنند و از روز 4 شهریور ماه نیز عرضه فیزیکی محصول آغاز خواهد شد.

قیمت نسخه پایه برای گلکسی نوت 10 برابر با 949 دلار و برای گلکسی نوت 10 پلاس نیز 1099 دلار است.

بررسی گلکسی نوت 10 پلاس

تیزر رونمایی گلکسی نوت 10

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱