گوشی‌های اندرویدی

کاربران آیفون به این 7 موردی که گوشی اندرویدی شما انجام می‌دهد، حسادت خواهند کرد

هیچ زمان، بحث‌های کاربران اندروید و iOS بر سر برتری این پلتفرم‌ها به یکدیگر به پایان نخواهد رسید. طرفداران هردو سیستم عامل دلایل خود را دارند. به طوریکه کاربران iOS مدعی این موضوع هستند که آیفون از امنیت بالایی برخوردار است، در حالی‌که طرفداران اندرویدی قابلیت شخصی‌سازی را به رخ آنها می‌کشند. بنابراین در ادامه می‌خواهیم به 7 مورد از ویژگی‌های گوشی‌های اندرویدی بپردازیم که نمی‌توان آن‌ها را در گوشی‌های آیفون پیدا کرد.

شخصی سازی اپلیکیشن های پیش فرض گوشی

شخصی سازی کردن اپلیکیشن پیش فرض در گوشی یکی از اولین مواردی است که شما نمی‌توانید در آیفون آن را تغییر دهید. برای مثال استفاده از اپلیکیشن Gmail  به صورت پیش فرض در گوشی های آیفون، درخواستی است که سالها کاربران از اپل دارند. اگرچه اپل امکان حذف کردن اپلیکیشن های پیش فرض را در گوشی های  خود فراهم کرده است؛ اما هنوز قابلیت شخصی سازی اپلیکیشن های پیش فرض در آن وجود ندارد.

این در حالی است که کاربران اندرویدی به راحتی می توانند تمامی اپلیکیشن های پیش فرض در گوشی خود را شخصی سازی و اپلیکیشن مورد نظر خود را استفاده کنند. برای دسترسی به این ویژگی، تنها کافی است مسیر زیر را دنبال کنید.

Setting>apps&notifications>default Apps

برای تغییر اپلیکیشن پیش فرض مورد نظر، بروی آن ضربه بزنید و سپس برنامه جایگزین را انتخاب کنید.

دستیار صوتی گوگل

دومین ویژگی که  به صورت پیش فرض در گوشی‌های آیفون وجود ندارد، دستیار صوتی گوگل است. شاید این سوال در ذهن افراد شکل بگیرد که اپل از دستیار صوتی اختصاصی خود یعنی سیری بهره می‌برد و می‌تواند نیازهای کاربر را به خوبی تامین کند؛ اما باید بگوییم که دستیار صوتی گوگل  به دلایلی از دستیار صوتی سیری بهتر عمل می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن، استفاده از دیتابیس وسیع گوگل است.

دستیار صوتی گوگل می تواند درخواست‌های معمولی را به راحتی پاسخگو باشد و در اکثر موارد پاسخ درستی را در اختیار بگذارد. همچنین جواب‌های دستیار صوتی گوگل در مقابل با سیری از کیفیت بالایی برخوردار است. چراکه از موتورجست‌‌و‌جو گوگل بهره می‌گیرد. علاوه بر‌این موارد، گوگل با سایر عملکرد‌های گوشی تعامل می کند و با استفاده از آن‌ها، زمان قرار ملاقات‎های افراد یادآور می شود. حتی قادر است وضعیت ترافیک مسیر را اطلاع رسانی کند.

کاربران اندرویدی این برنامه را به صورت پیش فرض در گوشی خود دارند و تنها با  گفتن دو جمله “OK, Google”، “Hey, Google” می‌توانند تمامی کارهای خود را از آن درخواست‌ کنند. البته ازآنجایی‌که این اپلیکیشن به صورت پیش فرض در گوشی ‌های آیفون وجود ندارد، کاربران آیفون نیز با نصب اپلیکیشن Google App می توانند به این دستیار صوتی دسترسی داشته باشند؛ اما در هر صورت دستیار صوتی شخصی پیش فرض آنها نخواهد بود.

حالت Split-Screen

حالت تقسیم صفحه نمایش یکی از قابلیت‌هایی است که با وجود اینکه اپل آیپدهای خود را به ان مجهز کرده است؛ اما هنوز گوشی‌ها آیفون به این قابلیت مجهز نشده‌اند. در حالیکه گوشی‌های اندرویدی از سال 2016 به این ویژگی دسترسی دارند.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که نمایشگر خود را به دو قسمت تقسیم کنید و در حالیکه بدنبال شماره مخاطب مورد نظر خود هستید، در شبکه های اجتماعی میتوانید عکس‌های دوستان خود را لایک کنید. آسان‌ترین روش برای دسترسی به این قابلیت این است که ابتدا حالت مولتی تسکینگ گوشی (مشاهده تمامی برنامه باز در گوشی) را اجرا کنید، سپس، انگشت خود را بروی آیکون برنامه مورد نظر نگه دارید و گزینه Split-Screen را انتخاب کنید. در ادامه اپلیکیشن دومی را انتخاب کنید.( البته توجه کنید که این روش می تواند با توجه به گوشی، متفاوت باشد، ما در اینجا به روش گوشی های سامسونگ اشاره کردیم)

شخصی سازی صفحه هوم گوشی

صفحه هوم گوشی های اپل بدین گونه است که تمامی برنامه‌های نصب شده در صفحاتی به صورت چیده شده اند. درحالیکه اکثر گوشی های اندرویدی، از دو لایه تشکیل می گردد که یکی صفحه هوم و دیگری اپ‌دراور می‌باشد. همچنین در گوشی اندرویدی شما می توانید صفحه هوم را با توجه به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این امکان پوشه بندی برنامه در هردو سیستم عامل امکانپذیر است.

استفاده از لانچر برای دسترسی به محیط کاملا شخصی سازی شده در گوشی

چیدمان، راه‌اندازی، سازماندهی و نحوه تعامل ما با اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی توسط لانچر‌ها انجام می‌گیرد. لانچر‌های اندرویدی معمولا از چند صفحه اصلی برای چیدن اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها به همراه صفحه‌ای دیگر به نام صفحه اپلیکیشن‌ها تشکیل شده‌اند.از معروف ترین لانچرها می‌توان به Nova Luncher،Microsoft Launcher،Apex Launcher  و Action Luncher اشاره کرد. این قابلیت در گوشی‌های اندرویدی باعث می شود که تمامی ویژگی‌های مورد علاقه افراد به گوشی اعمال گردد؛ اما تصور آن برای گوشی‌های اپل دور از ذهن می‌باشد.

تعویض شدن خودکار تصاویر پس زمینه

برنامه Google WallPaper در گوشی اندرویدی این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که تصاویر پس زمینه و صفحه قفل گوشی هروز تغییر کند و حس و حال تازه‌ای به گوشی ببخشد. برای استفاده از این قابلیت می‌توان دسته بندی‌های مختلف را به دلخواه انتخاب کرد و برنامه به طور خودکار تصاویر پس زمینه و صفحه قفل را تغییر می‌دهد.

حالت picture in picture

حالت picture in picture  یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که این امکان را در گوشی اندرویدی فراهم می‌کند که همزمان با تماشای ویدئو، به تایپ کردن بپردازید. چیزی که نمی‌توان درگوشی‌های آیفون به آن دسترسی داشت. اگر از آندسته افرادی هستید که قصد خرید گوشی اندرویدی دارید، حتما در اینجا نگاهی به لیست گوشی‌های اندرویدی داشته باشید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آموزش نصب سوپر والپیپرهای شیائومی روی گوشی

یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی که شیائومی همراه Miui 12 معرفی کرد و مدت زمان زیادی هم در مراسم...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۸ تیر ۱۴۰۰

بهترین لانچر های اندرویدی 2021

تکنولوژی ما را به سمتی برده که حالا بخش زیادی از زمان خود را با گوشی‌های هوشمندمان سپری...

احسان نیک‌پی time-alt ۲ تیر ۱۴۰۰

اپلیکیشن‌ Good Lock سامسونگ و افزونه های آن

اپلیکیشن‌ Good Lock یک برنامه بسیار کاربردی از سامسونگ برای کهکشانی‌های خود است که به شما این...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

همه‌ی آنچه باید در مورد کیف پول بیت کوین برای اندروید بدانید

با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند سیستم بانکی در جهان به طور کلی دگرگون شد. سیستمی که تا...

احسان نیک‌پی time-alt ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

۶ موردی که iOS 15 می‌تواند از اندروید 12 الگوبرداری کند

نسخه بتای iOS 14.5 اپل اخیرا آماده عرضه شده‌است. گرچه این نسخه پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید + لینک دانلود

بازی‌های موبایلی یکی از اساسی‌ترین سرگرم‌کننده‌های امروزی مردم هستند و تنوع بسیار بالایی هم...

فرهاد سعادت time-alt ۱۵ آبان ۱۳۹۹

اندروید ۱۱ چه زمانی برای گوشی من عرضه خواهد شد؟

میانه‌های شهریور ماه شرکت گوگل از نسخه ۱۱ سیستم عامل محبوب خود یعنی اندروید رونمایی کرد که...

احسان نیک‌پی time-alt ۵ مهر ۱۳۹۹

ویژگی‌های جدید اندروید ۱۱: در مسیر کمال

اندروید سیستم عاملی آشنا برای همه‌ی ماست که توسط گوگل توسعه داده شده و در حال حاضر حدود ۷۵...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

بهترین بازی های اندروید ۲۰۲۰ + لینک دانلود (شهریور ۹۹)

بازی‌های اندرویدی که در گوگل پلی قابل دانلود هستند تنوع بسیار زیادی دارند و نوع بازی‌ها نیز به...

فرهاد سعادت time-alt ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

تغییری بزرگ از آیفون به سمت اندروید: کارهایی که باید انجام دهید

دو سیستم عامل اندروید و آیفون به‌طور کامل با یکدیگر متفاوت هستند و دارای ساختارهای متفاوتی نیز...

فرهاد سعادت time-alt ۲۲ مرداد ۱۳۹۹