اس 10

نگاه نزدیک ویدئویی به سری اس 10 سامسونگ

سامسونگ اخیرا از دهمین نسل گوشی پرچمدار خود با نام های گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس رو نمایی کرد. که در ادامه، به طور خلاصه به شرح ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

سامسونگ بر خلاف عادت سال گذشته که مشخصات گوشی خود را فقط ارتقا می داد، این سال گام فراتری را برداشته و قابلیت های این گوشی ها را به حداکثر رسانده است.

این دو، (گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس) موفقیتی بر گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس هستند ولی این سال یک مدل جدید به نام گلکسی اس 10 ای نیز رو نمایی شده است. همه این سه گوشی از تاریخ 21 فوریه 2019 آماده پیش فروش هستند و از تاریخ 8 مارس 2019، عرضه خواهند شد. شروع قیمت اس 10 از 899$ و اس 10 پلاس از 999$ خواهد بود. این در حالی است که گلکسی اس 10 ای با ویژگی های تقریبا مشابه با دو پرچمدار اصلی، قیمتی برابر با 749$ خواهد داشت و تفاوت آنها به نمایشگر تخت، دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت جانبی در اس 10 ای بر می گردد.

ادامه تلاش های سامسونگ برای کم کردن حاشیه گوشی های خود بالاخره نتیجه داد و در اس 10 و اس 10 پلاس شاهد این موضوع هستیم. طراحی اس 10 و اس 10 پلاس بر روی نمایشگر های 6.1 اینجی و 6.4 اینچی به گونه ای است که اندازه نمایشگر آن ها نسبت به اس 9 و اس9 پلاس 0.2 اینچ بزرگ تر شده ولی ابعاد بدنه آنها زیاد باهم تفاوت ندارد. با این حال، هر دوی این پرچمدار ها، گوشی های بزرگی محسوب می شوند و اگر به دنبال گوشی کوچکتری هستید، اس 10 ای گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

علاوه بر اندازه، صفحه نمایش هر دو یکسان هستند: پنل 1440 پیکسلی OLED با نسبت تصویر 19:9 (با نام تجاری سامسونگ، “Dynamic AMOLED”) به همراه استاندارد +HDR10 و بصورت خمیده از هر دو طرف، درون قاب آلومینیومی قرار داده شده اند که نگه داشتن این محصول را آسان می کند. همانند صفحه نمایش های پیشین سامسونگ، رنگ های این صفحه نمایش، روشن، شاداب و با طراوت هستند و دور از انتظار نیست که در سال جاری به عنوان بهترین صفحه نمایش گوشی های موجود انتخاب شود.

صفحه نمایش این دو گوشی دارای دو ویژگی است.(یکی ویژگی ظاهری و یک ویژگی مخفی). ویژگی که برای همه قابل رویت می باشد این است که صفحه نمایش این دو گوشی دارای سوراخی در قسمت بالایی است که جایزین بریدگی شده و سامسونگ را یک گام جلوتر از سایر رقبا قرار داده است. اس 10 پلاس هم سوراخ عریض تری برای جا گرفتن دو دوربین دارد. ما نظری نداریم که صفحه نمایش با بریدگی بهتر است یا صفحه نمایش سوراخ دار، ولی برای سلیقه اکثر مردم که از بریدگی متنفر هستند، سامسونگ گزینه مناسب تری خواهد بود.

ویژگی مخفی اما، اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک است که در زیر نمایشگر قرار گرفته و جایگزین حسگر خازنی قدیمی شده است که در پشت گلکسی اس 9 وجود داشت. سامسونگ ادعا می کند که این اسکنر پیشرفته ترین حسگر موجود در بازار است و بسیار قابل اطمینان تر و بهتر از حسگر های نوری استفاده شده در One Plus 6T و سایر گوشی ها می باشد. بنابه گفته سایت theverge اسکنر اثر انگشت اس 10، سریع ترین اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر موجود حال حاظر است.

یکی از معایب اسکنر اولتراسونیک به کار رفته در این دو گوشی این است که، با محافظ صفحه های ضخیم به سختی سازگار خواهند بود و فقط محافظ هایی که سامسونگ تایید کند برای اس 10 مناسب هستند.

از لحاظ کیفیت ساخت، گلکسی اس 10 بهترین گوشی سامسونگ منتشر شده تا به امروز است. این دو گوشی خیلی خوش دست و از لحاظ ظاهری بسیار زیبا هستند ولی کار با یک دست را بسیار دشوار می سازد. سامسونگ هنوز از آلومینیوم برای بدنه محصولات خود استفاده می کند و هنوز قصد استفاده از فولاد ضد زنگ را همانند گوشی های iphone XS و XS MAX ندارد. گزینه دیگری از گلکسی اس 10 پلاس نیز با بدنه پشتی سرامیکی وجود خواهد داشت که زیبایی و کیفیت این محصول را دو چندان خواهد کرد.

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس دارای سیستم دوربین یکسانی بوده که با ترکیب سه دوربین در پشت که قابلیت های عکلاسی عریض، بسیار عریض و تله فوتو را فراهم می کنند. دوربین های عریض و تله فوتو مشابه آنچه در گلکسی اس 9 پلاس دیده بودیم، دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم قابل تغییر F/1.5 و F/2.4 برای دوربین عریض بوده و سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 برای دوربین تله فوتو به کار رفته و از دوربین فوق عریض با سنسور 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 استفاده شده است که میدان دید 123 درجه را در اختیار می گذارد. متاسفانه این لنز دارای فوکوس ثابت بوده و فاقد فوکوس خودکار است اما در زاویه های بسیار گسترده مشکلی ایجاد نمی کند.

گلکسی اس 10 اولین گوشی نیست که از سه دوربین استفاده می کند؛ چراکه ال جی در گوشی وی40 خود در سال گذشته این کار را انجام داد. ولی هنوز وجود سه دوربین در پشت دستگاه، یک ایده جالب به شمار می آید که برای ارزیابی کیفیت آن ها، باید تا زمان عرضه این دو گوشی به بازار، صبر کنیم. با این حال به گفته کارشناسان وب سایت theverge، در زمان استفاده از گوشی تعویض بین دوربین ها سریع و راحت انجام می گیرد.

چندین ویژگی نرم افزاری جدید مربوط به دوربین وجود دارد که از بین آن ها می توان به قابلیت “Scene Optimizar”(بهینه سازی صحنه) اشاره کرد که می تواند به طور خودکار 30 صحنه مختلف را شناسایی کرده و تنظیمات دوربین را مطابق آن تغییر دهد و قابلیت جدید “Shot suggestion” که پیشنهاد هایی برای انتخاب نوع عکاسی ارائه می دهد.

در زمینه فیلم برداری گلکسی اس 10 میتواند ویدئو هایی با کیفیت 4K UHD با هر دو دوربین پشتی و جلویی ثبت کند و همچنین قابلیت فیلم برداری +HDR10 نیز برای دوربین پشتی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، قابلیت “super steady video”نیز فیلم برداری فوق العاده پایدار و بدون لرزش را فراهم می سازد.

دوربین سلفی گلکسی اس 10 به سنسور 10 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.9 و فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده است. گلکسی اس 10 پلاس علاوه بر دوربین اول که مشخصات آن همانند اس 10 است، دارای دوربین دوم 8 مگاپیکسلی برای سنجش عمق و تصویر برداری پرتره می باشد. بر خلاف پیکسل 3، دوربین دوم اس 10 پلاس عکس برداری با میدان دید وسیع تر را ندارد. به گفته سامسونگ گلکسی اس 10 نیز از قابلیت عکاسی پرتره با دوربین سلفی پشتیبانی می کند که دقت آن را نمی توان به خوبی نسخه پلاس دانست.

در داخل Galaxy S10 و +S10، پردازنده Snappdragon 855 (برای ایالات متحده) و برای سایر نقاط جهان پردازنده Exynos 9820 با 6 یا 8 گیگابایت رم و تا 1 ترایایت فضای ذخیره سازی برای اس 10 پلاس وجود دارد. هر دو مدل از 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای نسخه پایه بهره می برند که با درگاه مموری قابل افزایش اند. ظرفیت باتری نسبت به سال گذشته افزایش یافته که باتری 3100 میلی آمپر ساعت برای اس 10 و 4100 میلی آمپر ساعت برای اس 10 پلاس استفاده شده است. هر دو دستگاه از شارژ سریع سیمی و بدون سیم بهره می برند و توانایی شارژ کردن دستگاه دیگری مثل Galaxy Buds را از طریق پنل پشتی در اختیار می گذارند.

با این حال قابلیت های گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس پایان نمی یابند. همچنین آنها دارای گواهینامه IP68 بوده که آنها را در برابر نفوذ آب و گردوخاک حفظ می کند. جک 3.5 میلی متری هدفون، پشتیبانی از وای فای نسل 6، بلوتوث نسل 5 و LTE 2Gbps از دیگر قابلیت های این دو دستگاه هستند. Galaxy S10 با اندروید 9.0 و رابط کاربری جدید One UI که اخیرا در اس 9 مشاهده کردیم، وارد بازار شده است. به گفته سامسونگ، دستیار صوتی بیکسبی نیز بهبود هایی به خود دیده و قابلیت های بیشتری را در اختیار خواهد گذاشت.

در نهایت می توان گفت که Galaxy S10 و +S10 آنچه که یک گوشی محبوب اندرویدی باید داشته باشد را دارد اما قبل از عرضه رسمی آن ها و بررسی های بیشتر، نمی توان اظهار نظر قطعی در مورد آن ها داشت.

نظر شما در مورد گوشی های گلکسی اس 10 چیست؟

منبع: theverge



۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ در تصاویری واقعی دیده شد

طبق انتظارات، سامسونگ قرار است از دو ساعت هوشمندش با نام‌های Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4...

مهدی حیدری time-alt ۹ مرداد ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

وجود شارژر 67 واتی در پوکو X3 GT تأیید شد!

اخیراً کمپانی پوکو خبر از حضور تراشه دایمنسیتی 1100 در گوشی POCO X3 GT داده بود و حالا خبر...

مهدی حیدری time-alt ۳ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات کلیدی و قیمت آنر مجیک 3 و آنر مجیک 3 پرو فاش شدند!

اخیراً شرکت آنر خبر برگزاری یک رویداد جهانی را در روز 12 آگوست، یعنی کمتر از یک ماه دیگر،...

مهدی حیدری time-alt ۲۷ تیر ۱۴۰۰

اولین گوشی تاشوی گوگل، با نام پیکسل فولد تا پایان 2021 عرضه خواهد شد

همانطور که می‌دانید، سامسونگ تا چند هفته دیگر از دو گوشی تاشوی گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip 3...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ تیر ۱۴۰۰