مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با نسل قبل

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با آیفون ۱۱ پرو مکس

بالاخره شرکت اپل بعد از تاخیر حدود یک ماهه از سری جدید آیفون های خود رونمایی کرد. سری آیفون ۱۲ برای اولین بار شامل ۴ دستگاه در قیمت ها و امکانات مختلف می‌شود. در این مطلب قصد داریم به مقایسه گران‌ترین گوشی از این سری یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس با نسل قبل یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس بپردازیم تا ببینیم این گوشی چه بهبودهایی به خود دیده و تا چه حد ارزش دارد آیفون قبلی خود را به این نسل تغییر دهید. پس حتما در ادامه با ما همراه شوید.

طراحی

آیفون ۱۲ پرو مکس از نظر طراحی شباهت بسیار زیادی با نسل قبل داشته و ابعاد آن هم تقریبا ثابت مانده و فقط ضخامت آن به ۷.۴ میلی متر کاهش پیدا کرده است. نمایشگر آیفون جدید حالا ۸۷.۴ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ۸۳.۷ درصد نسل قبل نشان دهنده کاهش حاشیه های این گوشی هوشمند است.

نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس حالا از تکنولوژی جدید ceramic shield glass استفاده می‌کند که به گفته‌ی اپل ۴ برابر نسبت به نسل قبل مقام‌تر شده و حالا با خیال راحت‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید.

این گوشی در چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، گرافیتی و آبی اقیانوسی ساخته شده و روانه‌ی بازار می‌شود.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با نسل قبل
رنگ بندی آیفون ۱۲ پرو مکس

صفحه نمایش و ارتباطات

آیفون ۱۲ پرو مکس به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ پیکسل مجهز شده است‌. این صفحه نمایش نسبت به نسل قبل 0.2 اینچ بزرگ‌تر شده و حالا لقب بزرگترین آیفون ساخت اپل را یدک می‌کشد.

تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ و پشتیبانی از HDR10+ از دیگر مشخصات این نمایشگر هستند. نور این صفحه نمایش تا ۱۲۰۰ نیت قابلیت افزایش دارد که این گواه این است که در محیط های باز و تابش مستقیم نور خورشید هیچ مشکلی در دیدن محتوا در آیفون ۱۲ پرو مکس نخواهید داشت.

در حالت کلی ولی نمایشگر آیفون جدید غیر از افزایش 0.2 اینچی اندازه تغییر دیگری نسبت به نسل قبل نداشته و کاربران آیفون همچنان باید برای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی صبر کنند. آیفون ۱۲ پرو مکس به شبکه‌ی پرسرعت 5G مجهز شده است که به گفته‌ی اپل توانایی دانلود تا ۴ گیگابایت بر ثانیه و آپلود تا ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه را داراست.

نرم افزار و سخت افزار

مدتی پیش بود که شرکت اپل نسخه چهاردهم سیستم عامل خود یعنی ios را برای گوشی های آیفون 6s به بعد منتشر کرد که در مطلبی به ویژگی های جدید و تغییرات آن پرداختیم و شما می‌توانید این موضوع را در سایمان دیجیتال مطالعه کنید. ios 14 به صورت پیش فرض بروی این گوشی نصب شده و شما می‌توانید از ویجت‌ها و دیگر امکانات این سیستم عامل استفاده کنید.

اپل در آیفون ۱۲ پرو مکس از آخرین چیپست ساخت خود یعنی اپل A14 Bionic به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم بهره برده که چیپستی ۵ نانومتری است و سرعتی بی‌نظیر را برای آیفون نسل جدید به همراه می‌آورد.

شایان ذکر است که نسخه پایه‌ای ۶۴ گیگابایت آیفون ۱۱ پرو مکس حذف شده و حالا نسخه پایه‌ای آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

دوربین

بخش دوربین این گوشی هم تغییرات نسبتا زیادی را به خود دیده است. دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.6 داشته و اندازه لنز آن 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل های آن 1.8 میکرونی است. این دوربین همچنین قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال متغیر را هم داراست.

مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با نسل قبل
چیدمان دوربین ها

تفاوت دوربین اصلی این گوشی با نسل قبل به اندازه لنز، پیکسل های آن و دیافراگم برمی‌گردد که در نسل قبل به ترتیب 1/2.55 اینچی، 1.4 میکرونی و F/1.8 بوده‌اند. این سنسور حالا توانایی جذب نور بیشتر در محیط های تاریک را دارد و خیلی بهتر می‌توانید روی عکاسی با آن در شرایط نوری تاریک حساب کنید.

دوربین تله فوتو هم لنز ۶۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم F/2.2 داشته و کیفیت آن ۱۲ مگاپیکسل است. این دوربین می‌تواند تا ۲‌.۵ برابر به طور اپتیکال زوم کند که این برای آیفون نسل قبل ۲ برابر بود.

دوربین فوق عریض هم سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 داشته و زاویه‌ی ۱۲۰ درجه‌ای دارد. خوشبختانه قابلیت نایت مود برای تمام دوربین ها از جمله دوربین سلفی در نظر گرفته شده که این به عکاسی بهتر در شب تا تمام لنز ها کمک می‌کند.

لنز چهارم و جدید آیفون ۱۲ پرو مکس TOF 3D LiDAR است که در آیپد پرو ۲۰۲۰ قبل‌تر دیده بودیم و کاربرد آن به واقعیت مجازی و سنجش عمق در ثبت تصاویر برمی‌گردد. این لنز به فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تر هم کمک کرده که این قابلیت به فوکوس بهتر در محیط تاریک کمک شایانی می‌کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات در بخش دوربین به فیلم برداری آیفون جدید برمی‌گردد که حالا بسیار بهتر شده و می‌تواند در حالت Dolby Vision HDR به ضبط فیلم بپردازد. در واقع عملا مجموعه دوربین های این گوشی وارد مرحله‌ی جدیدی شده و حالا می‌تواند عکس و فیلم هایی بسیار حرفه‌‌ای تر از قبل ثبت کند‌.

باتری و قیمت

آیفون ۱۱ پرو مکس از یک باتری ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و شارژدهی کاملا مناسبی هم دارد ولی اپل در این نسل حجم باتری را به ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعت کاهش داده و زمانی که این موضوع را در کنار استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر آن قرار دهیم کار کمی برای آیفون ۱۲ پرو مکس سخت خواهد شد و باید دید این گوشی در عمل می‌تواند به اندازه نسل قبل شارژدهی کند یا عملکرد آن ضعیف‌تر می‌شود.

نسخه پایه‌ای آیفون ۱۱ پرو مکس در زمان انتشار ۱۰۹۹ دلار قیمت داشت و خوشبختانه قیمت نسخه پایه‌ای آیفون ۱۲ پرو مکس هم همین مقدار است و افزایش قیمتی مشاهده نمی‌شود ولی در جعبه‌ی این گوشی دیگر خبری از آداپتور، سیم شارژ و هندزفری نیست و باید این محصولات را جداگانه خریداری کنید.

جمع بندی

آیفون ۱۲ پرو مکس به سبب داشتن مقاوت بیشتر در برابر ضربه، دوربین های حرفه‌ای‌ تر، نمایشگر بزرگ‌تر، سخت افزار قدرتمندتر و استفاده از شبکه پر سرعت 5G نسبت به نسل قبل پیشرفت های قابل توجهی داشته و اگر در حال حاضر از نسل قبل استفاده می‌کنید شاید خرید این محصول امری منطقی به حساب بیاید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین موزه اپل اروپا در اوترخت هلند برپا خواهد شد

بزرگترین موزه اپل در اروپا سال آینده در اوترخت هلند درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز...

مهدی حیدری time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

آیا اپل بعد از 4 سال ناچ و حاشیه نمایشگر آیفون 2021 را حذف خواهد کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری آیفون 2022، در نمایشگر خود یک ناچ حفره‌ای کوچک به جای ناچ بزرگ...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۰