معرفی گوشی نوکیا ۲.۳

اگر به چند سال قبل برگردیم یعنی به دورانی که خبری از گوشی های هوشمند نبود شرکت نوکیا با اختلاف و اقتدار در صدر قرار داشت و فروش بسیار بالایی را تجربه می‌کرد. رفته رفته شرایط تغییر کرد و نوکیا از این تغییرات باز ماند و جایگاه خود را در بازار موبایل از دست داد. در دو سال اخیر این شرکت با تولید گوشی های هوشمند مقرون به صرفه با اندروید وان تلاش می‌کند تا بتواند بار دیگر بخشی از بازار را در اختیار بگیرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی گوشی نوکیا ۲.۳ بپردازیم تا با ویژگی‌ها و ارزش خرید آن بیشتر آشنا شویم و ببینم این محصول برای چه دسته‌ای از کاربران مناسب بنظر می‌رسد. پس در ادامه با ما همراه شوید.

طراحی

این گوشی مانند همه‌ی رقبای هم قیمتی خود از جنس پلاستیک ساخته شده و در قاب پشتی داری بافت خط دار است که باعث می‌شود گوشی به خوبی در کف دست چسبیده و حالت لغزنده نداشته باشد. نوکیا ۲.۳ ۱۸۳ گرم وزن، ۸.۷ میلی متر ضخامت و ابعاد ۱۵۷.۷ در ۷۵.۴ میلی متری دارد.

نوکیا ۲.۳
قاب پشتی

در نمای پشتی گوشی دوربین‌ها، فلش و لوگوی نوکیا و در نمای جلویی پنل ۶.۲ اینچی، لوگوی نوکیا، دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه دیده می‌شود. حاشیه‌های جلویی نمایشگر هم از اطراف به خصوص پایین زیاد است که البته با توجه به قیمت نمی‌توان از آن ایراد گرفت.

نوکیا ۲.۳
قاب جلویی

لبه‌ی سمت راست نوکیا ۳.۲ میزبان دکمه‌های پاور و ولوم، لبه‌ی بالایی میزبان جک ۳.۵ میلی متری هدفون، لبه‌ی سمت چپ میزبان درگاه سیمکارت و کارت حافظه و دکمه دستیار صوتی گوگل و در آخر لبه‌ی پایینی میزبان میکروفون، اسپیکر و micro usb می‌باشد.

نوکیا ۲.۳
لبه‌ی پایینی

درکل این دستگاه به خاطر استفاده از نسبت ۱۹ به ۹ و بافت در قاب پشتی ارگونومی مناسبی دارد و خیلی حس بی کیفیت بودن را به کاربر انتقال نمی‌دهد. این محصول در سه رنگ فیروزه‌ای، زغالی و به گفته نوکیا شنی ساخته شده که می‌توانید بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

صفحه نمایش و امنیت

این گوشی از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی از نوع ips با رزولوشن ۱۵۲۰×۷۲۰، نسبت صفحه به بدنه ۸۰.۷ درصدی و تراکم ۲۷۱ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند که نور و کیفیت کاملا معمولی داشته و باید انتظارات خود را در حد قیمت آن پایین نگه دارید.

نمایشگر

این صفحه نمایش رنگ‌ها را کمی بی‌جان به نمایش درآورده و محتوا خیلی شارپ نیست ولی درنهایت می‌تواند شما را با توجه به هزینه پرداختی راضی نگه دارد‌. در بخش امنیتی هم متاسفانه نوکیا ۲.۳ از حسگر اثرانگشت بهره نمی‌برد و برای باز کردن قفل صفحه باید به روش‌های قدیمی‌تر الگو و پین روی بیاورید.

عملکرد نرم‌افزاری

بخش نرم‌افزاری این گوشی از نقاط قوت اصلی آن به حساب می‌آید، جایی که نوکیا از اندروید وان در دستگاه های خود استفاده می‌کند. اندروید وان درواقع همان اندروید خام گوگل است و رابط کاربری بروی آن نصب نشده که باعث می‌شود عملکرد روان‌تری در هنگام کار با آن شاهد باشیم و خبری هم از برنامه های بی استفاده نباشد.

از دیگر ویژگی‌های خوب اندروید وان دریافت بروزرسانی دو ساله توسط گوگل در سریع‌ترین حالت ممکن است که این موضوع به خصوص برای محصولات ارزان قیمت که از آن‌ها پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی به عمل نمی‌آید حائز اهمیت بوده و برتری به حساب می‌آید.

نکته دیگر این است که چون گوشه‌های ارزان قیمت سخت افزار خیلی قدرتمندی ندارند نصب رابط کاربری می‌تواند منجر به کند‌تر شدن آن‌ها شود ولی اندروید وان این مشکل را ایجاد نمی‌کند. اندروید پیش فرض نصب شده بروی این دستگاه نسخه ۹ است که البته بروزرسانی اندروید ۱۰ هم اکنون در دسترس قرار دارد.

سخت‌افزار

نوکیا ۲.۳ به عنوان قلب تپنده از چیپست مدیاتک هیلو A22 به همراه پردازنده چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 استفاده می‌کند. قدرت پردازشی این مجموعه برای اجرای برنامه ها و انجام کارهای روزمره کافی بنظر می‌رسد ولی اگر قصد بازی کردن با گوشی دارید نوکیا ۲.۳ نمی‌تواند خیلی انتخاب خوبی باشد.

این گوشی در اجرای بازی‌های سبک عملکرد مناسبی دارد ولی برای مثال بازی مانند کال اف دیوتی با کیفیت پایین اجرا می‌شود و در این شرایط هم حتی خبری از عملکرد روان و بدون گیر نیست. این محصول تنها در یک نسخه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه رم ساخته و روانه‌ی بازار شده و نسخه رم ۳ گیگابایتی این گوشی وجود ندارد.

دوربین

در قاب پشتی نماینده نوکیا دو دوربین وجود دارد که یکی دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار و دیگری سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق سنج میدان است که در ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آید.

چیدمان دوربین ها

عکس‌های گرفته شده با دوربین در نور روز عملکرد مناسبی داشته و رنگ‌ها با ارفاغ نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند و رنج دینامیکی و جزئیات در حد قابل قبول قرار دارد. در نور شب اما کیفیت عکس ها به شدت کاهش می‌یابد و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و درواقع برای عکس برداری در شب نباید روی این گوشی حساب کنید.

پرتره‌ گرفتن با نوکیا ۲.۳ هم دردسر های خاص خودش را دارد و به سختی می‌توان فاصله مناسب از سوژه را پیدا کرد و درنهایت هم اگر موفق به این امر شوید عکس‌های پرتره ثبت شده برش خیلی دقیقی‌ ندارند، ولی در کل شاید بودن این قابلیت را بتوان در گوشی با این قیمت نکنه مثبتی به حساب آورد.

دوربین سلفی هم سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 داشته و درون یک ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی نیز قابل قبول بوده و می‌تواند شما را راضی کند.

باتری

این دستگاه از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و خبری هم از شارژ سریع نیست. شارژدهی نوکیا ۲.۳ کاملا مناسب است و بنا به استفاده می‌تواند ۱.۵ تا ۲ روز شما را همراهی کند.

سرعت شارژ این گوشی اما بسیار پایین بوده و حدود ۴ ساعت زمان نیاز است تا به شارژ کامل برسد که قطعا یک نکته منفی به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

نوکیا ۲.۳ با توجه به قیمت پایینی که دارد می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که می‌خواهند از گوشی هوشمند و امکانات آن نظیر شبکه‌های اجتماعی و وب‌گردی استفاده کنند ولی هزینه زیادی برای این کار مدنظر ندارند. از طرف دیگر باتری با شارژدهی بالا و استفاده از اندروید وان ارزش خرید این محصول را افزایش داده و آن را به گزینه جذابی برای خرید تبدیل می‌کند.

نگاه کلی به نوکیا ۲.۳

اگر به دنبال خرید گوشی مقرون به صرفه‌ای هستید که تا دو سال بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت کند و از اندروید خالص گوگل بهره ببرد و در کنار این‌ها شارژدهی بالا و نمایشگر بزرگ داشته باشد قطعا نوکیا ۲.۳ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

7.6
طراحی
7
نمایشگر
7
نرم‌افزار
8.3
سخت‌افزار
7
دوربین
7.5
باتری
8
ارزش خرید
8.3
مزایا
  • نمایشگر بزرگ
  • اندروید وان و پشتیبانی نرم افزاری خوب
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • عملکرد مناسب دوربین اصلی
معایب
  • سرعت شارژ بسیار کم
  • قدرت سخت افزاری
0
1
1
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

آموزش نحوه رجیستری موبایل در سامانه همتا و روش‌های دریافت کد فعال‌سازی

در چند سال اخیر روند خرید و فروش گوشی‌ها کمی تغییر کرده است و با توجه به قوانین جدیدی که جهت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

استاندارد “MIL-STD-810g” به چه معناست و در کدام گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

رشد تکنولوژی، همواره با تحولات عظیمی در زمینه‌های گوناگون همراه بوده است. صنایع نظامی نیز...

آریا مقدم time-alt ۹ شهریور ۱۴۰۰

انواع تراشه گوشی های هوشمند

تراشه‌ها را می‌توان به عنوان قلب تپنده تمام محصولات دیجیتال و به خصوص موبایل‌ها دانست که اکثر...

صدرا علی‌پور time-alt ۴ شهریور ۱۴۰۰

برنامه استراتژیک ۲۰۲۱ نوکیا برای سال‌های آینده

تیم تجاری نوکیا از استراتژی و برنامه جدید خود برای کاهش هزینه‌های جاری این شرکت خبر داد. نوکیا...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۷ مرداد ۱۴۰۰