شیائومی در سال 2020

خوب و بد های شیائومی در سال 2020

اگر مطالب وبلاگ ما را دنبال کنید، حتما می‌دانید که مدتی قبل در مطالبی به خوب و بدهای اپل و خوب و بد های سامسونگ در سال 2020 پرداختیم. در این مطلب اما به سراغ شرکت چینی شیائومی می‌رویم و نگاهی به سیاست‌ها و خوب و بد های شیائومی در سال 2020 می‌اندازیم.

می 10 پرو: خوب

شرکت شیائومی به سرعت در حال پیشرفت است و هرساله محصولات جذاب‌تر و بهتری از این سازنده مشاهده می‌کنیم. می 10 پرو پرچمدار امسال این شرکت به حساب می‌آید که با داشتن کیفیت ساخت بسیار خوب، نمایشگر با کیفیت و پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتزی، دوربین 108 مگاپیکسلی بسیار توانا، فوق عریض 20 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 2 و 5 برابری انتخاب بسیار خوبی برای خرید به حساب می‌آید.

می 10 پرو

به همه‌ی این ویژگی‌ها عملکرد اسنپدراگون 865 و همچنین حافظه UFS 3.0 را هم اضافه کنید تا بیشتر به این محصول علاقه‌مند شوید. البته این دستگاه بدون ایراد هم نیست و از بزرگ‌ترین مشکلات آن می‌توان به عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و همچنین نداشتن گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره کرد. با همه‌ی این اوصاف در نهایت می 10 پرو در لیست خوب‌های شیائومی در سال 2020 قرار می‌گیرد.

می 10: بد

یکی از سیاست‌هایی که اکثر سازندگان پیش گرفته‌اند این است که پرچمداری تمام عیار تولید کنند و نام آن را پرو یا اولترا بگذارند و پس از آن پرچمدار دیگری با قیمت و امکانات کمتر تولید کنند تا بتوانند با این کار بخش گسترده‌تری از بازار را ازآن خود کنند.

می 10
می 10

اما اتفاقی که معمولا رخ می‌دهد این است که اختلاف قیمتی موجود بین این دو محصول اختلاف امکانات آن‌ها را توجیح نمی‌کند و به بیان ساده‌تر گوشی ارزان‌تر در مقایسه با امکانات ارزش خرید کمتری پیدا می‌کند. نمونه بارز این ادعا نوت 20 سامسونگ و همین می 10 شیائومی است که بنا به این سیاست تا حد زیادی با شکست مواجه شده‌اند.

می 10 نسبت به نسخه پرو حدود 200 یورو ارزان‌تر است در صورتی که از دوربین‌های بسیار خوب فوق عریض و تله فوتو نسخه پرو بی‌بهره مانده و همین ارزش خرید این گوشی را کاهش می‌دهد (توجه داشته باشید که اختلاف 200 یورو برای ما در داخل کشور اختلاف قابل توجهی به حساب می‌آید، اما این معادله برای افراد ساکن در اروپا و آمریکا تا حد زیادی صدق نمی‌کند).

در نهایت اتفاقی که برای می 10 افتاده این است که نه می‌‌توان آن را یک پرچمدار تمام عیار نامید، و نه می‌توان به آن لقب میانرده مرغوب داد و همین بلاتکلیفی باعث می‌شود تا این دستگاه در لیست بدهای شیائومی در سال 2020 قرار بگیرد.

هرچند این گوشی به خودی خود محصول بدی نیست و در مطلب بررسی می 10 به طور کامل به مشخصات، نقاط مثبت و منفی و همچنین ارزش خرید آن پرداخته‌ایم.

می 10 تی پرو: خوب

می 10 تی پرو و نرخ نوسازی 144 هرتزی تطبیقی! همین جمله به نظر کافی می‌رسد تا این گوشی در لیست خوب‌های شیائومی در سال 2020 قرار بگیرد. البته این صفحه نمایش از نوع IPS است که احتمالا این سوال را در ذهنتان ایجاد می‌کند که مگر نمایشگر IPS می‌تواند با نمایشگر اولد رقابت کند؟

می 10 تی پرو
می 10 تی پرو

این دقیقا سوالیست که شرکت شیائومی با تبحر بسیار زیاد و تولید صفحه نمایشی با دقت رنگ، روشنایی، کیفیت نزدیک به اولد و مهم‌تر از همه نرخ نوسازی 144 هرتزی تطبیقی به آن پاسخ می‌دهد. این یعنی نمایشگر می 10 تی پرو می‌تواند نرخ نوسازی را از 30 تا 144 هرتز تنظیم کند و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود با یکی از تحسین برانگیزترین صفحه نمایش‌های سال 2020 مواجه باشیم.

همه‌ی خوبی‌های این گوشی به همینجا ختم نمی‌شود و شیائومی برای این دستگاه دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی در نظر گرفته که می‌تواند عکس‌هایی قابل ستایش به ثبت برساند. همه‌ی این‌ها را در کنار تراشه اسنپدراگون 865، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی کاملا مناسب و پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات درنظر بگیرد تا فاکتور قیمت 600 یورویی بیش از پیش شما را هیجان زده کند.

نام گذاری سری ردمی نوت 9: بد

همان قدر که سری ردمی نوت 9 شیائومی محصولاتی خوش قیمت و با کیفیت هستند نامگذاری آن‌ها بسیار پیچیده و ملال آور است تا حدی که واقعا باید از شرکت چینی بپرسیم که انتخاب نام برای یک گوشی هوشمند اینقدر دشوار است که به یک اسم پیشوند و پسوند و میاوند اضافه می‌کنید؟

مجموعه گوشی‌هایی که با جستجوی نام ردمی نوت 9 نمایان می‌شوند
مجموعه گوشی‌هایی که با جستجوی نام ردمی نوت 9 نمایان می‌شوند

زمانی بهتر متوجه این هنرمندی شیائومی می‌شوید که به تصویر بالا نگه کنید، این عکس حاصل سرچ کردن ساده نام ردمی نوت 9 در سایت مشهور Gsmarena است که 9 نتیجه مختلف را به نمایش می‌گذارد. بنا به این توضیحات قطعا باید سیاست نامگذاری پیچیده این سازنده را از بدترین‌های شیائومی در سال 2020 برشماریم.

بیشتر بخوانید: مقایسه ردمی نوت ۹ و گلکسی A21s : کدام‌یک را بخریم؟، تفاوت‌های سری ردمی نوت 9، مقایسه گلکسی M31 با ردمی نوت 9 پرو: میانرده‌ های محبوب بازار، بررسی ردمی نوت 9 پرو

پوکو M3: خوب

پوکو یکی از زیربرندهای شرکت شیائومی است که به تازگی مستقل شده و کم کم باید آن را جدا از خود شیائومی به حساب آوریم. از روز اول خانواده محصولات پوکو امکانات بسیار خوب را با برچسب قیمتی بسیار رقابتی پیشنهاد می‌دادند و همین موضوع باعث محبوبیت روزافزون آن‌ها شد.

پوکو M3
پوکو M3

پوکو M3 نیز دقیقا از همین استراتژی پیروی می‌کند، چرا که برای آن یک صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن Full Hd+، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با ثبت تصاویری با کیفیت، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی بسیار خوب، طراحی منحصر به فرد، عملکرد سخت افزاری کاملا مناسب و مهم‌تر از همه برچسب قیمتی 150 دلاری در نظر گرفته شده است تا این دستگاه را بسیار باارزش برای خرید به حساب بیاوریم و در لیست خوب‌های شیائومی در سال 2020 جای دهیم‌.

پوکو X3 nfc: خوب

یکی از میانزده‌های بازار گوشی‌های هوشمند که تقریبا در تمام بخش‌ها تعادل را حفظ کرده و در همه‌ی قسمت‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد، بدون شک پوکو X3 nfc است که مدتی قبل در وبلاگ سایمان دیجیتال به بررسی کامل آن پرداختیم و مطالعه‌ی آن خالی از لطف نیست.

پوکو X3
پوکو X3

دوربین اصلی توانا، نمایشگر 120 هرتزی، باتری با شارژدهی مناسب و پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات و عملکرد خوب سخت افزاری گوشه‌ای از مشخصات کلیدی این محصول دوست داشتنی هستند. پس پر بی‌راه نیست که پوکو X3 nfc را به عنوان یکی از خوب‌های شیائومی در سال 2020 برگزینیم.

مطلب مرتبط: مقایسه دوربین گلکسی A71 و پوکو ایکس ۳

می 10 اولترا: قابل احترام

اگر می 10 پرو به نظرتان جذاب و خاص آمده بهتر است بدانید که می 10 یک نسخه اولترا هم دارد که ویژگی‌های عجیبی مانند شارژ سریع 120 واتی و زوم هیبریدی 120 برابری بخشی از مشخصات عجیب این پرچمدار هستند.

می 10 اولترا
می 10 اولترا

متاسفانه این محصول مانند بخش دیگری از گوشی‌های این شرکت فقط به صورت انحصاری در خود چین به فروش رسید و هیچگاه راهی به بازار جهانی و کشور ما پیدا نکرد و به همین دلیل بد نبود که به عنوان یک پرچمدار قابل احترام در این لیست حضور داشته باشد.

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی پوکو M3 پرو فایوجی؛ گوشی اقتصادی 5G

اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت باشید، حتماً نام محصولات برند پوکو را شنیده‌اید. پوکو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

بررسی ویدئویی Mi 11 Ultra؛ آیا ادعاهای شیائومی در مورد بهترین گوشی هوشمندش درست است؟

می ۱۱ اولترا قوی‌ترین پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که در این ویدئو به‌طور اختصاصی به بررسی...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰