۷ گوشی نوکیا که در حال حاضر از ارزش خرید بالاتری برخوردارند

اگرچه نوکیا روزهای پر اوج خود را سپری کرده‌ است و اکنون محبوبیتی را که ده سال پیش از آن برخوردار بود، دیگر ندارد، اما هنوز هم هستند افرادی که زبان طراحی نوکیا، رابط کاربری اندروید وان و پشتیبانی عالی نرم‌افزاری آن را به برخی ویژگی‌های سایر گوشی‌ها ترجیح می‌دهند.

از آن‌جایی که انتخاب از بین گوشی‌های نوکیا که اغلب در سال ۲۰۱۹ عرضه شده‌اند، کار چندان آسانی نیست، در ادامه‌ی این متن با برخی از بهترین گوشی های نوکیا که نسبت به بقیه از ارزش خرید بالاتری برخوردارند، آشنا خواهید شد.

۱) نوکیا ۹ پیور ویو

پرچم‌دار ۲۰۱۹ نوکیا که اولین رتبه از لیست ما را به خود اختصاص داده است، از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. در ساختار این گوشی از شیشه و فلز استفاده شده است و پنل پشتی و جلویی آن از کورنینگ گوریلا گلس ۵ است. هم‌چنین در پنل پشتی این گوشی شاهد خمیدگی‌هایی هستیم که باعث می‌شوند گوشی را را‌حت‌تر در دست بگیرید.

دوربین این گوشی به صورت یک شش ضلعی در پشت آن قرار گرفته است. ۵ دوربین و ۲ فلاش LED موجود در آن با چینش مناسبی در کنار هم قرار دارند، اما از لحاظ ساختاری آزاردهنده و ناموزون نیست.

از ویژگی‌های فنی این گوشی می‌توان به وزن ۱۷۲ گرمی، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵، حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، رم ۶ گیگابایتی، حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر) و باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۲۰ میلی آمپر ساعت اشاره کرد.

بررسی کامل نوکیا ۹ پیور ویو

۲) نوکیا ۸.۳

نوکیا ۸.۳ به عنوان دومین مورد از بهترین گوشی های نوکیا در این لیست قرار داده شده است. این گوشی در اوایل سال ۱۳۹۹ معرفی شد و هنوز به بازار عرضه نشده است، با این‌ حال، منتظر یک گوشی متمایز از نوکیا هستیم. صفحه‌ی نمایش ۶.۸۱ اینچی، بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ جی، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از ویژگی‌های اصلی این گوشی محسوب می‌شود.

این گوشی از دوربین چهارگانه‌ی پیور ویو استفاده می‌کند که به لنز زایس مجهز است. ظاهر شدن نام زایس در پنل پشتی نوکیا ۸.۳ نمایانگر کیفیت دوربین این گوشی است. این مجموعه دوربین‌ به سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق مجهز است.

۳) نوکیا ۸.۱

نوکیا ۸.۱ یکی دیگر از میان‌رده‌های نوکیا است که همانند گوشی‌های دیگر از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۱۸ اینچی بوده و از رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ برخوردار است. بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

دو دوربین عمودی نوکیا ۸.۱ در قسمت میانی گوشی آن قرار گرفته است و با سنسورهای ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی، عکس‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین دوم دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که کارایی مجزایی نداشته و فقط برای سنجش عمق تصاویر به کار می‌رود.

نوکیا 8.1

بررسی کامل نوکیا ۸.۱

۴) نوکیا۷.۲

نوکیا ۷.۲ میان‌رده‌ی باکیفیت نوکیا است که نسبت به سایر میان‌رده‌های موجود در بازار از جنبه‌ی طراحی و دوربین مزیت‌هایی دارد. نوکیا ۷.۲ از پنل شیشه‌ای مات استفاده می‌کند که کمتر گوشی از آن بهره برده است. بهره‌گیری از گوریلا گلس ۳، سنسور اثر انگشت اپتیکال، نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ از دیگر ویژگی‌های این گوشی نوکیا محسوب می‌شوند.

همان‌طور که گفتیم این گوشی از نظر دوربین نیز به عنوان یکی از میان‌رده‌های خوب شناخته می‌شود. دوربین سه‌گانه‌ی نوکیا ۷.۲ از سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۵ مگاپیکسلی عمق سنج استفاده می‌کند.

نوکیا 7.2

بررسی کامل نوکیا ۷.۲

۵) نوکیا ۶.۲

نوکیا ۶.۲ محصول سپتامبر ۲۰۱۹ است و از نظر زمان عرضه چندان فرقی با مابقی گوشی‌های این لیست ندارد. این گوشی امکانات و مشخصات قابل قبولی را با توجه به برچسب قیمتی‌اش ارائه می‌کند.

از جمله‌ی این مشخصات می توان به نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰، تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ و دوربین سه گانه با سنسورهای ۱۶ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. بهره‌گیری از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، اندروید پای، حسگر اثر انگشت و باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی به حساب می‌آیند.

بدنه‌ی این گوشی از دو لایه شیشه ساخته شده است و فریم آن از کامپوزیت پلیمر است. کامپوزیت پلیمر دو برابر سخت‌تر از پلی کربنات است و از لحاظ وزن نیز نصف آلومینیوم است، از همین رو، نوکیا ۶.۲ از لحاظ طراحی یک مزیت نسبی نسبت به سایر هم‌رده‌هایش دارد.

۶) نوکیا ۵.۳

نوکیا ۵.۳ گوشی ۱۹۰ یورویی نوکیا است که به زودی در بازار عرضه خواهد شد. این گوشی نیز به نسبت ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوعی که دارد، یکی از بهترین گوشی های نوکیا در رنج قیمتی ارزان به حساب می‌آید.

از جمله ویژگی‌های اصلی این گوشی می‌توان به بهره‌گیری از اسنپدراگون ۶۵۵ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

در قسمت پشتی نوکیا ۵.۳ یک دوربین ۴گانه قرار دارد. برخلاف سایر گوشی‌های نوکیا در این گوشی دیگر شاهد نام زایس در قسمت دوربین نیستیم. با این حال، این دوربین دارای حسگری ۱۳ مگاپیکسلی است که به‌عنوان دوربین اصلی شناخته می‌شود. دوربین دوم حسگر ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارد، دوربین سوم از حسگر ۲ مگاپیکسلی در کنار لنز ماکرو بهره می‌گیرد و در نهایت دوربین ۲ مگاپیکسلی چهارم برای تشخیص عمق تصاویر به‌کار می‌رود. هم‌چنین یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در قسمت جلویی گوشی قرار گرفته است.

۷) نوکیا ۳.۲

نوکیا پس از شروع همکاری با اچ ام دی، قادر به تولید گوشی‌های میان‌رده‌ی باکیفیت شد. نوکیا ۳.۲ نیز یکی از محصولاتی است که از این همکاری حاصل شد. طراحی نوکیا ۳.۲ نیز همانند

جنس بدنه این گوشی کاملا از جنس پلاستیک پلی کربنات می‌باشد، حدود ۱۸۱ گرم وزن دارد و اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آن حدود ۶.۲۶ اینچ است که برای گوشی‌هایی با این رده‌ی قیمتی آپشن مناسبی است. این گوشی هم‌چنین از تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۲۹ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد که از لحاظ تراشه‌ قدرت چندانی ندارد، اما از نظر باتری عملکری مشابه با سایر میان‌رده‌ها دارد.

بررسی کامل گوشی نوکیا ۳.۲

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

آموزش نحوه رجیستری موبایل در سامانه همتا و روش‌های دریافت کد فعال‌سازی

در چند سال اخیر روند خرید و فروش گوشی‌ها کمی تغییر کرده است و با توجه به قوانین جدیدی که جهت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

استاندارد “MIL-STD-810g” به چه معناست و در کدام گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

رشد تکنولوژی، همواره با تحولات عظیمی در زمینه‌های گوناگون همراه بوده است. صنایع نظامی نیز...

آریا مقدم time-alt ۹ شهریور ۱۴۰۰

انواع تراشه گوشی های هوشمند

تراشه‌ها را می‌توان به عنوان قلب تپنده تمام محصولات دیجیتال و به خصوص موبایل‌ها دانست که اکثر...

صدرا علی‌پور time-alt ۴ شهریور ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰