ای ام یو آی 11

ای ام یو آی 11 ؛ جدیدترین نسخه‌ از رابط کاربری گوشی‌های هواوی

هوآوی معمولا نام رابط‌های کاربری خود را با نسخه اندروید هماهنگ می‌کند اما هوآوی امسال در یک اتفاق غیرمنتظره نسخه جدید رابط‌کاربری خود یعنی ای ام یو آی 11 را بر اساس نسخه 10 اندروید رونمایی‌کرد. بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی خواستار ارائه توضیحاتی‌از هوآوی برای دلیل ارائه ای ام یو آی با نسخه 10 اندروید به جای نسخه 11 بودند اما هوآوی ترجیح‌داد تا در این‌باره هیچ توضیحی‌را در در اختیار کاربران قرارندهد و این مساله را به‌عنوان یک راز در داخل شرکت خود نگه‌دارد.

می‌توان گفت مهم‌ترین تغییر صورت‌گرفته در ای ام یو آی 11، بهبود طراحی یو آی و افزایش حریم‌خصوصی و امنیت در سری گوشی‌های هوآوی می‌باشد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل‌تر ای ام یو آی 11 خواهیم‌پرداخت پس اگر شما از جمله علاقه‌مندان به گوشی‌ها و رابط‌کاربری شرکت هوآوی هستید ما را تا انتهای مقاله همراهی‌کنید.

قابلیت شخصی سازی صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display)

قابلیت شخصی سازی در ای ام یو آی 11

هوآوی برای اولین‌بار قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Display) را با نسخه 10 رابط‌کاربری خود معرفی‌کرد. در نسخه 10 رابط‌کاربری امکان تغییر در ظاهر صفحه‌نمایش هوشمند وجود نداشت اما حالت صفحه‌نمایش همیشه روشن در نسخه 11 دست‌خوش تغییراتی‌شده و کاربران می‌توانند ظاهر آن را بسته‌به سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

کاربران می‌توانند تصاویر و گیف‌های دلخواه خود را بر روی صفحه‌نمایش همیشه روشن اعمال‌کنند از طرفی، خود هوآوی برخی طرح‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در صورتی‌که کاربران آن تصاویر را دوست‌داشته‌باشند از آن استفاده‌کنند. تصاویر ارائه‌شده هوآوی بر مبنای سبک‌های مختلف هنری و با ظرافت کامل طراحی‌شده‌اند و زیبایی خاصی‌دارند.

تغییرات صورت گرفته در ای ام یو آی 11

هوآوی در نسخه 11 رابط‌کاربری خود تغییرات ظاهری زیادی را اعمال‌نکرده است. به‌طوری‌که تشخیص ظاهری ای ام یو آی 11 و 10 از هم‌دیگر دشوار است. در هوآوی تمرکز اصلی خود را در ای ام یو آی 11 بر روی انیمیشن‌ها و بهبود عملکرد گوشی گذاشته‌است.

انیمیشن‌های جدید رابط‌کاربری EMUI 11 در نرم‌افزارهای پیشفرض هوآوی اعم از تقویم، گالری ، برنامه‌های ویدیویی و … قابل مشاهده‌است. سیاست هوآوی برای تغییر انیمیشن‌های رابط‌کاربری خود، کاهش حرکات چشم در حین اجرای انیمیشن‌ها است که تا حدود زیادی نیز در این امر موفق‌بوده است و انیمیشن‌های هوآوی با وجود کم‌تحرک ‌بودن، زیبایی خاصی ‌دارند.

انیمیشن های جدید در ای ام یو آی 11

از دیگر تغییرات مربوط به ای ام یو آی 11 می‌توان‌به بهبود حالت ویبره گوشی‌های هوآوی اشاره‌کرد. این‌ بروزرسانی به‌منظور بهبود تجربه‌کاربری انجام‌گرفته و به‌طور مثال نوع ویبره تماس با زنگ‌هشدار کاملا متفاوت است.

و اما بزرگترین تغییر صورت‌گرفته در ای ام یو آی 11 را می‌توان قابلیت چندپنجره‌ای هوشمند (Smart Multi-Window) معرفی‌کرد. این قابلیت همان‌طور که از نامش هم پیداست به‌منظور انجام چند کار همزمان در گوشی ایجادشده است. نحوه کارکرد این قابلیت نیز این‌گونه است که کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌ها را در یک پنجره شناور تنظیم‌کنند و هر موقع‌که به آن نیازداشتند در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون معطلی به آن دست پیداکنند.

در ضمن گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر نظیر هوآوی میت XS، قابلیت اجرای دو پنجره‌ی شناور را به‌طور همزمان دارند و قابلیت مولتی تسکینگ در این گوشی‌ها برای کاربران کاربردی‌تر و مفیدتر است.

در ادامه بخوانید: مقایسه رابط کاربری گوشی های شیائومی و هوآوی

حریم خصوصی و امنیت در ای ام یو آی 11

حریم خصوصی و امنیت در ای ام یو آی 11

امنیت سومین و مهم‌ترین تغییر صورت‌گرفته در EMUI 11 است. هوآوی تغییرات امنیتی را از نسخه 10 رابط‌کاربری خود آغاز‌کرده و هم‌اکنون در نسخه 11 شاهد بهبود حریم خصوصی و امنیت در این نسخه‌ها هستیم.

یکی از تغییرات مهم صورت‌گرفته در ای ام یو آی 11 این است که اپلیکیشن‌های پس‌زمینه‌ای هیچ دسترسی به میکروفون، موقعیت مکانی و… کاربر ندارند و این باعث می‌شود تا امنیت گوشی‌های هوآوی بسیار بالا باشد.

گزینه ” دسترسی همیشه” که برخی اپلیکیشن‌ها هنگام نصب از شما درخواست می‌کنند تا آن را فعال‌کنید حذف‌شده است و برای دسترسی به آن قسمت می‌بایست به بخش مدیریت دسترسی‌ها مراجعه‌کنید. نقطه مثبت این آپدیت این است که برخی کاربران بدون این‌که مطلع باشند گزینه Always Access را برای اپلیکیشن‌ها فعال می‌کنند و این باعث به‌سرقت رفتن اطلاعات کاربران در برخی مواقع می‌شود. پس حذف این گزینه می‌تواند از سرقت اطلاعات کاربران تا حدود زیادی جلوگیری‌کند.

هوآوی همچنین ویژگی‌های جدیدی را به‌منظور افزایش امنیت در برخی اپلیکیشن‌های خود تعبیه‌کرده است. یکی از ویژگی‌های جدید اضافه‌کردن حالت مخفی‌سازی تصاویر در نرم‌افزار گالری گوشی است. حالت مخفی‌سازی برای یادداشت‌ها نیز قرارداده‌شده تا به‌این وسیله بتوانید نوشته‌های خصوصی خود را از دید عموم مخفی‌کنید.

ارسال تصاویر نیز تا حدود زیادی در EMUI 11 امن‌تر شده است. به‌طور مثال می‌توانید موقعیت‌مکانی، تنظیمات مربوط به دوربین و … را هنگام ارسال از روی عکس پاک‌کنید تا کاربران دیگر متوجه اطلاعات بیشتر در مورد عکس‌نشود.

در ادامه بخوانید: چگونه امنیت گوشی های اندرویدی خود را بالا ببریم ؟

یکپارچه سازی محصولات در ای ام یو آی 11

یکپارچه سازی محصولا در ای ام یو آی 11

اکوسیستم هواوی هم‌اکنون طیف وسیعی از محصولات را در بر می گیرد و این شرکت در تلاش است تا روزبه‌روز محصولات خود را بیشتر با هم ادغام‌کند.

نسخه سوم Multi-screen Collaboration نیز این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند اسناد خود را به اشتراک بگذارند، فیلم تماشا کنند و در حالی‌که مشغول بازی هستید صفحه‌نمایش گوشی خود را با لپ‌تاپ هوآوی خود به‌اشتراک بگذارید. هم اکنون امکان اجرای سه اپلیکیشن به‌طور همزمان برروی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ وجوددارد و حالت مولتی اسکرین پیشرفت چشمگیری را نسبت‌به نسخه 10 رابط‌کاربری تجربه‌کرده است.

امیدواریم این مقاله به شما در شناخت رابط‌کاربری جدید هوآوی کمک‌کرده باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت‌ گوشی‌های هوآوی و تخفیف‌های ویژه می‌توانید به صفحه محصول فروشگاه سایمان دیجیتال مراجعه‌کنید. همچنین به‌منظور دریافت آخرین مقالات در حوزه تکنولوژی و … می‌توانید ایمیل خود را در قسمت خبرنامه سایت ثبت‌کنید.

منبع: androidauthority.com

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

هوآوی در صدد تولید شارژر 100 واتی

تقریباً یک ماه پیش بود که آنر سری گوشی‌های آنر 50 خود را معرفی کرد که مدل آنر 50 پرو به همراه...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند هوآوی بند 6

مچ‌بند‌های هوشمند در چند ساله گذشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند. پیشرفتی که به بی‌رحم‌تر شدن این...

پارسا جهانبانی time-alt ۲ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ عرضه هوآوی P50 به صورت رسمی تأیید شد

سرانجام انتظارات به پایان رسید و سری هواوی P50 بالاخره رونمایی خواهند شد، چراکه هوآوی به طور...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

بنچمارک چینی Master Lu ده رابط کاربری برتر را رتبه‌بندی کرد: اوپو در صدر، شیائومی، هوآوی و سامسونگ در قعر جدول

درحالی که به سرعت نیمی از سال 2021 میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم، رسانه‌ها و منابع ارزیابی...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ تیر ۱۴۰۰

نسخه 4جی اسنپدراگون 888 در سری پی 50 هوآوی؟

شرکت آمریکایی کوآلکام قصد دارد نسخه‌ی 4جی تراشه اسنپدراگون 888 خود را بسازد. این تراشه در واقع...

مهدی حیدری time-alt ۲ تیر ۱۴۰۰

گوشی ارزان‌قیمت هوآوی با تراشه اسنپدراگون 480 به زودی عرضه خواهد شد

تقریباً اوایل همین ماه بود که هوآوی رویدادی برگزار کرد که طی آن از سیستم عامل جدید خود با نام...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ خرداد ۱۴۰۰