معرفی گوشی اوپو رینو ۲

شرکت اوپو یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که در کشور ما کمتر شناخته شده و دلیل این موضوع واردات کم گوشی‌های این برند می‌باشد، ولی بد نیست بدانید این شرکت نوپا در چند سال فعالیت خود توانسته جایگاه بسیار خوبی دست و پا کند و همچنین فروش بالایی را داشته باشد به طوری که این برند با برند شیائومی بر سر تصاحب رتبه‌ی چهارمی فروش رقابت شدیدی دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی گوشی اوپو رینو ۲ بپردازیم تا ببینیم که این نمایده از شرکت اوپو چه عملکردی دارد و تا چه حد می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید در بازه قیمتی خود باشد. پس حتما در ادامه بررسی این گوشی جذاب با ما همراه باشید.

طراحی

در بخش طراحی حقیقتا با یکی از خاص‌ترین گوشی‌های بازار روبرو هستیم، از دوربین سلفی پاپ آپ مثلثی گرفته تا لنز‌های دوربین در دل قاب پشتی.

رینو ۲ جنس بدنه‌ی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی داشته و ۱۸۹ گرم وزن و ۹.۵ میلی متر ضخامت دارد. دلیل ضخامت زیاد این گوشی به استفاده از دوربین‌ها زیر قاب پشتی برمی‌گردد که طراحی عجیب و در عین حال جالبی است.

معرفی گوشی رینو ۲
قاب پشتی

در امتداد دوربین‌ها یک نوار دیده می‌شود که داخل آن لوگوی اوپو حک شده و کناره‌های آن هاله‌ای نورانی وجود دارد که جذابیت بسیار زیادی به قاب پشتی می‌دهد.

معرفی گوشی رینو ۲
قاب پشتی

در بالای این نوار یک دایره کوچک برآمده دیده می‌شود که کارایی آن جلوگیری از خش افتادن لنز دوربین‌ها هنگام قرار دادن گوشی روی سطوح صاف می‌باشد. قاب جلویی میزبان نمایشگر بزرگ ۶.۵ اینچی است که حاشیه‌های باریکی داشته و خوشبختانه خبری هم از ناچ و بریدگی در آن نیست، اسپیکر مکالمه هم به بالای پنل جلویی چسبیده تا فضای بیشتری را در اختیار صفحه نمایش بگذارد.

معرفی گوشی رینو ۲
قاب جلویی

لبه‌ی سمت راست دستگاه میزبان کلید پاور و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی، لبه‌ی بالایی میزبان دوربین سلفی پاپ آپ مثلثی شکل، لبه‌ی سمت چپ میزبان کلید کم و زیاد کردن صدا و در آخر لبه‌ی پایینی میزبان جک ۳.۵ میلی متری هدفون، usb type c، میکروفون و اسپیکر می‌باشد.

معرفی گوشی رینو ۲
لبه‌ی پایینی

نکته‌ی مثبت دیگری که در این بخش وجود دارد استفاده اوپو از گوریلاگلس ۵ در قاب پشتی و گوریلاگلس ۶ در قاب جلویی است که مقاومت بسیار خوبی به این گوشی در برابر ضربه و خط و خش می‌دهد.

درآخر می‌توان گفت این گوشی به خاطر استفاده از نسبت ۲۰ به ۹ و لبه‌های خمیده در قاب پشتی به خوبی در دست جا گرفته و از طرفی به لطف استفاده از شیشه و آلومینیوم حس خیلی خوب و با کیفیتی را منتقل می‌کند که همه‌ی این‌ها باعث شده رینو ۲ در بخش طراحی و کیفیت ساخت نمره بسیار بالایی بگیرد.

صفحه نمایش و امنیت

اوپو رینو ۲ از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی amoled با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰، تراکم ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ و نسبت صفحه به بدنه ۸۷.۵ درصدی استفاده می‌کند.

کیفیت صفحه نمایش این گوشی مطابق انتظار از یک پنل امولد بسیار خوب بوده و رنگ‌ها زنده و پویا به نمایش درمی‌آیند و همچنین عمق رنگ مشکی بسیار زیاد است و در کنار این کیفیت بسیار خوب نبود ناچ و بریدگی و نسبت بالای صفحه به بدنه باعث می‌شود که تماشای هرگونه محتوا بروی این دستگاه به کاری بسیار لذت بخش بدل شود.

معرفی گوشی رینو ۲
نمایشگر

نور صفحه نمایش هم درحد خوبی قرار دارد ولی اگر مستقیما زیر تابش نور خورشید قرار بگیرید شاید کمی از خوانایی نمایشگر کاسته شود، هرچند که درکل مشکل جدی از این بابت نخواهید داشت.

معرفی گوشی رینو ۲
نمایشگر

در بخش امنیتی هم دو روش مرسوم حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره وجود دارد. حسگر اثرانگشت این دستگاه به لطف استفاده از نمایشگر امولد به زیر صفحه نمایش منتقل شده و عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد و به راحتی می‌توان به عنوان گزینه اصلی بازکردن قفل صفحه روی آن حساب کرد.

روش دوم نیز تشخیص چهره دو بعدی با استفاده از دوربین سلفی می‌باشد که درنگاه اول به خاطر استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ شاید خیلی خوب بنظر نرسد ولی این روش هم به لطف باز شدن سریع دوربین سلفی عملکرد سریع و دقیقی دارد، هرچند که امنیت آن نسبت به روش اول کمتر بوده و در نور خیلی کم هم قادر به شناسایی چهره کاربر نمی‌باشد.

در آخر می‌توان گفت که قطعا نمایشگر بدون بریدگی و با کیفیت این گوشی از نکات مثبت اصلی آن به حساب می‌آید و گزینه خیلی مناسبی برای تماشای فیلم و مرور شبکه‌های اجتماعی است‌.

عملکرد نرم‌افزاری

این گوشی از اندروید ۹ به همراه ColorOs 7.0 استفاده می‌کند. ColorOs رابط کاربری اختصاصی شرکت اوپو است که عملکرد سریع و روانی دارد و از امکانات خوبی هم بهره می‌برد اما مانند همه‌ی رابط کاربری های دیگر کم و کاستی‌هایی هم داشته که به عنوان مثال قابلیت همیشه روشن نوتیفیکیشن‌های دریافتی را نشان نمی‌دهد و فقط ساعت و درصد شارژ نمایش داده می‌شود.

ColorOs

ولی در کل می‌توان گفت که ظاهر خوب و جذابی داشته و عملکرد روانی را ارائه می‌کند و از این بابت با مشکلی روبرو نخواهید شد. این رابط کاربری یک حالت هم برای بازی در نظر گرفته که گوشی را برای انجام بازی‌های سنگین بهینه کرده و کمک می‌کند که باتری کمتری در هنگام بازی مصرف شود.

سخت‌ افزار و صدا

اوپو رینو ۲ از چیپست اسنپدراگون 730G به عنوان قلب تپنده برخوردار بوده و پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ آن را همراهی می‌کنند. این چیپست از میان‌ رده‌های قدرتمند کوالکام است و پسوند G در آن نشان از بهینگی برای بازی کردن می‌دهد.

قدرت پردازشی تولید شده توسط این مجموعه برای انجام هر کاری کافی می‌باشد و شما می‌توانید سنگین ترین بازی‌ها مانند کال آف دیوتی را با نهایت کیفیت بدون کوچک‌ ترین لگ و کندی اجرا کنید. در اجرای برنامه‌ها و جابجایی بین آن‌ها هم این گوشی عملکرد بسیار سریع و روانی دارد و می‌توانید با خیال راحت روی قدرت سخت‌افزاری آن حساب باز کنید.

این محصول در دو نسخه ۱۲۸ رم ۸ و ۲۵۶ رم ۸ ساخته و روانه‌ی بازار شده است که بخاطر حافظه‌ی رم بالا در اجرای اعمال مولتی تسکینگ هم عملکرد کاملا مناسبی دارد و می‌توانید همزمان با چندین برنامه کار کنید.

در بخش صدا این دستگاه یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی دارد و خبری از صدای استریو نیست، اما همین اسپیکر تکی صدای بلند و شفافی تولید کرده و می‌تواند کاملا شما را راضی کند.

دوربین

رینو ۲ در دل قاب شیشه‌ای از چهار دوربین بهره می‌برد که زیر هم در وسط قاب پشتی چیده شده‌اند.

دوربین اصلی
معرفی گوشی رینو ۲ - دوربین
چیدمان لنز دوربین ها

دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال دارد. به سبب استفاده از قابلیت Quad-Bayer عکس‌های ثبت شده با این دوربین به طور پیش فرض بروی ۱۲ مگاپیکسل تنظیم شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را به ۴۸ پیکسل افزایش دهید که این کار به افزایش جزئیات کمک می‌کند ولی اندازه تصاویر افزایش یافته و مقداری از رنج دینامیکی آن‌ها کاسته می‌شود.

درکل تصاویر ثبت شده با لنز اصلی در نور روز جزئیات، رنج دینامیکی و دقت رنگ‌ بالایی داشته و نویز تصاویر هم کم است و می‌توان گفت این عکس‌ها کاملا قابل تحسین هستند. خوشبختانه عکس‌های گرفته شده با این لنز در نور کم هم عملکرد کاملا مناسبی داشته و جزئیات و رنج دینامیکی در حد مطلوبی قرار می‌گیرد و درنهایت روشن کردن قابلیت night mode به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند.

ویدئو های ضبط شده با دوربین اصلی هم عملکردی مانند پرچمداران داشته و جزئیات و رنج دینامیکی بسیار خوبی دارد و همچنین تقریبا هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود و همه چیز به بهترین شکل ممکن به ثبت می‌رسد. ایرادی که در بخش فیلم برداری با دوربین اصلی می‌توان از این گوشی گرفت عملکرد نه‌چندان خوب لرزشگیر اپتیکال است.

دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو هم سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 داشته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و زوم ۲ برابری اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

تصاویر ثبت شده با زوم دو برابری جزئیات بسیار خوبی داشته و نویز آن‌ها در حد خیلی کم قرار دارد، زمانی که زوم را به ۵ برابر افزایش دهید هم همچنان عکس‌ها قابل استفاده بوده و جزئیات در حد قابل قبولی قرار می‌گیرد هرچند که زوم ۵ برابری درواقع برشی از تصویر دوربین اصلی است. درکل به خوبی می‌توانید روی زوم ۲ برابری و حتی ۵ برابری این گوشی حساب کنید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 داشته و به سبب استفاده از فوکوس خودکار می‌تواند نقش لنز ماکرو را هم بازی کند. تصاویر ثبت شده با این لنز از دو لنز قبلی عملکرد ضعیف‌تری داشته و نویز تصاویر بیشتر است هرچند که همچنان قابل استفاده بوده و می‌توان تصاویر خوبی با آن ثبت کرد. زمانی که از این لنز به عنوان لنز ماکرو هم استفاده کنید نتیجه مشابه قبل می‌شود و می‌توان روی تصاویر ماکرو گرفته شده حساب کرد.

تصاویر پرتره

لنز آخر هم ۲ مگاپیکسلی بوده و برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد و هنگام ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آید. عکس‌های پرتره گرفته شده با رینو ۲ هم مطابق انتظار عملکرد بسیار خوبی داشته و برش سوژه از پس زمینه کاملا دقیق انجام می‌شود.

دوربین سلفی
معرفی گوشی رینو ۲- دوربین سلفی پاپ آپ
دوربین سلفی

دوربین سلفی پاپ آپ این گوشی هم سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 داشته و هنگام باز و بسته شدن عملکرد کاملا خوب و روانی دارد. عکس‌های سلفی گرفته شده با این دستگاه عملکرد مناسبی داشته و جزئیات، دقت رنگ و کنتراست در حد مطلوبی قرار می‌گیرد و درنهایت می‌توان سلفی‌های باکیفیتی با اوپو رینو ۲ به ثبت رساند.

باتری

نماینده اوپو از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع ۲۰ واتی هم برای آن در نظر گرفته شده است. رینو ۲ به سبب داشتن رابط کاربری بهینه می‌تواند در سنگین ترین استفاده تا ۱ روز کامل شما را همراهی کند و اگر استفاده معمولی یا سبکی داشته باشید این عدد می‌تواند به ۱.۵ تا ۲ روز افزایش یابد.

در مورد سرعت شارژ هم این گوشی می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه به ۴۰ درصد و در مدت دو ساعت و ۲۰ دقیقه به شارژ کامل برسد که عملکرد خیلی خوبی نیست ولی می‌توان آن را قابل قبول ارزیابی کرد.

جمع بندی

اوپو رینو ۲ گوشی هوشمندی است که تقریبا در تمام بخش ها عملکرد کاملا مناسبی در حد و انداره‌های قیمت خود و در بعضی بخش‌ها عملکرد فراتر از قیمت خود ارائه می‌دهد و از ارزش خرید بالایی در این بازه قیمتی برخوردار است. پس قطعا پیشنهاد می‌کنیم که این محصول را یکی از گزینه‌های خرید خود در نظر بگیرید.

نگاه کلی به اوپو رینو ۲

اگر به دنبال گوشی زیبا با طراحی خاص، صفحه نمایش با کیفیت، باتری با شارژدهی بالا، دوربین‌های بسیار خوب و سخت افزار مناسب می‌گردید قطعا این گوشی از شرکت اوپو می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

8.9
طراحی
9.2
نمایشگر
8.8
نرم‌افزار
8.5
سخت‌افزار
8.8
دوربین
9
باتری
9
ارزش خرید
9
مزایا
  • طراحی زیبا و خاص
  • بدنه‌ی مقاوم
  • نمایشگر امولد باکیفیت و بدون بریدگی
  • سخت افزار با قدرت مناسب
  • باتری با شارژدهی بالا
  • عملکرد بسیار سریع حسگر اثرانگشت
  • کیفیت بسیار خوب دوربین‌ها با توجه به قیمت
معایب
  • لرزشگیر ویدئو با عملکرد نه‌چندان خوب
  • سرعت شارژ می‌توانست بهتر باشد
0
0
1
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

آموزش نحوه رجیستری موبایل در سامانه همتا و روش‌های دریافت کد فعال‌سازی

در چند سال اخیر روند خرید و فروش گوشی‌ها کمی تغییر کرده است و با توجه به قوانین جدیدی که جهت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

استاندارد “MIL-STD-810g” به چه معناست و در کدام گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

رشد تکنولوژی، همواره با تحولات عظیمی در زمینه‌های گوناگون همراه بوده است. صنایع نظامی نیز...

آریا مقدم time-alt ۹ شهریور ۱۴۰۰

انواع تراشه گوشی های هوشمند

تراشه‌ها را می‌توان به عنوان قلب تپنده تمام محصولات دیجیتال و به خصوص موبایل‌ها دانست که اکثر...

صدرا علی‌پور time-alt ۴ شهریور ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰