انواع پایه نگهدارنده گوشی

انواع پایه نگهدارنده گوشی و چرا به آن‌ها نیاز دارید؟

با پیشرفت گوشی‌های هوشمند و پررنگ‌تر شدن جای آن‌ها در زندگی روزانه، روز به روز به آن‌ها در انجام کارهای‌مان وابسته‌تر می‌شویم. امروزه گوشی‌های هوشمند به عنوان نقشه راهبری، تلویزیون (!)، وب‌کم و خیلی ابزارهای دیگر استفاده می‌شوند. این موضوع باعث شده تا شاهد عرضه انواع پایه نگهدارنده گوشی متفاوت و گاه با طراحی خلاقانه‌ای باشیم که استفاده‌مان از گوشی به عنوان ابزار را به مرحله دیگری ببرند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از انواع پایه نگهدارنده گوشی می‌پردازیم که به دلیل کاربرد فراوان‌شان از محبوبیت بالایی برخوردار اند. هر کدام ویژگی‌ها و گروه مخاطب خاص خود را دارد پس به شما توضیح می‌دهیم هر کدام چگونه متصل می‌شود، چه نکات مثبت و منفی دارد و بیشتر از همه به چه کاری می‌آید.

انواع پایه نگهدارنده گوشی مناسب استفاده داخل خودرو

یکی از جاهایی که نیاز به نگهدارنده بسیار حس می‌شود، داخل خودرو است. جایی که به طور کلی فضای زیادی برای قرار دادن گوشی نداریم که ایمن و قابل دسترسی باشد. به همین خاطر پایه‌های زیادی مناسب استفاده داخل خودرو طراحی شده‌اند و هر کدام به شیوه متفاوتی استفاده می‌شوند.

۱) دریچه کولر

متصل کردن پایه نگهدارنده گوشی به دریچه کولر خودرو یکی از راحت‌ترین و کارآمد‌ترین روش‌ها است. این نوع پایه ها جای زیادی اشغال نمی‌کنند و خصوصاً مزاحم دید شما هنگام رانندگی نخواهند بود. هم اتصال و هم جدا کردن آن‌ها آسان است و با هر دریچه‌ تخت (غیر دایره‌ای) سازگاری دارند. این نوع پایه‌ها برای استفاده از نقشه و ناوبری، برقراری تماس تصویری و تماشای ویدیو (نه برای راننده!) و غیره مناسب هستند.

۱.۱ پایه نگهدارنده بیسوس مدل Small Ears Series Air Outlet Type

این پایه به چهار گیره لاستیکی ضد خش مجهز شده که به دریچه هوا متصل می‌شوند. با وجود اتصال محکم و مطمئن، به دلیل جنس بدنه، نگرانی از بابت وارد شدن آسیب به دریچه نخواهید داشت. این محصول اندازه کوچکی دارد و تنها ۴۶ گرم جرم دارد به همین خاطر به راحتی قابل حمل کردن است.

بدنه پایه بیسوس Small Ears Series آلیاژی از آلومینیوم است که ضد زنگ و خوردگی می‌باشد. داخل آن چهار آهن‌ربا قرار گرفته که می‌توانند گوشی را حین رانندگی، ترمز ناگهانی و دست اندازها ایمن نگه دارند. سر این پایه نگهدارنده گوشی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نیز دارد و به صورت یک دستی هم می‌توان با آن کار کرد. داخل جعبه یک برچسب چرم-آهنربایی قرار گرفته و برای استفاده کافی است آن را داخل قاب گوشی بگذارید یا به گوشی بچسبانید و سپس نگهدارنده به آن متصل خواهد شد.

۱.۲ پایه نگهدارنده بیسوس مدل Star Ring

پایه نگهدارنده بیسوس Star Ring شباهت‌های زیادی با محصول قبلی دارد. چهار گیره لاستیکی ضد خش به پره‌های دریچه هوا قفل می‌شود. اتصال مقاوم است اما به آسانی هم جدا می‌شود. اندازه آن کوچک است و پس از اتصال گوشی به آن، در دید نخواهد بود.

جنس بدنه پایه نگهدارنده گوشی از آلیاژ آلومینیوم و ضد زنگ و خوردگی است. سر آن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد تا زاویه دید مناسبی با راننده یا شاگرد داشته باشد و به صورت یک دستی هم می‌توان با آن کار کرد. یک ویژگی خوب دیگر آن، حلقه سیلیکونی و نرمِ سَرِ آن است که از وارد نشدن آسیب و خش خوردگی به گوشی اطمینان حاصل می‌کند. داخل آن پوشش سیلیکونی، ۴ آهن‌ربا قرار گرفته است که به ادعای بیسوس همراه با گوشی تا ۱۰ کیلوگرم نیروی تنش، اتصال را حفظ می‌کند. داخل جعبه، پرچسب آهنربایی مناسب پایه قرار گرفته که کافی است آن را به گوشی بچسبانید یا داخل قاب آن بگذارید.

۲) پایه نگهدارنده مکشی

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی از طریق مکیدن هوا و ایجاد خلا می‌توانند به شیشه یا سطوح دیگر متصل شوند. برای مثال به شیشه جلو یا داشبورد ماشین متصل می‌شود و به همین دلیل می‌تواند در هنگام ناوبری کمک بزرگی باشد. این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی در خانه یا اداره نیز به کار می‌آید چرا که می‌توانید آن را روی هر میز کاری قرار دهید.

۲.۱ پایه نگهدارنده بیسوس مدل Osculum Type Gravity Wireless Charger

این پایه نگهدارنده باز هم ساخت شرکت بیسوس، علاوه بر نگهداری گوشی، به صورت بی‌سیم به شارژ آن نیز می‌پردازد. توجه داشته باشید که گوشی باید از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. همچنین تراشه هوشمندی در آن تعبیه شده که شارژ سریع را تشخیص می‌دهد؛ این یعنی اگر گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، به صورت عادی دستگاه را شارژ می‌کند و آسیبی به باتری وارد نخواهد شد.

نگهدارنده آن گوشی‌های ۴.۰ تا ۶.۵ اینچ را پشتیبانی می‌کند. گیره‌ها به صورت خودکار و هوشمند به دستگاه قفل می‌شوند. با گذاشتن گوشی روی نگهدارنده اهرم آن کناره‌ها را هم به گوشی می‌کشاند و برای برداشتن گوشی کافی است آن را با بالا بکشید. پایه این نگهدارنده از انواع پایه نگهدارنده گوشی مکشی است. به این صورت که یک صفحه تخت دایره‌ای شکل با چسب قوی را به سطح مورد نظر می‌چسبانید و بعد قسمت مکشی پایه را روی آن فشار می‌دهید تا خلا ایجاد شود.

۳) پایه نگهدارنده آینه عقب خودرو

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی از نظر کاربرد شبیه به نوع قبل است و مخصوصا برای ناوبری به کار می‌آید. به پایین آینه عقب قفل می‌شود و آن را در معرض دید راننده و شاگرد قرار می‌دهد. البته بهتر است خود راننده به آن نگاه نکند چون موجب حواس پرتی از جاده می‌شود و خطر احتمالی اتفاقات ناخوشایند در پی دارد؛ بلکه شاگرد از آن برای راهنمایی و موقعیت یابی استفاده کند.

۳.۱ پایه Car Rearview Mirror Mount Phone Holder

به لطف گیره‌های قابل تنظیم به راحتی به آینه متصل می‌شود و ابرهایی در گوشه‌های آن کارگذاری شده تا به آینه آسیب وارد نشود. بدنه آن از مواد مرغوب ساخته شده و نگهدارنده گوشی آن از چرخش ۳۶۰ درجه پشتیبانی می‌کند. نگهدارنده آن می‌تواند گوشی‌هایی با عرض ۵ تا ۹ سانتی‌متر را نگه دارد.

۴) پایه نگهدارنده نقاب آفتاب‌گیر

این نوع پایه نگهدارنده نیز نکات مثبت و منفی خود را دارد. یک جنبه مثبت اینکه استفاده از آن برای شاگرد راننده بسیار راحت است و او می‌تواند با سرعت و دقت بالا راننده را در مسیریابی راهنمایی کند. اما استفاده از آن برای راننده هم دشوار و هم خطرناک است و اصلا پیشنهاد نمی‌شود. همچنین متاسفانه ممکن است نقاب آفتابگیر از مجموع وزن این وسیله و وزن گوشی پشتیبانی نکند و در نتیجه پایین بیوفتد؛ تازه جاده‌های بد هم باید در نظر بگیرید که ماشین مدام بالا و پایین میپرد!

۵) پایه نگهدارنده چسب دار

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی با یک نوار چسب دوطرفه کار می‌کند پس به راحتی روی هر سطحی قرار می‌گیرد و همه کاره است. این وسیله به حدی ساده است که نمی‌توان چندان حرفی از آن زد. به راحتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و نکته مثبت یا منفی بزرگی ندارد.

۵.۱ پایه نگهدارنده بیسوس مدل Baseus 360 Magnetic Car Holder

اولین چیزی که با این نگهدارنده متوجه خواهید شد، اندازه و وزن بسیار کم آن است. طراحی این محصول بسیار ساده است و نحوه استفاده از آن حتی آسان‌تر می‌باشد. در جعبه دو قطعه فلزی، یکی مستطیلی و دیگری گرد به عنوان مکمل برای سر آهن‌ربایی محصول قرار گرفته که می‌توانید داخل قاب گوشی قرار دهید یا به پشت آن بچسبانید.

این پایه با یک چسب دو طرفه چسبیده به زیر و یک قطعه چسب دو طرفه اضافه همراه است. چسب‌ها قوی هستند و البته می‌توانید از هر چسب نواری دو طرفه دیگری هم استفاده کنید.

حتی استفاده بدون چسباندن پایه نگهدارنده به سطح بلامانع است اما برای استفاده داخل ماشین به آن نیاز خواهید داشت. این پایه نگهدارنده بیسوس قابلیت چرخش مناسبی دارد و می‌توان زاویه آن را تعیین نمود. قدرت آهن‌ربایی آن نیز بالا است و با قیمت مناسب، می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی که یک پایه کوچک برای خودرو یا هر جای دیگر نیاز دارند باشد.

۶) پایه نگهدارنده دیسک خوان خودرو

امروزه مثل گذشته از CD در ماشین برای پخش موسیقی استفاده نمی‌شود هرچند که اکثر خودروها سی‌دی خور هستند. در عوض اکثر کاربران به روش‌های دیگر مانند اسپیکر قدرتمند گوشی هوشمند خود رجوع کرده اند. بنابراین شرکت‌های تولید انواع پایه نگه‌دارنده گوشی به فکر ساخت وسیله‌ای رسیدند که بتواند به راحتی به این قسمت بدون استفاده‌ی ماشین متصل یا از آن جدا شود.

۶.۱ پایه نگهدارنده Mpow 051 Car Phone Mount

قسمت پشتی این پایه مناسب با دیسک‌خوان‌های معمولی طراحی شده و با اکثر پخش‌ها هم‌خوانی دارد. دسته‌های نگهدارنده گوشی با لمس از بدنه خارج می‌شوند و پس از قراردهی گوشی می‌توانید با دست آن‌ها را به گوشی قفل کنید.

علاوه بر دسته‌های پایه که از دو طرف گوشی را احاطه می کنند، پایه‌ای هم برای گرفتن گوشی از پایین در نظر گرفته شده است که قابلیت تنظیم اندازه دارد. Mpow 051 از گوشی‌هایی با اندازه قطر صفحه نمایش ۴.۷ اینچ (عرض گوشی از ۴.۵ تا ۱۰ سانتی‌متر) پشتیبانی می‌کند و همزمان با استفاده از آن می‌توانید به CD گوش دهید.

۷) پایه نگهدارنده استراحتگاه سر صندلی‌های ماشین

همانطور که احتمالا حدس زدید، این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی بیشتر به کار پدر و مادرانی می‌آید که مدام با فرزندان خود به سفر شخصی می‌روند یا کسانی که اهل استفاده از سرویس‌های حمل و نقل مانند تاکسی هستند. با داشتن این نوع از پایه نگهدارنده، گوشی هوشمند یا تبلت خود را به یک تلویزیون کوچک و سیار تبدیل کنید و در هر نقطه‌ای از جاده به تماشای بدون دغدغه محتوای تصویری یا ویدیویی بپردازید.

۷.۱ پایه نگهدارنده TryOne Car Headrest Tablet Mount Holder

نگهدارنده این پایه مناسب استراحتگاه‌هایی با فاصله میله‌های ۱۲.۵ تا ۱۵ سانتی‌متر است و خود محصول از گوشی و تبلت‌هایی با اندازه ۴.۷ تا ۱۰.۵ اینچ (اندازه قطر دستگاه) پشتیبانی می‌کند. تنظیم نگهدارنده با گوشی آسان است و حتی با یک‌دست می‌توان تمام مراحل را انجام داد.

۸) پایه نگهدارنده فرمان هدایت ماشین

از نکات مثبت آن میتوان به این مسائل اشاره کرد که در محلی کاملا درست جلوی چشمان راننده قرار دارد؛ یعنی اگر بخواهید صفحه نمایش گوشی را ببینید در معرض دید است اما در عین حال مزاحم و مانع دید نمی‌شود و راننده جاده را به خوبی و مثل سابق می‌تواند ببیند. همچنین از آنجایی که فاصله بسیار کمی به راننده دارد، یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند حین رانندگی تماس صوتی برقرار کنند (با فعال کردن حالت اسپیکر).

از نکات منفی آن میتوان به این اشاره کرد که چون فرمان هدایت ماشین ثابت نیست و مدام توسط رانند چرخانده می‌شود، گزینه مناسبی برای شارژ گوشی با نیست و ممکن است به سیم شارژر آسیب برساند یا حتی آن را پاره کند. درضمن قسمتی از داشبورد را اشغال می‌کند و هنگام استفاده از این پایه نگهدارنده گوشی، ممکن است متوجه نمایشگر وضعیت اضطراری خودرو نشوید بنابراین بهتر است که هرازگاهی یک نگاه کامل به داشبورد بیاندازید.

۹) پایه نگهدارنده فندک سیگار ماشین

این نوع پایه درون جای فندک سیگار خودرو قرار می‌گیرد و معمولا درگاه USB دارد تا امکان شارژ گوشی را فراهم کند. خوبی این نوع پایه این است که گوشی در جای بسیار دسترسی پذیری قرار می‌گیرد و اصلاً مزاحم دید راننده نمی‌شود. همچنین میتوان هنگام استفاده از پایه، گوشی را شارژ کرد.

۹.۱ پایه نگهدارنده SOAIY 3-in-1 Cigarette Lighter Car Mount

همانطور که در شرح این نوع از پایه‌ها گفتیم، این محصول هم دو درگاه برای شارژ کردن گوشی دارد. یکی از درگاه‌های USB خروجی ۲.۱ آمپر و مناسب شارژ سریع و دیگری ۱ آمپر است. پایه آن داخل فندک ماشین قرار می‌گیرد و چراغ LED آن، ولتاژ باتری خودرو را هم نمایش می‌دهد. این نوع پایه با باتری ۱۲ ولت کار می‌کند و نمی‌توان از آن برای خودروهای سنگین‌تر با ولتاژ ۲۴ ولت استفاده کرد.

گردن آن ۵ اینچ طول دارد و سر آن قابلیت چرخش دارد تا زاویه مطلوب را پیدا کنید. نگهدارنده آن مناسب گوشی‌هایی با عرض ۱.۵ تا ۳.۴ اینچ است.

۱۰) پایه نگهدارنده جا لیوانی ماشین

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که درون جا لیوانی هر خودرویی جا خوش کند و معمولا شیوه اتصال آهن‌ربایی دارد. توجه داشته باشید هرچند که جا لیوانی ماشین اشغال می‌شود، برخی مدل‌های این نوع پایه همراه خود یک فضای اضافه دارند که می‌توان از آن برای قرار دادن لیوان استفاده کرد.

۱۱) پایه نگهدارنده انگشتر مانند

این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی برخلاف اکثر دسته‌بندی‌های قبلی، بیشتر در خارج از خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد کلی آن، شخصی‌سازی گوشی و در عین حال کنترل بهتر آن در دست به خصوص افزایش سهولت در عکاسی و خصوصاً سلفی گرفتن است چرا که موجب کاهش لرزش دست و گوشی و در نتیجه افزایش کیفیت تصویر می‌شود. بدنه‌ی این نوع پایه به گونه‌ای طراحی می‌شود تا بتواند رو هر سطح تخت و صافی قرار گیرد و مجبور به در دست گرفتن نیستید.

۱۱.۱ پایه نگهدارنده FitFort Finger Kickstand

بدنه‌ی این پایه از چندین لایه آلیاژ فلز روی و فولاد ضد زنگ ساخته شده است؛ این ساختار باعث می‌شود که در مقابل خراشیدگی مقاوم باشد و قسمت حلقه‌ی پایه بتواند 360 درجه بچرخد و کاربر به دلخواه زاویه آن را تغییر دهد.

خوشبختانه این مدل تحمل حداکثر ۵ کیلوگرم جرم را دارد که قابلیت خوبی به‌شمار می‌رود چرا که کمک می‌کند علیرغم وزن گوشی یا تبلت مورد استفاده، روی هر سخت تختی استوار بماند؛ درضمن می‌تواند به پایه‌های نگهدارنده آهن‌ربایی بچسبد که این ویژگی به‌خصوص در ماشین به کار می‌آید.

همچنین یکی از معدود مدل‌های این نوع از انواع پایه نگهدارنده گوشی است که با قاب‌های بافت دار سازگاری دارد.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

نتایج نظرسنجی در مورد قاب گوشی‌ها

کاور گوشی‌ها را می‌توان از پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم جانبی گوشی دانست که به نوعی بر...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

سیلیکون مایع چیست و چرا اپل برای ساخت کاورهایش از این ماده استفاده می‌کند؟

نام شرکت پرآوازه‌ی اپل (Apple) را امروزه همه‌جا می‌توانید ببینید. یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های...

آریا مقدم time-alt ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سهم بازار شارژرهای دیواری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷

در بین تمامی اقلامی که همراه با لوازم الکترونیکی خریداری می‌شوند، شارژرها را می‌توان مهم‌ترین...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

راهنمای فعال کردن ایرتگ (AirTag)

جدیدترین محصول جانبی شرکت اپل، ایرتگ است که یک ردیاب هوشمند برای کاربران اپل است. ایرتگ با...

صدرا علی‌پور time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

کدک های صوتی چه هستند و چرا در انتخاب هدفون اهمیت دارند؟

به احتمال زیاد با فرمت های تصویری یا صوتی متفاوت آشنا هستید یا حداقل نام‌شان به گوش‌تان خورده...

پارسا جهانبانی time-alt ۷ تیر ۱۴۰۰

گالیوم نیترید چیست؟ با آینده‌ی فناوری های شارژ سریع آشنا شوید

گالیوم نیترید یا GaN چیست؟ قبل از اینکه وارد مبحث تاثیر گالیوم نیترید در شارژرها شویم،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

نحوه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون

درانتهای سال گذشته میلادی ما شاهد یکی از عجیب‌ترین تصمیمات شرکت اپل بودیم. این حرکت مرموز چیزی...

مهدی حیدری time-alt ۳ خرداد ۱۴۰۰

چرا آیفون ۱۳ بدون پورت شارژر ایده جالبی به نظر نمی‌رسد؟

آیفون 13 بدون پورت/درگاه شارژر ایده مزحکی به نظر می‌رسد؟ آیا شایعات بی‌معنا هستند؟ در رابطه با...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۰