آیفون Xs و Xs Max با نمایشگر 5.8 و 6.5 اینچ معرفی شدند

بالاخره اپل به تمامی شایعات پایان داده و در رویداد خود از سه پرچمداران خود آیفون Xs ، Xs Max و Xr رونمایی نمود. به طوری که باید با طراحی پیشین اپل که از سال 2014 وجود داشت، خداحافظی نمود. زیرا معرفی آیفون ایکس، راه جدیدی برای سایر مدل های آینده اپل را هموار کرد. از جمله مهم ترین این تغییرات جایگزین شدن Face ID به جای اثر انگشت و طراحی ناچ می باشد که در مدل های جدید آن ها را مشاهده می کنیم.


اپل آیفون Xs مکس

آیفون Xs Max  یکی از بزرگترین آیفون در تاریخ محصولات اپل است. این گوشی از صفحه نمایش غول پیکر 6.5 اینچ با نسبت تصویر 19:5.9 بهره می برد که بیان کننده حاشیه های بسیار کم در این گوشی می باشد و فناوری ناچ به کم کردن این حاشیه ها کمک بسیار زیادی می کند. جالب است بدانید که عرض این گوشی جدید برابر با آیفون 8 پلاس می باشد و تنها ارتفاع اضافه شده به آن، محتوا بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

صفحه نمایش جدید سوپر رتینا با بهبود بخشیدن ترام پیکسلی 458 پیکسل در اینچ آیفون ایکس توانسته است رزولوشن 1242 ×  2688 پیکسل را ارائه نماید و همچنین نرخ نوسازی تصویر به 120 هرتز و گستره دینامیکی در آن به 60 درصد افزایش پیدا کرده است. نمایشگر آیفون ایکس اس مکس هنوز همه به استاندارهای دالبی و HDR 10 مجهز می باشد.

همانطور که در قسمت بالا گفتیم قابلیت Face ID جایگزین سنسور اثر انگشت شده است و تنها روش بیومتریک اپل برای شناسایی، سیستم تشخیص چهره می باشد. این سیستم نیز در شناسایی چهره نسبت به نسل قبلی خود سریع تر عمل می کند.


سنسور اصلی آیفون 10 اس مکس  یک دوربین زاویه عریض با اندازه پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرون پیکسل نسبت به 1.22 میکرون پیکسل در آیفون ایکس است. دیافراگم این دوربین همچنان f/1.8 باقی مانده است. دوربین ثانویه نیز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و ارائه کننده زوم اپتیکال 2 برابری برخوردار است. قابلیت افکت بوکه در این دوربین دوگانه حالا بهبود پیدا کرده و به شما اجازه می‌دهد تا پس از عکاسی نیز بتوانید عمق میدان را در تصاویر تنظیم کنید. تراشه A12 Bionic زیر قاب این گوشی ها ارائه کننده  قابلیت جذابی به نام Smart HDR است. آن از تاخیر شاتر 0 آغاز می‌شود و به دوربین اجازه عکاسی 4 فریمی را می‌دهد. شما همچنین می‌ توانید تصاویری با اکسپوژر طولانی بگیرید و تمامی آن‌ها را در یک عکس واحد ادغام کنید که می‌تواند دامنه داینامیک شگفت انگیزی را ارائه کند. همچنین در نمای جلوی گوشی نیز دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 قرار دارد.

از دیگر مواردی که در این پرچمدار می توان به عنوان تغییر یاد کرد، استفاده از گلس ضد خش با روش جدید و امتیاز IP68 که در برابر عمق 2 متر، به مدت 30 دقیقه دوام می آورد. آیفوا ایکس اس مکس در سه نسخه 64،256 و 512 گیگابایت عرضه خواهد که قادر است در برابر گوشی های پرچمدار اندرویدی به رقابت بپردازد.

اپل آیفون Xs

مشخصات و ویژگی های آیفون ایکس اس نسبت به سال قبل تغییر بسیار زیادی را به خود نداشته است و اکثر تغییرات آن مربوط مشخصات فنی و داخلی آن می باشد. به طوری که استفاده از پردازنده A12 Bionic به عنوان اولین پردازنده هفت نانومتری در این گوشی باعث شده است که هسته های پردازشی آن نسبت به تراشه A11 پانزده درصد سریع تر و 40 درصد بهینه تر عمل نمایند. جالب است بدانید که این پردازنده جدید از 6 هسته پردازشی، شامل 2 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرف تشکیل شده است. پردازشگر گرافیکی ارائه کننده 50 درصد عملکرد بهتر و پهنای باند حافظه بیشتر است. تعداد هسته‌های محرک عصبی این تراشه نیز حالا دو برابر نسل قبلی شده است. به طوری که قادر به انجام ۵ تریلیون عملیات در هر ثانیه می باشد در حالی این رقم قبلا در 600 میلیارد بود.

صفحه نمایش آیفون 10 اس تغییر چندانی نسبت به نسل گذشته خود ندارد و نمایشگر 5.8 اینچی آن قادر است رزولوشن 1125 ×  2436 پیکسل را ارائه نماید. بنابر ادعای اپل اضافه شدن اسپیکرهای استریویی به این نمایشگر، باعث افزایش 50 درصدی صدا و فراگیر تر شدن آن می شود.

یکی از ویژگی‌ های جذاب آیفون های جدید پشتیبانی آن‌ ها از دو سیم کارت است. هر دو گوشی اپل آیفون ایکس اس و اپل آیفون ایکس اس مکس از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می‌کنند. در واقع یکی از آن‌ها سیم کارت فیزیکی خواهد بود و دیگری e-Sim یا سیم کارت الکترونیکی است. برای استفاده از این فناوری شما باید از سرویس‌ های شرکت‌ های مخابراتی استفاده کنید که از e-Sim پشتیبانی می‌ کنند. اما در چین که خبری از ارائه e-Sim نیست، اپل از اسلات دو سیم کارت فیزیکی استفاده کرده است.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی های 2018 آیفون

قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه 64 گیگابایتی آیفون Xs و Xs Max به ترتیب 999 دلار و 1099 دلار می باشد که پیش‌ سفارش آن ها از تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور) شروع می گردد و از تاریخ 21 سپتامبر (30 شهریور) نیز عرضه‌ی آن‌ها آغاز خواهد شد.

منبع:GSMArena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

آموزش نحوه رجیستری موبایل در سامانه همتا و روش‌های دریافت کد فعال‌سازی

در چند سال اخیر روند خرید و فروش گوشی‌ها کمی تغییر کرده است و با توجه به قوانین جدیدی که جهت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

استاندارد “MIL-STD-810g” به چه معناست و در کدام گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

رشد تکنولوژی، همواره با تحولات عظیمی در زمینه‌های گوناگون همراه بوده است. صنایع نظامی نیز...

آریا مقدم time-alt ۹ شهریور ۱۴۰۰

انواع تراشه گوشی های هوشمند

تراشه‌ها را می‌توان به عنوان قلب تپنده تمام محصولات دیجیتال و به خصوص موبایل‌ها دانست که اکثر...

صدرا علی‌پور time-alt ۴ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰