پیکسل های جدید گوگل

هر آنچه که باید در مورد پیکسل های جدید گوگل بدانید

پیکسل های جدید گوگل دیروز پس از مدت ها انتظار بالاخره رونمایی شدند. در این مقاله سعی داریم به ویژگی های جدید و اصلی دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL اشاره ای داشته باشیم.

1. دوربین تک گانه ی جدید همراه با حالت پرتره

پیکسل های جدید گوگل علی رغم داشتن یک دوربین، همانند دوربین های حرفه ای DSLR و گوشی هایی با دوربین دوگانه، قادر به عکاسی در حالت پرتره هستند. اما گوگل چگونه موفق به انجام این عمل شده است؟ لنز به کار رفته در پیکسل های جدید، از تکنولوژی dual-pixel که برای اولین بار با گوشی گلکسی اس 7 معرفی شد، برخوردار است. سامسونگ از این تکنولوژی برای افزایش هرچه بیشتر سرعت فوکوس استفاده می کند؛ اما ترفند گوگل متفاوت است. دوربین پیکسل 2 با استفاده از این تکنولوژی قادر به تشخیص عمق تصاویر است و به لطف پردازش های ماشینی هوشمند نرم افزار دوربین گوگل، می توان عکس های جذاب پرتره را حتی با یک دوربین ثبت کرد.

2. لرزشگیر اوپتیکال و الکترونیکی به طور همزمان روی دوربین

سری پیکسل 2 گوگل اولین تلفن هوشمندی می باشد که دوربین آن ها به لطف برخورداری همزمان از لرزشگیر اوپتیکال و الکترونیکی، قادر هستند ویدئو هایی با حداقل لرزش ضبط کنند.

 

3. عکاسی در حالت پرتره حتی با دوربین سلفی

همانند دوربین پشتی، با پیکسل های جدید گوگل می توان به وسیله ی دوربین سلفی نیز عکس های جذاب پرتره با پس زمینه ی تار ثبت کرد.

4. حافظه ی ذخیره سازی نا محدود برای اپلکیشن Google photos

خریداران پیکسل های جدید گوگل با دریافت این گوشی صاحب فضای ابری ذخیره سازی نامحدود می شوند که می توانند تا سال 2020 تمام عکس های خود را با کیفیت بالا و به صورت رایگان ذخیره کنند. این امکان بعد از سال 2020 نیز به طور رایگان ادامه خواهد داشت؛ اما کیفیت تصاویر کاهش پیدا خواهد کرد.

5.حذف جک 3.5 میلی متری هدفون از پیکسل های جدید گوگل

سال گذشته کمپانی گوگل با معرفی گوشی های پیکسل، طعنه ای به آیفون های اپل زده و گوشی های خود را به دلیل داشتن جک هدفون برتر می دانست. امسال اما متاسفانه این روند ادامه نیافته و خبری از جک هدفون در سری پیکسل 2 نیست و علاقه مندان به موسیقی باید از هدفون های مخصوص و یا بی سیم استفاده کنند.

6. حاشیه های بزرگ اطراف نمایشگر در نسخه ی معمولی پیکسل 2

نسخه ی کوچک پیکسل های جدید گوگل، دارای حاشیه های بزرگی در بالا، پایین و بغل های نمایشگر است که زیبایی آن را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند و اگر به دنبال گوشی های زیباتری باشید، احتمالا به سراغ آیفون X یا گلکسی نوت 8 خواهید رفت.

7. اسپیکر های استریو

یکی از دلایل بزرگ بودن حاشیه های بالا و پایین نمایشگر پیکسل های جدید گوگل ( که این موضوع در نسخه ی بزرگتر آزار دهنده نیست)، استفاده از اسپیکر های دوگانه ی استریو می باشد که به احتمال زیاد توسط شرکت تایوانی اچ تی سی توسعه یافته و مطابق انتظار از کیفیت و حجم صدای بسیار خوبی برخوردار خواهند بود.

8. بدنه ی ضد آب

یکی از انتقاد هایی که به گوشی های پیکسل گوگل وارد می شد، فقدان بدنه ی مقاوم در برابر آب بود که خوشبختانه این موضوع در سری پیکسل 2 رفع شده و این گوشی ها موفق به دریافت گواهی نامه ی IP67 شده اند. استاندارد IP76 به این معنی است که گوشی می تواند مدت 30 دقیقه را در عمق 1 متری دوام بیاورد.

9. پردازنده ی اسنپدراگون 835

همانند اکثر پرچمداران سال 2017، سری پیکسل 2 نیز به پردازنده ی 8 هسته ای قدرتمند اسنپدراگون 835 مجهز شده است که البته توانایی آن پایین تر از پردازنده ی جدید اپل یعنی A11 bionoc می باشد. ظرفیت حافظه ی رم هر دو محصول نیز 4 گیگابایت می باشد.

10. لبه های حساس به فشار

حتما مطلع هستید که گوگل، قسمتی از شرکت اچ تی سی را تصاحب کرده است؛ بنابراین بعید نیست که برخی از ویژگی های گوشی اچ تی سی را در گوشی های گوگل شاهد باشیم. پیکسل های جدید گوگل همانند U11 اچ تی سی، دارای لبه های حساس به فشار هستند و از طریق آن می توان دستورات مختلفی از جمله اجرای سریع دستیار صوتی گوگل را انجام داد.

11. اندروید 8 با ظاهر جدید

رابط کاربری پیکسل لانچر دستخوش تغییرات و بهبود هایی شده و اکنون نوار جستجو به قسمت پایین انتقال یافته است و در قسمت بالا شاهد یک ویجت جدید هستیم که اطلاعاتی در مورد آب و هوا و تقویم در اختیار می گذارد.

12. عدم پشتیبانی از کارت حافظه ی خارجی

همانند گوشی های گذشته ی گوگل مثل پیکسل و نکسوس، سری پیکسل 2 نیز از کارت حافظه ی خارجی پشتیبانی نمی کنند و این دو گوشی در نسخه های 64 و 128 گیگ موجود خواهند بود.

13. شارژ سریع

هر دو پیکسل جدید به طور پیش فرض از شارژ سریع پشتیبانی می کنند ( برخلاف آیفون که برای استفاده از شارژ سریع باید 90 دلار هزینه کرد) و با 15 دقیقه شارژ می توان تا 7 ساعت از آن ها استفاده کرد.

14. پشتیبانی نرم افزاری تا 3 سال

مشکلی که بیشتر گوشی های اندرویدی با آن دست به گریبان هستند، پشتیبانی کم نرم افزاری است که این مشکل در پیکسل های گوگل وجود نخواد داشت. گوگل در مراسم معرفی پیکسل های جدید خود اعلام کرد که گوشی های جدید را تا 3 سال پشتیبانی نرم افزاری می کند و گوشی های نام برده در سریعترین زمان، آپدیت های امنیتی و نرم افزاری را دریافت خواهند کرد.

15. کاور های رسمی جدید

گوگل به همراه گوشی های جدید خود از کاور های پارچه ای جذابی رونمایی کرده است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در موقع استفاده از آن، لبه های حساس به فشار کارایی خود را از دست نمی دهند. قیمت هر کدام از این کاور ها در حدود 40 دلار می باشد.

16. قیمت و زمان دسترسی

قیمت نسخه ی کوچک پیکسل 2 در حدود 650 و قیمت نسخه ی بزرگتر 850 دلار می باشد که از پرچمداران جدید شرکت های اپل و سامسونگ ارزان تر است. پیش فروش این دو محصول آغاز شده و نسخه ی کوچک در روز 17 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و نسخه ی XL با 2-3 هفته تاخیر از راه خواهد رسید.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: phonearena

 

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایمان عزیز مثل سال پیش منتظریم که پیکسل ها رو برای اولین بار بیارین. سپاس.

مطالب بیشتر

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

آموزش نحوه رجیستری موبایل در سامانه همتا و روش‌های دریافت کد فعال‌سازی

در چند سال اخیر روند خرید و فروش گوشی‌ها کمی تغییر کرده است و با توجه به قوانین جدیدی که جهت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰