نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه نوکیا 8 سیروکو

نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه نوکیا 8 سیروکو

نوکیا در گنگره جهانی موبایل 2018 که در شهر بارسلونا برگزار شد، تعدادی از گوشی های جدید خود را رونمایی کرد. نوکیا در این کنگره، طیف وسیعی از محصولات را از نظر قیمتی معرفی کرد که در میان آن ها، نوکیا 8 سیروکو به عنوان گران ترین و نوکیا 8810 نیز به عنوان ارزان ترین نسخه نام گرفت. نوکیا 8 سیروکو را می توان از نظر فنی، پرچمدار اچ ام دی گلوبال در MWC 2018 دانست. این گوشی در اصل نسخه برتری از نوکیا 8 سابق است اما به هر حال می توان آن را پرچمدار جدیدی تلقی کرد.

بدنه گوشی همانند اکثر گوشی های پرچمدار امروزی، از جنس فلز و شیشه می باشد. فریم نوکیا 8 سیروکو از جنس فولاد بوده و پنل پشت و جلوی آن را، شیشه گوریلا گلس پوشانده است که در هر دو طرف دارای انحنا می باشد. نوکیا 8 سیروکو جلوه بسیار زیبایی دارد و می توان آن را زیباترین گوشی نوکیا بعد از همکاری با HMD دانست. به گفته نوکیا، فولاد بکار رفته در فریم این گوشی، 2.5 مرتبه از آلومینیوم 6000 مقاوم تر خواهد بود.

مقاومت بدنه نوکیا 8 سیروکو در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار نسبت به نوکیا 8 افزایش داشته و این گوشی موفق به دریافت گواهی IP67 شده است. همچنین با توجه به این که جنس پنل پشتی به شیشه تغییر یافته است، امکان استفاده از شارژ بی سیم نیز به این گوشی افزوده شده است. با این حال، نوکیا برخی از موارد را در ساخت این گوشی نا دیده گرفته است که مطمئنا برای بعضی از افراد نا خوشایند خواهد بود. یکی از این موارد، حذف شدن جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد و مورد دیگر، استفاده از پردازنده قدیمی اسنپدراگون 835 به جای پردازنده جدید اسنپدراگون 845 است.

سایر مشخصات نوکیا 8 سیروکو همانند طراحی آن، در سطح بالایی قرار دارد. این گوشی از حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده می کند و حافظه رم آن 6 گیگابایت می باشد. نوکیا 8 سیروکو به نمایشگر 5.5 اینچی از نوع P-OLED مجهز شده است که رزولوشن آن QHD بوده و تراکم پیکسلی 534 ppi را در اختیار می گذارد. این نمایشگر از نسبت تصویر 16:9 برخوردار است، بنابراین ارتفاع گوشی کمتر از گوشی هایی با نمایشگر 18:9 بوده و به خوش دستی آن ها نمی باشد. با این حال حاشیه های اطراف نمایشگر بسیار کوچکتر از نسخه اول نوکیا 8 می باشد و همین مورد باعث بهبود ارگونومی نوکیا 8 سیروکو شده است. رنگ های نمایشگر nokia 8 sirocco بسیار شاداب و روشن است و به طور کلی نمایشگر این گوشی در مقایسه با نسخه 2017، پیشرفت چشمگیری داشته است.

دوربین دوگانه نوکیا 8 جدید توسط اوپتیک زایس طراحی و توسعه داده شده و از دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی تشکیل یافته است. دوربین جدید در نوکیا 8 سیروکو ساختاری مشابه با دوربین نوکیا 7 پلاس دارد. سنسور اصلی این دوبین دوگانه، رزولوشنی 12 مگاپیکسلی، با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرو متری و گشودگی دیافراگم f/1.75 دارد و دوربین دوم به لنز تله فوتوی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.6 مجهز شده است. دوربین سلفی هم به سنسور جدید 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و زاویه دید 84 درجه ای مجهز می باشد.

نوکیا 8 سیروکو از سیستم عامل اندروید اوریو استفاده می کند و رابط کاربری Android One روی آن نصب شده است؛ بنابراین تمام موارد مربوط به هوش مصنوعی و امنیت این گوشی، بر عهده گوگل می باشد و گذشته از این موارد، هیچ رابط کاربری سفارشی سازی شده نداشته و برنامه ها توسط گوگل توسعه داده شده اند. از مزایای دیگر استفاده از رابط کاربری اندروید خالص، می توان به زیبایی، سرعت بالا و عملکرد نرم و روان و آپدیت های سریع آن اشاره کرد.

شاید در نگاه اول باور کردن این موضوع که نوکیا باتری به اندازه 3260 میلی آمپری در بدنه باریک این گوشی قرار داده است دشوار باشد، اما این شرکت در این زمینه موفق بوده است. انتظار می رود نوکیا 8 جدید با استفاده از اندروید خالص، نمایشگر کم مصرف LED و پردازنده بهینه اسنپدراگون 835، عملکرد خوبی در زمینه باتری از خود به جای بگذارد؛ با این حال برای تست کردن آن باید تا زمان عرضه شدنش منتظر بمانیم. ناگفته نماند که nokia 8 sirocco از شارژ سریع و شارژ بی سیم پشتیبانی می کند.

در نهایت باید گفت که نوکیا 8 جدید با طراحی زیبا، مشخصات فنی قدرتمند، نمایشگر کم حاشیه با لبه های خمیده و اندروید خالص می تواند طرفدارن زیادی را به سمت خود جذب کند. قیمت این گوشی، 749 یور اعلام شده است، بنابراین نوکیا 8 سیروکو گران ترین گوشی بازار با سیستم عامل اندروید وان به شمار خواهد آمد.

نگاه نزدیک ویدئویی به نوکویا 8 سیروکو

نظر شما در مورد گوشی نوکیا 8 سیروکو چیست؟

منبع: androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

نقد و بررسی گوشی S21 FE 5G

دو سال پیش سامسونگ در رویکردی متفاوت، نسخه اقتصادی‌تر پرچمداران سری S خودش را با پسوند جدید FE...

معین کریمی time-alt ۲۶ دی ۱۴۰۰

معرفی و بررسی پاوربانک ۶۵ وات بیسوس مدل AMBLIGHT با ظرفیت ۳۰ هزار mAh

در معرفی و بررسی پاوربانک ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت بیسوس مدل ۶۵ وات AMBLIGHT به مزایا و معایب آن...

مهدی حیدری time-alt ۲۷ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰