نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه Xperia XZ2 : پرچمدار سونی با طراحی جدید

نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه Xperia XZ2 : پرچمدار سونی با طراحی جدید

سونی در کنگره جهانی موبایل 2018 در شهر بارسلونا از دو گوشی پرچمدار جدید خود با نام های Xperia XZ2 و Xperia XZ2 کامپکت رونمایی کرد. سونی پس از مدت ها انتظار، طراحی محصولاتش را متحول کرده و پرچمداران جدیدش را با ظاهری جدید روانه بازار خواهد کرد. در ادامه با نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه Xperia XZ2 ، با ما همراه باشید.

طراحی Xperia XZ2

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، گوشی جدید سونی از نظر طراحی و ظاهر تغییر کرده و Xperia XZ2 بدنه ای کاملا فلزی و یا فلز و پلاستیکی ندارد. سونی امسال تصمیم گرفته است طبق روال بازار، سنسور اثر انگشت را به پشت دستگاه منتقل کرده و از نمایشگر 18:9 استفاده کند. همچنین شرکت ژاپنی برای اعمال تغییر در طراحی، دو طرف بدنه را از جنس گوریلا گلس 5 ساخته که ظاهری براق به گوشی بخشیده است. ظاهر جدید در مجموع خوب به نظر می رسد و سونی سعی داشته تا هم‌قدم با چند تلفن محبوب دیگر حرکت کند؛ با این حال، طراحی Xperia XZ2 هنوز هم متمایز است و از زبان طراحی منحصر به فرد سونی استفاده می کند.

Xperia XZ2 دارای گواهی نامه IP65 و IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. سونی پرچمدار جدید خود را در رنگ های منحصر به فردی عرضه کرده است. رنگ های سبز و صورتی این گوشی، خاص و منحصر به فرد به نظر می رسند؛ در حالی که رنگ مشکی و نقره ای هم زیبایی های خاص خود را دارد. تمام رنگ ها در زوایای مختلف، انعکاس های نوری متنوعی از خود به نمایش می گذارند که نا خود آگاه یادآور پنل پشتی گوشی اچ تی سی یو 11 می باشد.

در قسمت جلو با وجود استفاده از نمایشگر کشیده، حاشیه های اطراف صفحه نمایشگر به اندازه برخی رقبا باریک نشده است؛ اما قوس یا انحنای پشت دستگاه نه تنها به راحت شدن استفاده از گوشی کمک کرده است، بلکه یکی از دلایل متمایز بودن Xperia XZ2 می باشد. سونی زبان طراحی جدید خود را “Ambient Flow” نام گذاری کرده است که روی سه مورد انحنا، بازتاب نور و تقارن تمرکز دارد. سونی سنسور اثر انگشت را به محلی در پایین لنز دوربین منتقل کرده است. هنگامی که گوشی از روی میز برداشته می شود، همانند پیکسل 2، انگشت به صورت نا خود آگاه روی سنسور قرار  می گیرد؛ با این حال به نظر می رسد که سنسور اثر انگشت کمی بیش از حد به پایین منتقل شده و طراحی جدید سونی باعث شده است که انگشت اشاره، در برخی مواقع تصادفا روی دوربین هم قرار گیرد. مورد منفی که در طراحی جدید Xperia XZ2 وجود دارد، افزایش ضخامت و وزن آن می باشد و جالب است بدانید که ضخامت گوشی بیشتر از 1 سانتی متر می باشد.

نمایشگر Xperia XZ2

پرچمدار جدید سونی به نمایشگر 5.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160×1080 و پشتیبانی از HDR مجهز شده است. سونی برای اولین بار از نمایشگری با نسبت تصویر 18:9 در گوشی پرچمدار خود استفاده کرده است که در سال 2017 اکثر برند های سازنده تلفن هوشمند به سراغ استفاده از آن رفته بودند. سونی طبق معمول همیشه، تکنولوژی های تلوزیون های خود را به نمایشگر پرچمدار جدید خود آورده است و نمایشگر این گوشی می تواند محتواهای SDR را به HDR نزدیک کند.

سخت افزار Xperia XZ2

گوشی Xperia XZ2 از آخرین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 845 استفاده می کند و به 4 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. سونی همکاری نزدیکی با کوالکام داشته است با تکنولوژی پردازشگر دیجیتالی تصویر اسنپدراگون ISP، برای اولین بار امکان فیلم برداری 4K HDR را به دنیای اسمارتفون ها آورده است. همچنین سونی از تمام سخت افزاری که برای استفاده حداکثری از مودم ال تی ای گیگابایتی اسنپدراگون 845 لازم می باشد را بهره گرفته است تا سرعت دانلود افزایش یابد. شرکت ژاپنی امکان استفاده از قابلیت OK Google در حالت صفحه خاموش را فراهم کرده و به گفته دو کمپانی، اسنپدراکون 845 در مقایسه با اسنپدراکون 835، تا 30 درصد کار آمد تر شده است.

دوربین Xperia XZ2

دوربین های دوگانه هنوز راهی به پرچمداران سونی پیدا نکرده اند؛ اما از آنجایی که سونی سازنده لنز دوربین اکثر گوشی های پرچمدار می باشد، نمی توان از نبود دوربین دوگانه در Xperia XZ2 نا امید شد. این گوشی به دوربین 19 مگاپیکسلی با تکنولوژی Motion-Eye سونی مجهز شده است که باید عکس های و فیلم های فوق اعلاده ای را ثبت کند. سونی ویژگی فیلم برداری فوق آهسته با 960 فریم در ثانیه را هم بهبود بخشیده و اکنون Xperia XZ2 قادر است این فیلم ها در رزولوشن تمام اچ دی به ثبت برساند. همانطور که گفته شد، Xperia XZ2 اولین گوشی دنیا است که قادر به فیلمبرداری 4K HDR می باشد و دو کمپانی سونی و کوالکام در این مورد توضیح داده اند که بازتولید رنگ ها تا 64 برابر بیشتر از حالت SDR است. تست های اولیه ای که از فیلمبرداری 4K HDR به عمل آمد، عملکرد بسیار خوبی از آن نشان می داد، با این حال ایرادات جرئی هم در آن به جشم می خورد.

نرم افزار 3D Creator جدید نیز با بهیود هایی در زمینه الگوریتم های پردازشی مواجه شده است که باعث می شود تصاویر سه بعدی با جزئیات بیشتری ساخته شوند و علاوه بر آن، امکان اسکن سه بعدی از طریق دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم فراهم شده است. امکان چاپ تصاویر سه بعدی به وسیله چابگر های سه بعدی هم به قوت خود باقیست و می توان تصاویر را در شبکه اجتماعی فیسبوک با دیگران به اشتراک گذاشت.

رسانه

سونی در زمینه سرگرمی هم تمرکز ویژه ای روی Xperia XZ2 داشته است. پخش صدایی با رزولوشن بالا از طریق بلوتوث و USB Type-C با استفاده از کدک های LDAC سونی فراهم شده است. همچنین اسپیکر های دوگانه این گوشی در مقایسه با XZ1، بیست درصد قدرتمند تر شده است. ترفند جدید دیگر سونی در این گوشی، ویژگی لرزش دینامیکی می باشد. عملکرد این ویژگی به این گونه است که گوشی Xperia XZ2 بر اساس صدای بازی، فیلم یا موسیقی، بازخورد هایی از خود ایجاد می کند تا تجربه صوتی این گوشی بیش از پیش بهتر باشد. به عنوان مثال اگر در حال انجام بازی Angry Birds هستید، در هنگام حمله به محل دشمن و خراب کردن سازمان آن ها، تاثیر و تاکید صدا بیشتر خواهد بود. ناگفته نماند که لرزش دینامیکی قابلیت شخصی سازی دارد و می توان آن را غیر فعال کرد.

اتصالات و باتری

شرکت سونی هم با Xperia XZ2 به دسته شرکت هایی که جک هدفون را از گوشی هایشان حذف کرده اند، پیوست. این گوشی برای اتصال هدفون از پورت USB Type-C 3.1 استفاده خواهد کرد و از سایر اتصالات آن می توان به بلوتوث نسخه 5.0 و پشتیبانی از شارژ سریع بی سیم اشاره کرد. تلفن های سونی در زمینه باتری، معمولا هیچگاه کاربران خود را نا امید نکرده است و انتظار می رود که Xperia XZ2 نیز از این روند پیروی کرده باشد. این گوشی به باتری 3180 میلی آمپری مجهز شده است که در مقایسه با XZ1، افزایش چشمگیری داشته است؛ البته یادمان نرود که نمایشگر Xperia XZ2 هم بزگتر می باشد و نیروی بیشتری برای روشن کردن آن لازم است.

 

نگاه نزدیک ویدئویی به Xperia XZ2

نظر شما در مورد پرچمدار جدید سونی چیست؟

منبع: PhoneArena

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با سلام
اولا امیدوارم قیمت مناسبی داشته باشه که بتونه فزوش بیشتری تجربه کنه
فقط تنها چیزی که یکم نگران کننده هست باتری گوشی هست که واقعا با این قطر میتونستن باتری بزرگتری جا بدن! من نمیدونم چرا سونی به این بخش از گوشی که از نظر من واقعا مهمه توجه آنچنانی نداره! در مجموع الان نمیشه نظر داد باید گوشی عرضه بشه و باتری تست بشه.
دوست دارم تست باتری گوشی سونی سایت سایمان خیلی منصفانه انجام بده.
با تشکر

قطر ۱۱.۱ میل با باتری ۳۱۸۰؟؟؟!!!!!!!!!
واقعا احمقانست.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

نقد و بررسی گوشی S21 FE 5G

دو سال پیش سامسونگ در رویکردی متفاوت، نسخه اقتصادی‌تر پرچمداران سری S خودش را با پسوند جدید FE...

معین کریمی time-alt ۲۶ دی ۱۴۰۰

معرفی و بررسی پاوربانک ۶۵ وات بیسوس مدل AMBLIGHT با ظرفیت ۳۰ هزار mAh

در معرفی و بررسی پاوربانک ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت بیسوس مدل ۶۵ وات AMBLIGHT به مزایا و معایب آن...

مهدی حیدری time-alt ۲۷ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰