بهترین لوازم جانبی دوربین گوشی : چطور با گوشی عکاسی حرفه‌ای انجام دهیم؟

امروزه با همه‌گیر شدن تلفن‌های همراه هوشمند، تقریبا تمام کارهای کاربران توسط اسمارت فون‌ها انجام می‌شود. یکی از این کارها، ثبت تصاویر و فیلم‌ها هستند. برای این‌که تصاویر و فیلم‌های قابل قبولی با اسمارت فون داشته باشیم، بهتر است از یک سری لوازم جانبی دوربین گوشی استفاده کنیم. با استفاده از لوازم جانبی دوربین تلفن همراه، حتی گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توانند عکس و فیلم جذابی ثبت کنند. در این متن سعی داریم ۱۰ مورد از بهترین لوازم جانبی دوربین گوشی را معرفی کنیم.

۱) سه پایه کوچک

سه پایه کوچک جزو اولین لوازم جانبی دوربین تلفن همراه است که برای ورود به حوزه‌ی هنر عکاسی با استفاده از تلفن همراه، باید تهیه شود. این محصول نه تنها قیمت چندان بالایی ندارد، بلکه می‌تواند تجربه‌ی مناسبی از تصویربرداری با تلفن همراه به کاربر هدیه دهد.

استفاده از سه پایه‌ی کوچک

از سه پایه می‌توان برای زمانی که سرعت شاتر دوربین تلفن همراه در سرعت پایینی تنظیم شده است، استفاده کرد. همان طور که می‌دانید، در اکثر زمان‌های عکاسی، به خاطر لرزش دست، تصاویر تار شده و کیفیت مطلوب را از دست می‌دهند. به همین خاطر، استفاده از سه پایه می‌تواند چنین مشکلی را حل کرده و حس رضایت را از عکس‌ها به کاربر القا کند.

همچنین سه پایه، به کاربر این امکان را می‌دهد را تا قاب بندی مناسبی برای عکس در نظر بگیرد و در نهایت عکس و فیلم ایده‌آلی به او ارائه دهد.

استفاده از سه پایه‌ی اختاپوسی
استفاده از سه پایه‌ی اختاپوسی

علاوه بر سه پایه‌های کوچک مورد استفاده برای تلفن‌های همراه، سه پایه‌های اختاپوسی هم موجود هستند که دارای پایه‌های متحرک و قابل تنظیم هستند. در مکان‌هایی که امکان استفاده از پایه‌های ثابت سه پایه وجود ندارد، چنین سه پایه‌هایی مفید هستند.

۲) پارچه‌ی تمیزکننده‌ی میکروفیبری

این محصولات دارای قیمت پایین، برای استفاده‌های عمومی از دوربین تلفن همراه، مفید هستند. گاهی اوقات پیش می‌آید که اسمارت فون و دوربین آن، کثیف و روغنی می‌شود. چنین شرایطی در نهایت منجر به تصاویر تار و نامناسب می‌شود.

اینجا است که وجود پارچه‌ی تمیزکننده‌ی میکروفیبری کمک کننده خواهد بود. البته، در چنین شرایطی استفاده از پارچه‌های معمولی برای تمیز کردن اسمارت فون، اصلا توصیه نمی‌شود و در صورت استفاده از لباس، تلفن همراه و دوربین آن، دچار آسیب‌های جدی می‌شود.

استفاده از پارچه‌ی تمیزکننده‌ی میکروفیبری

۳) کنترل شاتر بی‌سیم

حتما شما هم با ما درباره‌ی بهتر بودن کیفیت دوربین پشتی تلفن همراه به نسبت دوربین سلفی آن موافق هستید. البته برای ثبت تصاویر سلفی، چگونه می‌شود از دوربین پشتی اسمارت فون استفاده کرد؟

افرادی هستند که استفاده از تایمر را در چنین حالتی توصیه می‌کنند. اما در این حالت هم عجله سبب خراب شدن تصاویر می‌شود. اینجا است که کنترل شاتر بی‌سیم به کمک کاربران می‌آید. این محصولات با بلوتوث به تلفن همراه متصل شده و امکان ثبت تصاویر ایده‌آل و به دور از هر گونه عجله را به کاربر می‌دهند.

استفاده از کنترل شاتر بی‌سیم
استفاده از کنترل شاتر بی‌سیم

۴) لنزهای اسمارت فون

در نظر داشته باشید که لنزهای دوربین‌های استفاده شده در تلفن‌های همراه، دارای ویژگی‌های محدود هستند و شاید پاسخگوی نیاز‌های کاربر نباشند. به همین خاطر، استفاده از چنین لنزهایی جانبی توصیه می‌شود. این محصولات از جمله بهترین لوازم جانبی دوربین گوشی هستند و قابلیت‌های بیشتری در زمینه‌ی زوم، فوکوس ماکرو، افکت‌های چشم ماهی و چشم‌اندازهای با زاویه‌ی وسیع به کاربر ارائه می‌دهند.

استفاده از لنزهای اسمارت فون
استفاده از لنزهای اسمارت فون

البته به خاطر داشته باشید برای تلفن‌های همراه دارای دوربین سلفی پاپ‌آپ، چنین محصولاتی قابل استفاده نخواهند بود.

۵) پنل LED تلفن همراه

عکاسی و فیلم‌برداری بدون نور، ممکن نیست و تصاویر به دست آمده در چنین شرایطی، تصاویر قابل قبولی نخواهند بود. بسیاری از تلفن‌های همراه از فلش‌های LED استفاده می‌کنند. در حالی که خیلی از اسمارت فون‌ها، چنین قابلیتی ندارند و برای تصویربرداری در نور کم، نیاز به فلش دارند.

استفاده از پنل LED تلفن همراه
استفاده از پنل LED تلفن همراه

پنل‌های LED تلفن همراه، هم دارای اندازه‌ی نه چندان بزرگ هستند و هم برای عکاسی بسیار مفید هستند. برخی از این محصولات، دارای باتری قابل شارژ هستند و از این لحاظ، آسودگی خاطر را نیز به کاربر می‌دهند. حتی تعدادی از این پنل‌ها، قابلیت اتصال تلفن همراه به آن را نیز دارند.

۶) پک باتری قابل حمل

معمولا تصویربرداری و فیلم‌برداری، باعث تخلیه‌ی سریع باتری تلفن همراه می‌شود. به همین منظور و برای از دست ندادن موقعیت‌های تصویربرداری، توصیه‌ی ما استفاده از پاور بانک‌های قابل حمل یا به عبارتی پک باتری قابل حمل است.

استفاده از پاور بانک

۷) میکروفون اسمارت فون

همانطور که اطلاع دارید، صدا، یکی از عناصر اصلی موجود در فیلم است. هر چقدر صدای فیلم واضح‌تر و ایده‌آل‌تر باشد، فیلم دلچسب‌تر خواهد شد. حین فیلم‌برداری با دوربین تلفن همراه، میکروفون استفاده شده، میکروفون اصلی تلفن همراه است و کیفیت نه چندان مناسبی برای کاربری فیلم‌برداری دارد. اما استفاده از میکروفون‌های خارجی برای این کار، شرایط را برای فیلم‌برداری ایده‌آل‌تر می‌کند.

استفاده از میکروفون اسمارت فون
استفاده از میکروفون اسمارت فون

معمولا این محصولات، به جک ۳/۵ میلیمتری تلفن همراه متصل شده و قابلیت استفاده را برای کاربر فراهم می‌کنند. البته، مدل‌های بی‌سیم این محصولات نیز در بازار یافت می‌شود.

۸) ثابت کننده‌های فیلم

این محصولات، محصولاتی هستند که با استفاده از موتورهایی خاص، حالت و زاویه‌ی تلفن همراه را حین فیلم‌برداری حفظ می‌کنند و باعث ثابت ماندن فیلم حین فیلم برداری می‌شوند. منظور از ثابت ماندن، حفظ تعادل فیلم و تکان نخوردن آن است. علاوه بر این، حین حرکت دادن تلفن همراه نیز، با استفاده از این محصولات، می‌توانید حرکت‌های روانی داشته باشید و فیلم‌برداری تلفن همراه را با حرکات ناگهانی دچار مشکل نکنید.

استفاده از ثابت کننده‌های فیلم
استفاده از ثابت کننده‌های فیلم

۹) پرینتر تصاویر دوربین تلفن همراه

پرینت کردن تصاویر کاری است که شاید به نسبت سرعت زیاد تکنولوژی، مقداری زمانبر به نظر بیاید. به همین منظور، شرکت‌های مختلفی مانند فوجی فلیم، دست به تولید دستگاه‌های متصل شونده به اسمارت فون زده‌اند تا بدون فاصله‌ی زمانی، پرینت تصاویر به سرعت انجام شود.

استفاده از پرینتر تصاویر دوربین تلفن همراه
استفاده از پرینتر تصاویر دوربین تلفن همراه

۱۰) نگهدارنده‌ی حرفه‌ای تلفن همراه روی شانه

گاهی اوقات، استفاده از دو دست برای تصویربرداری توسط تلفن همراه ممکن نیست. به همین خاطر، برای افزایش کیفیت تصاویر و ثابت نگه داشتن هر چه بیشتر تلفن همراه، نیاز به تکیه گاهی دیگر خواهد بود. این محصولات، می‌توانند با استفاده از شانه‌ی شما، تلفن همراه‌تان را ثابت نگه دارند. این محصول، برای افرادی که بیشتر در حال مسافرت هستند یا افرادی که به یک دست آزاد برای انجام کارهایشان حین تصویربرداری نیاز دارند می‌تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از نگهدارنده‌ی حرفه‌ای تلفن همراه روی شانه
استفاده از نگهدارنده‌ی حرفه‌ای تلفن همراه روی شانه

محصولات مختلفی در این حوزه وجود دارند که می‌توانند تصاویر گرفته شده با تلفن همراه‌تان را با کیفیت‌تر کنند. ما در این متن به مهم‌ترین و بهترین لوازم جانبی دوربین گوشی اشاره کردیم. امیدواریم با استفاده از آن‌ها، تجربه‌ی لذت‌بخشی از عکاسی و تصویربرداری با اسمارت فون داشته باشید. در صورت داشتن تجربه‌ی استفاده از هر کدام، در بخش نظرات، با ما در میان بگذارید.

منبع: Androidauthority + Resourcemagonline

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

نتایج نظرسنجی در مورد قاب گوشی‌ها

کاور گوشی‌ها را می‌توان از پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم جانبی گوشی دانست که به نوعی بر...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

سیلیکون مایع چیست و چرا اپل برای ساخت کاورهایش از این ماده استفاده می‌کند؟

نام شرکت پرآوازه‌ی اپل (Apple) را امروزه همه‌جا می‌توانید ببینید. یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های...

آریا مقدم time-alt ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

سهم بازار شارژرهای دیواری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷

در بین تمامی اقلامی که همراه با لوازم الکترونیکی خریداری می‌شوند، شارژرها را می‌توان مهم‌ترین...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

راهنمای فعال کردن ایرتگ (AirTag)

جدیدترین محصول جانبی شرکت اپل، ایرتگ است که یک ردیاب هوشمند برای کاربران اپل است. ایرتگ با...

صدرا علی‌پور time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

کدک های صوتی چه هستند و چرا در انتخاب هدفون اهمیت دارند؟

به احتمال زیاد با فرمت های تصویری یا صوتی متفاوت آشنا هستید یا حداقل نام‌شان به گوش‌تان خورده...

پارسا جهانبانی time-alt ۷ تیر ۱۴۰۰

گالیوم نیترید چیست؟ با آینده‌ی فناوری های شارژ سریع آشنا شوید

گالیوم نیترید یا GaN چیست؟ قبل از اینکه وارد مبحث تاثیر گالیوم نیترید در شارژرها شویم،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

نحوه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون

درانتهای سال گذشته میلادی ما شاهد یکی از عجیب‌ترین تصمیمات شرکت اپل بودیم. این حرکت مرموز چیزی...

مهدی حیدری time-alt ۳ خرداد ۱۴۰۰

چرا آیفون ۱۳ بدون پورت شارژر ایده جالبی به نظر نمی‌رسد؟

آیفون 13 بدون پورت/درگاه شارژر ایده مزحکی به نظر می‌رسد؟ آیا شایعات بی‌معنا هستند؟ در رابطه با...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۰