می 9

شیائومی می 9 به طور رسمی معرفی شد

گوشی شیائومی می 9 به عنوان اولین گوشی این کمپانی با دوربین سه گانه و پشتیبانی از سریع ترین شارژ بی سیم حال حاضر، معرفی شد.

ستاره این دوربین سه گانه از سنسور بزرگ سونی IMX586 با رزولوشن 48 مگاپیکسل استفاده می کند که به وسیله ترکیب 4 پیکسل با یکدیگر می تواند پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی را درا ختیار بگذارد. در نظر داشته باشید که شیائومی پیش از این از سنسور 48 مگاپیکسلی در گوشی ردمی نوت 7 نیز استفاده کرده بود با این تفاوت که سنسور آن ساخت سامسونگ می باشد.

از این موارد که بگذریم، نوبت به دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض می رسد. این دوربین برای اولین بار در پرچمدار شیائومی به چشم می خورد و 117 درجه از صحنه را پوشش می دهد. سنسور 16 مگاپیکسلی این دوربین از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 استفاده می کند که دارای پیکسل هایی با اندازه 1.0 میکرون است. دوربین سوم اما مشابه چیزی که در می 8 دیده بودیم، از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ با این تفاوت که لنز آن از دیافراگم روشن تر f/2.2 برخوردار است.

می 9 شیائومی از نمایشگر بزرگتر 6.39 اینچی استفاده می کند که همچنان از نوع سوپر امولد سامسونگ بوده و رزولوشن آن FHD پلاس می باشد. به گفته شیائومی، این نمایشگر حدود 90.7 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است که به لطف برخورداری از بریدگی قطره ای بسیار کوچک می باشد. گذشته از این موارد، حداکثر روشنایی نمایشگر نیز 600 نیت اعلام شده است و یک حالت Dark Mode وجود دارد که مصرف نمایشگر را تا 83 درصد کاهش خواهد داد. همچنین Always on نیز بروزرسانی خوبی به خود دیده و اکنون از جلوه های رنگی پشتیبانی می کند.

می 9
می 9

دوربین قرار گرفته در بریدگی قطره ای اما از سنسور 20 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.9 میکرونی استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و در برخی مناطق به وسیله هوش مصنوعی امکان تشخیص چهره را در اختیار خواهد گذاشت. گزینه دیگر برای بازگشایی قفل می 9، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر می باشد که به گقته شیائومی بهبود های خوبی به خود دیده و از سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبلی برخوردار است. گفتنی است که شیائومی می 9 مشابه چیزی که در می میکس 3 دیده بودیم، از GPS دوگانه بهره می برد و در سمت بالای آن، فرستنده اینفرارد IR قرار گرفته است.

می 9

مورد دیگری که در مورد نمایشگر می 9 باید به آن اشاره کنیم این است که از این صفحه نمایش از جدیدترین شیشه محافظ شرکت کورنینگ یعنی گوریلا گلس 6 استفاده می کند؛ این در حالی است که شیشه پشتی از نوع کوریلا گلس 5 بوده و محافظ دوربین از نوع یاقوت کبود می باشد که مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد. با این حال، با وجود این که احتمالا مقاومت می 9 در برابر شکستن و خط و خش بیشتر از نسل قبلی خواهد بود، اما همچنان خبری از بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب در کار نمی باشد.

شیائومی می 9 در زمینه شارژ سریع هم پیشرفت های خوبی به خود دیده و اکنون از شارژ سریع 27 واتی پشتیبانی می کند که شیائومی نام آن را توربو شارژ قرار داده است. اما متاسفانه شیائومی در اقدامی عجیب شارژر 18 واتی را در داخی جعبه قرار داده است و برای استفاده از توربوشارژ نیاز به تهیه شارژر اختصاصی خواهد بود. شارژ بی سیم اما موردی است که می 9 در آن پیشرفت بزرگی داشته و این گوشی اولین اسمارتفونی به شمار می آید که از شارژ بی سیم 20 واتی پشتیبانی خواهد کرد. با این حال این شارژر بی سیم نیز به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید و همانند چیزی که در می میکس 3 دیده بودیم، خبری از شارژ بی سیم در داخل جعبه نخواهد بود. در مورد ظرفیت باتری هم باید گفت که این گوشی از باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با می 8، 100 میلی آمپر کاهش داشته است.

می 9

جای تعجبی وجود ندارد که شیائومی برای رقابت با سایر پرچمداران سال 2019، تراشه اسنپدراگون 855 را برای می 9 انتخاب کرده است. علاوه بر این، می 9 دارای حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی است که در دو حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی موجود می باشد. یک حالت گیم توربو نیز وجود دارد که قدرت پردازشی CPU و GPU را برای دستیابی به تجربه گیمینگ عالی، تنظیم خواهد کرد.

می 9

همانند نسل قبلی، یک نسخه ویژه از شیائومی می 9 با حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی وجود خواهد داشت که دارای شیشه پشتی شفاف می باشد و به صورت اختصاصی در بازار چین عرضه خواهد شد.

در نهایت باید گفت که شیائومی همچنان توجه ویژه ای به قیمت پرچمدار خود داشته است که در قسمت پایین می توانید قیمت نسخه های مختلف آن را مشاهده فرمایید. ناگفته نماند که شیائوی برای این گوشی سه رنگ مختلف با نام های یاسی، آبی اقیانوسی و مشکی در نظر گرفته است.

  • نسخه رم 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 64 گیگ : 455 دلار
  • نسخه رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگ : 490 دلار
  • نسخه اکسپلورر با 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی : 595 دلار

نظر شما در مورد گوشی شیائومی می 9 چیست؟

منبع: GSMArena

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیگه این چیزا واسه ما ایرانیا نیست
فقط اخباراش رو میخونیم
زده 500 دلار .. اما توی ایران بیاد کمتر از 9 میلیون تومن نیست…
بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران…

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

نقد و بررسی پوکو M3 پرو فایوجی؛ گوشی اقتصادی 5G

اگر به دنبال گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت باشید، حتماً نام محصولات برند پوکو را شنیده‌اید. پوکو...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

بررسی ویدئویی Mi 11 Ultra؛ آیا ادعاهای شیائومی در مورد بهترین گوشی هوشمندش درست است؟

می ۱۱ اولترا قوی‌ترین پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که در این ویدئو به‌طور اختصاصی به بررسی...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰