رویداد WWDC اپل 2021

در کنفرانس جهانی توسعه‌‎دهندگان 2021 اپل چه خواهد گذشت

رویداد WWDC اپل در سال 2021 که با شعار “بدرخش و ببین” به طور رسمی رونمایی شده بود، حالا کم‌تر از یک ماه تا زمان برگزاری آن باقی مانده است. گفتنی است که این رویداد جهانی کاملا به طور مجازی و در تاریخ 17 تا 21 خرداد ماه 1400 برگزار خواهد شد.

در این رویداد سرانجام ما نسل بعدی پنج سیستم عامل اصلی اپل را خواهیم دید: iOS ،macOS ،iPadOS ،watchOS و tvOS. طی چند ماه گذشته، ما روی یک سری مفاهیم برای هر یک از این سیستم عامل‌ها کار کرده‌ایم. سعی کرده‌ایم آنچه را که می‌خواهیم در این به‌روزرسانی‌ها ببینیم، با دقت منطبق بر استانداردهای اپل هماهنگ کنیم. در حالی‌که شایعاتِ کمی در مورد این نسخه‌های جدید منتشر شده است اما می‌توانیم تا حدودی حدس بزنیم که چه چیزی ممکن است در انتظار ما باشد.

با مهم‌ترین بخش نرم‌افزاری اپل، یعنی iOS شروع می‌کنیم. ما در مورد iOS 15 چیزهای کمی شنیده‌ایم البته به غیر از موارد جزئی که مارک گورمن در بلومبرگ مطرح کرده است. با توجه به سابقه درخشان مارک، می‌توان گفت این ویژگی های احتمالی را در نسخه جدید iOS خواهیم دید و یا حداقل نسخه آزمایشی آن شامل این موارد خواهد شد.

کانسپت iOS 15 ما به جای اصلاحات اساسی، شامل بسیاری از بهبودها و اصلاحات کیفیت زندگی است. iOS 14 نیز تحولات بزرگی از جمله امکان افزودن ویجت در صفحه اصلی، دسته‌بندی برنامه‌ها، کنترل حریم خصوصی بهتر و موارد دیگری را شامل می‌شد.

iOS 15 در رویداد WWDC اپل

ما به موارد کوچک مانند امکان تغییر اندازه ابزارک‌های (ویجت‌ها) موجود، ایموجی‌های بیشتر استفاده شده و دیدن سابقه درخواست Siri برای اضافه شدن به iOS جدید فکر کرده‌ایم. ما همچنین تغییرات بزرگ‌تر در برنامه‌هایی مانند Weather و Stocks و همچنین تقسیم بخش keychain در تنظیمات مربوط به هر برنامه را احتمال می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: محققان آسیب‌پذیری وحشتناکی در داده‌های AirDrop اپل یافتند

لیست تغییرات احتمالی iOS 15

ما دوست داریم که اپل توانایی ردیابی موقعیت‌های شخصی شما را در برنامه سهام (Stocks) ارائه دهد. مدتی است که اپل برنامه هواشناسی محبوب Dark Sky را خریداری کرده است، بنابراین شاید زمان آن فرا رسیده باشد که سرانجام برنامه هواشناسی خود اپل نیز روح تازه‌ای به خود بگیرد.

iPadOS 15

از آنجاکه iPadOS و iOS مشابهت‌هایی به هم دارند، بیایید در مورد آن بحث کنیم. iPadOS 15 باید بسیاری از کارها را انجام دهد، به ویژه اینکه اکنون iPad Pro با تراشه M1 عرضه شده است، باتوجه به این تراشه قدرتمند، باید چیزهای جدیدی برای ارائه داشته باشد. بسیاری از مواردی که می خواهیم در iPadOS مشاهده کنیم کاملاً واضح و منطبق با برندهای موجود دیگر در این صنعت است.

مطالعه بیشتر: محصولات جدید اپل در رویداد Spring Loaded معرفی شدند

اولین چیزی که ما می‌خواهیم ببینیم هماهنگی با آیفون در صفحه اصلی است. باید بتوانیم ابزارک‌ها را در هر مکانی که می‌خواهیم قرار دهیم و برنامه‌ها را به کتابخانه برنامه (App library) خارج از صفحه منتقل کنیم. همچنین ما ایده‌هایی مانند پین کردن صفحه ​​برای میانبرهای موردعلاقه، اقداماتی جدید برای کنترل سنتر، ماشین حساب و برنامه دیکشنری در سر داریم.

WatchOS 8

وقتی صحبت از ساعت هوشمند می‌شود، اپل انتظارات ما را به راحتی می‌تواند برآورده کند. اما با تمرکز اپل واچ بر سلامتی، ما دوست داریم که اپل یک برنامه سلامتی کامل را به ساعت‌های هوشمندش بیاورد تا شما یک نمای کلی منسجم از تمام معیارهای سلامتی را بتوانید ببینید. برنامه‌های جدید مانند پیاده‌روی، موارد خورشیدی و نجوم می‌توانند کاوش در دنیای اطراف شما را سرگرم کننده‌تر کنند. همچنین یکپارچه‌سازی با Apple TV می‌تواند با یک کنترل از راه دور دیجیتال بهتر و امکان شروع به پخش کردن نمایش‌ها و فیلم‌ها از ساعت هوشمند شما، تجربه کاربریتان را بسیار بهبود دهد.

مطالعه بیشتر: امکان نظارت بر قند خون در اپل واچ‌های سری 7

واچ فیس‌های جدید مانند چهره کاراکترهای Apple TV، فیس قرمز اختصاصی جدید و موارد دیگر می‌توانند به فهرست قابل تنظیم فعلی موجود اضافه شوند. موارد بهبود کیفیت زندگی می‌تواند شامل امکان دیدن درصد باتری دستگاه‌های دیگرتان، طرح ساده‌تر صفحه اصلی قدیمی، کنترل سنتر تجدید نظرشده و حالت نمایش کم نور باشد.

tvOS 15 در رویداد WWDC اپل

tvOS ظاهراً طرفداران زیادی ندارد، اما با یک ریموت جدید و پردازنده بهتر برای فوق‌العاده بودن آماده است. این در صورتی است که اپل بخواهد برخی از به‌روزرسانی‌های اصلی این سیستم عامل را انجام دهد. به نظر می‌رسد مدت طولانی است که اپل روی ایده ترکیب برنامه تلویزیون با صفحه اصلی کار می‌کند. آن‌ها حتی دکمه محبوب Home را روی ریموت کنترل Apple TV به صورت پیش‌فرض استفاده کرده‌اند. ما منتظریم تا ببینیم که چگونه صفحه اصلی را با برنامه‌ها و محتواهایشان ترکیب خواهند کرد.

مطالعه بیشتر: اپل کنترل سامسونگ را در تامین پنل OLED آیفون، کاهش می‌دهد

ویژگی‌های ساده سایر پلتفرم‌های اپل مانند Handoff، Night Shift، Apple News و احراز هویت ایمن با Touch ID و Face ID مواردی هستند که ما مشتاق دیدن آن‌ها نیز هستیم. این چهار مورد به تنهایی تجربه tvOS را بهبود می‌بخشد. اپل می‌تواند با استفاده از برنامه Fitness+ و ساختن اپلیکیشن Breathe برای تلویزیون که مناسب جلسات مراقبه پیشرفته‌تر است به Apple Watch متصل شود. صفحه‌نمایش تلوزیون اپل جای مناسبی برای بازی‌ها نیز خواهد بود و اپل می‌تواند وقت خود را صرف بهبود قابلیت Airplay از طریق Mac هایش بکند.

نسخه جدید MacOS با نام Monterey

در مورد Mac باید گفت که ما تقربیاً مطمئن هستیم که نسخه امسال، “Monterey” نامیده خواهد شد. در این نسخه، ما خیلی دوست داریم که اپل به جای سیستم کلی روی برنامه‌ها تمرکز کند. همچنین امیدواریم که اپل Fitness+ را به Mac بیاورد. برخی کاربران اپل کارت می‌خواهند که بتوانند هزینه‌های خود را از طریق Mac خود بهتر مدیریت کنند و کاربرانی که بیشتر از شُرت‌کات استفاده می‌کنند تمایل دارند از این ویژگی‌ها در دستگاه‌های قدرت‌مند‌تر نیز بهره ببرند.

دربین برنامه‌های iPadOS که روی Mac کار می‌کنند، ما دوست داریم که در نهایت TestFlight را نیز میان آن‌ها ببینیم. Mac هایی که دارای دوربین‌های پیشرفته‌تر و یا حتی دوربین‌هایی با Face ID هستند می‌توانند یک برنامه ویژه جدید مانند Memoji Studio داشته باشند که جای Photo Booth قدیمی را بگیرد. ویژگی دیگری که در این سیستم عامل واقعاً دوست داریم کمی بهبود پیدا کند، مدیریت نوتیفیکین‌ها است. در آپدیت قبلی MacOS کمی پسرفت را در سیستم نوتیفیکیشن‌ها شاهد بودیم و دوست داریم که بهینه‌سازی‌هایی را در این بخش ببینیم.

رویداد WWDC اپل به سرعت در حال نزدیک شدن است. شما بیشتر منتظر دیدن چه چیزی در کنفرانس امسال هستید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: 9to5Mac

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰