تنظیمات آیفون ۱۲

تنظیماتی که بهتر است در سری آیفون‌‌ ۱۲ تغییر دهید

شرکت اپل امسال چهار گوشی پرچمدار در اندازه‌های مختلف به بازار کرد که همه‌ی آن‌ها در زمینه‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارند. قبلا در وبلاگ سایمان دیجیتال به بررسی آیفون ۱۲، مقایسه آیفون اس ای ۲۰۲۰ با آیفون ۱۲ مینی و مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا پرداخته‌ایم که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. اما در این مطلب به سراغ تغییراتی می‌رویم که لازم است بعد از خرید آیفون ۱۲ انجام دهید.

سری آیفون ۱۲ به صورت پیش فرض با ios 14 روانه‌ی بازار شده که ویژگی‌های جدید و جذابی هم دارد، اما نکته این است که برخی تنظیماتی که اپل به صورت پیش فرض در نظر گرفته کاربرد ندارند و می‌توانند به مصرف بیشتر شارژ باتری منجر شوند.

به عنوان مثال سری آیفون ۱۲ از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند، اما برای ما که در ایران هستیم روشن بودن این قابلیت فقط باعث مصرف بیشتر شارژ می‌شود و کاربرد دیگری ندارد.

۱) فناوری 5G را خاموش کنید

اپل برای آیفون‌های جدید قابلیتی در نظر گرفته که بدون این که شما متوجه شوید بین حالت 4G و 5G جابجا شود تا درنهایت باتری کمتری مصرف شده و شارژ دهی افزایش پیدا کند. اما ما در حال حاضر در ایران از این نسل از اینترنت همراه بی‌بهره هستیم پس بهتر است با طی کردن مراحل زیر این فناوری را خاموش کنید تا آیفون شما دائما به دنبال 5G نباشد.

خاموش کردن 5G در تنظیمات آیفون ۱۲
خاموش کردن 5G در تنظیمات آیفون ۱۲

به settings و سپس Cellular بروید و گزینه cellular data option را انتخاب کنید. در آخر هم روی voice & data کلیک کرده و LTE را انتخاب کنید.

۲) نمایش کامل نوتیفیکیشن‌ها به روی قفل صفحه را روشن کنید

زمانی که به روی آیفون خود نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، در صورت قفل بودن گوشی فقط دریافت آن نوتیف نمایش داده می‌شود و گوشی از نمایش نام فرستنده و متن آن خودداری می‌کند. این کار برای حریم شخصی بیشتر انجام گرفته است ولی از طرفی هم می‌‌تواند آزاردهنده باشد. شما می‌توانید با انجام مراحل زیر نمایش کامل این نوتیفیکیشن‌ها به روی قفل صفحه را روشن کنید.

به settings و سپس بخش notification بروید و به روی گزینه show previews کلیک کنید و در نهایت گزینه always را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید متن نوتیف نمایش داده نشود هم می‌‌تواند گزینه never را گزینش کنید.

۳) تنظیمات دوربین را تغییر دهید

اپل امسال برای اولین بار Dolby Vision HDR را به دنیای گوشی‌های هوشمند اضافه کرد که باعث می‌شود آیفون‌های جدید ویدئوهایی با دقت رنگ و کنتراست بالاتر ثبت کنند که حقیقتا کیفیت آن‌ها تحسین برانگیز است.

اما مشکل اینجاست که زمانی این ویدئوهای جذاب را در صفحات مجازی مانند اینستاگرام یا فیسبوک به اشتراک بگذارید به حالت عادی تبدیل می‌شوند، چرا که این برنامه‌ها هنوز از این فرمت پشتیبانی نمی‌کنند. پس شاید بهتر باشید در حال حاضر این قابلیت را خاموش کنید.

تغییر تنظیمات دوربین
تغییر تنظیمات دوربین- تنظیمات آیفون ۱۲

برای خاموش کردن آن کافیست به تنظیمات و سپس Camera بروید و پس از انتخاب Record video تیک HDR video را خاموش کنید.

۴) صفحه اصلی و تنظیمات اضافه شدن خودکار برنامه‌ها

یکی از تغییرات اصلی ios 14 اضافه شدن app library است که به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌ها را از روی صفحه اصلی حذف کنید بدون این که مجبور باشید آن‌ها را پاک کنید. با اضافه شدن این قابلیت در تنظیمات دو گزینه پدید آمده است که یکی برنامه‌های تازه نصب شده را به صفحه اصلی منتقل می‌کند و دیگری کمک می‌کند تا صفحه اصلی خلوت باقی بماند.

App Library
App Library در تنظیمات آیفون ۱۲

اگر ترجیح می‌دهید هوم اسکرین خلوتی داشته باشید به تنظیمات و سپس Home screen بروید و گزینه app library only را انتخاب کنید. اما اگر معتقد هستید که نبود برنامه به روی صفحه اصلی باعث می‌شود به کلی آن را فراموش کنید بهتر است گزینه add to home screen را برگزینید.

۵) والپیپرهای دوگانه و حالت تاریک

از آنجایی که آیفون‌های جدید همگی به نمایشگرهای OLED مجهز شده‌اند روشن کردن حالت شب (night mode) کمک شایانی به شارژ دهی گوشی می‌کند، چرا که پیکسل‌های این نوع پنل برای تولید رنگ مشکی به طور کلی خاموش می‌شوند. غیر از صرفه جویی در مصرف شارژ، روشن کردن نایت مود به خاطر عمق بسیار زیاد رنگ مشکی در پنل OLED موجب جذاب شدن آیفون شما می‌شود و پیشنهاد می‌کنیم حتما از این قابلیت استفاده کنید.

حالت تاریک در تنظیمات آیفون ۱۲
حالت تاریک در تنظیمات آیفون ۱۲

از طرف دیگر معمولا این مشکل وجود دارد که گوشی به حالت مشکی و تاریک درمی‌آید ولی والپیپر روشن است و چشم را آزار می‌دهد، برای حل این مشکل باید به بخش wallpaper در تنظیمات بروید و تیک Dark Appearance Dims Wallpaper را روشن کنید. حال اگر والپیپری انتخاب کنید که پایین آن گوی دایره‌ای دو رنگ مشکی و سفید وجود دارد، این تصویر در حالت نایت مود به رنگ تیره درآمده و در طول روز روشن می‌شود.

۶) از تنظیمات آیفون ۱۲ حالت DND استفاده کنید

تکنولوژی و پیشرفت پرسرعت آن زندگی همه‌‌ی ما را در برگرفته و باعث شده تا گجت‌های هوشمند به دوستان صمیمی و نزدیک ما بدل شوند. این موضوع معایب خاص خودش را دارد و یکی از آن‌ها از بین رفتن آرامش کافی در خواب شب است که می‌تواند روز کاری بعدی را به طور کامل خراب کند.

برای پرهیز از این مشکل کافیست از حالت DND گوشی خود استفاده کنید تا هیچ نوتیفیکیشن یا تماس و پیامی آرامش شب شما را خدشه دار نکند. برای آگاهی از ویژگی‌های این قابلیت و آگاهی از تفاوت‌های آن با حالت سایت می‌‌تواند مطلب مرتبط را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

۷) قابلیت Face ID را دقیق‌تر کنید

تشخیص چهره سه بعدی یا همان Face ID چند نسل است که روش امنیتی اصلی آیفون‌ها برای بازگشایی قفل صفحه به حساب می‌آید و هر سال هم بهتر، دقیق‌تر و سریع‌تر می‌شود. اما بحث اینجاست که هر فناوری درصدی خطا دارد و چه بهتر که بتوانیم این درصد خطا را به کمترین حالت ممکن کاهش دهیم.

بهبود دقت Face ID در تنظیمات آیفون ۱۲
بهبود دقت Face ID در تنظیمات آیفون ۱۲

برای این کار کافیست به تنظیمات بروید Face ID & Passcode را انتخاب کنید. پس از وارد کردن پین، گزینه Set up an alternative appearance را گزینش کرده و برای دقت بیشتر بار دیگر صورت خود را اسکن کنید.

۸) کنترل سنتر را شخصی سازی کنید

کنترل سنتر یکی از بخش‌هایی است که دائما با آن سر و کار داریم و به کمک آن می‌توانیم خیلی سریع به وای فای، اینترنت خط، بلوتوث، چراغ قوه، چرخش گوشی و خیلی گزینه‌های دیگر دسترسی پیدا کنیم. اپل به صورت پیش فرض برخی از این گزینه‌ها را درون کنترل سنتر قرار داده که شما می‌توانید بنا به نیاز خود آن‌ها را شخصی سازی کنید.

شخصی سازی کنترل سنتر در تنظیمات آیفون ۱۲
شخصی سازی کنترل سنتر در تنظیمات آیفون ۱۲

برای ایجاد تغییر در کنترل سنتر به تنظیمات و سپس Control center بروید و customize Controls را انتخاب کنید. حال می‌توانید تمام گزینه‌ها را مشاهده کرده و آن‌ها را از کنترل سنتر حذف یا به آن اضافه کنید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین موزه اپل اروپا در اوترخت هلند برپا خواهد شد

بزرگترین موزه اپل در اروپا سال آینده در اوترخت هلند درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز...

مهدی حیدری time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

آیا اپل بعد از 4 سال ناچ و حاشیه نمایشگر آیفون 2021 را حذف خواهد کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری آیفون 2022، در نمایشگر خود یک ناچ حفره‌ای کوچک به جای ناچ بزرگ...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۰