تایپ آیفون

تایپ سریع با آیفون

در سایمان دیجیتال همواره برای راهنمایی بیشتر شما به مطالبی پیرامون آیفون‌های اپل پرداخته‌ایم، از بررسی آیفون 12 پرو مکس، بررسی آیفون 12 و آیفون 12 پرو مکس بخریم یا S21 اولترا؟ گرفته تا ویژگی های جذاب آیفون که احتمالا نمی‌دانید، نحوه‌ی اکتیو کردن آیفون، تفاوت پارت نامبرها در آیفون و آیپد و تنظیماتی که بهتر است در سری آیفون‌‌ ۱۲ تغییر دهید.

در این مطلب نیز در ادامه قصد داریم به نکاتی بپردازیم که با انجام آن‌ها در گوشی‌های آیفون بتوانید با سرعت بیشتری متن مورد نظر خود را تایپ کنید. این آمورش نیاز به هیچ گونه نصب نرم افزار جداگانه ندارد و تنها در تنظیمات خودِ کیبورد آیفون می‌توانید به این گزینه‌ها دسترسی پیدا کنید. پس در نهایت اگر از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنید تا انتهای متن با ما همراه شوید.

۱) Predictions/QuickType

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید سریع‌تر تایپ کنید روشن کردن قابلیت فوق است که می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی، بخش General و سپس Keyboard به آن دسترسی پیدا کنید. این قابلیت زمانی که در حال نوشتن هستید به کمک هوش مصنوعی کلمه‌ی بعدی شما را پیش بینی کرده و آن را به صورت نواری بالای کیبورد شما به نمایش درمی‌آورد و تنها کافیست به جای تایپ تنها به روی آن کلمه کلیک کنید.

قابلیت حدس کلمه بعدی در مطلب تایپ آیفون
قابلیت حدس کلمه بعدی در مطلب تایپ آیفون

این قابلیت به مرور زمان با سبک نوشتن شما آشنا شده و بسیار هوشمندتر می‌شود و کلمه‌های ارائه شده توسط آن تا حد بسیار زیادی به کلمه‌ی درون ذهن شما نزدیک می‌شود و به این شکل سرعت نوشتن شما افزایش پیدا می‌کند.

۲) QuickPath

این قابلیت مدت زمان بسیار زیادی است که برای کاربران گوشی‌های اندرویدی در دسترس می‌باشد، اما در مورد گوشی‌های آیفون مدت زمان زیادی نیست که شاهد این قابلیت کاربردی هستیم. QuickPath به شما کمک می‌کند تا با کشیدن انگشت خود به روی حروف کلمه‌ای که قصد نوشتن آن را دارید، به کلمه‌ی مورد نظر برسید. این یعنی مثلا برای نوشتن کلمه سلام باید دست خود را از حرف ‘س’ به سمت حرف ‘ل’ بکشید و در همین حین خود کیبورد کلمه را در بالا نشان می‌دهد.

قابلیت کشیدن انگشت به روی حروف برای نوشتن کلمه در مطلب تایپ آیفون
قابلیت کشیدن انگشت به روی حروف برای نوشتن کلمه در مطلب تایپ آیفون

ویژگی مثبت بسیار خوب این قابلیت این است که زمانی که کلمه‌ای که در حال نوشتن آن هستید تمام شد بدون نیاز به زدن فاصله می‌توانید کلمه‌ی بعدی را تایپ کنید و کیبورد به صورت خودکار اقدام به زدن فاصله می‌کند که این نکته باعث می‌شود تا با سرعت زیادی بتوانید به تایپ با آیفون بپردازید.

۳) Text Replacement

به بخش نمایش داده شده در عکس زیر بروید و برای کیبورد کلماتی که می‌نویسید را تعریف کنید. به بیان ساده مثلا در این بخش تعریف کنید که هر زمان نوشتید ‘س‌خ‌چ’ کیبورد به صورت خودکار آن را به ‘سلام خوبی چه خبر’ تغییر دهد.

Text Replacement
Text Replacement

۴) Undo typing

با کمک این قابلیت و روشن کردن آن در تنظیمات کیبورد می‌توانید هر زمان که کلمه‌ای را اشتباه تایپ کردید و یا این که از نوشتن آن منصرف شدید، تنها با تکان دادن گوشی کلمه نوشته شده را پاک کنید.

Undo typing ویژگی

۵) Move the cursor

برای همه‌ی ما پیش می‌آید که متنی چند خطی را بنویسیم و در انتها متوجه شویم که در میانه‌ی این متن کلمه‌ای را اشتباه تایپ کرده‌ایم و یا این که کلمه مورد نظر را جا انداخته‌ایم. برای حل این مشکل می‌توانید با انگشت به روی قسمت مورد نظر کلیک کنید تا نشانه‌گر به محل مورد نظر شما منتقل شود.

اما برای این که بتوانید این کار را با سرعت بیشتری انجام دهید تنها کافیست که انگشت خود را به روی اسپیس نگه دارید و سپس آن را به سمت چپ و راست بکشید تا نشانه‌گر با سرعت و دقت بالایی به محل مورد نظر شما انتقال پیدا کند.

۶) Quick access to numbers

در حین نوشتن به اعداد احتیاج پیدا می‌کنیم و در حالت معمول باید دکمه ‘123’ موجود در سمت چپ کیبورد را انتخاب کنیم تا اعداد و همچنین نمادها نمایش داده شوند، اما راه سریع‌تر و راحت‌تر چیست؟ به جای کلیک به روی این ‘123’ تنها کافیست آن را نگه دارید و سپس عدد مورد نظر را انتخاب کنید. با انجام این کار پس از انتخاب عدد کیبورد به سرعت و به صورت خودکار به حروف برمی‌گردد و دیگر نیاز نیست که از حالت اعداد به حالت حروف منتقل شوید.

۷) One-Handed Keyboard

گوشی‌های هوشمند بزرگ چند سالی است که جای خود را به خوبی بین کاربران باز کرده‌اند و اکثر افراد گوشی‌ها با نمایشگرهای بزرگ را ترجیح می‌دهند. اما نکته اینجاست که اگر شما آیفون 12 پرو مکس داشته باشید ولی در عین حال دست‌های بزرگی نداشته باشید در حین تایپ با این محصول بزرگ جثه دچار مشکل می‌شوید و برای حل آن می‌توانید از حالت تایپ یک دستی بهره ببرید.

حالت یک دستی تایپ
حالت یک دستی تایپ

برای این کار کافیست دکمه کره زمین به روی کیبورد خود را نگه دارید و حالا انتخاب کنید که تمایل دارید کیبورد کوچک شده به سمت راست نمایشگر متمایل باشد و یا به سمت چپ آن.

منبع: 9to5mac

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰