اپل واچ های جدید معرفی شدند: اپل واچ سری ۶ و واچ SE

شرکت اپل هیچ زمانی را برای معرفی اپل واچ های جدید خود یعنی اپل واچ سری ۶ و واچ SE تلف نکرد و به طبع شایعات و انتظارات، این دو ساعت را در در روز ۱۵ سپتامبر و در طی رویداد اپل معرفی کرد. اغلب شایعاتی که در این مورد بر سر زبان‌ها بود، شایعات و انتظاراتی درست بودند. در زیر به بررسی ویژگی‌ها و سخت‌افزار هر کدام از این دو ساعت می‌پردازیم.

اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری ۶ نسخه بهبودیافته اپل واچ سری ۵ است، هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری. این محصول جدید در بردارنده چیپست اس ۶ (S6) جدید اپل است. این تراشه، تراشه‌ای ۲هسته‌ای است که بنا به گفته اپل، ۲۰ درصد از تراشه اس ۵ (S5) اپل واچ سری ۵ سریع‌تر است. در کنار تراشه اس ۶، تراشه یو ۱ (U1) دارای آنتن‌های اختصاصی برای اتصالات کوتاه در داخل ساعت هوشمند تعبیه شده است. این تراشه کاربر را برای استفاده از ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶ به جای کلید خودرو ممکن می‌سازد.

اپل واچ های جدید
اپل واچ های جدید

ساعت هوشمند نسل جدید اپل از همان شاسی ساعت اپل واچ سری ۵ استفاده می‌کند، اما رنگ‌های جدید آلومینیومی آبی و قرمز را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. برای استنلیس استیل این محصول نیز دو رنگ گرافیتی و طلایی کلاسیک در نظر گرفته شده است.

زیر اپل واچ سری ۶، جایگاهی برای سنسور ضربان قلب است که همچنین کاربر را قادر به ارزیابی میزان اکسیژن خون‌اش می‌کند. سیستم عامل این سری از ساعت‌ها، یعنی WatchOS 7 با استفاده از داده‌های حرکتی و ضربان قلبی کاربر، حداکثر میزان VO2 را برای کاربر مشخص می‌کند و باعث می‌شود به شرایط بدنی و جسمی ایده‌آل خود برسید. دقیقا مانند WatchOS 6، سری جدید سیتم عامل‌های ساعت هوشمند شرکت اپل، توانایی ردیابی خواب، شناسایی شستشوی دست و حالت‌های فعالیت بدنی بیشتر و جدیدتر را دارد.

این محصول جدید دارای صفحه نمایش همیشه روشن بهبودیافته است و به نسبت اپل واچ سری قبل، ۲.۵ برابر روشنایی بیشتری را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. اپل این سری از ساعت‌های هوشمند خود را با یک ارتفاع‌سنج همیشه روشن ترکیب کرده است و باعث شده است تا ساعت توانایی اندازه‌گیری ارتفاع کاربر را در حین صعود به یک قله یا کوهنوردی داشته باشد.

اپل واچ سری ۶
اپل واچ سری ۶

از جمله ویژگی‌های برجسته ظاهری و نرم‌افزاری این ساعت باید به اضافه‌شدن ۷ واچ فیس جدید از جمله طرح‌های راه راه (Stripes)، کرونوگراف (Chronograph Pro) و GMT و هنرمند (Artist) اشاره کنیم.

۷ واچ فیس متفاوت اپل واچ سری ۶
۷ واچ فیس متفاوت اپل واچ سری ۶

اپل واچ سری ۶ با دارابودن بندهای جذاب جدید، زیبایی ظاهری بیشتری نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر این ساعت هوشمند دارد. از جمله این بندها می‌توان به بند بافته‌شده و بند فاقد قفل و سگک در اندازه‌های متفاوت اشاره کرد.

بنا به ادعای شرکت سازنده، باتری این ساعت هوشمند توانایی نگهداری باتری تا ۱۸ ساعت را دارد و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند (شارژ کامل باتری اپل واچ سری ۶، کمتر از یک ساعت و نیم طول می‌کشد.).

ویژگی‌های مختلف اپل واچ سری ۶
ویژگی‌های مختلف اپل واچ سری ۶

اپل واچ های جدید سری ۶ از هم‌اکنون قابل پیش خرید است و برای پیش خرید کنندگان از تاریخ ۱۸ سپتامبر قابل ارسال است. قیمت مدل آلومنیومی GPSدار این ساعت که دارای اندازه ۴۰ میلیمتر است، ۳۹۹ دلار و ساعت دارای اندازه ۴۴ میلیمتر، ۴۲۹ دلار است. قیمت نسخه پیشرفته‌تر این ساعت یعنی نسخه دارای GPS به‌اضافه ارتباطات سلولی، ۴۹۹ و ۵۲۹ دلار است. مدل‌های استیلی و دارای بندهای جداگانه معرفی‌شده، قیمت را تا حدی نیز بالاتر خواهند برد.

اپل واچ SE

در طی مراسم اپل، در کنار اپل واچ سری ۶، نسخه ارزان‌قیمت‌تر اپل واچ های جدید، یعنی اپل واچ SE نیز معرفی شد. این محصول در بر دارنده طراحی و سنسور ضربان قلب اپل واچ سری ۵ است و تراشه یکسانی با آن اسمارت واچ دارد. نه تنها اپل واچ SE شبیه به سری ۵ این ساعت هوشمند است، بلکه شباهتی زیادی نیز به سری ۶ اپل واچ دارد. اپل واچ SE شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و ارتفاع‌سنج همیشه روشن اپل واچ سری ۶ را در داخل خود جای داده است.

اپل واچ SE
اپل واچ SE

ترکیب سنسورهای متنوع در داخل این ساعت، توانایی شناسایی سقوط را در این ساعت ممکن می‌کند. بنا به ادعای شرکت سازنده، توانایی شناسایی سقوط در این ساعت به‌قدری دقیق است که حتی توانایی شناسایی سقوط از ارتفاع ۳۰ سانتی‌متر را نیز دارد.

ویژگی‌های مختلف اپل واچ SE
ویژگی‌های مختلف اپل واچ SE

این ساعت نیز مانند اپل واچ سری ۶ از امروز قابل پیش‌خرید است و برای پیش‌خرید‌کنندگان، از تاریخ ۱۸ سپتامبر قابل ارسال خواهد بود. مدل دارای اندازه ۴۰ میلیمتری این ساعت قیمتی برابر با ۲۷۹ دلار و مدل دارای اندازه ۴۴ میلیمتر آن، قیمت ۳۰۹ دلاری خواهد داشت. در صورتی‌که اتصالات سلولی به این ساعت اضافه شوند، قیمت‌ها به ترتیب از ۳۲۹ و ۳۵۹ دلار آغاز می‌شود.

قیمت اپل واچ SE
قیمت اپل واچ SE

با معرفی اپل واچ های جدید ، سری ۳ ساعت‌های هوشمند شرکت اپل لقب ارزان‌قیمت‌ترین ساعت‌های هوشمند شرکت اپل را دریافت می‌کنند. مدل ۳۸ میلیمتری این ساعت قیمت ۱۹۹ دلاری و مدل ۴۲ میلمتری آن، قیمتی برابر با ۲۲۹ دلار را خواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید که گزینه‌های قابل انتخاب شما در بین بدنه آلومینیومی نقره‌ای به همراه بند اسپورت سفید و بدنه آلومینیومی خاکستری به همراه بند اسپورت مشکی قرار دارند.

اپل واچ
اپل واچ

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

اپل واچ نایک چیست و چه تفاوتی با اپل واچ معمولی دارد؟

از زمان عرضه اپل واچ ۲ به بعد، هر ساله شاهد نسخه‌اي از اپل واچ‌ها با نام نايك بوديم كه ماحصل...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

آیا نمایشگر اپل واچ 7 بدون حاشیه خواهد بود؟

طبق یک گزارش جدید که از طرف بلومبرگ منتشر شده است، مدل‌های جدید اپل واچ (اپل واچ 7) که امسال...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

آیفون و اپل واچ جدید احتمالاً به امکان پایش سلامت روانی مجهز خواهند شد

ما در کنفرانس WWDC 2021 اپل انتظار معرفی‌های بزرگی را داریم و برنامه سلامت روان جدید برای iOS...

مهدی حیدری time-alt ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

اپل واچ سری ۶ ؛ نگاهی عمیق تر به ساعت هوشمند جدید اپل

خیلی از کارشناسان و فعالان حوزه تکنولوژی منتظر بودند تا با رونمایی از اپل واچ سری ۶ انقلابی در...

سعید ابراهیمی time-alt ۲۸ مهر ۱۳۹۹

سنجش اکسیژن خون با برنامه Blood Oxygen روی اپل واچ سری ۶

حدود یک ماه قبل اپل از سری جدی ساعت های هوشمند خود به نام واچ سری ۶ و نسخه ارزان‌تر آن یعنی...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۴ مهر ۱۳۹۹

معرفی اپل واچ SE: ساعت خوش قیمت اپل

حدود بیست روز قبل بود که اپل طی مراسمی از سری جدید ساعت های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۶ و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۲ مهر ۱۳۹۹

۶۳ کار جذابی که می‌توان با اپل واچ انجام داد

اپل واچ از سری ساعت‌های هوشمند اپل به‌شمار می‌رود که با متصل‌شدن به گوشی‌های آیفون می‌تواند...

سعید ابراهیمی time-alt ۱۳ مهر ۱۳۹۹

مقایسه سرعت آماده‌به‌کار اپل واچ سری ۶ با اپل واچ سری ۵

اپل واچ سری ۶ که نسل جدیدتر اپل واچ سری ۵ است، جدیدا معرفی شده است و بحث بر کارابودن خود را بر...

فرهاد سعادت time-alt ۷ مهر ۱۳۹۹