پادکست های تکنولوژی

لیستی از محبوب‌ترین پادکست‌های حوزه تکنولوژی | ایرانی و خارجی

در روزهایی که بیشتر زمان ما در ترافیک، داخل ماشین و یا با تلفن‌های هوشمندمان می‌گذرد، بهتر است این چالش را به یک فرصت تبدیل کنیم و از زمانی که هدر می‌رود به نحو احسن استفاده کنیم. برای این منظور، راهکارهای بسیاری وجود دارد و پادکست‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

البته این روزها پادکسترها از چنان خلاقیتی در تولید پاکست‌ها بهره می‌گیرند که حتی در زمان‌های مهم و خالی خود نیز احتمالا ترجیح بدهید تا به پادکست‌ها گوش دهید.

پادکست های تکنولوژی به زبان انگلیسی

تعداد پادکست های تکنولوژی که به زبان انگلیسی تولید می‌شوند، بسیار زیاد است و اکثرا نیز موضوعات گوناگونی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از آن‌جایی که تعداد پادکست‌های منتشر شده بسیار زیاد است، اغلب پادکسترها تلاش می‌کنند تا بهترین پادکست موجود را با خلاقانه‌ترین موضوعات تولید کنند.

۱) پادکست this week in tech

همان‌طور که از نام این پادکست مشخص است، پادکست‌ها به صورت هفتگی منتشر می‌شوند و در آن گویندگان راجع به آخرین ترندها یا روندهای فناوری، جدیدترین اخبار فناوری بحث و تبادل نظر می‌کنند. این پادکست تاکنون بیش از ۷۵۰ اپیزود را منتشر کرده است.

۲) پادکست Switched On بلومبرگ

بلومبرگ یک شرکت رسانه‌ای چندملیتی است که در حوزه‌های مختلفی خصوصا تکنولوژی فعالیت دارد. پادکست هفتگی این رسانه با عنوان Switched On به صورت مرتب ضبط و پخش می‌شود و روندهای فناوری از جمله آینده‌ی انرژی، حمل و نقل و پایداری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

۳) ذهن و ماشین: آینده تکنولوژی

این پادکست به صورت هفتگی تولید و توزیع می‌گردد. در هر قسمت از این پادکست یک نفر به عنوان مهمان در مورد موضوعات مختلفی هم‌چون هوش مصنوعی، رباتیک، واقعیت افزوده، اینترنت اشیا و موارد مشابه دیگر صحبت می‌کند. آن‌ها معمولا این فناوری‌ها را از جنبه‌های مختلف هم‌چون جامعه‌شناختی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

۴) پادکست راکت

راکت یک پادکست هفتگی است که حاوی گفتگوهای گیک‌های حوزه‌ی تکنولوژی است. در این پادکست که توسط ۲ نفر اجرا می‌شود در مورد کتاب‌ها، فیلم‌ها و بازی‌ها و اخبار حوزه‌ی فناوری بحث و گفتگو صورت می‌گیرد.

۵) پادکست TechStuff

این پادکست تمامی مباحث مرتبط با فناوری را تحت پوشش قرار می‌دهد، از نحوه‌ی کارکرد آن گرفته تا معرفی افراد و شرکت‌های فعال در این حوزه و این‌که تکنولوژی چگونه زندگی و فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این پادکست به صورت روزانه از دوشنبه تا جمعه تولید و توزیع می‌گردد.

۶) پادکست The Future of Everything

وال استریت ژورنال یکی از مهم‌ترین و پرنفوذترین روزنامه‌های اقتصادی-سیاسی جهان است. این پادکست توسط کارکنان وال استریت ژورنال تهیه می‌شود و در مورد آینده علم و فناوری بحث می‌کند. آن‌ها در مورد آخرین روندهای تکنولوژی صحبت می‌کنند و هم‌چنین پیش‌بینی‌هایی در مورد آینده‌ی تکنولوژی‌های فعلی بیان می‌کنند.

۷) پادکست Science: Disrupt

دیسراپت یکی از پادکست‌های علمی حوزه‌ی تکنولوژی است که در آن مصاحبه‌هایی با نوآوران، تاثیرگذاران و کارآفرینان حوزه‌ی تکنولوژی صورت می‌گیرد، صاحبان این پادکست بیشتر در مورد این موضوع بحث می‌کنند که چطور می‌توانند سرعت تغییرات در صنعت تکنولوژی را افزایش و بهبود دهند.

۸) پادکست وایرد (Wired)

وایرد یکی از وب‌سایت‌های تکنولوژی مشهور است که سال‌هاست کار خود را شروع کرده است. در پادکست وایرد آخرین اخبار مربوط به تکنولوژی، تجارت و فرهنگ به صورت بحث‌هایی سرگرم‌کننده مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند.

پادکست‌های فارسی در حوزه تکنولوژی

در زبان فارسی نیز تعدادی پادکست تولید و منتشر شده است، اما اکثرا بعد از مدتی کار متوقف شده و ادامه پیدا نکرده است. پادکست‌هایی مثل پاراتک، تک‌شو و … از جمله‌‌ی این پادکست‌ها هستند. در کنار این‌ها، برخی از پادکست‌های فوق‌العاده نیز تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

۹) رادیو گیک

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در صنعت تکنولوژی فعال باشد، اما جادی را نشناسد. جادی خودش را یک برنامه‌نویس خوشحال می‌داند و در پادکست خود راجع به مباحث مختلف مرتبط با تکنولوژی صحبت می‌کند. از داستان بلاک‌چین گرفته تا زندگی‌نامه خالق لینوکس را می‌توانید در بین پادکست‌های جادی بشنوید.

۱۰) چنل بی

اگر به خلاقیت و داستان‌های جذاب علاقه دارید، می‌توانید کانال پادکست چنل بی را گوش کنید. البته چنل بی تنها به حوزه‌ی تکنولوژی محدود نمی‌شود، اما پر است از داستان‌های انسان‌هایی که با تکنولوژی سر و کار دارند و یا به گونه‌ای سعی داشته‌اند تا با استفاده از تکنولوژی زندگی سایر مردم را با تغییر و تحول مواجه کنند.

۱۱) رادیو بادیو

رادیو بادیو یکی از پادکست‌های جذاب فناوری است که از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. در رادیو بادیو سعی بر این است که مباحث گوناگونی از حوزه‌ی تکنولوژی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

۱۲) زومیت

وبلاگ زومیت یکی از پرخواننده‌ترین وبلاگ‌های حوزه‌ی تکنولوژی محسوب می‌شود که نویسندگان آن در تلاش هستند تا به‌روزترین اخبار این حوزه را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست خوانندگان برسانند. یکی از ایده‌های جذاب زومیت ایجاد پادکست بود که اصلی‌ترین تمرکز آن نیز در حوزه‌ی تکنولوژی است.

چگونه این پادکست‌ها را در گوشی خود داشته باشیم؟

تمامی پادکست های تکنولوژی معرفی شده وب‌سایت شخصی دارند و می‌توانید از طریق آن اپیزودهای مختلف هر پادکست را دانلود کرده و گوش کنید. علاوه بر آن، می‌توانید یکی از پادکست‌خوان‌ها هم‌چون کست‌باکس را روی گوشی خود نصب کنید و داخل آن پادکست محبوب خود را جستجو کرده و مشترک آن شوید. بدین ترتیب هر قسمت جدیدی که از پادکست‌های موردنظر شما منتشر شد، می‌توانید آن را داخل پادکست خوان خود دریافت کنید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰