ویژگی‌ های اندروید

ویژگی‌ های جدید اندروید که احتمالا نمی‌دانید

سیستم عامل اندروید که خیلی نیازی به معرفی و تعریف ندارد و همگی می‌دانیم که یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های موجود است و توسط شرکت بزرگ گوگل به وجود آمد و حالا روز به روز کامل‌تر و پخته‌تر می‌شود و به روی طیف وسیع‌تری از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در وبلاگ سایمان دیجیتال و طی مطالب برخی ویژگی‌های اندروید که احتمالا نمی‌دانید و بررسی اندروید 11 به جدیدترین نسخه از این سیستم عامل پرداخته‌ایم.

در این مطلب اما قصد داریم به سراغ تعدادی از ویژگی‌های اندروید برویم که احتمالا از آن‌ها بی خبر هستید، اما می تواند برایتان کاربردی باشد و مورد استفاده‌ی شما قرار بگیرد. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه شوید.

چک کردن پسورد برای برنامه‌های اندرویدی

اگر شما از اندروید نسخه 9 به بعد استفاده می‌کنید امکان بهره‌وری از این قابلیت برای‌تان وجود دارد. کارکرد این ویژگی بدان شکل است که زمانی که به عنوان مثال قصد دارید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید، گوگل این رمز را برای اینستاگرام ثبت می‌کند و از آن پس هر وقت که بخواهید وارد برنامه مذکور شوید خود گوگل رمز را به شما ارائه می‌دهد و نیاز نیست هر بار آن را وارد کنید.

به گفته‌ی گوگل این قابلیت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و شما از این بابت با مشکلی مواجه نخواهید شد. این شرکت هرگونه اقدام برای ورود به اکانت‌های شما را سریع‌ به اطلاع‌تان می‌رساند و از شما می‌خواهد که در سریع‌ترین زمان ممکن به تغییر رمز ورود خود اقدام کنید.

قابلیت Autofill در ویژگی های اندروید
قابلیت Autofill در ویژگی های اندروید

برای استفاده از این قابلیت کافیست که به تنظیمات گوشی خود و سپس بخش System > Languages & Input > Advanced بروید و گزینه Autofill Service را فعال کنید. به دلیل متفاوت بودن تنظیمات گوشی‌های مختلف اگر از مسیر بالا موفق به دستیابی به این قابلیت نشدید تنها کافیست در نوار سرچ بالای تنظیمات گوشی به دنبال Autofill بگردید و سپس مراحل گفته شده را پیگیری کنید.

توجه داشته باشید که در این بخش از تنظیمات حتما باید Google  را انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی از آن بهره ببرید و از نظر امنیتی نیز آسوده خاطر باشید.

اضافه شدن دارک مود به گوگل مپ

مدتی قبل در مطلب قابلیت‌ های جالب و کاربردی گوگل مپ به این برنامه محبوب پرداختیم. حال قابلیت دارک مود به صورت کامل به این برنامه اضافه شده و اگر شما نیز به دارک مود علاقه‌مند هستید، حال می‌توانید از این ویژگی در برنامه مسیریابی محبوب و مشهور گوگل استفاده کنید. اگر با دارک مود ‌آشنایی ندارید به طور مختصر باید گفت این قابلیت تمام پس‌زمینه و برنامه‌های مختلف را به رنگ مشکی در می‌آورد تا در هنگام شب فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود و در پنل‌های امولد نیز در مصرف شارژ صرفه‌جویی شود.

اضافه شدن دارک مود به گوگل مپ در ویژگی های اندروید
اضافه شدن دارک مود به گوگل مپ در ویژگی های اندروید

زمان بندی ارسال پیامک

اگر هنوز از گوگل مسنجر به عنوان برنامه پیش فرض ارسال پیامک استفاده نمی‌کنید، شاید اضافه شدن این ویژگی باعث شود که شما به سمت این برنامه کوچ کنید. قابلیت جدید اضافه شده به این برنامه حال به شما امکان می‌دهد تا پیامکی را در زمان مشخصی به فردی ارسال کنید. برای استفاده از این ویژگی تنها کافیست به جای ارسال پیام دست خود را برای چند ثانیه به روی آیکون ارسال نگه دارید تا این قابلیت به نمایش دربیاید.

زمان بندی ارسال پیامک در ویژگی های اندروید
زمان بندی ارسال پیامک در ویژگی های اندروید

این ویژگی کارایی خود را زمانی بهتر نشان می دهد که شما با فردی با موقعیت جغرافیایی مختلف در ارتباط باشید و این باعث شود که ناخواسته در زمان نامناسب به دوست خود پیام دهید. اما این برنامه به شما کمک می‌کند تا تایم بیدار شدن شخص مورد نظر را انتخاب کنید تا برنامه حتی زمانی که شما در خواب هستید این پیامک را ارسال کرده و این مشکل را حل کند.

اگر در هنگام نصب این برنامه با ارور This item isn’t available in your country مواجه شدید، می‌توانید این مشکل را از طریق مطلب برطرف کردن مشکل دانلود از گوگل پلی حل کنید.

بهینه‌تر شدن قابلیت TalkBack 

قابلیت TalkBack ویژگی است که گوگل برای افراد نابینا و یا کم‌بینا در نظر گرفته تا راحت‌تر بتوانند بین منوهای مختلف جابجا شوند و امور مورد نظ‌ر خود را انجام دهند. این قابلیت حالا بروزرسانی شده و امکانات جدیدی اضافه کرده تا این دسته از کاربران بهتر بتوانند از گوشی خود بهره ببرند.

از آنجایی که در تنظیمات گوشی‌های مختلف این مراحل متفاوت است، برای دسترسی به این قابلیت باید وارد تنظیمات شوید و در نوار سرچ بالا عبارت «TalkBack» را جستجو کنید تا گزینه روشن کردن آن را در دسترس قرار بگیرد.

در گوشی‌های سامسونگ اما برای فعال کردن این قابلیت باید به تنظیمات و سپس Accessibility بروید و با انتخاب Screen reader گزینه Voice Assistant را فعال کنید.

هوشمندی بیشتر دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل نیز حالا از همیشه هوشمندتر شده و سریع‌تر می‌تواند درخواست گفته شده را اجرایی کند. این دستیار حالا زمانی که صفحه گوشی قفل می‌باشد هم می‌تواند به دستورهای محتلف شما گوش دهد و گوگل مدعی است که با بزرگ‌تر کردن آیکون‌ها و کارت‌های دستیار خود حالا شما از دور و بدون هیچ گونه دسترسی به تلفن هوشمند خود هم می‌توانید به کمک فرمان‌های صوتی خواسته‌ی خود را عملی کنید.

هوشمندی بیشتر دستیار صوتی گوگل در مطلب ویژگی های اندروید
هوشمندی بیشتر دستیار صوتی گوگل در مطلب ویژگی های اندروید

در اکثر گوشی‌های اندرویدی این دستیار صوتی با نگه داشتن دکمه هوم فعال می‌شود و به گفته‌های شما گوش می‌دهد، البته در گوشی‌های پیکسل خود گوگل و یا گوشی‌های نوکیا دکمه به خصوصی برای این دستیار هوشمند در نظر گرفته شده است. اگر دکمه‌های سنتی اندروید را خاموش کرده‌اید و درحال حاضر از ژست‌های حرکتی استفاده می‌کنید باید ببینید در گوشی شما دستیار صوتی گوگل چکونه فعال می‌شود. به عنوان مثال در گوشی‌های سامسونگ کافیست به جای وسط صفحه از پایین سمت چپ به سمت بالا سوایپ کنید تا این دستیار فعال شود.

منبع: Cnet

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰