تمیز کردن نمایشگر گوشی

۹ چیزی که نباید از آن‌ها در تمیز کردن نمایشگر استفاده کنید

صفحه نمایش گوشی شما بسیار مستعد در جذب لکه‌های مختلف می باشد، به ویژه اگر هنگام خوردن یا آشامیدن چیزی از گوشی هوشمند خود نیز استفاده کنید. اما خوشبختانه ابزار های تمیز کننده فراوانی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن های نمایشگر گوشی خود را تمیز کنید.

شاید شما از تمیز کردن گوشی با شلوار یا پیراهن خود اجتناب کنید ولی در مورد مواد تمیز کننده نیز مواردی وجود دارد که به صفحه نمایش گوشی شما آسیب وارد می کنند و همچنین موارد دیگری وجود دارد که به محافظت از گوشی شما کمک می‌کند.

تمیز کردن گوشی با چهار وسیله خانگی

ابزارهایی که نباید از آن‌ها استفاده کنید:

۱) حوله کاغذی: شاید استفاده از حوله کاغذی در تمیز کردن میز شما مفید باشد ولی از آنها برای تمیز کردن نمایشگر گوشی خود خودداری نمایید؛ چراکه ممکن است تکه تکه شده و روی نمایشگر باقی مانده و در برخی موارد موجب افتادن خط و خش می شود.

۲) پاک کننده شیشه: این نوع پاک کننده برای پاک کردن شیشه و آینه بسیار مفید می باشد ولی در مورد نمایشگر گوشی نباید استفاده کرد. این نوع پاک کننده در مورد گوشی هایی مثل Iphone XR که نوعی محافظ صفحه برای نمایشگر خود استفاده می کنند بسیار خطرناک است؛ زیرا پاک کننده های خشن موجب آسیب رساندن به با آن محافظ شده و مقاومت گوشی را در برابر خط و خش کاهش می دهد.

۳) سایر مواد تمیز کننده: مواد تمیز کننده ممکن است به لایه محافظتی گوشی آسیب برسانند و این آسیب ها هیچگونه اصلاح نخواهند شد. بنابر گفته شرکت های مختلف از جمله اپل، برای تمیز کردن نمایشگر گوشی های هوشمند از مواد تمیز کننده عادی استفاده نکنید.

۴) پاک کننده آرایشی: پاک کننده های آرایشی به دلیل داشتن مواد شیمیایی ممکن است موجب آسیب قطعات الکترونیکی نمایشگر شوند. به جای آن می توانید از پارچه نرم و کمی آب استفاده کنید.

۵) الکل: از آنجایی اکثر گوشی های هوشمند دارای لایه محافظتی هستند، الکل می تواند با گذشت زمان با آن لایه آسیب بزند و باعث شود گوشی تان بیشتر خراش داشته باشد. کمپانی اپل نیز می گوید برای تمیز کردن نمایشگر گوشی از به کاربردن الکل خودداری کنید.

۶) هوای فشرده: هوای فشرده می تواند باعث آسیب ها به ویژه میکروفون گوشی شود. پس از آن در تمیز کردن نمایشگر گوشی استفاده نکنید.

۷) صابون و موارد پاک کننده ظروف: شاید صابون در نظر شما بسیار نرم و ملایم باشد ولی شرکت های سازنده پیشنهاد می کنند تا حد امکان آب را از گوشی های خود دور کنید. بنابراین استفاده از پارچه مرطوب گزینه بهتری می باشد.

۸) سرکه: در صورت تمایل به استفاده از این ماده می توانید از محلول رقیق تر آن (50 درصد با آب مقطر مخلوط گردد) بهره بگیرید ولی توصیه می شود در صورت عدم نیاز تا حد امکان از استفاده آن خودداری نمایید.

۹) دستمال ضدعفونی کننده: برچسب روی این به کاربر هشدار می دهد که بعد از هربار استفاده دست های خود را بشویید، پس استفاده از آن برای تمیز کردن چیزی که مورد لمس شما قرار می گیرد، اغلب ایده آل نیست.

چگونه اثر انگشت را از روی نمایشگر پاک کنیم

جلوگیری از لکه های انگشت در گوشی کار بسیار سختی می باشد؛ چراکه انگشت دست انسان مرتبا در حال تولید چربی می باشد. این بدین معنی است که هربار که گوشی خود را مورد استفاده قرار می دهید مجبورید لک اثرانگشت روی آن جای بگذارید.

امن ترین و موثر ترین راه برای پاک کردن اثر انگشت پارچه میکرو فایبر است. اگر نمایشگر به شدت نیاز به تمیز کردن داشته باشد، از آب مقطر برای خیساندن پارچه استفاده کنید و سپس صفحه نمایش گوشی خود را پاک کنید. همچنین می توانید از دستمال های مخصوص که در جعبه گوشی قرار دارد، استفاده کنید.

با این ترفندها می توانید شن و ماسه را از نمایشگر گوشی پاک کنید

شن و ماسه به راحتی در درگاه های کوچک گوشی و حاشیه های اطراف آن گیر می کنند. بهترین راه برای از بین بردن آنها، استفاده از نوار چسب است. شما می توانید آن را به صورت رولی برای درگاه ها و به صورت نواری برای اسپیکر و سایر نقاط استفاده کنید. چسبندگی نوار چسب باعث می شود شن وماسه به آن چسبیده و خارج شوند.برای سوراخ های کوچکتر که نوار چسب به آنها دسترسی ندارد، می توانید از خلال دندان یا با وسیله کوچکی، شن و ماسه را از بین ببرید.

آرایش خود را از روی نمایشگر گوشی پاک کنید

هنگامی که آرایش کرده اید و نیاز به برقراری تماس دارید، مطمئنا صفحه نمایش گوشی شما کثیف خواهد شد ولی همانطور که در بالا گفته شد، استفاده از پاک کننده های آرایشی ممکن است به نمایشگر گوشی شما آسیب بزند. به جای آن می توانید از وسایلی مثل Whoosh که نوعی پاک کننده است استفاده کنید. به گفته شرکت سازنده آن مواد خطرناکی مثل الکل یا آمونیاک در آن استفاده نشده است.همچنین می توانید از پارچه میکرو فایبر مرطوب استفاده کنید.

می‌توانیم گوشی را بشوییم؟

اگر گوشی شما از استاندارد IP67 و بالاتر استفاده می کند، مثل گوشی های سری اس سامسونگ و آیفون 7 به بالا که می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری دوام بیاورند، با این حال توصیه می شود از پارچه مرطوب برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

فرو بردن گوشی در آب ممکن است باعث نفوذ آب به پورت های آن شود و تا مدتی نتوانید گوشی خود را شارژ کنید. همچنین این نکته را در ذهن داشته باشید که ضد آب بودن فقط برای آرامش خاطر مطرح می شود و شرکت سازنده هیچ گونه مسئولی در قبال خرابی گوشی از طریق آب را بر عهده نمی گیرد.

منبع: Cnet

بروز رسانی شده در ۱۸ تیر ۹۹

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

گوگل از مشخصات و ظاهر نهایی پرچمدارانش رونمایی کرد؛ اولین تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor

اواخر روز گذشته گوگل امکان دیدن ظاهر اولیه Pixel 6 و Pixel 6 Pro که پرچمداران جدید شرکت خواهند...

مهدی حیدری time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰