رونمایی از خانواده بزرگ فناوری مگ دارت(MagDart)؛ نسل جدید سیستم‌های شارژ بی‌سیم ریلمی(Realme)

ریلمی فناوری مگ دارت را که سیستم جدیدی برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های موبایل این برند خواهد بود به همراه برخی محصولات دیگر خود، بر روی یک مدل مفهومی از گوشی موبایل Realme Flash، رونمایی کرد. این فناوری چیزی شبیه به سیستم مگ سیف شرکت اپل است و همانند آن با استفاده از یک سیستم مغناطیسی به شارژ باتری‌ها می‌پردازد.

پیشنهاد مطالعه: مگ سیف چیست؟

احتمال می‌رود اولین موبایلی که در آن کاربران می‌توانند از این فناوری استفاده کنند، مدل Realme GT باشد. شرکت ریلمی قصد دارد با عرضه یک قاب مخصوص برای Realme GT، قابلیت پشتیبانی از فناوری مگ دارت را به آن اضافه کند. ممکن است از این قاب‌ها برای مدل‌های دیگر نیز تولید و عرضه شود.

قاب مگ دارت از فیبر کربن ساخته شده است و ظاهری زیبا با طراحی مدرن و اسپرت دارد. ماژول مگ دارت نیز داخل این قاب قرار گرفته است و قابلیت پشتیبانی از شارژ مغناطیسی را برای گوشی‌های موبایل فراهم خواهد کرد. نکته جالب و کاربردی در مورد این قاب این است که شما هنوز هم یک پورت USB Type-C برای استفاده خواهید داشت و می‌توانید همزمان با شارژ گوشی خود به انتقال فایل‌هایتان با استفاده از این پورت ادامه دهید.

شارژرهای ۵۰ و ۱۵ واتی مگ دارت

حال به اصلی‌ترین ویژگی فناوری مگ دارت می‌رسیم، شارژ بسیار سریع گوشی شما. آداپتور بزرگی که عکس‌هایی هم از آن منتشر شده و احتمالاً آن را دیده‌ اید، آداپتور ۵۰ واتی فناوری مگ دارت است که سریع‌ترین شارژر بی‌سیم مغناطیسی در جهان است. با استفاده از این سیستم یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری(مانند باتری مدل مفهومی Flash و Realme GT) را می‌توان در مدت زمان کمتر از یک ساعت به شارژ صد درصدی رساند؛ تقریباً مدت زمانی مشابه با زمانی که شارژر سیمی سوپر دارت ۵۰ واتی برای این کار نیاز دارد.

برای جلوگیری از افزایش دما و آسیب به باتری و موبایل از یک فن که داخل قاب قرار گرفته است برای خنک کردن این سیستم هنگام شارژ شدن استفاده شده است. اما با وجود همه این امکانات و ویژگی‌ها، استفاده از این شارژر و آداپتور ۵۰ واتی در همه جا ممکن نیست.

به همین دلیل، ریلمی یک آداپتور ۱۵ واتی را هم طراحی کرده است که عضوی دیگر از خانواده مگ دارت است. ضخامت پد شارژر در این مدل به طرز باورنکردنی نازک است و فقط ۳.۹ میلی‌متر است که حتی از مگ سیف اپل هم نازک‌تر است. ریلمی در طراحی این آداپتور بسیار هوشمندانه عمل کرده است و دو قسمت سیم‌پیچ و مدار را جدا از هم قرار داده است تا بتواند به این ضخامت کم برسد.

سرعت شارژ برای آداپتور ۱۵ واتی هم بسیار عالی است و برای شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری فقط ۳۰ دقیقه زمان بیشتر را باید در مقایسه با نمونه ۵۰ واتی صرف کنید و ظرف مدت ۹۰ دقیقه باتری کاملاً شارژ خواهد شد.

مقایسه مگ دارت شرکت ریلمی با مگ سیف شرکت اپل

در مقایسه با مگ سیف که توان مشابهی با شارژر ۱۵ واتی ریلمی دارد، باید بگوییم که ریلمی حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و در مقابل سه ساعت زمانی که مگ سیف برای شارژ کردن باتری ۳۶۸۷ میلی‌آمپریِ آیفون ۱۲ پرو مکس نیاز دارد، عدد ۹۰ دقیقه برای شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری، عملکردی فوق‌العاده برای سیستم مگ دارت و شرکت ریلمی است.

پاوربانک و شارژر ایستاده مگ دارت

یک شارژر بی‌سیم دیگر هم تحت عنوان مگ دارت رونمایی شد که مدل ایستاده شارژرهای بی‌سیم است و در واقع یک سیستم ۲ در ۱ است. قسمت نگهدارنده‌ی پشت گوشی یک پاوربانک بی‌سیم است که می‌توانید پس از شارژ، آن را جدا کرده و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. در ساخت این پاوربانک از چرم گیاهی و آلومینیوم استفاده شده است که در کنار یکدیگر ترکیبی بسیار جذاب و زیبا را ایجاد کرده اند.

لوازم جانبی

ریلمی از محصولات دیگری هم همراه با فناوری مگ دارت رونمایی کرد. بیوتی لایت مگ دارت یکی از این محصولات است که در واقع یک قاب با یک رینگ لایت است. داخل رینگ لایت از ۶۰ عدد LED برای نوردهی استفاده شده و تنظیم شدت و رنگ نور آن نیز ممکن است. برای انرژی دهی به این رینگ لایت از باتری خبری نیست و در عوض از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس استفاده شده است.

محصول جدید دیگر کیف پول مگ دارت است که همانند پاوربانک مگ دارت از چرم گیاهی و آلومینیوم در ساخت آن استفاده شده است. داخل کیف پول ۳ کارت جا می‌گیرد و پایه‌ای برای نگهداری گوشی دارد که هنگام تماشا فیلم و یا تماس تصویری می‌توانید از آن استفاده کنید.

زمان عرضه این محصولات

در حال حاضر هیچ زمان دقیقی برای عرضه این محصولات و قیمت آن‌ها اعلام نشده است ولی به محض اعلام جزییات بیشتر، مقاله‌ای را جهت بررسی برای شما آماده خواهیم کرد. تصویر زیر هم خلاصه‌ای از تمام محصولات مگ دارت است که امروز معرفی شدند:

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰