سری میت 30 هواوی رسما رونمایی شدند

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و انتشار شایعات مختلف از اطلاعات، تصاویر و اخبار گوشی‌های سری میت 30، هواوی لحظاتی پیش به طور رسمی از جدیدترین نسل سری میت رونمایی کرد. همانند همیشه، هواوی امسال نیز انبوهی از نوآوری‌ ها را به همراه سری جدید میت به نمایش گذاشت. هواوی امسال نیز همانند سال‌های گذشته، سه نسخه جدید از سری میت را معرفی کرده است. میت 30 و میت 30 پرو که هر آنچه از دستگاهی با عنوان پرچمدار انتظار داریم را در خود جای داده‌ اند و Mate 30 RS Porsche Design که نسخه پر زرق‌‌و‌برق و لاکچری پرچمداران جدید سری میت است.

صرف نظر از بهبودهای سخت‌افزاری، طراحی خیره‌ کننده دستگاه به خصوص در بخش‌ های نمایشگر و ماژول دوربین، اضافه شدن قابلیت‌ های نرم‌ افزاری متعدد و بهبود چشمگیر عملکرد دوربین از  جلمه مواردی هستند که می‌ توانند به خوبی پرچمداران جدید هواوی را از سایر پرچمداران متمایز کند.

البته مسئله دعوای تجاری چین و امریکا که پای هواوی هم به طور ناخواسته به آن باز شده بود، بالاخره اثرات خود را نمایان کرده و همانطور که پیش از این نیز به آن پرداخته بودیم، سری میت 30 هواوی با سیستم عامل اندروید اما بدون پشتیبانی گوگل عرضه شدند.

تیزر معرفی گوشی هواوی میت 30 پرو

میت 30 پرو

میت 30 پرو نسخه پیشرفته و گران قیمت پرچمدار جدید هواوی است. این دستگاه علاوه بر استفاده از سخت‌افزار تراز اول، از طراحی استثنایی و نمایشگری خاص استفاده می‌ کند. نمایشگر میت 30 پرو دارای لبه‌ هایی خمیده با انحنای 88 درجه‌ای در طرف چپ و راست است که هواوی از آن با عنوان «Horizen Display» یاد می‌ کند.

میت 30

نمایشگر امولد 6.53 اینچی میت 30 پرو هواوی دارای رزولوشن 1176×2400 پیکسل است که در مقایسه با سایر پرچمداران هرچند چندان بالا نیست اما همچنان تراکم قابل قبول 409 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند.

این نمایشگر میزبان بریدگی به مراتب بزرگتری نسبت به مدل پایه میت 30 است. علت این امر استفاده از دوربین ToF و تجهیزات پیشرفته فیس آنلاک است. البته در این ناچ خبری از اسپیکر ثانویه برای مکالمه نیست و همانند پی 30 پرو شاهد استفاده از فناوری Acoustic Display هستیم.

میت 30

قسمت پشتی دستگاه میزبان دوربین 4گانه با چینش ماتریسی درون قابی دایره‌ای شکل است. دوربین اصلی دستگاه همان سنسور 40 مگاپیکسلی پیشین است که به لطف بهبود های نرم‌افزاری و دیافراگم گشوده‌ تر نسبت به قبل، طبق ادعای هواوی قادر است عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

دوربین تله‌ فوتو دستگاه مجهز به سنسوری 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 80 میلی‌ متری و با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری است. این میزان بزرگنمایی هرچند به اندازه پی 30 پرو نیست اما همچنان میت 30 پرو را در مقایسه با اکثر پرچمداران بازار در جایگاه بهتری قرار می‌ دهد.

اما بزرگترین ارتقای این بخش متعلق به دوربین اولترا واید است. هواوی با توجه به محبوبیت روز افزون تصاویر اولترا واید و ضعف چشمگیر اکثر پرچمداران در این بخش، تصمیم به استفاده از سنسوری 40 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار کرده تا بهترین عملکرد ممکن میان اسمارت‌ فون‌ها را تضمین کند.

میت 30

در قسمت سخت افزار شاهد استفاده هواوی از چیپست جدید و تازه نفس هایسیلیکون کرین 990 هستیم. طبق ادعای هواوی این چیپست در مقایسه با نسل قبل تا 29 درصد در پردازش‌های وابسته به CPU و تا 30 درصد در پردازش‌ های وابسته به GPU قدرتمندتر عمل می‌کند. این چیپست همچنین از نظر مصرف انرژی نیز تا 22 درصد بهینه‌ تر از نسل پیشین خود عمل می‌ کند.

به لطف چنین سخت افزار قدرتمندی، هواوی توانسته امکان ثبت ویدئوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه و ویدئوهای اسلوموشن با رزولوشون اچ‌دی و نرخ باورنکردنی 7680 فریم درثانیه را فراهم کند که امکان تصویر برداری با سرعتی 256 برابر آهسته‌ تر را در اختیار کاربران می‌‌ گذارد.

هواوی میت 30

هواوی میت 30 نسخه پایه پرچمدار جدید هواوی است. این دستگاه نیز همانند میت 30 پرو مجهز به سخت‌افزاری قدرتمند و در کلاس پرچمدار است. با این وجود همانند همیشه، در راستای کاهش هزینه‌ ها شاهد تفاوت‌های جزئی در سخت افزار این دستگاه هستیم.

میت 30 هواوی مجهز به نمایشگر 6.62 اینچی است که بر خلاف مدل پرو نمایشگر این دستگاه از نوع تخت بوده و خبری از لبه‌ های خمیده در آن نیست. نمایشگر این دستگاه مجهز به نسبت تصویر عریض 19.5:9 است. بنابراین علی‌ رغم ابعاد بزرگ، دستگاه پهن پیکر نیست و طبق ادعای هواوی در دست گرفتن آن بسیار آسان است.

از جمله ویژگی‌های مشترک این گوشی با میت 30 پرو می‌توان به چیپست کرین 990، قابلیت شارژ سریع 40 واتی، قابلیت شارژ بی‌سیم 27 واتی، شارژ معکوس تا 3 برابر سریع‌تر از قبل و سنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر اشاره کرد. هواوی همچنین تصمیم گرفته دکمه فیزیکی صدا را از پرچمداران جدید خود حذف کند و جای خالی آن را با فریم حساس به لمس پر کند.

میت 30

سایر ویژگی‌های میت 30 عبارتند باتری 4200 میلی آمپر ساعتی، دوربین 3گانه مجهز به فوکوس لیزری، سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتوی 8 مگاپیکسلی و سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی. این گوشی نیز درست به همان چیپست میت 30 پرو مجهز شده اما خبری از پشتیبانی شبکه 5G در آن نیست و برای تهیه دستگاهی با پشتیبانی از 5G باید سراغ نسخه پرو بروید.

میت 30

قیمت و زمان عرضه
میت 30 و میت 30 پرو در دو نسخه شیشه‌ای و چرمی روانه بازار خواهند شد. مدل مجهز به بدنه شیشه‌ای دارای 4 رنگ مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز آبی است. مدل چرمی نیز دارای دو رنگ نارنجی و سبز جنگلی است.

هواوی برای Mate 30 با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخی قیمت 799 یورو را در نظر گرفته است. این در حالی اس که قیمت میت 30 پرو با حافظه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی معادل 1099 یورو است. قیمت نسخه 5G پرچمدار جدید هواوی هم 1199 یورو اعلام شده است.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

گوگل از مشخصات و ظاهر نهایی پرچمدارانش رونمایی کرد؛ اولین تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor

اواخر روز گذشته گوگل امکان دیدن ظاهر اولیه Pixel 6 و Pixel 6 Pro که پرچمداران جدید شرکت خواهند...

مهدی حیدری time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰