۱۵ مورد از بهترین ترفندهای استفاده از ایرپاد اپل

ایرپادهای اپل با وجود این‌که قیمت بالایی دارند اما تجربه‌ای به ارمغان می‌آورند که به ندرت در ایرفون‌های دیگر خواهید یافت. علاوه بر ویژگی‌های کلیدی شناخته شده مثل کیفیت بالای صدا و دستیار معروف اپل یعنی Siri، این هندزفری‌ها ده‌ها قابلیت کمتر شناخته شده اما کابردی دارند. در ادامه به تعدادی نکته مهم اشاره می‌کنیم که اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از ایرپاد اپل ببرید، باید آن‌ها را بدانید.

ورژن سیستم عامل مورد نیاز

برای بهره گیری از اکثر قابلیت‌های زیر نیازمند حداقل ورژن iOS 10.2 و برای برخی قابلیت‌های جدیدتر، نیازمند iOS 11 یا بالاتر خواهید بود. برای اپل واچ حداقل watchOS 3 و برای مک حداقل macOS 10.12 Sierra لازم خواهد بود. هم‌چنین برای برخی از آن‌ها یک حساب iCloud نیز لازم است.

۱) نور چراغ LED جعبه ایرپاد اپل چه معنی دارد؟

ایرپاد اپل

وقتی کیس ایرپاد اپل را باز می‌کنید، بین دو ایرپاد یک چراغ کوچک می‌بینید. این چراغ LED با تغییر رنگ و چشمک زدن، می‌خواهند به شما چیزی را اطلاع دهد. اگر ایرپادها داخل کیس باشند، این چراغ وضعیت ایرپادها را می‌گوید و اگر داخل کیس نباشند، پس وضعیت (باتری) خود کیس را می‌گوید.

  • چراغ خاموش: نشان می‌دهد که شارژ ایرپادها کاملا تمام شده است و باید شارژ شوند.
  • چراغ کهربایی رنگ وقتی ایرپادها داخل کیس باشند: به معنی شارژ ایرپادها.
  • چراغ کهربایی رنگ وقتی ایرپادها داخل کیس نباشند: یعنی ظرفیت فعلی باتری کیس قادر به یک بار شارژ کامل ایرپادها نیست
  • چراغ سبز رنگ وقتی ایرپادها داخل کیس باشند: یعنی ظرفیت فعلی باتری کیس قادر به یک بار شارژ کامل ایرپادها است.
  • چراغ سفید چشمک زن: یعنی ایرپادها ریست شده اند و آماده اتصال هستند.
  • چراغ کهربائی چشمک زن: یعنی ایرپادها در اتصال به دستگاه موردنظر مشکل پیدا کرده اند و شاید نیاز به ریست داشته باشند.

۲) موقع کمبود شارژ، فقط از یک ایرپاد استفاده کنید

با یک بار شارژ کامل می‌توان برای چند ساعت از ایرپاد اپل استفاده کرد؛ ۵ ساعت گوش دادن به موسیقی یا ۳ ساعت مکالمه. همچنین با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان برای ۳ ساعت به موسیقی گوش داد یا ۲ ساعت صحبت کرد.

اما احتمالا برایتان مواقعی پیش می‌آید که بخواهید در مصرف باتری ایرپادها صرفه جویی کنید یا کلا قادر به شارژ کیس نباشید. در این صورت کافی است از یک ایرپاد استفاده کنید در حالی که دیگری را درون کیس قرار دارد.

۳) برای سهولت بیشتر در کارها از Siri استفاده کنید

سیری، دستیار هوشمند اپل، در ایرپاد اپل کار گذاشته شده است تا به شما در انجام امور مختلف کمک کند. برای مثال شما می‌توانید به سیری بگویید که پیام‌های دریافتی را برایتان بخواند. همچنین می‌تواند به آن پیام‌ها پاسخ دهد. از طریق دستور صوتی می‌توانید انواع کارها را به کمک Siri انجام دهید.

اما برای دستورهایی که بیشتر به ایرپاد اپل مربوط می‌شوند، می‌توان به تغییر موزیک و افزایش یا کاهش ولوم اشاره کرد. همچنین سیری با مفهوم درصد آشنایی دارد و می‌تواند صدا را این‌گونه کم یا زیاد کند. مثلا اگر بگویید lower the volume به اندازه یک نقطه (سطح) کم می‌کند ولی اگر بگویید set the volume to 50%، دقیقا به همان اندازه تغییر می‌دهد.

۴) آموزش جفت سازی ایرپاد اپل (با هر دستگاهی)

ایرپاد اپل طبیعتا با محصولات اپل بهترین سازگاری را دارد و اکثر کاربران آن را برای آیفون یا مک بوک یا دستگاه‌های دیگر می‌خرند. ولی با این وجود با هر دستگاهی که از بلوتوث پشتیبانی کند سازگاری دارند. چرا که در نهایت یک هدفون بلوتوثی ساده محسوب می‌شوند. برای مثال از ایرپاد می‌توانید برای گوشی‌های اندرویدی یا لپ‌تاپ ویندوزی استفاده کنید.

ایرپاد اپل

برای جفت کردن ایرپاد اپل با مثلا یک گوشی اندرویدی، باید ابتدا بلوتوث گوشی را روشن کنید. سپس در جعبه را باز کنید و دکمه پشت جعبه را برای چند ثانیه نگه دارید. در نهایت وقتی از شما درخواست شد، روی گوشی دکمه Connect را بزنید.

توجه داشته باشید که در حالی که ایرپاد اپل با تمامی دستگاه‌های بلوتوثی سازگار است، برخی ویژگی‌های هوشمند مثل Live Listen و Automatic Ear Detection فقط روی محصولات اپل در دسترس هستند.

۵) تعویض هوشمند میان چند دستگاه مختلف به لطف iCloud

شما اگر ایرپاد را با دستگاهی که حساب فعال iCloud دارد، جفت کنید، بلافاصله تمامی دستگاه‌های دیگری که به آن حساب وصل هستند را شناسایی می‌کند و با آنها جفت می‌شود. مثال: اگر با آیفونی جفت شود که حساب iCloud دارد، با آیپد، مک بوک و اپل واچِ همان حساب نیز جفت می‌شود. این سیستم هوشمند به لطف تراشه جدید Apple W1 امکان پذیر است.

علاوه بر آن، از این به بعد به صورت هوشمند تشخیص می‌دهد که دارید به کدام دستگاه گوش می‌دهید و سریعا به همان متصل می‌شود. برای مثال اگر ایرپاد به آیپد وصل است ولی می‌خواهید به آیفون وصل شود، کافی است یک فایل صوتی پخش کنید یا تماس تلفنی یا تصویری برقرار کنید.

این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است تا تجربه‌ای بهتر با ایرپاد خود داشته باشید. اما اگر به هر دلیلی می‌خواهید آن را غیر فعال کنید پس طبق مراحل زیر پیش بروید:
به Settings سپس Bluetooth رفته و آیکون آبی رنگ «!» کنار اسم ایرپاد خود را تپ کنید. سپس Connect to This iPhone و در نهایت گزینه When Last Connected to This iPhone را تپ کنید.
با انجام اینکار، ایرپاد شما همیشه به آیفون متصل می‌شود مگر اینکه به صورت دستی به دستگاه دیگری تعویض کنید.

درضمن پس از تپ کردن آیکون آبی رنگ «!» از همان قسمت می‌توانید Name را تپ کرده و اسم ایرپاد خود را به دلخواه تغییر دهید.

۶) ایرپاد گم شده خود را پیدا کنید

ایرپاد اپل

اگر ایرپادهای خود را گم کرده اید اصلا نگران نباشید چرا که نرم افزار Find my iPhone راحت و سریع به شما کمک می‌کند آنها را روی نقشه پیدا کنید. البته این ترفند نیازمند راه اندازی نرم افزار Find my iPhone است. پس از راه اندازی، این قابلیت علاوه بر آیفون برای ایرپاد اپل و محصولات دیگر اپل که به همان حساب iCloud وصل شده اند به صورت خودکار فعال می‌شود.

اپلیکیشن Find my iPhone را اجرا و روی آیکون ایرپاد اپل خود تپ کنید. حالا آنها را روی نقشه می‌بینید. کنار شکل ایرپادها روی نقشه، دو نقطه آبی و سبز یا خاکستری خواهید دید. نقطه آبی رنگ نشان دهنده موقعیت آن دستگاهی است که دارید استفاده می‌کند (مثلا آیفون). نقطه سبز رنگ یعنی ایرپادها آنلاین هستند. نقطه خاکستری رنگ یعنی ایرپادها آفلاین هستند؛ یا درون کیس قرار دارند یا باتری تمام کرده اند یا از محدوده آنها خارج هستید.

اگر نقطه سبز رنگ را دیدید، پس بسیار عالی. این نقطه موقعیت زنده‌ی ایرپادها را نشان می‌دهد پس به سمت آن حرکت کنید تا آن‌ها را بیابید. اگر نقطه خاکستری رنگ را دیدید، پس کار کمی سخت‌تر خواهد بود. این نقطه آخرین موقعیت ردگیری شده‌ی ایرپادها را نشان می‌دهد؛ آخرین موقعیت قبل از اینکه داخل کیس بروند یا باتری تمام کنند یا از محدوده خارج شوند. پس به سمت نقطه حرکت کنید و اطراف آن را کمی بگردید.

۷) آشنایی با ویژگی Live Listen

ایرپاد اپل

ویژگی Live Listen یا شنیدن زنده اولین بار در iOS 12 دیده شد. به بیان ساده کار آن این است که آیفون شما را به یک میکروفون قوی و ایرپاد اپل را به یک اسپیکر تبدیل می‌کند. هر صدایی که در اطراف آیفون ایجاد شود را از طریق ایرپادها خواهید شنید. البته تا زمانی که فاصله شما تا گوشی بیشتر از تقریبا ۹ متر نشود.

با این ترفند باید کمی خلاقیت به خرج داد. از این طریق آیفون شما می‌تواند نقش یک سمعک دست‌ساز را ایفا کند اگر ضعف شنوایی دارید. می‌توانید برای مکالمه از راه نسبتا دور (تقریبا ۹ متر) استفاده کنید تا نیاز به داد زدن نداشته باشید؛ البته اینکار نیازمند دو آیفون و دو جفت ایرپاد است. حتی برای جاسوسی بر مکالمات اتاق بقلی نیز خوب است! پس خلاق باشید تا حداکثر استفاده را ببرید.

۸) کاربرد دابل تپ روی آیپدها را شخصی سازی کنید

همانطور که احتمالا می‌دانید، ایرپاد اپل هیچ کدام از دکمه‌های ولوم، پخش/توقف یا قطعه بعدی/قبلی را ندارد. اپل دستیار هوشمند Siri را برای تمامی کارهای مذکور در نظر گرفته است که با دو بار تپ کردن روی ایرپادها، فعال می‌شود. سیری به خوبی توانایی انجام آن‌ها را دارد اما مشکل اینجاست که می‌تواند گاهی اوقات اتکا ناپذیر باشد. خوشبختانه این اجازه را به کاربر می‌دهد که برای هر کدام از ایرپادها (چپ و راست)، از بین ۵ دستور موجود یکی را انتخاب کنیم.

ابتدا ایرپادها را به آیفون وصل کنید. به Settings و Bluetooth رفته و آیکون آبی رنگ «!» کنار اسم ایرپادتان را تپ کنید. از این قسمت ۲ گزینه Left و Right خواهید دید. یکی را تپ و سپس به دلخواه یکی از ۵ دستور ممکن را گزینش کنید:

  • Siri -> فعال یا غیر فعال شدن سیری
  • Play/Pause -> پخش یا توقف موسیقی
  • Next Track -> آغاز قطعه بعدی
  • Previous Track -> آغاز قطعه قبلی
  • Off -> خاموش کردن ایرپاد

از این پس فرمان تنظیم شده با دو بار تپ روی ایرپاد چپ یا راست به اجرا در خواهد آمد.

۹) ایرپاد اپل را به صورت دستی وصل کنید

ایرپاد اپل

معمولا ایرپادها را که جعبه خارج می‌کنید به صورت خودکار به دستگاه اصلی وصل می‌شوند و بلافاصله قادر به استفاده خواهید بود. اما ممکن است هر چند وقت یک بار به مشکل عجیبی بر بخورید و وصل نشوند. در این صورت اولین چاره شما اتصال دستی خواهد بود.

ابتدا Control Center را باز و ویجت Now Playing را تپ کنید. حالا دکمه AirPlay بالا سمت راست صفحه را بزنید تا لیستی از همه دستگاه‌های موجود نشان داده شود. در نهایت ایرپادهای خود را انتخاب کنید.

۱۰) Reset ایرپاد اپل برای حل مشکلات اتصال

اگر ترفند قبلی (در مورد اتصال دستی) مشکل شما را رفع نکرد، بنابراین به روش دیگر یعنی ریست سریع و راحت می‌رسیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای ریست باید دکمه‌ی پشتی را برای حداقل ۱۰ ثانیه نگه دارید تا ایرپادها از دستگاه جدا شوند. وقتی این اتفاق بیافتد، عبارت Connect AirPods روی دستگاه بالا می‌آید. حال برای اتصال دوباره طبق ترفند چهارم عمل کنید. با اینکار به احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد.

۱۱) میزان باتری ایرپاد و کیس را روی آیفون ببینید

همانطور که در ترفند اول بیان شد وقتی ایرپادها درون جعبه باشند، نور چراغ بین آنها شرایط باتری را به شما اطلاع می‌دهد. اما روش دقیق‌تری نیز هست که ایرپادها چه داخل چه خارج کیس باشند، باتری آنها را می‌توانید ببینید.

این روش دیگر از طریق ویجت Batteries روی آیفون صورت می‌گیرد بنابراین قبل از هر چیز باید این ویجت فعال شود. برای فعال کردن آن به صفحه Widgets بروید. Edit را تپ و از بین گزینه‌ها، Batteries را انتخاب کنید.

۱۲) اعلام نام تماس گیرنده وقتی آیفون زنگ می‌خورد

اگر نمی‌خواهید هر دفعه که آیفون زنگ می‌خورد از جای خود بلند شده و به صفحه گوشی نگاه کنید، پس خبر خوشی برایتان داریم! به لطف Siri و ایرپاد اپل (یا هر هدفون دیگری) شما می‌توانید از ویژگی Announce Calls بهره ببرید. با فعال شدن آن، هر موقع آیفون زنگ بخورد اسم تماس گیرنده به شما اعلام می‌شود.

از روی آیفون به Settings سپس Phone و Announce Calls بروید. از بین گزینه‌ها یا Always (همیشه) یا Headphones Only (فقط هدفون) را انتخاب کنید.

۱۳) برای ایرپاد اپل کاور گوش بخرید و استفاده کنید

ایرپاد اپل

ایرپادها جوری طراحی شده اند که با گوش اکثریت مردم سازگار باشند. ولی اگر شما با آنها مشکل دارید و از گوش‌تان لیز می‌خورند پس باید به فکر خرید کاور گوش باشید. انواع کاور گوش در بازار پیدا می‌کنید که کاربردهای مختلفی دارند. مثلا شرکت DamonLight کاورهایی می‌سازد که ضد سُر خوردن هستند. شرکت EarBuddyz کاورهایی می‌سازد دوندگان را هدف قرار می‌دهند چرا که کاملا مطمئن دور گوش قرار می‌گیرند.

۱۴) کیس ترد پارتی بخرید و استفاده کنید

علاوه بر کاور گوش می‌توانید کیس غیر رسمی با استقامت بیشتر یا ویژگی‌های جالب و تزئینی بخرید؛ مثل ضد آب و ضد ضربه بودن یا حتی درخشش در تاریکی. البته کیس رسمی ایرپاد اپل برای نیازهای پایه‌ای کفایت می‌کند.

کیس‌های غیر رسمی ممکن است کاربردی باشند؛ مثل محصولات شرکت Catalyst. کیس‌های این شرکت مقاومت باورنکردنی دارند، ضد آب و ضد ضربه هستند و حتی مدل‌هایی دارد که در تاریکی می‌درخشند! همچنین ممکن است صرفا برای تزئین باشند. مثل شرکت PodSkinz که اسکین رنگی تولید می‌کند و اجازه می‌دهد به کیس موجود خود رنگ و لعاب جدیدی بدهید بدون اینکه وزن چندانی به آن بیافزایند.

۱۵) اتصال ایرپاد اپل به Apple TV

ایرپاد اپل به صورت خودکار به عنوان یک دستگاه AirPlay روی Apple TV شناسایی نمی‌شود. پس باید حتما خودتان به صورت دستی جفت کنید. جفت کردن ایرپاد با اپل تی‌وی این امکان را به شما می‌دهد که هر موقع که خواستید، با نگه داشتن دکمه Play/Pause صفحه AirPlay را بالا آورده و ایرپادهای خود را به عنوان خروجی صدا انتخاب کنید.

از روی تلویزیون به Settings سپس Remotes and Devices سپس Bluetooth بروید. حال دکمه روی ایرپادها را نگه دارید تا عملیات جفت سازی آغاز شود.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین موزه اپل اروپا در اوترخت هلند برپا خواهد شد

بزرگترین موزه اپل در اروپا سال آینده در اوترخت هلند درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز...

مهدی حیدری time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

آیا اپل بعد از 4 سال ناچ و حاشیه نمایشگر آیفون 2021 را حذف خواهد کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری آیفون 2022، در نمایشگر خود یک ناچ حفره‌ای کوچک به جای ناچ بزرگ...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۰