تراشه جدید کوالکام اسنپدارگون 845

تراشه جدید کوالکام برای گلکسی اس 9 چه تغییراتی را رقم خواهد زد

تراشه جدید کوالکام که دیروز به طور رسمی معرفی گردید، تحت عنوان اسنپدراگون 845 می باشد که افزایش توانمندی سخت افزاری را در گوشی های اندرویدی 2018 راه اندازی خواهد کرد. این تراشه تغییراتی را در زمینه عکس و ویدئو، هوش مصنوعی، راه های ارتباطی سریع ، امنیت و عملکرد بالا به همراه خود خواهد داشت.

خوب اگر گلکسی اس 9 این تراشه را در قلب تپنده خود داشته باشد، به شما امکاناتی از جمله ثبت عکس و ویدئو های طبیعی تر، استفاده از دستیار هوشمند برای آنالیز عکس، آپلود سریع و ذخیره ایمن در گوشی را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین شما می توانید کارهای بیشتر،سریع تر به همرا طول عمر بالای باتری انجام دهید.

تراشه اسنپدراگون 845 نقطه عطف برای ارتقا جایگاه کوالکام بعنوان بزرگترین شرکت طراحی تراشه می باشد. جالب است که تولیدکنندگان گوشی چینی شیائومی ادعا کرده است که در پرچمدار بعدی خود شیائومی mi 7 از تراشه جدید کوالکام استفاده خواهد کرد. البته سامسونگ برنامه ای برای استفاده از این تراشه در گلکسی اس 9 ندارد و به طور رسمی این ادعاها را تایید نکرده است. اما چون اس 9 از پرچمداران بعدی سامسونگ می باشد، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که از این تراشه استفاده نماید.

دوربین و ویدئو های بهتر

یکی از بزرگترین تغییرات در قسمت عکس و ویدئو در صورت استفاده از تراشه اسنپدراگون 845 این است که می تواند ویدئوهایی با فرمت 4K Ultra HD ثبت نماید. این بدین معنا می باشد که شما رنگ ها را طبیعی تر مشاهده خواهید کرد و دوربین گوشی شما می تواند طیف رنگی بالغ بر 1 میلیارد را ثبت کند. تراشه جدید کوالکام قابلیتی را معرفی می کند که قادر است بخشی کوچکی از ویدئو را به عکس تبدیل نماید که در نوع خود برای گوشی های اندرویدی آینده منحصر به فرد می باشد. همه این امکانات و قابلیت ها توسط پردازنده Spectra 280 انجام پذیر می باشد که به کاهش نویز عکس ها و نمایش صاف تر تصاویر کمک می نماید.

تراشه جدید کوالکام اسنپدارگون 845

قابلیت تشخیص چهره

تراشه جدید کوالکام از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می کند. این امر درحالی است که اپل 30000 نقطه در صورت فرد را شناسایی می کند ولی تراشه اسنپدراگون 50000 نقطه را قادر به شناسایی می باشد و این بدین معنی است که گوشی های اندرویدی برای اولین بار این فرصت را خواهند داشت با اپل که برای اولین بار قابلیت تشخیص چهره معرفی نمود، به رقابت بپردازند.

تراشه جدید کوالکام اسنپدارگون 845

عملکرد سریع به همراه طول عمر باتری بالا

کم شدن 30 درصد مصرف باتری و افزایش 30 درصد کارایی گرافیکی از جمله قابلیت های تراشه اسنپدراگون 845 می باشند. این قابلیت ها در مواقع ضبط ویدئو، بازی با گوشی و استفاده از VR بسیار چشمگیر می باشند. زیرا موارد گفته شده باعث می شود تا باتری بسیار زیادی مصرف شود. بنابراین به لطف قابلیت + Quick Charge 4 کوالکام، گوشی شما به یکی از سریع ترین دستگاه ها تبدیل خواهد شد.

سرعت داده 5G و بهبود وای فای

اپراتور ها هنوز به سرعت 5G دست پیدا نکرده اند اما در صورتی که گوشی ها از اسنپدارگون 845 استفاده کنند، از تمامی مزایای آن بهره مند خواهند شد. کوالکام در زمینه سرعت دانلود و اتصال به وای فای بهبودهایی را اعمال کرده است. برای مثال شما می توانید یک فیلم 3 گیگا بایتی را زیر 3 دقیقه دانلود کنید. همچنین 16 بار سریع تر از قبل به وای فای متصل خواهید شد.

هوش مصنوعی بهتر برای گوشی هوشمند تر

امروزه هوش مصنوعی را می توان در گوشی ها و یا دستگاه های هوشمند دیگر پیدا کرد. بنابراین ما اتنظار داریم که این فناوری را در گوشی های 2018 بیشتر از قبل مشاهده کنیم. بنابه گفته شرکت کوالکام توانایی های هوش مصنوعی نسبت به قبل سه برابر افزایش پیدا کرده است که این توانایی ها را در دوربین بیشتر احساس می نماییم. از جمله این قابلیت ها می توان به تصویر بوکه اشاره کرد که دوربین با استفاده از یک لنز بر روی سوژه تمرکز و پشت زمینه تصویر را تار می نماید(مانند گوشی گوگل پیکسل 2).

ایرباد های وایرلس 50 درصد کارآمدتر می گردد

پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5 یعنی شما می توانید مستقیما گوشی خود را به هردستگاه پخش کننده موسیقی مانند اسپیکر و ایرباد های وایرلس متصل کنید. اگر از ایرباد های وایرلس استفاده می کنید بنابراین 50 دصد مصرف باتری را کم تر کردید. اکنون به لطف اسنپدراگون 845، شما موسیقی را در یکی از هدفون ها خواهید شنید و از هدفون دیگر برای به اشتراک گذاشتن موسیقی استفاده می کنید.

تراشه جدید کوالکام اسنپدارگون 845

خبرهای خوش برای کاربران گوشی های دو سیم کارته

گوشی های دوسیم کارت در حال اجرای اسنپدراگون 845 به عدالت خواهند رسید. این امر درحالی انجام پذیر است که تراشه اسنپدراگون 845 برای هردو سیم کارت اینترنت LTE را فراهم خواهد کرد و همچنین صدای با کیفیت Ultra HD از دیگر قابلیت های این تراشه جدید کوالکام می باشد. برای مثال اگر شما در عمق زیاد از زیر زمین  و یا در یک مراسم باشید، متوجه کیفیت صدا Ultra HD خواهید شد.

ایمنی بیشتر

امنیت یکی از موارد تقویت شده در تراشه اسنپدراگون 845 می باشد. فرایند جدید امنیت در کوالکام مانند یک طاق و یا جزیره عمل می کند تا تمام اطلاعات بیومتریک شما را حفظ نماید. این اطلاعات شامل حسگر اثر انگشت، حسگر عنبیه و سایر اطلاعات مهم می باشد. در این واحد پردازش امنیت، حافظه و ماشین رمز نگاری اختصاص داده شده است. برای مثال اگر کدی در دیگر قسمت های پلت فرم برای گرفتن اطلاعات شخصی وارد شود، این واحد پردازشی ایمن آن را غیرفعال می کند.

منبع:cnet

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰