زنفون 6

ایسوس زنفون 6 رونمایی شد

ایسوس زنفون 6 با هدف فراهم کردن قدرت برای کاربران طراحی شده است و شرکت سازنده با قرار دادن قیمت 500 یورویی به این محصول خود، به این هدف بسیار نزدیک شده است.

ایسوس هدف مشخصی را دنبال می کند. عرض زنفون 6 کمتر از 75 میلی متر می باشد تا راحتی استفاده را فراهم کند. این اندازه عرض صفحه نمایش 6.4 اینچی را تعیین می کند که از بریدگی یا سوراخ بهره نمی گیرد و به جای آن مکانیزم چرخشی تعبیه شده است تا امکان استفاده از دوربین اصلی را به عنوان دوربین سلفی در اختیار قرار دهد. دوربین استفاده شده در دوربین اصلی این گوشی، سنسور  IMX586 سونی می باشد که از دقت 48 مگاپیکسلی برخوردار است. (البته سایز پیکسلی آن 0.9 میکرون بوده و گشودگی دیافراگم آن نیز f/1.8 می باشد.) و دوربین ثانویه آن سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض می باشد که تصویر برداری 125 درجه را در اختیار می گذارد.

دوربین زنفون 6 می تواند فیلم های 4K را در نرخ 60 فریم در ثانیه با تثبیت کننده تصویر الکترونیکی حتی در حالت Selfie ضبط کند. مکانیزم چرخشی را می توان به طور خودکار برای گرفتن عکس های پانوراما یا استفاده از ردیابی حرکت مورد استفاده قرار داد. همچنین ایسوس حالت +HDR و حالت شب را برای این گوشی در نظر گرفته است که بر پایه ترکیب چند فریم می باشد تا کیفیت تصاویر را بهبود بخشد.

زنفون 6

زنفون 6 از صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع IPS LCD استفاده می کند که 92 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. میزان روشنایی این پنل در حدود 600 نیت می باشد و از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند. ایسوس از سنسور اثر انگشت خازنی قدیمی استفاده می کند و خبری از حسگر های زیر نمایشگر نیست.

زنفون 6

زنفون 6 به آخرین پردازنده کوالگام یعنی اسنپدراگون 855 مجهز شده است که 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1  آن را همراهی می کنند. ایسوس برای این گوشی خود قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه را قرار داده است.

این گوشی از اسپیکر های دوگانه استفاده می کند که نوع Hi-Res می باشد. همچنین این گوشی به هدفون های ZenEar از نوع Hi-Res مجهز شده است که می تواند با اتصال به درگاه 3.5 میلی متری صدا از آنها استفاده کنید.

بعد از دریافت بازخورد مثبت ایسوس از سری مکس خود، ایسوس در این گوشی نیز از باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که با شارژر 18 واتی شارژ می شود. این شارژر از قابلیت constant current پشتیبانی می کند؛ بدین معنی که 3300 میلی آمپر آن در کمتر از یک ساعت پر می شود همان طور که شارژ 27 واتی در این زمان می تواند 3300 میلی آمپر را شارژ کامل نماید.

این قابلیت موجب افزایش طول عمر باتری می شود چراکه از چرخ های کمتری استفاده می کند. در این گوشی قابلیت شارژ بیسیم گنجانده نشده است، زیرا ایسوس به این امر معتقد است که شارژ بیسیم برای عمر باتری زیان آور است.

رابط کاربری ZenUI6  به طور کامل اصلاح شده است و به اندروید خام نزدیک تر شده است. ولی برخی شخصی سازی های خود ایسوس هم دیده می شود. این شرکت وعده داده است که هر چه زود تر بروز رسانی اندروید 10 را برای این گوشی منتشر کند و نسخه بعدی را نیز  در آینده دریافت کند.

نمایشگر این گوشی را محافظ صفحه گوریلا گلس 6 محافظت می شود و شیشه پشتی گوشی از محافظ صفحه ساخت کمپانی Corning استفاده می کند و فریم آن نیز از جنس آلومینیوم 6000 می باشد.

شیشه گوریلا گلس 6 استفاده شده در زنفون 6 می تواند چندین سقوط مختلف را تحمل کند و در هنگام افتادن دوربین آن به طور خودکار به حالت عادی خود بر می گردد و نگرانی از بابت آسیب دیدن دوربین نخواهید داشت. این دوربین از فلز مایع ساخته شده است که بسیار سبک تر از استیل زد زنگ بوده و 4 برابر مقاومت بیشتری دارد. همچنین مکانیزم چرخشی آن 100 هزار باز توسط ایسوس تست شده است و با حساب 28 سلفی در طول روز، این دوربین می تواند 5 سال کارایی خود را حفظ کند.

ایسوس زنفون 6 برای اولین بار در ایالات متحده با قیمت 500 یورو (با همان قیمت زنفون 5z) موجود خواهد بود. فروش این گوشی از تاریخ 23 می از سایت خود ایسوس انجام خواهد شد.

منبع: GSMARENA

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

گوگل از مشخصات و ظاهر نهایی پرچمدارانش رونمایی کرد؛ اولین تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor

اواخر روز گذشته گوگل امکان دیدن ظاهر اولیه Pixel 6 و Pixel 6 Pro که پرچمداران جدید شرکت خواهند...

مهدی حیدری time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰