آیپد مینی ۵

معرفی و بررسی آیپد مینی ۵ : آیپد کوچک اپل

پس از تولید آیپد مینی ۴ که در سال ۲۰۱۵ ساخته و روانه‌ی بازار شد، بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که سری آیپد در آینده به فراموشی سپرده خواهد شد. حتی این تفکر در ذهن کارمندان شرکت اپل نیز شکل گرفته بود، چرا که تصور می‌کردند گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ به زودی جایگزین این تبلت‌ها خواهند شد.

اما تاریخ به گونه‌ی دیگری رقم خورد. کاربران اپل عاشق آیپدهای کوچک این شرکت بودند و پس از بروزرسانی‌ها و بهبودهایی که در سیستم عامل آی او اس به وجود آمد، اپل پیشرفت چشمگیری را در فروش آیپدهای خود تجربه ‌کرد. به‌طوری‌که شنیدن نظرات مثبت کاربران در مورد خرید مینی آیپدها به دلیل اندازه کوچکی که داشتند برای کارمندان شرکت اپل بسیار شگفت انگیز و جالب توجه بود.

آیپد مینی ۵

در ادامه این مقاله قصد داریم تا یکی از جذاب‌ترین و قدرت‌مندترین آیپدمینی‌های اپل را معرفی کنیم. مرور کلی بر تغییرات صورت گرفته در آیپد مینی ۵ با گذشت زمان همچنان طراحی اپل ثابت باقی مانده است و تغییرات صورت گرفته بیشتر در زمینه نرم‌افزار و سخت افزار داخلی دستگاه است.

در واقع با گذشت حدود ۷ سال از معرفی اولین آیپد شرکت اپل، آیپد مینی ۵ با تغییرات ظاهری اندکی نسبت‌ به نسخه اولیه روبرو شده و تغییرات مهم صورت گرفته در آیپد مینی ۵ بیشتر مربوط به درون تبلت می‌باشد. به‌روزرسانی ها و قابلیت‌های مختلف ارائه شده برای آیپد مینی ۵ باعث بالارفتن ارزش خرید این تبلت نسبت‌ به تبلت‌های نسل قبلی آیپد مینی می‌شود.

استفاده از برخی فناوری قدیمی در سخت افزار آیپد مینی ۵

کوچک بودن صفحه‌ی نمایش آیپد مینی فایو نقطه‌ی قوت آن است، چرا که در سیستم عامل اندروید تبلت‌های کوچک معمولا دارای پردازنده کندتری بوده و برای فعالیت‌های بلند مدت مناسب نیستند. تبلت کوچک مناسبی که بتواند نیاز روزمره کاربران را برآورده کند، به‌سختی در میان تبلت‌های اندرویدی پیدا می‌شوند.

کاربران با انتخاب آیپد مینی می‌توانند مجموعه‌ای از ویژگی‌های کلیدی آیپد ایر را در یک تبلت کوچک‌تر داشته ‌باشند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید یک تبلت کوچک قدرتمند داشته باشید، آیپدمینی ۵ یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به‌شمار می‌رود.

با این حال آیپد مینی ۵ را می‌توان جزو تبلت‌های معمولی به شمار آورد. چرا که در ساخت بخش‌هایی از این تبلت، اپل از قطعاتی استفاده کرده که گاه کیفیت و قدرت لازم را برای رقابت با پرچم‌داران ندارند و باید آن را با سایر تبلت‌های میان‌رده موجود در بازار مقایسه کرد.

با بررسی آیپدمینی ۵ می‌توان گفت تغییرات جدید صورت گرفته در سخت افزار دستگاه شامل پردازنده A12، صفحه نمایش ۷.۹ اینچ با پشتیبانی از رنگ‌های گسترده، دوربین ۸ مگا پیکسلی با لنز f/2.4 و پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان فعال است.

از جمله موارد مهمی که در آیپد ورژن قبلی وجود داشته و در آیپد مینی ۵ نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است، می‌توان به وجود دکمه فیزیکی در صفحه نمایش، بلندگوی استریو در پایین گوشی و استفاده از فناوری قدیمی دوربین اشاره داشت.

آیپد مینی ۵

یکی از ویژگی‌های منفی که برای آیپد مینی ۵ می‌توان در نظر گرفت، عدم پشتیبانی از USB-c است، این تبلت از کانکتور لایتنینگ بهره می‌گیرد.

پشتیبانی از Apple Pencil

 اپل در آیپد پرو ۲۰۱۹ از یک قلم با ویژگی‌هایی خاصی هم‌چون شارژ بی سیم و عملکرد مغناطیسی بهره گرفته است. اما در آیپد مینی فایو که بعد از آیپد پرو عرضه شد، از قلم قدیمی خود استفاده کرد. البته این قلم داخل جعبه‌ی محصول وجود ندارد، بلکه باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

استفاده از قلم قدیمی در آیپدمینی ۵ مورد انتقاد بسیاری از کاربران علاقه‌مند به اپل قرار گرفته است. اگرچه نگهداری، شارژ و استفاده از قلم قدیمی اپل نیز بسیار آسان بوده و می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد، اما اگر اپل از نسل جدید قلم‌های خود در تولید آیپد مینی ۵ استفاده می‌کرد، می‌توانست موفق‌تر از گذشته عمل کند و قلب کاربران را نیز تسخیر کنند.

قلم اپل؛ قابل استفاده بر روی آیپدهای مختلف

یکی از ویژگی‌های کلیدی قلم مورد استفاده در آیپد مینی ۵ این است که می‌توانید از این قلم برای آیپدهای دیگر نیز استفاده کنید. عملکرد قلم بسیار سریع و پاسخگو بوده و در برنامه‌های مختلف به صورت عالی عمل می‌کند. شما می‌توانید از این قلم به راحتی استفاده کنید، چرا که این قلم قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف را داراست.

با بررسی آیپد مینی ۵ می‌توان بیان کرد که قلم به همراه آیپدمینی ۵ عرضه نمی‌شود و برای تهیه آن می‌بایست به‌صورت جداگانه اقدام کنید. قیمت آیپد مینی ۵ در حدود ۳۹۹ دلار است که با خرید قلم، هزینه خرید تبلت به ۵۰۰ دلار می‌رسد.علاوه بر ویژگی‌های کلیدی قلم آیپد ۵ می‌توان گفت صفحه نمایش دستگاه بسیار عالی بوده و از رنگ‌های گسترده پشتیبانی می‌کند.

باتری آیپد مینی ۵

با توجه به سوابق گذشته اپل می‌توان دریافت که اپل در آیپدمینی ۵ نیز از باتری با ظرفیت مناسبی استفاده کرده باشد. طبق گفته این شرکت کاربران می‌توانند با آیپد مینی ۵، حدود ۱۰ ساعت متوالی فیلم و سریال مورد علاقه خود را تماشا کنند که این زمان از میزان نگه‌داری شارژ بسیاری از رقبا بیشتر است.

شرکت اپل در زمینه باتری گوشی و آیپدهای خود همیشه عملکرد نسبتاً مناسبی داشته است و برای آیپد مینی ۵ نیز این موضوع مستثنا نبوده و کیفیت باتری استفاده شده در دستگاه قابل قبول است.

آیپد مینی ۵

سخت افزار آیپد مینی ۵

اپل در ساخت این دستگاه از پردازنده A12 استفاده کرده است که این تراشه در گوشی آیفون XR و XS نیز دیده می‌شود. تراشه استفاده شده در سخت افزار آیپد مینی ۵ بسیار سریع بوده و طبق بررسی‌های صورت گرفته، A12 جزو کم‌مصرف ترین و پربازده ترین پردازنده‌های جهان محسوب می‌شود.

در واقع می‌توان گفت کاربر قادر است عملکرد چند وظیفه‌ای را به لطف سیستم عامل ios 12 و پردازنده A12 به راحتی بر روی آیپدمینی ۵ انجام دهد. باز بودن چندین اپلیکیشن نیز هیچ اختلالی در نحوه عملکرد آیپد مینی ۵ ایجاد نکرده و این تبلت در زمینه قدرت پردازش عملکرد مطلوبی را از خود به جا می‌گذارد. اما صفحه به قدری کوچک است که عملا وقتی بیش از یک صفحه را باز می‌کنید، شلوغی اجازه‌ی هیچ کار دیگری را نمی‌دهد.

آیپد مینی ۵

شما با آیپد جدید اپل می‌توانید نیازهای خود را مرتفع کنید، اما در مجموع باید بتوانید بین وظایف یک آیپد و لپ تاپ تفاوت قائل شوید. با استفاده از آیپد مینی ۵ که قدرت پردازش خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، می‌توان بسیاری از نیازهای روزانه را برطرف کرد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که در حال حاضر و با سخت‌افزارهای فعلی یک تبلت هرچقدر هم که قوی باشد، نمی‌تواند جایگزین کامپیوتر شخصی شود. پس نباید انتظار انجام وظایف کامپیوتری در آیپدمینی ۵ با این سایز کوچک داشته باشید.

در نهایت این‌که

با توجه به اندازه صفحه نمایش آیپد مینی ۵ می‌توان گفت که همچنان در بین کاربران و مصرف کنندگان استفاده از تبلت های کوچک مرسوم است. اپل تا به امروز مجموعه زیادی از آیپدها را تولید و روانه بازار کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به آیپد ارزان قیمت ۹.۹ اینچی با پردازنده قدیمی، آیپدمینی جدید با قیمت ۳۹۹ دلاری و آیپد ایر ۴۹۹ دلاری اشاره داشت.

آیپد مینی ۵

آیپدهای پیشرفته جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند از قیمت ۸۰۰ دلار به بالا شروع شده و امکانات بهتری را نسبت به سایر نسخه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تصمیم برای انتخاب و خرید یک آیپد کوچک بسیار ساده است، چرا که شما باید بدانید که به دنبال یک تبلت کوچک و توانمند هستید یا خیر؟

اگر یک تبلت کوچک نیاز شما را رفع می‌کند می‌توانید آیپدمینی ۵ را خریداری کنید، با بررسی آیپد مینی ۵ متوجه خواهید شد که دستگاه دارای ویژگی‌های متعدد بوده و کاستی‌هایی نیز دارد. در مجموع قبل از خرید باید نیاز خود را در نظر بگیرید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین موزه اپل اروپا در اوترخت هلند برپا خواهد شد

بزرگترین موزه اپل در اروپا سال آینده در اوترخت هلند درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز...

مهدی حیدری time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

آیا اپل بعد از 4 سال ناچ و حاشیه نمایشگر آیفون 2021 را حذف خواهد کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری آیفون 2022، در نمایشگر خود یک ناچ حفره‌ای کوچک به جای ناچ بزرگ...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۰