گوشی های هوشمند آینده

نیم‌‌نگاهی به آینده: تلفن‌های هوشمند ما را تا کجاخواهند برد؟

با مشاهده‌ی ایده‌ی شکل‌گیری شهرهایی مبتنی بر بلاکچین و شهرهای هوشمندِ آینده، این فکر ذهن همه‌ی ما را به خود درگیر می‌کند که آیا قابلیت مواجهه با این همه تغییر را خواهیم داشت و یا این‌که آیا خواهیم توانست نقش هر چند کوچکی در توسعه‌ی جوامع نوآوری محورِ آینده داشته باشیم؟

برای این منظور، تنها راهکاری که داریم اینست که آینده را تصور کنیم و برای شگفت‌انگیزترین اتفاق‌ها آماده شویم.

گوشی‌های تلفن همراه از مهم‌ترین پیش‌برنده‌های تاریخ خواهند بود، ابزارهایی که رفته رفته کوچک‌تر می‌شوند، اما دنیایی وسیع و متفاوت را در درون خود شکل داده‌اند.

کارشناسان صنعت تکنولوژی پیش‌بینی می‌کنند، طی سال‌های آتی تلفن‌های همراه زندگی انسان‌ها را تحت کنترل خود داشته باشند و اجرای آن را بر عهده بگیرند. اگر چه این اتفاق، معایب و مزایای مخصوص به خود را خواهد داشت، اما یقینا مزایای آن بسیار فراتر از معایبش خواهد بود، چیزی که طی سال‌های گذشته برای ما اثبات شده است.

در ادامه شاهد پیش‌بینی‌هایی هستید که ممکن است در آینده‌ای نزدیک در واقعیت با آن‌ها مواجه شوید.

نمایشگرهای هولوگرافیک

اگر اهل فیلم‌های تخیلی باشید و فیلم‌هایی هم‌چون جنگ ستارگان یا آیرون من را دیده باشید، احتمالا می‌دانید که هولوگرام چیست؟
اما اگر نمی‌دانید، باید بگوییم که هولوگرام از دو بخش هولو و گرام تشکیل شده است که هولو به معنی همه‌ است و گرام به معنی نگاشتن یا نمایاندن بصری. هولوگرام با استفاده از تکنولوژی هولوگرافی و لیزر جلوه‌های بصری منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک تلفن‌های همراه هولوگرافیک واقعیت پیدا کنند، به خصوص اگر تحقیقاتی که در دانشگاه‌های سراسر دنیا در حال انجام هستند، با نتایج موفقیت‌آمیزی همراه شوند.

چند سال پیش، زمانی‌که اپل می‌خواست از آیفون ۶ رونمایی کند، حرف و حدیث‌های بسیاری بود که اپل قرار است اولین قدم‌ها را برای استفاده از هولوگرام در تلفن‌های همراه بردارد. اما بعد از ۶ سال هنوز خبری از هولوگرام در آیفون نیست.

گوشی‌های انعطاف‌پذیر

در سال‌های اخیر تجربه‌ی کاربری به یک مفهوم بسیار ملموس در حوزه‌ی تکنولوژی تبدیل شده است. هر برندی که توانسته ویژگی‌های کاربرپسندی در اختیار مخاطبانش قرار دهد، محبوب‌تر شده و نبض بازار را در دست گرفته است. بنابراین، تصور این‌که در سال‌های آینده با گوشی‌هایی مواجه شویم که بتوانیم آن‌ها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنیم، چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

سامسونگ بیشترین تلاش را برای دستیابی به این فناوری انجام می‌دهد، اگر نیم نگاهی به تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ بیندازید، به سادگی متوجه این موضوع خواهید شد.

گوشی های هوشمند آینده ابزاری کلیدی برای آموزش

با توسعه‌ی تکنولوژی، تغییرات گسترده‌ای در جهان صورت گرفت و سرعت رشد علم نیز چندین برابر شد. مردم جهان به دنبال راهکارهای ساده‌تری هستند تا کیفیت زندگی خود را بالا ببرند، از همین رو، نیازمند این هستند که دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذراند و از دانسته‌های دیگران نیز بهره‌مند شوند.

متخصصان حوزه فناوری معتقدند موبایل‌ها شیوه‌ی یادگیری و تدریس را با تحول بسیار بزرگی مواجه خواهند کرد، چیزی که هم‌اکنون باریکه‌ی کوچکی از آن را شاهد هستیم.

البته هنوز مشخص نیست که تلفن‌های همراه، برای این منظور چه کارهایی انجام خواهند داد، اما آن‌چه که مبرهن است، حرکت به سمت تلفن‌های همراه آموزش دهنده است.

گوشی های هوشمند آینده سازگار با محیط زیست

خوشبختانه در دوره‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که حفاظت از محیط زیست به یک ارزش بسیار بزرگ برای انسان‌ها تبدیل شده است. ارزشی که انسان‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند و هم‌بستگی‌شان را محکم‌تر.

شرکت‌های سازنده‌ی تلفن‌های هوشمند نیز برای این‌که بر مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند، در صدد طراحی گوشی‌هایی هستند که سازگار با محیط زیست باشند و نقش موثری در جامعه انسانی ایفا کنند.

تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته در جهت جایگزین کردن شارژرهای برقی و استفاده بهینه از انرژی بوده است که هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند. اما پیش‌بینی‌ها و نتایج به دست آمده حاکی از این هستند که به زودی با تحولات بسیار بزرگی در این عرصه مواجه شویم و شاید ساده‌ترین تصور این باشد که گوشی همراه خود را بدون نیاز به هیچ شارژری داخل جیب خود شارژ کنید.

رفیق‌ترین رفیق شما

زمانی‌که دین مارتین (Dean Martin) آهنگ اولین چیز برای هر صبح (the first thing ev’ry morning) و آخرین چیز برای هر شب (and the last thing ev’ry night) را می‌خواند، معشوقه‌ی خود را مدنظر داشت. اما برای بسیاری از ما این جملات، یادآور تلفن همراه‌مان است.

چرا که ما این روزها با هشدار تلفن همراه‌مان بیدار می‌شویم، با یادآورهای تلفن همراه‌مان برنامه‌ی روزانه خود را تنظیم می‌کنیم، با دوستان‌مان از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه ارتباط برقرار می‌کنیم و هر شب نیز بعد از نهایی کردن برنامه‌ی روزانه‌ و چک کردن تلفن همراه خود به خواب می‌رویم.

ما روز به روز در حال وابسته‌تر شدن به تلفن همراه خود هستیم. تلفن همراه همواره در دسترس‌مان است و به ما کمک می‌کند که کارهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم، کاری که کمتر دوست یا رفیقی برای شما انجام می‌دهد.

باریکه‌ی کوچکی از آینده

سرعت تغییر تکنولوژی در سال‌های گذشته بسیار سریع بوده است، به طوری‌که اگر به چند سال قبل برگردیم و از اول روند شکل‌گیری این اتفاقات را مرور کنیم، از سرعت همراهی خود با این تغییرات متعجب خواهیم شد. اما هنوز ما اول راه هستیم و دنیای بسیار عجیب‌تری پیش روی ما قرار دارد که از سویی مایه‌ی ترس است و از سویی دیگر مایه‌ی شگفتی و ذوق‌.

با این حال، بیایید نگاهی بیندازیم به چند نوآوری جدید و جذاب دنیای فعلی.

سلفی‌تایپ سامسونگ

سامسونگ قرار است به زودی از ویژگی سلفی تایپ تلفن‌های همراه خود رونمایی کند. با این ویژگی‌، کاربران با استفاده از دوربین سلفی تلفن همراه و یک سطح صاف قادر به نوشتن خواهند بود. در واقع، کاربران دیگر نیازی به دکمه‌های فیزیکی نخواهند داشت.

سلفی تایپ سامسونگ را شاید بتوان نمونه‌ی کوچکی از گوشی های هوشمند آینده و تکنولوژی هولوگرافیک معرفی کرد که در ابعاد بسیار کوچکی پیاده‌سازی شده است.

قدرت فیلمبرداری 8k و زوم ۱۰۰ برابری

شاید بتوان گفت که طی سال‌های گذشته، تلفن‌های همراه بیش از هر چیزی در کیفیت تصویربرداری پیشرفت داشته‌اند و این پیشرفت روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است. طی روزهای اخیر سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی اس ۲۰ اولترا از دوربین ۱۰۸ پیکسلی بهره می‌برد و این ویژگی قابلیت زوم کردن ۱۰۰ برابری را به آن می‌دهد.

این قابلیت در دوربین‌های تلفن‌های همراه نوید آینده‌ای قدرتمند برای صنعت آموزش را می‌دهد.

پاوربانک‌های خورشیدی

با این‌که در انبوه سازی تلفن‌های همراهی که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، هنوز هیچ برندی حرفی برای گفتن ندارد، اما هم‌اکنون نیز پاوربانک‌های خورشیدی بسیاری در بازار موجود هستند. برندهایی هم‌چون تسلا، سامسونگ، شیائومی، انکر و در حال تولید پاوربانک‌های خورشیدی هستند.

البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که قدرت این پاوربانک‌ها هنوز با چیزی که می‌تواند باشد، بسیار فاصله دارد. اما آن‌چه که واضح است، تلاش برندها برای پیشرفت در این زمینه و توسعه‌ی تکنولوژی‌های سازگار با اصول محیط زیست است.

انسان مصنوعی سامسونگ

دستیار یا انسان مصنوعی سامسونگ که در نمایشگاه CES از آن‌ها رونمایی شد، ربات‌های ویژه‌ای هستند که هر یک برای کارهای خاصی ساخته می‌شوند. این ربات‌ها قادر به گفتگو هستند و از توانایی‌هایی هم‌چون هوش و احساسات برخوردارند.

این ربات‌ها نمونه‌های کوچکی از فناوری‌هایی هستند که اگر پیشرفته‌تر شوند، می‌توانند در پیشبرد و راحتی کارهای ما نقش موثری ایفا کنند.

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون،مطلب مفید،جالب و متفاوتی بود از بلاگ شما

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰