معرفی و بررسی هواوی میت بوک ۱۳

معرفی لپ‌تاپ هواوی میت بوک ۱۳

حتما شرکت‌ چینی و بزرگ هواوی را به خاطر وسایل مختلف آن به خصوص گوشی‌های هوشمند می‌شناسید، اما کمتر به لپ تاپ این شرکت توجه کرده‌اید. در صورتی که هواوی در این بخش هم محصولات جذاب و خوبی دارد که در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی میت بوک ۱۳ اینچی از این شرکت بپردازیم، تا ببینیم لپ تاپ جدید هواوی چه ویژگی‌هایی داشته و برای چه دسته‌ای از کاربران می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

طراحی: رد پای مک بوک!

به طور گسترده لپ تاپ‌های سبک در چند سال اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند و دلیل آن هم کاملا واضح است، چرا که افراد دستگاهی می‌خواهند که بتوانند آن را به راحتی حمل کنند. در راستای همین نیاز شرکت‌های سازنده هم دسته‌ای از لپ تاپ‌های خود را به این گروه اختصاص داده‌اند و هواوی هم با پیروی از همین الگو وزن میت بوک ۱۳ اینچی خود را ۱.۳ کیلوگرم و ضخامت آن را ۱۴.۹ میلی متر در نظر گرفته و از بدنه‌ای تماماً آلومینیومی برای آن استفاده کرده است.

سبک، ظریف، زیبا!
سبک، ظریف، زیبا!

در اولین نگاه به میت بوک هواوی متوجه شباهت زیاد آن با مک بوک اپل می‌شوید، البته این را از جنبه‌ی منفی در نظر نگیرید چون باعث می‌شود لپ تاپ هواوی به محصولی با کیفیت و خوش ساخت بدل شود (احتمالا همگی تا این زمان به کپی برداری‌های چینی‌ها عادت کرده‌ایم). هواوی در این لپ تاپ برخلاف مدل سال قبل لوگوی شرکت را از بدنه حذف کرده و به قرار دادن نام تجاری Huawei به روی درب دستگاه اکتفا کرده است.

حذف لوگوی هواوی
حذف لوگوی هواوی

زمانی که درب لپ تاپ را باز کنیم (این کار با یک دست امکان پذیر نیست و حتما باید از دو دست خود کمک بگیرید) با کیبوردی روبرو می‌شویم که از لبه‌ی سمت چپ تا سمت راست کشیده شده و دکمه‌های آن فاصله‌ی مناسبی با هم دارند به اضافه این که لمس دکمه‌ها هم حس خوبی داشته و باعث می‌شود تجربه تایپ خوبی با میت بوک ۱۳ داشته باشید، علاوه بر این خوشبختانه کیبورد این لپ تاپ از نور پس‌زمینه برخوردار بوده و می‌توان در تاریکی کلید‌های آن را مشاهده کرد‌.

زیر این کیبورد، تاچ‌پد نسبتا بزرگ این لپ تاپ دیده می‌شود که دقت بسیار خوبی داشته و با وجود اندازه مناسب به شما امکان حرکتی وسیع را می‌دهد. در بالا سمت راست کیبورد هم دکمه پاور قرار گرفته که از حسگر اثرانگشت هم میزبانی می‌کند و به همین سبب راه سریع و امنی برای ورود به میت بوک ۱۳ پدید آورده است.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور
حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور

در قسمت زیرین لپ تاپ هواوی نیز خروجی هوای گرم و دو اسپیکر با توانایی تولید صدای استریو قرار گرفته است. این اسپیکرها صدای خوب و مناسبی داشته و می‌توانند کاملا رضایت بخش باشند ولی میان بهترین‌های موجود در بازار قرار نمی‌گیرند.

بخش بالایی و زیرین دستگاه
بخش بالایی و زیرین دستگاه

اگر بخواهیم از نظر طراحی و کیفیت ساخت میت بوک ۱۳ را خلاصه کنیم باید بگوییم که با لپ تاپی خوش ساخت، با کیفیت، سبک و زیبا مواجه هستیم و هواوی در این بخش موفق عمل کرده و توانسته محصولی دوست داشتنی روانه‌ی بازار کند.

شباهت غیر قابل انکار با مک بوک‌های اپل
شباهت غیر قابل انکار با مک بوک‌های اپل

در آخر بد نیست بدانید که هواوی به شما حق انتخاب بین دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در میت بوک ۱۳ داده است.

درگاه‌ها: دو عدد کافیست؟

لپ تاپ‌ها وسایلی هستند که معمولا به چند درگاه برای اتصال وسایل مختلف از جمله تلویزیون، فلش مموری، هارد دیسک و … نیاز دارند، زیرا به عنوان مثال ممکن است شما بخواهید اطلاعاتی را از طریق یک هارد دیسک به یک فلش مموری منتقل کنید.

هواوی اما بی توجه به این موضوع در بخش پورت‌ها کمی بی‌‌لطفی کرده و تنها شاهد دو درگاه Usb type C و یک جک ۳.۵ میلی متری صدا هستیم. تازه زمانی شرایط بدتر می‌شود که متوجه شوید یکی از این درگاه‌های Usb type C فقط برای شارژ کردن لپ تاپ کارایی دارد و این یعنی شما فقط به یک پورت برای اتصال وسایل مختلف محدود می‌شوید.

درست است که دانگل‌هایی در بازار هست که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش تعداد پورت‌ها استفاده کنید ولی شاید نتوان این راه حل را جایگزین کلی تعداد پورت کم میت بوک ۱۳ به حساب آورد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر با یک لپ تاپ به واقع خوب مواجه هستیم، زیرا هواوی در میت بوک خود از یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی از نوع Ips با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۱۶۰ و تراکم مناسب ۲۰۰ پیکسل بر هر اینچ استفاده کرده است. این نمایشگر که حاشیه‌های بسیار کمی دارد توانسته حدود ۸۸ درصد از این قاب را به خود اختصاص دهد که این می‌تواند در تماشای محتوای مختلف در این صفحه نمایش تاثیر به سزایی داشته باشد.

نمایشگر لمسی باکیفیت Full Hd+
نمایشگر لمسی باکیفیت Full Hd+

به همه‌ی این مشخصات خوب و مناسب لمسی بودن این نمایشگر را هم اضافه کنید تا شما هم مانند ما هواوی را برای این بخش تحسین کنید. این صفحه نمایش کیفیت کاملا مناسبی داشته و محتوا در آن زنده، با رنگ‌های دقیق و کنتراست خوب به نمایش درمی‌آیند و با وجود لمسی بودن آن می‌توانید به راحتی و بدون تاچ‌پد به پیمایش (Scroll) در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

نمایشگر لمسی که اعمالی مانند Copy و Paste را بسیار ساده می‌کند
نمایشگر لمسی که اعمالی مانند Copy و Paste را بسیار ساده می‌کند

به علاوه این نمایشگر لمسی شما را قادر می‌سازد تا اعمالی مانند کپی (Copy) و جای‌گذاری (Paste) را بسیار ساده‌تر از حالت عادی و با نگه‌داشتن و کشیدن انگشت خود در بین منو‌ها انجام دهید. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که در صورت لمس نمایشگر و کار کردن با آن با مشکل کثیفی و ماندن اثرانگشت روی صفحه نمایش مواجه خواهید شد و باید مرتبا آن را تمیز کنید.

نکته‌ی دیگر این بخش استفاده هواوی از نسبت ۳ به ۲ در این صفحه نمایش است. این نسبت باعث می‌شود در استفاده از سایت‌ها و برنامه‌هایی مانند Microsoft Word فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. ولی ایرادی که دارد این است که چون اکثر فیلم‌های سینمایی و محتوا‌های ویدئویی برای نسبت ۱۶ به ۹ ساخته شده‌اند، هنگام مشاهده فیلم با این نسبت بالا و پایین نمایشگر میت بوک به رنگ سیاه درآمده و لذت کم بودن حاشیه‌های آن را تا حدودی از بین می‌برد.

نسبت ۳ به ۲ نمایشگر
نسبت ۳ به ۲ نمایشگر

این صفحه نمایش با داشتن زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای و میزان نور ۳۰۰ نیت، امکان تماشای محتوا خوب از کناره‌ها و مناسب در محیط باز را تضمین می‌کند. در آخر بد نیست بدانید که وب‌کم این لپ‌تاپ در بالای صفحه نمایش قرار گرفته و کیفیت ۱ مگاپیکسلی دارد که برای تماس‌های تصویری مناسب به نظر می‌رسد.

سخت افزار و اکوسیستم هواوی

پیش از پرداختن به بخش سخت افزار باید بدانید که میت بوک ۱۳ در سه نسخه مختلف با سخت افزار و مقدار رم متفاوت تولید شده که این سه نسخه اختلاف قیمت قابل توجهی نیز با هم دارند. میت بوک ۱۳ در قوی‌ترین نسخه از پردازنده نسل دهم اینتل به نام core™ i7-10510U و دو گیگابایت پردازنده گرافیکی مجزا NVIDIA GeForce MX250 به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD برخوردار است.

این مجموعه سخت افزاری باعث می‌شود این محصول به لپ تاپی سریع، روان و قوی برای انجام کارهای مختلف نظیر ویرایش برخی ویدئوها بدل شود. البته باید توجه داشته باشید که میت بوک ۱۳ اصلا لپ تاپ مناسبی برای بازی نیست، چرا که کاربرد لپ تاپ ۱.۳ کیلو گرمی کاملا مشخص و واضح بوده و نباید از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگین در نهایت کیفیت و بدون افت فریم را داشته باشیم.

قدرت سخت افزاری مناسب ولی نه برای بازی!
قدرت سخت افزاری مناسب ولی نه برای بازی!

دیگر نسخه‌ها دارای پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 و همچنین AMD Ryzen 5 بوده و حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD دارند. قدرت سخت افزاری این دو نسخه با نسخه مورد بحث ما متفاوت بوده و شما باید بنا به نیاز خود، هزینه مد نظر و استفاده‌ای که قرار است از لپ تاپ داشته باشید یکی از این سه نسخه تولید شده را انتخاب کنید.

ویژگی جالبی که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است Huawei Share نام دارد و امکان برقراری ارتباط آسان با گوشی‌های هواوی، انتقال فایل و انجام اعمال مختلف و کاربردی را مهیا می‌سازد. زمانی که گوشی هواوی خود را (که البته دارای nfc باشد) به میت بوک ۱۳ نزدیک کنید، با پیغام تاییدی مواجه می‌شوید و با تایید آن ارتباط بین گوشی و لپ تاپ برقرار می‌شود.

بعد از برقراری ارتباط صفحه نمایش گوشی به روی لپ تاپ نمایش داده شده و شما می‌توانید به عنوان مثال به راحتی عکسی را از گالری انتخاب کرده و آن را به داخل مطلب Word که در حال نوشتن هستید منتقل کنید.

تعامل ساده گوشی‌های هوآوی با این لپ تاپ
تعامل ساده گوشی‌های هوآوی با این لپ تاپ

یا مثلا قادر خواهید بود متن کپی شده به وسیله گوشی را بدون انجام هیچ کار سختی در لپ تاپ جای‌گذاری کنید و تعداد بسیار زیادی کار دیگر که به واقع کاربردی هستند و می‌توانند تعامل گوشی و لپ تاپ را به مراتب از حالت معمول راحت‌تر کنند.

باتری

هواوی در میت بوک ۱۳ از یک باتری ۴۱.۷ وات ساعت بهره برده که این باتری قادر است با انجام کارهای معمول مانند تماشای ویدئوهای یوتیوب، نوشتن در برنامه Word و گوش دادن به موسیقی حداکثر هشت ساعت دوام بیاورد.

اجزاء داخلی این لپ تاپ و باتری آن
اجزاء داخلی این لپ تاپ و باتری آن

این زمان در طول تماس‌های تصویری به ۵ ساعت کاهش یافته و برای انجام اعمال سنگین مثل ویرایش ویدئوها به ۲ ساعت می‌رسد. به طور خلاصه‌تر در یک استفاده ترکیبی از این لپ تاپ می‌توانید روی ۵ الی ۶ ساعت شارژ دهی آن حساب باز کنید که زمان کم و بیش رضایت بخشی تلقی می‌شود.

در جعبه این محصول یک آداپتور شارژ سریع با توان ۶۵ واتی قرار داده شده است، این آداپتور که کوچک و جمع و جور طراحی شده می‌تواند میت بوک را در مدت حدود ۲ ساعت از شارژ ۰ به ۱۰۰ برساند.

آداپتور ۶۵ واتی و کوچک میت بوک
آداپتور ۶۵ واتی و کوچک میت بوک

جمع بندی

پیش از خرید لپ تاپ باید چند نکته از جمله اندازه و وزن دستگاه، نمایشگر آن، قدرت، شارژ باتری و … را مد نظر قرار داده و سپس اقدام به خرید کنید. میت بوک ۱۳ لپ تاپی ظریف، سبک و خوش ساخت است که نمایشگری با کیفیت رضایت بخش و لمسی دارد.

میت بوک ۱۳؛ بخریم؟
میت بوک ۱۳؛ بخریم؟

این لپ تاپ در نسخه Core i7 عملکرد رضایت از نظر قدرت سخت افزاری از خود نشان داده و با استفاده ترکیبی می‌تواند حدود ۵ تا ۶ ساعت شما را همراهی کند. البته باید در صورت خرید با تعداد پورت کم آن هم کنار بیایید.

اگر این مشخصات با خواسته‌‌ی شما از یک لپ تاپ سازگاری دارد پس حتما خرید میت بوک ۱۳ هواوی به شما پیشنهاد می‌شود.

حالا شما بگویید، نظرتان در مورد لپ تاپ جدید هواوی چیست؟ و این محصول از نظر شما تا چه حد ارزش خرید دارد؟

مطلب پیشنهادی: نقد و بررسی هواوی میت بوک D15

نگاه کلی به میت بوک ۱۳

میت بوک ۱۳ لپ تاپی زیبا و سبک از شرکت هواوی است که با داشتن ویژگی‌های خوبی مانند نمایشگر لمسی با کیفیت مناسب، سرعت و عملکرد رضایت بخش سخت افزاری و ارتباط آسان و ساده با گوشی‌های هواوی به انتخاب مناسبی در بازه قیمتی خود بدل شود.

8.4
ارزش خرید
8.5
باتری
8
عملکرد سخت افزاری
8.5
نمایشگر
8.8
کیفیت ساخت
8.5
طراحی
8
مزایا
  • طراحی زیبا، سبک و باکیفیت
  • نمایشگر لمسی با پاسخ‌گویی خوب
  • کیفیت رضایت بخش صفحه نمایش و حاشیه‌های کم آن
  • سرعت و عملکرد مناسب سخت افزاری (در نسخه Core i7)
  • اتصال ساده به گوشی‌های هواوی و تعامل ساده میان آن‌ها
  • آداپتور ۶۵ واتی کوچک
  • حسگر اثرانگشت سریع
معایب
  • تعداد کم پورت‌ها
  • نمایشگر براق
0
0
0
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

هوآوی در صدد تولید شارژر 100 واتی

تقریباً یک ماه پیش بود که آنر سری گوشی‌های آنر 50 خود را معرفی کرد که مدل آنر 50 پرو به همراه...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند هوآوی بند 6

مچ‌بند‌های هوشمند در چند ساله گذشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند. پیشرفتی که به بی‌رحم‌تر شدن این...

پارسا جهانبانی time-alt ۲ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ عرضه هوآوی P50 به صورت رسمی تأیید شد

سرانجام انتظارات به پایان رسید و سری هواوی P50 بالاخره رونمایی خواهند شد، چراکه هوآوی به طور...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

بنچمارک چینی Master Lu ده رابط کاربری برتر را رتبه‌بندی کرد: اوپو در صدر، شیائومی، هوآوی و سامسونگ در قعر جدول

درحالی که به سرعت نیمی از سال 2021 میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم، رسانه‌ها و منابع ارزیابی...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ تیر ۱۴۰۰

نسخه 4جی اسنپدراگون 888 در سری پی 50 هوآوی؟

شرکت آمریکایی کوآلکام قصد دارد نسخه‌ی 4جی تراشه اسنپدراگون 888 خود را بسازد. این تراشه در واقع...

مهدی حیدری time-alt ۲ تیر ۱۴۰۰

گوشی ارزان‌قیمت هوآوی با تراشه اسنپدراگون 480 به زودی عرضه خواهد شد

تقریباً اوایل همین ماه بود که هوآوی رویدادی برگزار کرد که طی آن از سیستم عامل جدید خود با نام...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ خرداد ۱۴۰۰