خرید غذاساز

معرفی غذاساز الکترولوکس EFP9400

داشتن لوازم خانگی مجزا برای هر عمل به آشپزخانه‌ای شلوغ ختم می‌شود. غذاساز به عنوان یک آچار فرانسه در آشپزخانه، این مشکل را حل می‌کنند. اگر قصد خرید یک غذاساز دارید، الکترولوکس EFP9400 می‌تواند گزینه قدرتمندی باشد.

غذاسازی که از خانواده Masterpiece Collection یا مجموعه شاهکار برند سوئدی الکترولوکس می‌آید، باید عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد تا برچسب قیمتی بالای خود را هم توجیه کند. این شرکت سوئدی برای این غذاساز از یک موتور 1200 وات استفاده کرده است تا تیغه‌های تیز آن پشتوانه قدرتمندی هم داشته باشند. دو پارچ با حجم‌های متفاوت مناسب برای استفاده روزانه یا مهمانی و چهار دیسک و سه تیغه متفاوت در جعبه آن قرار دارد.

طراحی

طراحی این محصول را می‌توان از نقاط قوت آن دانست. این محصول جاگیر و بدشکل نیست. بدنه غذاساز الکترولوکس از جنس فولاد ضد زنگ است که هم زیباست و هم مقاوم.

روی پایه آن سه دکمه برای عملکرد پالس (Pulse) و روشن شدن را می‌بینید. کمی بالاتر نماد برند سوئدی الکترولوکس حک شده ‌است. کابل غذاساز نیز می‌تواند در زیر دستگاه جمع و از دید مخفی شود. خود غذاساز نیز نسبت به رقبا کم صداتر است که یک مزیت برای آن به شمار می‌رود.

خرید غذاساز الکترولوکس
خرید غذاساز Electrolux

توان موتور و سرعت چرخش تیغه‌ها در دو مرحله قابل تنظیم است. علاوه بر این دو همان‌طور که گفتیم عملکرد پالس نیز در غذاساز الکترولوکس تعبیه شده است. عملکرد پالس به این شکل کار می‌کند که در یک لحظه از حداکثر توان موتور استفاده خواهد شد. این عملکرد به خرد کردن و همچنین ریز کردن تکه‌های درشت در اسموتی‌ها کمک خواهد کرد و یک نوع شوک به غذا خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب و جذاب غذاساز الکترولوکس امکان زاویه دار شدن پارچ است.

همانطور که گفتیم با خرید غذاساز الکترولوکس دو پارچ با حجم‌ها ‍1 و 2.5 لیتر دریافت خواهید کرد. این دو پارچ می‌توانند به راحتی داخل هم قرار بگیرند تا جای کمتری اشغال شود. مانند پارچ‌ها، دو اهرم هل دهنده برای این غذاساز لحاظ شده است.

یکی از این اهرم‌ها بزرگ است و برای سبزیجات بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری کوچک‌تر است و برای سبزیجات کوچک‌تر مانند خیار و هویج از آن استفاده می‌شود. همچنین باید اهرم کوچک‌تر را در داخل اهرم بزرگ‌تر قرار دهید و اهرم بزرگ را در داخل محفظه کاسه اصلی قرار دهید (حتماً توجه داشته باشید که باید اهرم بزرگ‌تر را در داخل کاسه اصلی قرار دهید تا دستگاه شروع به کار کند).

تیغه‌ها و جنس مواد به کار رفته

خرید غذاساز Electrolux
خرید غذاساز Electrolux

پارچ غذاساز از جنس پلاستیک است. در مقایسه با پارچ‌های شیشه‌ای، پارچ‌های پلاستیکی سبک‌تر هستند و شکسته نمی‌شوند. از طرفی گرد و غبار و رنگ بیشتری به خود جذب می‌کنند و باید پس از هر بار استفاده بلافاصله شسته شوند. خوشبختانه دهانه هر دو پارچ این غذاساز باز هستند تا شستشوی آن‌ها آسان‌تر انجام گیرد.

اکسسوری‌های غذاساز الکترولوکس شامل موارد زیر می‌باشند:

  • پارچ بزرگ ۲.۵ لیتر
  • پارچ کوچک ۱ لیتر
  • تیغه بزرگ (برای مخزن بزرگ)
  • تیغه کوچک (برای مخزن کوچک)
  • تیغه پلاستیکی برای مخلوط کردن
  • دیسک برش
  • دیسک دوطرفه
  • دیسک برش مخصوص سیب‌زمینی
  • دیسک هم زدن
  • کیف برای حمل اکسسوری‌ها

این دیسک‌ها و تیغه‌ها با فلز تیتانیوم پوشیده‌ شده‌اند. این فلز فرایند کند شدن تیغه‌ها را آهسته‌تر می‌کند و در نتیجه‌ی آن طول عمر بیشتری خواهند داشت. موارد بالا همراه با غذاساز ارائه می‌شوند و نیاز به خرید جداگانه آن‌ها نیست.

برای شستشوی دستگاه نیز قبل از استفاده از غذاساز الکترولوکس مدل EFP9400 تمامی اجزای به جز موتور را با آب گرم کاملاً بشویید و سپس بعد از خشک شدن کامل اجزا از آن استفاده کنید. حتماً دقت کنید که به‌هیچ‌عنوان دستگاه را به طور کامل یا قسمت موتور آن را در داخل آب غوطه‌ور نکنید.

کاربردهای غذاساز الکترولوکس

تیغه خردکن بزرگ، تیغه خمیرزن و تیغه خردکن کوچک از جمله تیغه‌های این غذاساز هستند که از هر یک با توجه ‌به نوع مواد موردنظر می‌توان استفاده کرد. از این غذاساز می‌توان برای خرد کردن گوشت و سبزیجات استفاده کرد. گوشت خرد شده را می‌توان در انواع غذاها استفاده کرد. از آن‌جایی که غذاساز می‌تواند گوشت را تا اندازه بسیار کوچکی خرد کند، با خرید غذاساز الکترولوکس یک چرخ گوشت هم خواهید داشت. برای مثال می‌توان همبرگر یا کوفته قلقلی‌های خوش مزه‌ای درست کرد.

از کاربردهای دیگر این غذاساز می‌توان به گرفتن کره اشاره کرد. به خصوص در این زمینه، توان بالای غذاساز الکترولوکس خودش را در مقایسه با رقبا نشان می‌دهد. کره بادام زمینی، بادام، فندق و کنجد با بافت نرم و یک نواخت بدست می‌آیند. تهیه سس و رقیق کردن آن نیز با غذاساز الکترولوکس به سادگی انجام می‌شود. همچنین برای زدن خامه یا سفیده تخم مرغ می‌توانید از این غذاساز استفاده کنید.

برای درست کردن اسموتی، به خصوص زمانی که نوشیدنی غلیظ می‌شود تکه‌های بزرگی می‌توان در مخلوط پیدا کرد. این یکی از معدود نقاط منفی این غذاساز است که باید به آن اشاره کنیم.

نقاط مثبت

  • تیغه‌های بسیار تیز و با دوام
  • تنوع بالای لوازم جانبی
  • کم صدا
  • طراحی شیک

نقاط منفی

  • قیمت بالا

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

معرفی انواع اتو

بی‌شک اتو زدن لباس‌های چروکیده یکی از سخت‌ترین کارهای خانه برای اکثر مردم است و کمتر کسی را...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

معرفی همزن گرنیه مدل MMC1000W

همه می‌دانیم یک همزن می‌تواند در آشپزخانه کارها را آسان‌تر کند. اما یک همزن خوب می‌تواند معجزه...

پارسا جهانبانی time-alt ۳۰ تیر ۱۴۰۰

جارو شارژی آاگ مدل CX7-2-45WR

جاروهای شارژی با وجود این‌که پدیده‌ای جدید نیستند اما به دلیل قدرت کمتر در مقایسه با جاروهای...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ تیر ۱۴۰۰

معرفی شارژر فندکی بیسوس مدل Adorkable

درست مثل زمانی که خانه هستیم، گوشی‌های هوشمند داخل ماشین نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. معمولا...

پارسا جهانبانی time-alt ۷ تیر ۱۴۰۰

نصب و راه اندازی جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل STYT02YM

جاروبرقی‌های رباتیک در تلاشند تا مسیر ورود خود به زندگی افراد را هموار کنند و در آینده‌ی نزدیک...

احسان نیک‌پی time-alt ۴ تیر ۱۴۰۰

کابل تبدیل USB به لایتنینگ انکر

شاید با آیفون 13 اپل بالاخره درگاه لایتنینگ را با USB-C عوض کند. اما طرفداران این شرکت از زمان...

پارسا جهانبانی time-alt ۴ تیر ۱۴۰۰

معرفی چراغ هوشمند شیائومی با سنسور دوگانه تشخیص حرکت

مطلب گام‌های اولیه برای هوشمند کردن خانه نوشته تیم سایمان دیجیتال را خوانده‌اید؟ اگر نه، چرا...

پارسا جهانبانی time-alt ۳ تیر ۱۴۰۰

معرفی سر شیر آب هوشمند شیائومی Xiaoda مدل HD-ZNJSQ-02

استفاده از سر شیر آب هوشمند در بسیاری از خانه‌ها و مراکز در حال گسترش است. علت این موضوع را...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

معرفی مخلوط کن الکترولوکس مدل ESB2640

مخلوط کن ورزشی الکترولوکس مدل ESB2640 نوشیدنی‌ها را به طور مستقیم در قمقمه‌ای که حمل آن آسان...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

معرفی جامپ استارتر و پاوربانک راوپاور مدل RP-PB063

زمانی که پاوربانک‌ها برای اولین بار به بازار عرضه شدند،‌ همگی این ایده ناب و کاربردی را تحسین...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۸ خرداد ۱۴۰۰