معرفی بازی‌های پازلی اندرویدی و محبوب

بازی های پازلی همواره جزیی جدا نشدنی از لایبری بازی‌های گیمرها بوده‌اند. سادگی در عین چالش برانگیز بودن، ویژگی خاص و عام بازی های پازلی می‌باشد. به همین خاطر، گوشی‌های هوشمند بعد تازه‌ای به آن‌ها اضافه کرده‌اند و آن نیز در دست بودن است. حوصله‌تان که سر برود، هر کجا که باشید، می‌توانید چند پازل جذاب حل کنید و سرگرم شوید. به رسم پنج‌شنبه‌های هر هفته در این مطلب از وبلاگ سایمان دیجیتال قصد معرفی ۹ بازی پازلی محبوب برای گوشی‌های اندرویدی را داریم.

Tetris

اسکرین شات از بازی Tetris
Tetris

فهرست را با یکی از نمادین‌ترین بازی های پازلی، و شاید بتوان گفت تاریخ، شروع خواهیم کرد که نیازی به معرفی ندارد. Tetris را همه می‌شناسیم یا با آن خاطره داریم. این بازی از از زمان عرضه اولیه در سال ۱۹۸۴، همه جا حضور داشته و اولین بازی ویدیویی می‌باشد که به فضا رفته است!

به احتمال زیاد نسخه‌های زیادی از آن روی اندروید پیدا کنید که ما در زیر لینک نسخه رسمی آن در پلی استور را قرار داده‌ایم. این نسخه از گیم‌پلی کلاسیک و نوستالژیک تتریس استفاده می‌کند و خبری از مودهای دیگر نیست. اما کنترل‌ها برای گوشی بهینه سازی شده‌اند که تجربه بازی را روان‌تر می‌کند. از نظر جلوه‌های بصری نیز ۵ تم متفاوت و جذاب برای انتخاب وجود دارد.

این عنوان رایگان است اما برای حذف تبلیغات باید مبلغی پرداخت کنید.

سری The Room

عناوین The Room از بازی های پازلی محبوب دیگر است. این سری با المان‌های ماجراجویانه با کمی چاشنی ترس، به راحتی تا ساعت‌ها درگیرتان خواهد کرد. از میان چهار نسخه‌ای که از این سری منتشر شده است، در اینجا آخرین عنوان را انتخاب کرده‌ایم. آخرین نسخه آن یعنی The Room: Old Sins با تحسین منتقدین و استقبال بازیکنان همراه بوده است. در این بازی، بازیکن باید از اتاق‌های متعددی که در آن‌ها قرار می‌گیرد فرار کند؛ و برای این کار در هر اتاق، پازل منحصر به فردی را باید حل نمود. این عناوین رایگان نیستند. با این حال لینک پلی استور آخرین نسخه آن به قیمت ۵ دلار را قرار خواهیم داد.

The House of Da Vinci

مشابه The Room، بازی پازلی The House of Da Vinci نیز روی حل کردن پازل‌ها برای رد کردن اتاق‌ها می‌گردد. تا جایی هم می‌توانید گشت و گذار کنید و چیزهایی که در محیط مخفی شده‌اند را پیدا کنید. این بازی در سراسر گیم‌پلی خود، از بازیکن می‌خواهد گوش به زنگ باشد و به اطراف توجه کند. از این رو با بازی خسته کننده‌ای مواجه نخواهیم شد و البته کنترل‌های آن بهینه شده‌اند تا مشکلی با حرکت در محیط و حل معماها پیش نیاید. طراحی محیط به قدری زیبا و جذب کننده می‌باشد که همراه با داستان، بازیکن را مشتاق به ادامه دادن آن نگه دارد. قیمت این بازی همانند The Room در فروشگاه گوگل ۵ دلار می‌باشد.

Hitman GO

حتما با سری محبوب هیتمن و مامور ۴۷ سرد ولی دوست داشتنی آشنا هستید. این بازی اولین تلاش Square Enix در استفاده از فرمول بازی های پازلی سبک GO بود که بسیار موفق عمل کرد. این بازی پازلی به روح فرانچایز هیتمن وفادار است و از عنصر اصلی آن یعنی انتخاب بین مخفی‌کاری و بی‌صدا از میان برداشتن دشمن‌ها یا گیم‌پلی اکشن پیروی می‌کند. از این رو هر مرحله به روش‌های متفاوتی قابل انجام دادن است و بازیکن انتخاب می‌کند چه قاتلی می‌خواهد باشد. در هر ماموریت نیز هدف از میان برداشتن یک هدف خاص است که برای رسیدن به آن باید از نگهبانان و موانع دیگر گذشت. این عنوان برای تمامی طرفداران بازی های پازلی پیشنهاد و برای طرفداران سری هیتمن پیشنهاد ویژه می‌شود. لینک پلی استور بازی به قیمت ۶ دلار در زیر قرار می‌دهیم.

Lara Croft GO

شخصیت محبوب و نام آشنای فرانچایز Tomb Raider برای ماجراجویی‌های جدید به گوشی‌های هوشمند آمده است. در این بازی با Lara Croft در حل معماهای جذاب و کشف داستان یک تمدن باستانی فراموش شده همراه خواهید شد. مانند لارا، طرفداران سری Tomb Raider به هیچ پازلی نه نمی‌گویند و شرکت Square Enix در متنقل کردن اتمسفر Tomb Raider به خوبی هیتمن عمل کرده است.

پازل‌ها به مرور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند و بازیکن در هفت چپتر و ۱۱۵ مرحله با تله‌ها و دشمنان مرگبار دست و پنجه نرم خواهد کرد. این بازی با نظرات مثبتی از سوی منتقدین و طرفداران همراه بود و امروز نیز به همان اندازه زمان عرضه سرگرم کننده و لذت بخش است. همانند هیتمن روش‌های متفاوتی برای رد کردن مراحل وجود دارد و باید از تمام سلاح‌های دردست لارا بهترین استفاده را برد.

Deus Ex GO

Deus Ex سومین فرانچایزی است که Square Enix در قالب بازی‌های GO به گوشی‌های هوشمند می‌آورد. با تجربه موفقیت دو فرانچیز قبلی، Square Enix بسیار قوی حاضر شده و عنوانی درخور سری محبوب Deus Ex عرضه کرده است.

از نظر بصری و طراحی محیط، بازی به فرانچایز وفادار است و استایل سایبرپانک همیشگی را داریم. داستان بازی بسیار جذب کننده و قوی است. در این نسخه برای پرده‌برداری از حقیقتی مرموز با Adam Jensen به انجام دادن پازل‌های مختلف از جمله هک کردن (که نماد بازی است) و پازل‌های زمان‌دار می‌پردازیم.

ویژگی دیگری که این بازی را خاص می‌کند، ادیتور قدرتمند بازی برای ویرایش یا تولید مراحل است. این امکان برای بازیکنان وجود دارد که مراحل شخصی سازی شده یا از نو ساخته شده خود را طراحی و با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های GO هستید و این عنوان را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان بازی را دانلود کنید! البته این بازی در فروشگاه پلی استور ۶ دلار قیمت دارد. مطمئنا مخاطب ما می‌تواند راه دیگری برای تجربه بازی پیدا کند ;).

Monument Valley

Monument Valley از دیگر بازی‌های تحسین شده پازلی می‌باشد. اولین چیزی که در این بازی جلب توجه می‌کند طراحی محیط و موسیقی متن زیبای بازی است. و این زیبایی در سراسر عمر لذت‌بخش اما کوتاه Monument Valley با شما خواهد بود. مکانیسم بازی بسیار ساده است.

با لمس صفحه شخصیت اصلی بازی یعنی پرنسس Ida را به محل مورد نظر می‌برید و پازل‌های بازی حول دستکاری بناها می‌گردد. معماها آنچنان پیچیده نیستند که بازیکن را درگیر کنند و شاید از ابتدا تا پایان داستان بیشتر از یک ساعت طول نکشد؛ با این وجود هر فهرستی از بازی‌های پازلی محبوب به زیبایی و آرامش Monument Valley احتیاج دارد.

2048

از میان بازی‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، با استثنای Tetris، شاید ۲۰۴۸ در دسترس‌ترین آن‌ها باشد. هر کجا که باشید، اگر وقت آزاد داشته باشید می‌توانید یک دست ۲۰۴۸ بزنید! حداقل برای من، ۲۰۴۸ جزیی جدا نشدنی از سفر در اتوبوس بود. گیم‌پلی بازی به سادگی ۲+۲ است. واقعا، هدف ۲+۲ است. درواقع باید بلاک‌های مشابه که در همسایگی هم قرار دارند را با هم جمع کنید و امتیاز بگیرید.

همین گیم‌پلی ساده علاوه بر اعتیاد آور بودن، چالش برانگیز است. نسخه‌های متعددی از این بازی در پلی استور وجود دارد. ما در اینجا یکی از محبوب‌ترین آن‌ها با بیشتر از ۱۰ میلیون دانلود را برای‌تان قرار می‌دهیم. در این نسخه ۴ مود جدول‌های ۳*۳، ۴*۴، ۶*۶ و ۸*۸ وجود دارد.

Friday the 13th: Killer Puzzle

با سری فیلم‌های ترسناک Friday the 13th که آشنایی دارید؟ بازی پازلی Friday the 13th: Killer Puzzle بازیکن را در نقش Jason Voorhees، شخصیت اصلی سری با ماسک نمادینش می‌گذارد تا با حل پازل به شکار کرکترهای از همه جا بی‌خبر بازی بپردازد!

از ویژگی‌های بازی می‌توان به گرافیک قابل قبول، امکانات شخصی سازی در لباس و اسلحه، مکان‌های متفاوت (و بعضاً آشنا برای طرفداران فیلم) و مراحل چالش برانگیز و گاهی سخت اشاره کرد. این عنوان در پلی استور به طور رایگان قابل دریافت است.

بازی های پازلی محبوب شما کدام هستند؟ اگر فکر می‌کنید بازی‌ای از این لیست جا افتاده است، در کامنت‌ها نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰