راگ 2

ایسوس راگ 2 رونمایی شد؛ قدرتمند ترین گوشی اندرویدی حال حاضر

گوشی جدید ایسوس راگ 2 که به تازگی رونمایی شده است، تجربه گیمینگ عالی را با نمایشگر 120 هرتزی HDR خود به همراه مجموعه ای لوازم که با مشارکت توسعه دهندگان بازی گردآوری شده است، در اختیار می گذارد.

این گوشی برای کسانی که علاقه مند به اجرای بازی های با گرافیک بالا هستند یا کسانی که استفاده سنگین از گوشی های خود می کنند بسیار مناسب می باشد. به همین منظور، برای تنظیم گوشی با نحوه استفاده خود می توانند بین دو رابط کاربری جابجا شوند. رابط کاربری اول (near-stock UI) که همان نمونه استفاده شده در ایسوس ذنفون 6 می باشد، برای کسانی که فقط به عنوان گوشی هوشمند از ایسوس راگ 2 بهره می گیرند مناسب است و رابط کاربری دوم ( ROG UI ) برای اجرای بازی ها طراحی شده است.

ماهیت دوگانه این گوشی کاملا در طراحی آن نیز مشهود است. ایسوس برای خوش دست تر کردن راگ 2 عرض آن را به 78 میلی متر محدود کرده است اما ایسوس این گوشی را برای استفاده در حالت افقی بهینه کرده است.

صفحه نمایش 6.59 اینچی امولد راگ 2 می تواند با نرخ 120 هرتز و با تاخیر 1 میلی ثانیه ای به روز شود. (البته نرخ های 60 و 90 هرتزی نیز در این گوشی موجود می باشد) سنسور لمسی استفاده شده در راگ 2 می تواند با نرخ 240 هرتز نمونه برداری نماید و به لطف بهینه سازی های اندورید، تاخیر لمسی در این گوشی حتی پایین تر از آیفون 10 اس مکس می باشد.

لازم به نظر است نمایشگر این گوشی از دقت 1080*3344 پیکسلی بهره می برد. (با نسبت تصویر 19.5:9) این نمایشگر همچنین توانایی پشتیبانی از فناوری نمایش تصویر 10 بیتی HDR و فضای رنگ DCI-P3 را با 108 درصد پوشش رنگ استاندارد و صحت تصویر بسیار عالی با معیار deltaE (خطا) کوچکتر از یک دارد.

گیم لانچر مخصوص ایسوس راگ 2 (Armoury Crate) به شما اجازه می دهد تا تنظیمات مربوط به هر بازی را با سلیقه خود شخصی سازی نمایید، به عنوان مثال می تواند تعیین کنید که کدام بازی با نرخ 120 هرتزی اجرا شود یا بازی دیگری با حداکثر قدرت پردازنده (X-Mode) اجرا شود. همچنین قابلیت دیگری به نام Game Genie وجود دارد تا مواردی مانند اعلان ها، تماس های ورودی و میزان روشنایی نمایشگر را تاحت کنترل خود قرار دهد.

علاوه بر نمایشگر، در بخش صدا نیز دو میکروفون استریو با پشتیبانی از DTS:X Ultra برای این دستگاه تعبیه شده که توانایی شبیه‌ سازی صدای چند کاناله را دارد. این اسپیکرها به نسبت نسل قبلی صدایی دو و نیم برابر بلندتر دارند که حائز اهمیت است.

محرک هوایی ایسوس راگ 2 نیز از نو طراحی شده است و نسبت به نسل قبلی بهبود هایی به خود دیده است. اکنون شما می توانید همانند محرک های واقعی انگشتان خود را به آن ببندید و آن محرک ها در مواقع نیاز به شما اعلام می کند که انگشت خود را پایین بیاورید. همچنین محرک های جدید ایسوس از ژست های حرکتی نیز پشتیبانی می کند.

دو موتور ویبره در این گوشی تعبیه شده است که یکی در سمت راست و دیگری در سمت مخالف قرار دارد. این موتور ها متناسب با جهت مورد نیاز برای فیدبک لرزشی (برای مثال در بازی‌هایی مانند آسفالت 9) می‌تواند به صورت هوشمند، ویبره را بر آن سمت متمرکز کند. همچنین این موتور ها کاملا با محرک های هوایی هماهنگ هستند و بدین طریق با پایین آوردن انگشت حس دکمه های واقعی را به کاربر القا می کنند. علاوه بر این، این دو موتور سرعت بسیار بالایی دارند و ایسوس اعلام کرده که تأخیر آنها تنها 20 میلی ثانیه است.

یک جک 3.5 میلی متری صدا نیز وجود دارد که از تاخیر بسیار پایینی برخوردار است و در کنار آن 4 میکروفون تعبیه شده است که در هنگام مکالمه بدون توجه به جهت نگه داشتن گوشی، صدایتان با وضوح کامل به گوش طرف مقابل می رسد.

سنسور دوربین سلفی این گوشی 24 مگاپیکسلی است که به صورت ویژه برای استفاده در حالت افقی بهینه شده است. همچنین برای ارتقای عملکرد وای فای دستگاه نیز طراحی آنتن خاصی برای آن در نظر گرفته شده است که می‌ تواند در استریم بازی به صورت بی‌ سیم عملکرد بسیار بهتری با ظرفیت خط بالاتر داشته باشد.

اما مهم ترین قسمت ایسوس راگ 2 به بخش پردازنده آن تعلق می گیرد. این گوشی توسط پردازنده جدید اسنپدراگون یعنی نسخه پلاس SD855 اداره می شود که فرکانس پردازده گرافیکی آن (آدرنو 640) به 675 مگاهرتز افزایش یافته است تا عملکرد آن 15 درصد بهبود پیدا کند. همچنین پردازنده مرکزی آن نیز اورکلاک شده است تا 4 درصد بهبود را به ارمغان بیاورد.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی نیز ایسوس دریچه هایی در آن قرار داده است تا حرارت تولید شده را به بیرون بکشد. علاوه بر این در جعبه راگ 2 خنک کننده جدید قرار داده شده است که بسیار کم صدا می باشد و دما را می تواند تا 5 درجه پایین بیاورد. از دیگر قابلیت های این خنک کننده می تواند به وصل شدن آن به نوعی کیبورد اشاره کرد که در این صورت گوشی را می توانید به صورت بی سیم کنترل نمایید.

ایسوس برای این گوشی دسته بازی خاصی با نام ROG Kunai GamePad را نیز طراحی نموده که حالتی شبیه نینتندو سوئیچ دارد و می‌ تواند در بازی‌ های مختلف عملکرد دستگاه را بسیار بهتر از حالت معمولی کند.

علاوه بر این می توانید از اتصالات بی سیم دیگر نیز استفاده کنید و از تجربه گیمینگ بهتری بهره مند شوید.

نکته جالب دیگر در مورد ایسوس راگ 2، پشتیبانی آن از نوعی داک دیگر است که نمایشگر دوم با نرخ بروز رسانی 120 هرتز، فن خنک کننده و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به این گوشی اضافه می کند. این داک به نوعی طراحی شده است تا وزن آن بسیار پایین باشد و استفاده از آن بسیار آسان باشد. لازم به ذکر است در حال حاظر بازی های Asphalt 9 و Shadowgun Legends در این داک از قابلیت ویبره مخصوص طراحی شده برای آنها، پشتیبانی می کنند.

انرژی مورد نیاز ایسوس راگ 2 از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود که به گفته شرکت ایسوس 7 ساعت اجرای بازی PUBG را بدون هیچ گونه وقفه در اختیار خواهد گذاشت. برای شارژ کردن این باتری نیز آداپتور 30 واتی تعبیه شده است که با استفاده از کابل مخصوص 3 آمپری آن را شارژ می کند.

دوربین‌های پشت دستگاه نیز همانند ذنفون 6 دوگانه و با رزولوشن‌های 48 و 13 مگاپیکسل هستند که اولی از نوع استاندارد و دومی از نوع زاویه عریض گسترده با میدان دید 125 درجه‌ ای می باشد.

منبع: GSMARENA

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

گوگل از مشخصات و ظاهر نهایی پرچمدارانش رونمایی کرد؛ اولین تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor

اواخر روز گذشته گوگل امکان دیدن ظاهر اولیه Pixel 6 و Pixel 6 Pro که پرچمداران جدید شرکت خواهند...

مهدی حیدری time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰