الجی وینگ

ال جی وینگ ، گوشی جدید شرکت ال جی با طراحی خاص معرفی شد

شرکت ال جی با معرفی تلفن همراه جدید خود یعنی الی جی وینگ (LG Wing 5G) صفحه جدیدی در دفتر تلفن‌های همراه خود ایجاد کرده است. این شرکت بر این باور است که طراحی فعلی تلفن‌های همراه دیگر قدیمی شده است و باید در طراحی آن‌ها خلاقیت به خرج داد. از این رو، از اسمارت فون جدید خود با نام ال جی وینگ و با طراحی جذاب دارای دو صفحه نمایش رونمایی کرد.

ال جی وینگ
ال جی وینگ

شاید با خود بگویید که طراحی دارای دو صفحه نمایش که طراحی جدیدی نیست و از چند وقت پیش نیز این نوع طراحی در موبایل‌ها استفاده می‌شد. این گفته درست است، اما طراحی دارای دو صفحه نمایش ال جی وینگ با آنچه که در محصولات موبایلی شرکت‌های مختلف دیده‌ایم، تفاوت چشمگیری دارد. دو صفحه نمایش این محصول، به شرکت چرخشی قابل استفاده هستند. از این رو، ال جی تصمیم دارد طراحی تلفن‌های همراه دارای دو صفحه نمایش را متحول کند.

این تصمیم بزرگ ال جی، باعث خواهد شد که روح جدیدی در تلفن‌های همراه دمیده شود و طراحی آن‌ها متحول گردد. در این تصمیم، نخستین گوشی که شرکت ال جی تصمیم دارد به بازار عرضه کند، ال جی وینگ است و این تازه ابتدای راه ال جی در این مسیر پر پیچ و خم است.

بنا به گفته شرکت سازنده، این تلفن همراه شرکایی نیز در مسیر راهیابی به بازار خواهد داشت. این شرکا عبارتند از شرکت کوالکام که به پردازنده‌های اسنپ دراگون خود معروف است، موتور جستجو Naver و پلتفرم‌های استریم توبی (Tubi) و فیکتو (Ficto).

ال جی وینگ با صفحه نمایش اصلی  ۶.۸ اینچی منحنی P-OLED دارای رزولوشن FHD Plus و نسبت تصویر ۲۰.۵ به ۹ و صفحه نمایش ثانویه ۳.۹ اینچی G-OLED دارای رزولوشن FHD Plus و نسبت تصویر ۱.۱۵ به ۱ به بازار عرضه خواهد شد. این محصول دوربین پاپ آپ سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را نیز در خود جای خواهد داد.

ال جی وینگ
ال جی وینگ

مورد مهمی که برای ال جی وینگ مطرح است، قابلیت استفاده از آن به صورت تلفن همراهی معمولی است. البته اگر صفحه نمایش این محصول را به صورت افقی در بیاورید، استفاده‌های این اسمارت فون فراتر نیز خواهد رفت. به عنوان مثال، در چنین حالتی، استفاده از GPS تلفن همراه در کنار استفاده از تلفن همراه برای منظوری دیگر نیز فراهم می‌شود. یا به عنوان مثالی دیگر، باید به قابلیت تماشای ویدیو و انجام کاری دیگر در کنار آن به طور همزمان اشاره کنیم.

استفاده همزمان از دو صفحه نمایش گوشی جدید ال جی
استفاده همزمان از دو صفحه نمایش گوشی جدید ال جی

به لطف صفحه نمایش ثانویه، در صورت استفاده از تلفن همراه و دریافت اعلانی، کاربری شما با وقفه روبرو نمی‌شود و اعلان در صفحه نمایش دوم نمایش داده می‌شود. از جمله کاربردهای صفحه نمایش ثانویه باید به قابلیت ادیت فیلم دقیقا پس از ضبط آن یا استفاده از GPS تلفن همراه در صفحه نمایش اصلی حین خواندن اعلانات در صفحه نمایش دوم اشاره کنیم.  

این طراحی منحصربفرد از مکانیزم قفل دوگانه در بدنه گوشی استفاده می‌کند و با استفاده از یک دمپر هیدرولیکی شوک‌های وارده به تلفن همراه و بدنه آن را خنثی می‌کند. بنا به ادعای شرکت سازنده این محصول، این اسمارت فون تا ۲۰۰۰۰۰ چرخش صفحه نمایش را می‌تواند در طول عمر خود داشته باشد.

مکانیزم قفل دوگانه ال جی وینگ
مکانیزم قفل دوگانه ال جی وینگ

به عبارت دیگر، تا ۲۰۰۰۰۰ چرخش صفحه نمایش، برای این تلفن همراه، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. این شرکت علاقمند است ابعاد این محصول خود را چیزی شبیه به موبایل‌های فعلی در نظر بگیرد. از این رو نیز ابعاد ۱۶۹.۵ در ۷۴.۵ در ۱۰.۹ میلی‌متر را برای آن در نظر گرفته است. وزن این اسمارت فون نیز چیزی در حدود ۲۶۰ گرم خواهد بود.

جویستیک مجازی ال جی وینگ
جویستیک مجازی ال جی وینگ

از جمله سایر مشخصات این محصول ال جی می‌توان به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (که به طور عمده برای حالت چرخش صفحه نمایش و ثبت تصاویر در آن حالت طراحی شده است) و لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض عادی اشاره کرد. یکی از جذابیت‌های این تلفن همراه، دارابودن حالت گیمبال (Gimbal Mode) به همراه یک جویستیک مجازی در صفحه نمایش ثانویه است. این حالت می‌تواند برای کاربران گیمر، شرایط مطلوبی را رقم بزند.

در داخل بدنه این گوشی جدید، تراشه اسنپ دراگون 765G و رم ۸ گیگابایتی تعبیه خواهد شد. حافظه داخلی این محصول با طراحی جذاب، بین ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت متغیر خواهد بود. در مورد باتری نیز می‌توان به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی پشتیبانی‌کننده از شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

شرکت سازنده اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول فاش نکرده است، اما این تلفن همراه در ابتدای کار، در ایالات متحده آمریکا و در در وهله اول در فروشگاه Verizon و سپس در AT&T و T-Mobile به فروش خواهد رسید. با این وجود، باید منتظر انتشار اطلاعات دقیق‌تر در مورد این گوشی جذاب باشیم.

منبع: Gsmarena

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ال جی دست از سر این ماجراجویی های پر هزینه (چه برای شرکت و چه برای کاربر) بر نمیداره!خیلی هم چیز خوبی نیست، وقتی یه شرکت مثل ال جی یا سونی بقول خودشون اسمارت فون صرفا بخشی از ویترین محصولاتشون هست و مجبورند توش فعالیت کنن چه با سود چه بی سود (و بدون شک حتی با ضرر!).در چنین شرایطی متاسفانه در نظر نمیگیرن نیاز کاربر رو و با یه همچین جنونی که ال جی بهش مبتلا شده صرفا هدفشون خود نمایی از طریق تولید و عرضه محصولات عجیب غریب و بعضا پر از عیب و نقص هستش.ال جی بعد از اولین گوشی های سری جی، نظیر Optimus G Pro و G2 که محصولات عالی و پیشرفته ای در زمان خودشون بودند و بنوعی امضای خاص ال جی همراهشون بود، به جاده خاکی زد و با دستکاری های عجیب و غریب توی محصولاتش طرحای ناپخته و پر عیب و ایراد بیرون داد و کاربرای اسمارت فون هاش شدند متضرر آزمون خطاهای ال جی!آزمون و خطاهایی که همچنان ادامه داره و بنظر میرسه ال جی به هیچ عنوان هم قصد نداره کنار بگذارتشون!

مطالب بیشتر

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

گوگل از مشخصات و ظاهر نهایی پرچمدارانش رونمایی کرد؛ اولین تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor

اواخر روز گذشته گوگل امکان دیدن ظاهر اولیه Pixel 6 و Pixel 6 Pro که پرچمداران جدید شرکت خواهند...

مهدی حیدری time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰