لپ تاپ‌های گلکسی بوک سامسونگ معرفی شدند

مروری بر لپ تاپ‌های تازه معرفی شده‌ی سامسونگ

طی روزهای اخیر در یک مراسم حدود 1 ساعته، شرکت کره‌ای از لپ تاپ‌های جدید خود تحت عنوان گلکسی بوک رونمایی کرد. این محصولات را سامسونگ به گونه‌ای تولید کرده تا محصولی بین دنیای گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌های معمول باشد و بتواند ویژگی‌های جذاب هر دو را به شما ارائه کند.

سری گلکسی بوک، 4 عضو دارد که می‌تواند همه‌ی کاربران با نیازهای مختلف را ترغیب به خرید کند. سامسونگ برای تولید این لپ‌ تاپ‌ها همکاری نزدیکی با مایکروسافت و اینتل داشته و به کمک آن‌ها محصولی جذاب با امکانات بسیار خوب تولید کرده است. در ادامه به مشخصات هر لپ تاپ به طور مختصر خواهیم پرداخت.

گلکسی‌بوک پرو

گلکسی بوک پرو در دو نسخه 13.3 و 15.6 اینچی تولید شده که در هر دو مدل وزن بسیار کمی دارد. وزن این لپ تاپ برای مدل 13.3 حدود 880 گرم و برای مدل 15.6 هم 1.05 کیلوگرم است که برای لپ‌تاپی در این قامت بسیار خوب به نظر می‌رسد. این لپ تاپ ضخامت بسیار مناسب 11.7 میلی متری دارد که در کنار وزن مناسب، آن را به لپ تاپی عالی برای حمل و نقل تبدیل می‌کند.

Galaxy book pro
Galaxy book pro

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گلکسی بوک پرو نمایشگر آن است، جایی که یک پنل امولد با رزولوشن FHD با حاشیه‌های کم خودنمایی می‌کند. این نمایشگر می‌تواند تا 500 نیت روشنایی تولید کند و 120 درصد گستره رنگی DCI-P3 را پوشش دهد.

گلکسی بوک پرو
Galaxy book pro

هر دو نسخه از این لپ تاپ از پردازنده مرکزی نسل 11 اینتل بهره می‌برند که می‌توان نسخه‌های Core i3، Core i5 یا Core i7 به همراه 8، 16 و یا 32 گیگابایت حافظه رم LPPDR4X را انتخاب کرد. حافظه داخلی نیز از نوع NVMe SSD بوده و تا 1 ترابایت امکان انتخاب دارد. مدل‌های i5 و i7 با گرافیک Iris Xe عرضه می‌شوند، اما امکان انتخاب GeForce MX450 نیز وجود خواهد داشت (در صورت انتخاب این کارت گرافیک وزن و ضخامت لپ تاپ افزایش پیدا می‌کند).

Galaxy book pro
Galaxy book pro

گلکسی بوک پرو از نظر درگاه‌های ورودی لپ تاپ بسیار خوبی به حساب می‌آید، به خصوص در مدل 15.6 اینچی که شاهد یک پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB-C، یک پورت USB-A 3.2، یک پورت HDMI، جک 3.5 میلی متری هدفون/میکروفون و درگاه کارت حافظه جانبی هستیم. مدل 13.3 اینچی درگاه HDMI را از دست داده، اما در عوض گزینه انتخاب درگاه نانو سیم وجود دارد.

پورت‌های مختلف گلکسی بوک پرو
پورت‌های مختلف گلکسی بوک پرو

هنگام خرید این لپ تاپ امکان انتخاب آپشن 4G وجود دارد تا مانند گوشی‌های هوشمند بتوانید همیشه و بدون محدودت بود و نبود وای فای به اینترنت دسترسی داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های جذاب گلکسی بوک پرو می‌توان به Wi-Fi 6E (در مدل 15.6)، صدای Dolby Atmos توسعه داده شده توسط AKG، وب کم 720p و حسگر اثرانگشت ادغام شده با دکمه پاور اشاره کرد.

این لپ تاپ در سه رنگ نقره‌ای، سورمه‌ای و صورتی عرضه خواهد شد که مدل 13.3 اینچی قیمت پایه‌ای 1000 دلاری و مدل 15.6 قیمت پایه‌ای 1100 دلاری خواهد داشت.

گلکسی بوک پرو 360

اگر به لپ تاپی قدرتمند و سبک نیاز دارید که در کنار همه‌ی کارهای معمول بتوانید به کمک قلم S-pen با آن طراحی کنید و با استفاده از نمایشگر لمسی آن بهتر و ساده‌تر به کارهای خود رسیدگی کنید حتما باید گلکسی بوک پرو 360 را خریداری کنید. این محصول که مانند گلکسی بوک پرو دو نسخه 13.3 و 15.6 اینچی دارد، از یک نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن FHD و دیگر مشخصاتی یکسان با مدل بالا استفاده می‌کند (قلم S-pen درون جعبه وجود دارد).

طراحی 360 درجه‌ای و پشتیبانی از S-pen در لپ تاپ گلکسی بوک پرو 360
طراحی 360 درجه‌ای و پشتیبانی از S-pen در لپ تاپ گلکسی بوک پرو 360

این لپ تاپ همان گونه که از نامش پیداست به گونه‌ای طراحی شده که نمایشگر آن امکان چرخش 360 درجه‌ای و قرار گرفتن در قسمت پشتی کیبورد و بدنه را دارد. نسخه 13.3 اینچی امکان انتخاب گزینه 5G را داراست درحالی که در اینجا نیز نسخه 15.6 چنین آپشنی ندارد. البته شایان ذکر است که هر دو نسخه از Wi-Fi 6E برخوردار هستند.

از نظر درگاه‌های ورودی هم این لپ تاپ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یک پورت Thunderbolt 4، دو پورت USB-C، یک جک 3.5 میلی متری هدفون/میکروفون و درگاه کارت حافظه جانبی مجموعه‌ی ورودی‌های آن را تشکیل می‌دهد. به غیر از این درگاه‌ها اگر نسخه‌ای از 13.3 اینچی این لپ تاپ را خریداری کنید که از 5G پشتیبانی می‌کند، به این مجموعه یک درگاه نانو سیم‌کارت اضافه می‌شود.

پورت‌های مختلف گلکسی بوک پرو 360
پورت‌های مختلف گلکسی بوک پرو 360

مانند گلکسی بوک پرو این لپ تاپ هم از تراشه‌ی مرکزی نسل 11 اینتل در نسخه‌های i3، i5 و i7 بهره می‌برد. نسخه‌های i7 و i5 از گرافیک Iris Xe استفاده می‌کنند و در اینجا مانند گلکسی بوک پرو امکان انتخاب آپشن Nvidia MX450 وجود ندارد. نسخه 13.3 اینچی گلکسی بوک پرو 360 از 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم برخوردار خواهد بود، در حالی که نسخه 15.6 امکان انتخاب 32 گیگابایت رم را هم داراست.

Galaxy book pro 360
Galaxy book pro 360

باتری‌های گلکسی بوک پرو 360 نیز مانند نسخه پرو 63 وات ساعت برای نسخه 13.3 و 65 وات ساعت برای نسخه 15.6 می‌باشد و به کمک آداپتور 65 واتی و درگاه USB-C شارژ می‌شود. سایر مشخصات مانند حسگر اثرانگشت، وب کم 720p و صدای Dolby Atmos توسعه داده شده به کمک AKG اینجا هم وجود دارد.

مدل 13.3 اینچی گلکسی بوک پرو 360 1.04 کیلوگرم برای مدل Wi-Fi و 1.1 کیلوگرم برای مدل 15.6 اینچی وزن دارد. این عدد برای نسخه 15.6 اینچی در حدود 1.39 کیلوگرم خواهد بود. از نظر ضخامت نیز مدل کوچک‌تر 11.5 میلی متر و نسخه بزرگ‌تر 11.7 میلی متر ضخامت دارد.

گلکسی بوک پرو 360
گلکسی بوک پرو 360

هر دوی این لپ تاپ‌ها به استاندارد MIL-STD-810G مجهز شده‌اند و این یعنی مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار، گرد و خاک و … دارند. همچنین هر دوی این نسخه‌ها جزو برنامه Evo اینتل هستند و این یعنی قابلیت‌هایی مانند instant wake و شارژ دهی بسیار خوب در انتظار این لپ تاپ هستند.

نسخه 13.3 این لپ تاپ قیمت پایه‌ای 1200 دلاری و نسخه 15.6 قیمت پایه‌ای 1300 دلاری خواهد داشت.

گلکسی‌بوک Odyssey

اگر به قدرت لپ تاپ بیشتر از وزن و ضخامت آن بها می‌دهید باید نگاهی به این لپ تاپ داشته باشید، محصولی 15.6 اینچی که وزنی 1.85 کیلوگرمی و ضخامت 17.7 میلی متری دارد و به یک باتری 83 وات ساعت با پشتیبانی از شارژ 135 واتی مجهز شده است. این حجم باتری بالا باید بتواند گرافیک Nvidia قرار گرفته در دل این دستگاه را تغذیه کند (امکان انتخاب بین نسخه‌های GeForce RTX 3050 Ti Max-Q و vanilla 3050 Max-Q وجود دارد).

این گرافیک را پردازنده مرکزی اینتل نسل 11 نسخه‌های i7 و i5 (نسخه i3 وجود ندارد) و حافظه رم 8، 16 و یا 32 گیگابایتی LPDDR4X همراهی می‌کند. از آنجایی که این مدل خاصی از سری گلکسی بوک است می‌تواند به آن حافظه رم و حافظه داخلی از طریق درگاه‌های قرار داده شده در دل آن اضافه کنید.

درگاه‌های مختلف گلکسی بوک Odyssey
درگاه‌های مختلف گلکسی بوک Odyssey

از نظر درگاه‌های ورودی نیز این لپ تاپ بسیار غنی است که در تصویر بالا می‌توانید تمام آن‌ها را مشاهده کنید. این مدل امکان انتخاب 4G و 5G را نداشته و از Wi-Fi 6 به جای Wi-Fi 6E استفاده می‌کند. در آخر نیز شایان ذکر است که گلکسی بوک Odyssey از یک نمایشگر TFT LCD با رزولوشن FHD بهره می‌برد.

گلکسی بوک

این نسخه مدل پایه‌ای این سری به حساب می‌آید، ولی همچنان مشخصات جذاب و خوبی دارد و در واقع اگر به نمایشگر آمولد و گرافیک RTX نیاز ندارید این لپ تاپ بهترین گزینه برای شما است. نمایشگر گلکسی بوک 15.6 اینچی از نوع TFT LCD با رزولوشن FHD خواهد بود و پردازنده مرکزی نسل 11 اینتل در نسخه‌های i3/i5/i7 در دل آن قرار گرفته است.

حافظه رم این دستگاه از 4 شروع شده (از نوع LPPDR4X) و تا 16 امکان انتخاب دارد. شما می‌توانید حافظه داخلی NVMe SSD تا 512 گیگابایت را انتخاب کنید و همچنین امکان افزودن SSD دوم وجود دارد. این لپ تاپ آپشن انتخاب GeForce MX450 را نیز داراست.

 گلکسی بوک
گلکسی بوک

گلکسی بوک وزنی 1.55 کیلوگرمی و ضخامتی 15.4 میلی متری داشته و به یک باتری 54 وات ساعتی با برخورداری از آداپتور 65 واتی مجهز شده است. در این مدل خبری از اسپیکرهای AKG نیست اما همچنان Dolby Atmos وجود دارد. شما همچنین می‌توانید بود و نبود حسگر اثرانگشت را برای این مدل انتخاب کنید.

درگاه‌های مختلف گلکسی بوک
درگاه‌های مختلف گلکسی بوک

از نظر درگاه‌های ورودی این لپ تاپ وضعیت خوبی دارد که می‌توانید آن‌ها را در تصویر بالا مشاهده کنید. خوشبختانه برای این مدل امکان انتخاب 4G نیز وجود دارد تا در کنار پشتیبانی از Wi-Fi 6 راه‌های ارتباطی برای شما باز باشد.

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

اسپیکر JBL Flip 6 معرفی شد؛ جدیدترین اسپیکر قابل‌حمل JBL با صدایی فراگیر و قدرتمند

JBL Flip 6 از نوآوری‌هایی در طراحی ظاهری و چینش داخلی بهره می‌برد، درحالی‌که همچنان به‌خوبی...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اپل، آیفون ۱۳ را اواسط شهریور معرفی خواهد کرد؛ وجود نسخه 1 ترابایتی در مدل‌های پرو و لایدار برای همه مدل‌ها

ظاهراً اپل قصد دارد پرچمداران جدیدش، سری آیفون 13 را در هفته سوم سپتامبر، یعنی اواسط تا اواخر...

مهدی حیدری time-alt ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در رویداد Galaxy UNPACKED 2021

امروز، چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، رأس ساعت ۱۸:۳۰ شاهد برگزاري رويداد Galaxy UNPACKED 2021 بوديم....

صدرا علی‌پور time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

اولین گوشی شیائومی با دوربین زیر نمایشگر به همراه تبلت‌های پرچمدارش معرفی شدند

یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های 2021 شیائومی امروز در چین برگزار شد که طی آن این شرکت از گوشی Mi...

مهدی حیدری time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰