بررسی شیائومی بلک شارک 2

بعد از گوشی سونی اکسپریا پلی که در سال 2011 معرفی شد، تا چند سال اخیر، بازار گوشی های گیمینگ در خاموشی به سر برده است. اما امروزه با ورود شرکت هایی مثل ریزر، ایسوس، هواوی، نوبیا و شیائومی به این حوزه، گوشی های گیمینگ در حال فراگیر شدن هستند و جای خود را بین اسمارتفون ها پیدا کرده اند. در این بین، شرکت شیائومی با خرید 46 درصد از سهم کمپانی نوپای بلک شارک که در سال 2017 تاسیس شده بود، فعالیت رسمی خود را در بازار گوشی های گیمینگ آغاز کرده و تا کنون شاهد عرضه محصولات متنوعی از سوی آن ها هستیم. اولین گوشی مخصوص بازی این شرکت با نام بلک شارک، در ماه آوریل سال 2018 عرضه شد و پس از آن، محصولاتی مانند Black Shark Helo، بلک شارک 2 و بلک شارک 2 پرو توسط آن ها معرفی و روانه بازار شده است.

بلک شارک 2 که در این مقاله به بررسی مفصل آن خواهیم پرداخت، همانند سایر گوشی های گیمینگ در زمینه سخت افزاری از توان بالایی برخوردار می باشد؛ اما این تنها ویژگی Black shark 2 نیست و این محصول از قابلیت های جذاب دیگری برخوردار است. جالب است بدانید که بلک شارک 2 از نمایشگر حساس به فشار استفاده می کند که هنگام اجرای بازی ها و برای کنترل آن ها کاربرد خواهد داشت. همچنین این گوشی از سیستم خنک کننده مایع استفاده می کند که تاثیر به سزایی در کنترل دمای تراشه خواهد داشت و شیائومی برای اولین بار در دنیا، از آنتن X در این گوشی استفاده کرده است که نوید بخش اتصال پایدارتر به اینترنت خواهد بود. ( اشاره پنل شیشه ای قسمت پشتی با ظاهر حرف X ). بهتر از همه این موارد، کنترلر های بازی مخصوص این گوشی می باشد که البته به صورت جداگانه به فروش می رسد و با اتصال آن ها به گوشی، می توان حس و حال نزدیک به کنسول های بازی مانند Nintendo Switch را تجربه کرد.

تعداد سیم کارتدوسیم کارت
ابعاد۱۶۳٫۶x۷۵x۸٫۸ میلی‌متر
وزن۲۰۵ گرم
ساختار بدنه
تراشهQualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm)
پردازنده ‌ی مرکزیهشت هسته‌ای (1×2.84 گیگا‌هرتز Kryo 485 & 3×2.42 گیگا‌هرتز Kryo 485 & 4×1.78 گیگا‌هرتز Kryo 485)
پردازنده ‌ی گرافیکیAdreno 640
نوع صفحه نمایشAMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش۶٫۳۹ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش403 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش۱۶ میلیون رنگ
سایر قابلیت‌ها صفحه نمایش
حافظه داخلی۱۲۸گیگابایت
مقدار RAM8گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیNo
شبکه های ارتباطی2G / 3G / 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4GLTE band 1(2100), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
فن‌آوری‌های ارتباطیGPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
bluetooth5.0, A2DP, aptX HD, LE
GPSYes, with A-GPS, GLONASS, BDS
RadioNo
درگاه ارتباطی2.0, Type-C 1.0 reversible connector
دوربین48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2 اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
12 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، لنز تله‌فوتو، f/2.2، فوکوس خودکار تا تشخیص فاز، بزرگنمایی اپتیکال دوبرابری)
فیلمبرداری2160p@30fps, 1080p@30fps, 720p@120fps
دوربین سلفی20 مگاپیکسل (0.9 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)
صداAlert types:
Loudspeaker:
Voice 67dB / Noise 73dB / Ring 82dB3.5mm jack:
سیستم عاملاندروید ۹٫۰ (Pie)
حس‌گرهاحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژ سریع 27 واتی

طراحی

ظاهر کلی بلک شارک 2، با خطوط شکسته و انحناهای فراوان خود، الهام گرفته از خودروهای سوپر اسپورت می باشد که به هیچ عنوان خبری از ظرافت های گوشی های پرچمدار، در آن وجود ندارد. همانطور که می دانید، اندازه گوشی های هوشمند رفته رفته در حال افزایش است و بلک شارک 2 نیز از این قاعده پیروی می کند. این گوشی در مقایسه با نسل قبلی، کمی بلند تر شده و البته وزن آن نیز حدود 15 گرم بیشتر شده است. گذشته از بزرگتر شدن، ضخامت بلک شارک 2 به 8.8 میلی متر رسیده است که در مقایسه با نسخه اول، کمتر شده و این موضوع نگه داشتن گوشی را تا حدودی آسان تر کرده است. با این حال باید در نظر داشته باشید که این گوشی در دسته اسمارتفون های بزرگی قرار می گیرد که استفاده از آن با یک دست، کار چندان آسانی نخواهد بود.

بلک شارک 2

بلک شارک 2 همانند بیشتر گوشی های امروزی از ساختار شیشه و فلزی استفاده می کند که البته ترکیب این دو در این گوشی، کمی متفاوت تر از سایر گوشی ها می باشد. در واقع به نظر می رسد که بلک شارک 2 برخلاف سایر گوشی ها که در آن ها، پنل پشتی شیشه ای به فریم فلزی متصل می شود، از بدنه تمام فلزی استفاده می کند که یک قسمت شیشه ای با طراحی مخصوص روی آن اضافه شده است. از این رو می توان گفت که بیشتر قسمت های بدنه Black Shark 2 از فلز تشکیل یافته و همین موضوع هنگام در دست گرفتن آن، حس و حال کالای مرغوب و مستحکم را به کاربر منتقل می کند.

بلک شارک 2

روی پنل پشتی دستگاه، یک قسمت فلزی با خطوط شکسته به چشم می خورد که روی آن، لوگوی بلک شارک قرار دارد. جالب است بدانید که در داخل این لوگو، چراغ LED تعبیه شده است که می توان برای آن، رنگ ها و افکت های نوری متفاوتی در نظر گرفت. در گوشه سمت راست هم، دوربین دوگانه به همراه فلاش LED حضور دارد که کمی برآمده از بدنه هستند و این موضوع، استفاده از گوشی روی سطوح صاف را تحت تاثیر قرار می دهد.

بلک شارک 2

بدنه فلزی بلک شارک 2 با ظاهر مات خود، مقاومت بالایی در برابر لکه چربی دست دارد و در برابر سر خوردن نیز بهتر از گوشی های تمام شیشه ای عمل می کند؛ با این حال بدنه آن، همچنان لغزنده است و استفاده از کاور محافظ، تصمیم درستی خواهد بود. روی لبه سمت راست دستگاه، کلید پاور به همراه اسلایدری مخصوص برای ورود به فضای گیمینگ موسوم به نام Shark Space وجود دارد که به وسیله بافتی مخصوص، از کلید پاور جدا شده است. روی لبه سمت چپ نیز مطابق انتظار کلید تنظیم حجم صدا قرار گرفته است. گذشته از این موارد، شیائومی روی لبه سمت چپ و راست، خطوط صاف با پس زمینه LED RGB قرار داده است که هنگام دریافت اعلان، شارژ باتری و پخش موسیقی روشن می شود و بیش از پیش، جلوه گیمینگ به دستگاه می بخشد.

بلک شارک 2

در قسمت جلو اما بلک شارک 2 جلوه ای مشابه با سایر گوشی های اندرویدی دارد. این قسمت از گوشی، میزبان نمایشگر 6.3 اینچی اولد با حاشیه های نسبتا باریک در لبه ها می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که این حاشیه ها در مقایسه با پرچمداران امروزی، چندان باریک نیستند؛ اما با توجه به گیمینگ بودن گوشی، وجود حاشیه های بالا و پایین برای جلوگیری از لمس های تصادفی، موثر خواهد بود.

درگاه سیمکارت و USB Type-C به همراه میکروفون مکالمه روی لبه پایینی دستگاه قرار گرفته اند و کلید تنظیم حجم صدا نیز روی لبه سمت چپ به چشم می خورد. با باز کردن درگاه سیمکارت این گوشی، متوجه می شویم که خبری از درگاه کارت حافظه در کار نمی باشد و این دستگاه از دوسیمکارت به صورت همزمان پشتیبانی خواهد کرد. همچنین بد نیست بدانید که گوشی گیمینگ شیائومی، مشابه سایر گوشی های این کمپانی، فاقد استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب می باشد. روی لبه سمت راست نیز کلید پاور و اسلایدر مخصوص Shark Space به چشم می خورد.

در نهایت بد نیست اشاره ای به حسگر اثر انگشت این گوشی داشته باشیم که از نوع اوپتیکال بوده و در زیر نمایشگر جا خوش کرده است. عملکرد این حسگر در بیشتر موارد، شبیه به نمونه بکار رفته در می 9 بوده و سرعت شناسایی بالایی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که همانند تمامی حسگر های اثر انگشت زیر نمایشگر، در 100% مواقع نمی توان انتظار موفقیت در احراز هویت توسط آن را داشته باشید.

بلک شارک 2

نمایشگر

یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در بلک شارک 2 نسبت به نسخه اول، به استفاده از نمایشگر اولد به جای پنل LCD بر می گردد. این گوشی از پنل 6.3 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ دی استفاده می کند که 0.4 اینچ بزرگ تر از نسل قبلی می باشد و تراکم پیکسلی آن به 403 ppi در نسبت تصویر 19:5:9 می رسد.

بر خلاف چیزی که در نمایشگر گوشی های گیمینگی مثل ریزرفون و راگ فون دیده ایم، شیائومی از نرخ بازسازی 90 یا 120 هرتزی برای این پنل استفاده نکرده و خبری از رزلوشون بسیار بالا نیز در کار نمی باشد. به جای تمامی این موارد، سرعت پاسخگویی لمسی این پنل، به 240 هرتز ارتقا پیدا کرده است که تاخیر لمسی را کاهش می دهد. با این حال باید در نظر داشته باشید که این موضوع در استفاده روزمره تغییر چندانی ایجاد نمی کند و اصلی ترین تفاوت آن احتمالا در حین اجرای بازی های سنگین مثل پابجی، مشاهده خواهد شد.

بلک شارک 2

حداکثر روشنایی پنل بکار رفته در بلک شارک 2، در حالت دستی به 400 نیت می رسد که در حالت خودکار تا 600 نیت نیز قابلیت افزایش دارد. بنابراین می توان گفت که نمایشگر این گوشی گیمینگ، روشنایی بسیار خوبی دارد که خوانایی مناسبی در محیط هایی با تابش مستقیم نور به آن می بخشد. حداقل نور آن نیز به 1.8 میت می رسد که آن را در بین بهترین ها قرار می دهد و استفاده آسان در محیط های کم نور را در پی خواهد داشت.

پنل آمولد شیائومی بلک شارک 2 ، همانند بیشتر گوشی های بالارده امروزی از HDR10 پشتیبانی کرده و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. در قسمت تنظیمات نمایشگر این گوشی، سه حالت متفاوت در نظر گرفته شده است که عبارت اند از Cinema، Natural و Eye care. در حالت اول فضای رنگی نمایشگر روی DCI-P3 قرار می گیرد و دقت رنگی مناسبی را در این حالت شاهد هستیم. در حالت دوم، رنگ ها کمی طبیعی تر هستند و فضای رنگی به sRGB تغییر می کند. در نهایت نوبت به حالت Eye care می رسد که با کاهش نور آبی، نمایشگر را برای استفاده طولانی مدت و مطالعه متون، مناسب تر می کند.

بلک شارک 2

مشابه ویژگی True Tone در گوشی های آیفون، یک حالت True View در قسمت تنظیمات نمایشگر این گوشی قرار داده شده است که با روشن کردن آن، دمای رنگ ها بر اساس نور محیط تنظیم خواهد شد. یک گزینه جالب دیگر با نام DC Dimming در این بخش به چشم می خورد که در واقع امکان کاهش نور نمایشگر از طریق کاهش جریان مستقیم را در اختیار می گذارد تا شاهد پر پر زدن پنل در نور پایین نباشیم.

اسپیکر

بلک شارک 2 به عنوان گوشی گیمینگ و برخلاف بیشتر گوشی های شیائومی، از اسپیکر دوگانه استریو استفاده می کند که هر دوی آن ها در قسمت جلو قرار گرفته اند. به گفته شیائومی، اسپیکر های بکار رفته در این محصول، حدود 25 درصد بزرگ تر نسخه های بکار رفته در اسماتفون های استاندارد می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که اسپیکر بالایی به عنوان اسپیکر مکالمه نیز بکار گرفته می شود و به همین دلیل، قدرت آن به خوبی اسپیکر پایینی نمی باشد.

بلک شارک 2

اسپیکر پایینی در زمینه حجم صدا و بیس عملکرد بهتری دارد و اسپیکر بالایی، نت های بالا را بهتر پخش می کند؛ به همین دلیل تعادل خوبی بین اسپیکر ها و جود ندارد و هر چه گوشی را نزدیک به سمت خود نگه دارید، بیشتر متوجه این موضوع خواهید شد. با این حال در مجموع می توان گفت که اسپیکر های این گوشی، در زمینه حجم و کیفیت صدا، عملکرد بسیار خوبی دارند؛ اما این عملکرد را نمی توان به خوبی پرچمداران مطرح بازار مثل گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس دانست. نا گفته نماند که شیائومی جک هدفون را از این محصول حذف کرده است که یک نکته منفی برای محصول گیمینگ به شمار می آید و مشابه تمام گوشی های این کمپانی، شاهد قرار گیری هدفون در داخل جعبه آن نیستیم.

دوربین

بلک شارک 2 از دوربین دوگانه در قسمت پشتی استفاده می کند که ساختمانی شبیه به دوربین های بکار رفته در می 9 دارد؛ با این تفاوت که خبری از دوربین فوق عریض در کار نمی باشد. دوربین اصلی این گوشی به حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز شده است که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. جالب است بدانید که این دوربین با استفاده از فیلتر بایر 4 به 1، عکس هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رساند و در رابط کاربری دوربین، گزینه ای برای عکاسی در رزولوشن 48 مگاپیکسل در نظر گرفته نشده است.

دوربین بعدی این گوشی از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برد که پشت لنز تله فوتو با دهانه دیافراگم f/2.2 قرار دارد و زوم 2 برابر اوپتیکال نسبت به دوربین اصلی را در اختیار خواهد گذاشت. گفتنی است که هر دو دوربین بلک شارک 2، از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کنند و خبری از لرزشگیر اوپتیکال در کار نمی باشد.

بلک شارک 2

رابط کاربری دوربین مشابه نسخه بکار رفته در گوشی های عادی شیائومی بوده و تفاوت خاصی با آن ها ندارد. حالت های مختلف دوربین از جمله اسلوموشن، پرتره، پاناروما و … روی نواری در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با سوایپ کردن می توان بین آن ها جا به جا شد. از قسمت بالا هم می توان به مواردی چون هوش مصنوعی، HDR، افکت ها، منوی تنظیمات، تایمر و … دسترسی داشت. عکاسی در حالت دستی هم امکانات خوبی در اختیار می گذارد که از طریق آن می توان مواردی چون سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و … را به دلخواه تغییر داد.

دوربین اصلی این گوشی در محیط هایی با نور کافی، عکس هایی با جزئیات خوب، نویز کنترل شده و رنج داینامیکی نسبتا وسیع به ثبت می رساند. اما در برخی موارد، دقت رنگ عکس های ثبت شده چندان خوب نمی باشد و این تصاویر، تاریک تر از چیزی که باید باشند، به نظر می رسند.

بلک شارک 2

دوربین دوم تله فوتو نیز عکس هایی با جزئیات بسیار خوب در چنین محیط هایی به ثبت می رساند اما دقت رنگ های این تصاویر نیز عالی نبوده و کمی اشباع شده تر هستند. کنتراست تصاویر نیز در برخی موارد، بیش از حد به نظر می رسد. همچنین گفتنی است که بلک شارک هنگام ثبت تصاویر پرتره، از این دوربین استفاده می کند که عمق میدان بهتری در مقایسه با دوربین اصلی دارد و جداسازی سوژه از پس زمینه در این گوشی، در اغلب موارد به خوبی صورت می گیرد.

محیط های کم نور اما جایی است که دوربین دوگانه بلک شارک 2 به چالش کشیده می شود. به دلیل نبود لرزشگیر اوپتیکال، نرم افزار دوربین مجبور به افزایش سرعت شاتر می باشد که نتیجه آن نبود فرصت کافی برای جذب نور توسط سسنور است. بنابراین عکس های خروجی از دوربین اصلی این گوشی با وجود حسگر بزرگ، در زمینه جزئیات و روشنایی، عملکردی معمولی دارند. البته هنگام روشن بودن هوش مصنوعی، سرعت شاتر کاهش پیدا می کند که باتوجه به نبود لرزشگر اوپتیکال، تصاویر ثبت شده در این حالت، در برخی موارد تار هستند. دوربین دوم نیز به دلیل حسگر کوچک تر و البته دیافراگمی تاریک تر، عملکردی ضعیف تر از دوربین اصلی دارد و جالب است بدانید که بر خلاف گوشی های پرچمدار و حتی میان رده شیائومی، هیچگونه حالت اختصاصی برای عکاسی در محیط های کم نور ، در نظر گرفته نشده است.

Black Shark 2 از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با لنزی به گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که مطابق انتظار، فاقد فوکوس خودکار بوده و قابلیت عکاسی پرتره را نیز در اختیار می گذارد. در مورد کیفیت عکس های ثبت شده با این دوربین در محیط های روشن، باید بگوییم که جزئیات قابل قبولی در آن ها به چشم می خورد و رنگ ها طبیعی هستند، اما میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از حسگر 20 مگاپیکسلی دانست.

بلک شارک 2، در زمینه فیلمبرداری نیز امکاناتی کمتر از پرچمداران دارد. این گوشی قادر به فیلمبرداری 4K، 1080P و 720P در نرخ فریم 30 می باشد و باوجود پشتیبانی پردازنده، خبری از فیلمبرداری در نرخ 60 فریم با هیچ رزولوشنی در کار نیست. فیلمبرداری صحنه آهسته نیز در نرخ فریم 240 انجام می گیرد و بد نیست بدانید که به طور کلی امکان فیلمبرداری با دوربین تله فوتو وجود ندارد.

سخت افزار

مشخصات سخت افزاری بلک شارک 2، تقریبا مشابه چیزی است که در می 9 دیده بودیم، با این تفاوت که این گوشی از حافظه رم 8 گیگابایتی بهره می برد و به سیستم خنک کننده پیشرفته تری، مجهز شده است. این گوشی یکی از قدرتمند ترین تراشه های سال 2019، یعنی اسنپدراگون 855 را استفاده می کند که باعث می شود قدرت بالایی در اجرای انواع بازی ها داشته باشد. بنابراین برای آشنایی بیشتر با تراشه بکار رفته در این گوشی، می توانید بررسی شیائومی می 9 را مطالعه فرمایید؛ چرا که در بخش سخت افزار بلک شارک 2، بیشترین تمرکز خود را روی معرفی سیستم خنک کننده و کنترلر ها خواهیم گذاشت.

به طور خلاصه می توان گفت که قدرت سخت افزاری بلک شارک 2 در حد و اندازه های سایر پرچمداران سال 2019 می باشد، اما ستفاده از سیستم خنک کننده پیشرفته باعث شده تا بتوان از این قدرت، برای مدت طولانی تر بهره برد. با نگاه به اجزای داخلی بلک شارک 2 (تصویر منتشر شده توسط شیائومی) متوجه می شویم که از سطح باتری گرفته تا پنل نمایشگر، از لایه های خنک کننده مختلف استفاده شده است.

بلک شارک 2

روی باتری این گوشی، صفحه گرافن نانوکامپوزیت قرار داده شده است که رسانایی حرارتی آن 7 برابر پلیمر ها می باشد. کمی بالاتر از آن نیز، سیستم خنک کننده مایع، معروف به محفظه بخار دیده می شود. اگر به زبان ساده تر بخواهیم این سیستم خنک کننده را شرح دهیم؛ به مانند یک محفظه بخار با روکش مسی می ماند که روی قسمت های مهم پردازنده قرار گرفته است. زمانی که پردازنده شروع به گرم شدن کند، مایع درون محفظه تبدیل به بخار شده و به قسمت سرد لوله مسی منتقل خواهد شد و این بخار در قسمت سرد لوله، مجددا تبدیل به مایع شده و با تکرار این روند، از گرم شدن بی رویه تراشه، جلوگیری خواهد شد.

در قسمت بالای این دو لایه، یک لایه فلزی بزرگ قرار داده شده است که وظیفه اصلی آن، پخش حرارت گرفته شده از دو لایه زیرین، به صورت یکنواخت در تمامی نواحی است.روی این لایه فلزی، یک لایه خنک کننده کوچک و یک لایه بزرگ مسی قرار گرفته است که تاثیر به سزایی در کاهش دما خواهند داشت؛ به طوری که به گفته بلک شارک، دمای تراشه تا 14 درجه خنک تر خواهد شد و جالب است بدانید که این سیستم خنک کننده، مشابه نمونه ای است که در برخی رایانه های گیمینگ بکار می رود.

بلک شارک 2

بلک شارک 2 قابلیت استفاده از دو کنترلر مخصوص بازی را دارد که نا خودآگاه کاربران را به یاد کنسول بازی نینتندو سوئیچ می اندازد. این لوزام جانبی که انواع مختلفی در گوشی های گیمینگ دارند، شاید در ابتدا ضرورتی نداشته باشند و بدون آن ها هم بتوان انواع بازی های اندرویدی را اجرا کرد، اما به طور کلی استفاده از آن ها، علاوه بر حس بهتری که هنگام بازی به کاربر منتقل می کند، باعث می شود که بتوان کنترل بهتری روی بازی ها داشت.

بیشترین کاربرد کنترلر مخصوصی که در سمت چپ گوشی قرار می گیرد، برای جابه جایی در محیط های سه بعدی بازی است و برای اجرای بازی هایی مثل PUBG بسیار کاربری می باشد. روی کنترلر سمت راست نیز به جای دسته آنالوگ، یک پد لمسی قرار داده شده است که برای مواردی مثل نشانه گیری در بازی های شوتینگ کاربرد دارد و زیر آن نیز کلید ها آشنای A,X,D,Y قرار گرفته اند که بسته به بازی در حال اجرا، کاربرد متفاوتی را در اختیار می گذارند.

بلک شارک 2

اتصال این کنترلر ها نیز به سادگی انجام می گیرد. برای وصل کردن این کنترلر ها، ابتدا باید گوشی را درداخل کاور محافظی که در داخل جعبه وجود دارد، قرار دهید و سپس کنترلر ها را به صورت کشویی از قسمت بالا و پایین به آن متصل کنید. توجه داشته باشید که این کنترلر ها از طریق بلوتوث با گوشی ارتباط برقرار می کنند و هر یک از آن ها به صورت جداگانه توسط پورت type-C شارژ می شوند.

همانطور که گفتیم، قدرت پردازشی بلک شارک 2، مشابه بیشتر پرچمدارن سال 2019 می باشد که از تراشه اسنپدراگون 855 استفاده می کنند. اما این گوشی به دلیل برخورداری از سیستم خنک کننده پیشرفته تر و همچنین کنترلر های مخصوص، تجربه گیمینگ را یه مرحله ارتقا داده و تجربه لذت بخشی در این زمینه در اختیار می گذارد.

نرم افزار

بر خلاف بیشتر گوشی های گیمینگ، بلک شارک 2 از رابط کاربری کاملا سفارشی سازی شده با ظاهر عجیب و غریب استفاده نمی کند. به جای تمام این موارد، شیائومی سعی داشته تا قابلیت های اضافی، مانند Shark Space، Game dock ، امکان تغییر رنگ چراغ های RGB و … را در محیطی نزدیک به اندروید خالص در اختیار بگذارد.

Shark Space در بیان ساده تر به عنوان یک گیم لانچر شناخته می شود که از طریق اسلایدر لبه سمت راست فعال می شود. با فعال کردن این حالت، بازی های نصب شده در روشی گوشی به صورت لیستی در فضای متفاوت به نمایش گذاشته می شوند. فضایی که در آن خبری از اپلیکیشن های معمولی دیگر در کار نبوده و فعال بودن این ویژگی، اعلان های دریافتی را نیز محدود تر می کند. همچنین این ویژگی با پاک کردن حافظه رم، سعی در بهبود اجرای بازی ها دارد و به طور کلی این قابلیت برای تمرکز بهتر روی گیمینگ طراحی شده است.

بلک شارک 2

گیمر استودیو قابلیت دیگری است که برای علاقه مندان به بازی های ویدئویی در نظر گرفته شده است. این قابلیت حین اجرای بازی با کشیدن انگشت از گوشه بالایی نمایشگر در اختیار قرار می گیرد که به وسیله آن می توان به مواردی چون کنترل اعلان ها، عملکرد دستگاه، نمایش نرخ فریم و … دسترسی داشت.

یک حالت Ludicrous نیز وجود دارد که با فعال کردن آن، پردازنده گرافیکی و مرکزی در حداکثر فرکانس خود به فعالیت خواهند پرداخت. با توجه به این که بیشتر بازی ها به صورت پیش فرض در نرخ فریم 60 اجرا می شوند، بنابراین الزامی به روشن کردن این قابلیت وجود نخواهد داشت؛ خصوصا وقتی که بدانید فعال بودن این ویژگی، دمای دستگاه و مصرف باتری را افزایش می دهد. با این حال اگر بخواهید از حداکثر توان گوشی خود استفاده کنید، Ludicrous می تواند برای شما کاربردی باشد.

بلک شارک 2

گذشته از این موارد و رابط کاربری دوربین، سایر بخش های رابط کاربری بلک شارک 2 که با نام JOY UI شناخته می شود و بر پایه اندروید 9 توسعه داده شده است، بسیار شبیه به اندروید خالص می باشد که لذت استفاده از این دستگاه را دو چندان می کند.

باتری

بلک شارک 2 به باتری نسبتا بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که شاید در برابر رقبایی مثل راگ فون 2، چندان هم رقم بزرگی به شمار نیاید. با این وجود، شارژدهی این دستگاه در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد و واقعا راضی کننده است. در تست پخش مدام ویدئو، این گوشی بیش از 16 ساعت دوام می آورد و در استفاده ترکیبی به عنوان یک اسماتفون عادی، بلک شارک 2 به راحتی 1.5 روز را دوام می آورد. البته باید در نظر داشته باشید که نوع استفاده هر کاربر از گوشی خود متفاوت است و بسته به آن، شارژدهی محصول نیز متفاوت خواهد بود.

بلک شارک 2

بد نیست بدانید که Black Shark 2 از نسل چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام و USB Power Delivery پشتیبانی می کند. همچنین در داخل جعبه این گوشی، شارژر سریع با توان 27 وات قرار داده شده است که به وسیله آن می توان در عرض نیم ساعت، حدود 60 درصد باتری را شارژ کرد و شارژ کامل باتری نیز در زمان تقریبی یک و نیم ساعت انجام می گیرد.

نظر شما در مورد بلک شارک 2 چیست؟

8.4
بلک شارک 2 در یک نگاه
طراحی
8.8
نمایشگر
8.5
دوربین
7.5
سخت افزار
9
نرم افزار
8
باتری
8.7
ارزش خرید
8.3
مزایا
  • قیمت مناسب
  • طراحی جذاب
  • عملکرد سریع
  • رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • نمایشگر با کیفیت
  • کنترلر های کاربردی
معایب
  • نبود جک هدفون
  • نبود درگاه کارت حافظه
  • عملکرد ضعیف دوربین ها در محیط های کم نور و نبود Night Mode
  • نبود امکان فیلمبرداری با نرخ فریم 60
  • عدم استفاده از نمایشگر 90 یا 120 هرتز
19
4
1
0
1

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام . آیا شارژر بی سیم را ساپورت میکند ؟

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱