بررسی آنر 10

کمپانی آنر به عنوان برند زیر مجموعه هواوی، وظیفه ساخت گوشی هایی با امکانات بالا و البته قیمت پایین را بر عهده دارد. گوشی آنر 10 نیز با این رویه ساخته شده و به عنوان پرچمداری شناخته می شود که در عین مشخصات بسیار خوب، قیمتی حتی پایین تر از پرچمداران هواوی را در اختیار می گذارد. آنر 10 از نمایشگری با طراحی امروزی بهره می برد که ظاهر مدرنی به آن بخشیده و شیشه پشتی آن نیز به جذابیت های محصول، افزوده است. در ادامه نگاه مفصل تری به بخش های مختلف honor 10 خواهیم داشت و پیش از هر چیز شما را به آشنایی با جعبه محصول، دعوت می نماییم. در ادامه با بررسی آنر 10 همراه سایمان دیجیتال باشید.

طراحی

برای اولین بار که آنر 10 را در دست بگیرید، حس و حالی مشابه با گلکسی اس 7 را دریافت خواهید کرد که به دلیل پنل پشتی خمیده و نمایشگر تخت آن می باشد. طراحی آنر 10 در مقایسه با آنر 9 بهبود های خوبی به خود دیده است؛ اما همچنان از همان زبان طراحی استفاده می کند. از مهمترین تغییرات به وجود آمده، اضافه شدن دو رنگ فانتوم آبی و فانتوم سبز می باشد که در کنار شیشه سه بعدی پنل شیشه، طراحی چشمگیری به دستگاه بخشیده است.

آنر 10

شیشه پشتی آنر 10 از 15 لایه تشکیل یافته است که در مقیاس نانو ساخته شده اند و در دو رنگ فانتوم آبی و فانتوم سبز، جلوه گرادیانی از زنگ های آبی و بنفش و آبی و سبز را در اختیار می گذارند؛ با این حال اگر رنگ های نام برده برای شما جذاب نباشد، گزینه های کلاسیک تر همچون خاکستری و مشکی نیز وجود دارد تصاویر نسخه مشکی را می توانید در این مقاله مشاهده فرمایید. البته این جذابیت پنل شیشه ای، بدون دردسر هم نبوده و آنر 10 دارای بدنه ای بسیار لغزنده می باشد که جاذب لکه اثر انگشت بوده و همانند بیشتر گوشی های شیشه و فلزی امروزی، احتمال شکستن آن وجود دارد که چاره تمامی این موارد، استفاده از کاور های محافظ است.

آنر 10

همانند آنر 9، دوربین دوگانه آنر 10 نیز چینشی افقی دارد که کمی برآمده از بدنه بوده و در سمت راست آن، لوگوی AI CAMERA ثبت شده است که نبود آن می توانست طراحی یکنواخت تر به پنل پشتی ببخشد. در قسمت جلو اما نمایشگری با شکل و شمایل امروزی قرار دارد که البته حاشیه پایینی آن، در حد برخی از پرچمداران امروزی نمی باشد. اما حاشیه پایینی بزرگ در آنر 10، بی دلیل نبوده و آنر تصمیم به قرار دادن سنسور اثر انگشت در این قسمت گرفته است و این سنسور با تصمیمی هوشمندانه، در زیر شیشه محافظ قرار داده شده و هیچگونه برآمدگی یا فرورفتگی ندارد. همچنین آنر ادعا می کند که این سبک از طراحی برای سنسور اثر انگشت باعث شده است که با انگشت مرطوب نیز بتوان از آن استفاده کرد و در مجموع استفاده از این سنسور در حین بررسی، برای ما رضایت بخش بود.

در لبه سمت راست فریم فلزی، کلید های پاور و تنظیم حجم صدا قرار دارد و درگاه سیمکارت نیز در سمت مقابل به چشم می خورد که نشان می دهد آنر 10 برخلاف نسل قبلی، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. اما خوشبختانه این گوشی همچنان به جک 3.5 میلی متری هدفون، وفادار مانده است که به همراه پورت Type-C، اسپیکر و میکروفون، در لبه پایینی قرار دارد. لبه بالایی دستگاه هم میزبان حضور فرستنده اینفرارد برای کنترل لوازم خانگی و … میکروفون حذف نویز می باشد.

نمایشگر

آنر 10 به نمایشگر 5.8 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است که یکی از بهترین های خود در این رده قیمتی می باشد. هرچند که رنگ مشکی در آن به خوبی پنل های اولد به نمایش گذاشته نمی شود، اما رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن، شاداب هستند و از قسمت تنظیمات نیز می توان حالت های مختلف رنگی را بر اساس دما، برای آن تعریف کرد.

آنر 10

حداکثر روشنایی پنل این گوشی، شاید به خوبی پرچمداران اخیر ال جی و سامسونگ نباشد؛ اما برای استفاده در فضاهای باز، کاملا مناسب به نظر می رسد. همچنین این نمایشگر از ویژگی های چون HDR 10 پشتیبانی نمی کند که برای دستگاهی در این رنج قیمت، امری طبیعی محسوب می شود. نمایشگر 5.84 اینچی honor 10 دارای رزولوشن 2280×1080 می باشد که نشان از نسبت تصویر 19:9 بوده و تراکم پیکسلی بسیار خوب، 432 پیکسل را در اختیار می گذارد. البته رزولوشن این پنل قابل تغییر بوده و در مواردی که نیاز به ذخیره باتری داشته باشید، می توانید وضوح تصویر را به اچ دی پلاس کاهش دهید. خبر خوب برای مخالفان بریدگی بالای نمایشگر هم این است که آنر امکان مخفی سازی آن به صورت نرم افزاری را قرار داده است.

دوربین

آنر 10 همانند پرچمدار همزمان هوآوی یعنی پی 20، به دوربین دوگانه مجهز شده است که البته نوع سنسور های بکار رفته در هرکدام، کاملا متفاوت می باشد. دوربین دوگانه آنر 10 از دو سنسور 16 و 24 مگاپیکسلی استفاده می کند که اولین سنسور از نوع رنگی (RGB) بوده و سنسور دوم از نوع تک رنگ (مونوکروم) می باشد که هر دو از لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 بهره می برند.

آنر 10

برخلاف چیزی که در پرچمداران هوآوی (پی 20) مشاهده کردیم، دوربین آنر 10 فاقد لرزشگیر اوپتیکال بوده و از لرزشگیر الکترونیکی (EIS) نیز برای ویدئوها استفاده نمی کند. همچنین خبری از فوکوس خودکار چهارگانه بکار رفته در پی 20 پرو هم در کار نیست و تنها گزینه، فوکوس تشخیص فازی می باشد. دوربین آنر 10 از زوم هیبریدی 2 برابر پشتیبانی می کند و همانند چیزی که در گوشی های اخیر این کمپانی و هواوی دیده ایم، هوش مصنوعی برای شناسایی 22 صحنه و اعمال تنظیمات مربوطه نیز در اختیار می باشد. در مورد رابط کاربری دوربین هم باید گفت که تفاوت چندانی با گوشی های اخیر هوآوی ندارد و همچنان از مشکلاتی چون نبودن ویژگی HDR در منوی اصلی، رنج می برد.

هوش مصنوعی به طور پیش فرض در رابط کاربری فعال می باشد، اما خوشبختانه فعال/غیر فعالسازی آن، آسان تر از چیزی است که در پی 20 پرو دیده بودیم. خبر خوش دیگر، عملکرد بهتر خوش مصنوعی است؛ این ویژگی در اغلب صحنه ها، عکس ها را روشن تر کرده و رنگ ها را شاداب تر جلوه می دهد؛ اما میزان این عمل، در حدی که گوشی های پی 20 و برخی از گوشی های دیگر هواوی انجام می دادند، نمی باشد.

آنر 10

بنابراین تصاویر ثبت شده با حالت هوش مصنوعی، دارای جزئیات بالا، رنگ های شاداب و دلپذیر، نویز پایین و کنتراست مناسب می باشد. ویژگی مولتی فریم نیز برخی اوقات توسط هوش مصنوعی بکار گرفته می شود؛ پس در زمان هایی که حالت HDR مورد نیاز باشد، جزئیات خوبی در قسمت های روشن و تاریک تصویر، به ثبت خواهد رسید. مورد دیگری که هوش مصنوعی به وجود می آورد، افزایش میزان شارپ بودن است که البته باعث غیر طبیعی شدن تصاویر نمی شود.

تصاویر ثبت شده در هنگام خاموش بودن هوش مصنوعی نیز از کیفیت بسیار خوبی بر خوردار هستند. این تصاویر، دارای جزئیات بالا، رنگ های دقیق و نویز پایین هستند؛ اما داینامیک رنج تصاویر به خوبی تصاویر ثبت شده با حالت هوش مصنوعی نمی باشد. شارپ بودن بیش از حد معمول، در این حالت نیز مشهود است اما همانطور که گفتیم، تصاویر، مصنوعی و غیر طبیعی نمی باشند.

تصاویر ثبت شده با دوربین مونوکروم اما، دارای محدوده داینامیکی گسترده تر در مقایسه با حالت معمولی هستند و به لطف استفاده از سنسور 24 مگاپیکسلی، میزان جزئیات در سطح بالاتری از سنسور رنگی قرار دارد. میزان نویز تصاویر هم در سطح پایینی قرار دارد و در عین حال، کنتراست تصاویر هم، به خوبی تنظیم می شود. ناگفته نماند که تصاویر ثبت شده با دوربین مونوکروم، به میزان تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی، شارپ نبوده و در برخی مواقع حتی میزان شارپ بودن، کمتر از انتظار است.

اما برسیم به محیط های کم نور؛ جایی که دوربین آنر 10، حرف چندانی برای گفتن ندارد. تصاویر ثبت شده در چنین محیط هایی، در برخی مواقع دارای جزئیات نرم بوده و در برخی مواقع دارای نویز زیاد هستند. با این حال جزئیات رنگی، نسبتا دقیق بوده و تصاویر برای استفاده در شبکه های اجتماعی، مناسب ارزیابی می شوند. البته یک حالت به نام Night Mode وجود دارد که با گرفتن چند عکس و ترکیب آن ها با یک دیگر، می تواند نتایج بهتری را در اختیار بگذارد.

Honor 10 از دوربین سلفی با رزولوشن 24 مگاپیکسلی استفاده می کند که دقیقا مشابه با آن چیزی است که در پی 20 و پی 20 پرو دیده بودیم. تصاویر ثبت شده با این دوربین دارای جزئیات بالا، رنگ های بسیار خوب و داینامیک رنج مناسب برای یک دوربین سلفی می باشد. همچنین این دوربین از حالت پرتره نیز پشتیبانی می کند که عملکرد آن در سطح قابل قبولی قرار می گیرد.

سخت افزار و صدا

آنر 10 به پردازنده 10 نانومتری کیرین 970 مجهز شده است که به عنوان اولین پردازنده با تراشه عصبی در میت 10 معرفی شد و در سری پی 20 نیز بکار رفت. پردازنده مرکزی این تراشه، دارای هشت هسته پردازشی می باشد که 4 هسته قدرتمند آن، در فرکانس 2.4 و 4 هسته کم مصرف نیز در فرکانس 1.8 گیگاهرتزی به فعالیت خواهد پرداخت. پردازشگر گرافیکی 12 هسته ای Mali G-72 در کنار 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم از دیگر مشخصات سخت افزاری آنر 10 به شمار می آید.

به گفته شرکت سازنده، واحد پردازش عصبی (NPU) موجود در کیرین 970، عملیات هوش مصنوعی و یادگیری عمیق را تا 50 برابر بهینه تر و 25 برابر سریع تر از هسته های پردازشی معمولی انجام می دهد. به گفته هوآوی واحد پردازش عصبی در شرایط مختلفی به کار می آید؛ از جمله افزایش سرعت اجرای اپلیکیشن ها با شناسایی نیازهای کاربر و جلوگیری از کند شدن درازمدت دستگاه، تشخیص خودکار صحنه ها در هنگام تصویربرداری، بهینه سازی مصرف باتری، یا تشخیص اشیاء و متن.

آنر 10

آنطور که بنچمارک ها نشان می دهند، قدرت سخت افزاری این گوشی، در حد پرچمداران سال 2017 می باشد که از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده می کردند. بنابراین، شاید honor 10 جزو سریع ترین گوشی های امروزی نباشد؛ اما با توجه به قیمت خود، قدرت سخت افزاری مناسبی را در اختیار می گذارد که بیشتر کار ها را به نحو احسن انجام می دهد. در زمینه صدا هم باید گفت که گوشی آنر 10 به اسپیکر تک کاناله ای مجهز شده است که در لبه پایینی قرار گرفته و صدایی با حجم بالا و کیفیت خیلی خوب در اختیار می گذارد.

نرم افزار

گوشی آنر 10 به سیستم عامل اندروید 8.1 مجهز شده است که رابط کاربری EMUI 8.1 مجهز شده است. این رابط کاربری هرچند آخرین نسخه رابط کاربری هواوی نمی باشد، اما تفاوت خاصی با جدیدترین نسخه ها هم ندارد.

صفحه اصلی رابط کاربری، ظاهر ساده ای دارد و به طور پیش فرض، تمامی اپلیکیشن ها همانند ios در این چیده شده اند؛ اما یک گزینه دیگر برای فعال کردن منوی اپلیکیشن ها وجود دارد. منوی اپلیکیشن های این رابط کاربری کمی قدیمی به نظر می رسد و همچنان ژست معروف بالا کشیدن صفحه برای دسترسی به این منو، در دسترس نبوده که باعث می شود برای استفاده از آن، مجبور به زدن دکمه اپلیکیشن ها باشیم.

تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی Honor 10 ، چندان زیاد نیستند و طراحی آن ها در مجموع خوب می باشد. در برخی موارد مانند اپلیکیشن پیام ها و مرورگر، هواوی تصمیم به استفاده از اپلیکیشن های گوگل گرفته است. اما همچنان اپلیکیشن های زیادی مانند موسیقی، گالری، ایمیل، مدیریت فایل و … وجود دارد که توسط هوآوی توسعه داده شده اند و در کنار اپلیکیشن های مشابه گوگل قرار گرفته اند. انتظار می رود هواوی با گذشت زمان، تعداد اپلیکیشن های پیش فرض خود را به صفر برساند؛ چرا که به نظر می رسد گوگل مشکلی با وجود اپلیکیشن هایی با کاربرد یکسان، مشکلی ندارد.

آنر 10

باتری

گوشی آنر 10 همانند پی 20، به باتری 3400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در مقایسه با باتری 3200 میلی آمپر ساعتی آنر 9، افزایش نسبی داشته است. این گوشی از شارژ سریع 5ولت/4.5آمپر هوآوی پشتیبانی می کند که با کابل و شارژر مخصوص داخل جعبه در اختیار قرار می گیرد. شارژ سریع هوآوی باعث می شود که باتری این گوشی در عرض نیم ساعت، حدود 50 درصد شارژ شود و در استفاده معمولی می توان تا یک روز از این گوشی، استفاده کرد.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا
  • اندازه مناسب و خوش دست بودن
  • سخت افزار با قدرت مناسب
  • دوربین  بسیار خوب در محیط های روشن
  • نمایشگر بسیار خوب

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • نبود بدنه مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
  • نبود لرزشگیر اوپتیکال در دوربین اصلی
  • رابط کاربری نیازمند توسعه بیشتر

نظر شما در مورد گوشی آنر 10 چیست؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰