آنر V10 در مقابل وان پلاس 5T: کدامیک پرچمدار ارزان قیمت بهتری است؟

آنر V10 در مقابل وان پلاس 5T: کدامیک پرچمدار ارزان قیمت بهتری است؟

وان پلاس از زمان تولید اولین گوشی خود، یعنی وان پلاس وان، هدف واحدی را دنبال کرده است که تولید پرچمدار ارزان قیمت می باشد. شرکت زیر مجموعه هوآوی یعنی آنر، در سال های اخیر دستگاه های بسیار خوبی در طیف قیمتی گسترده ای داشته است که توانسته اند موفقیت های خوبی را به دست آورند. گوشی جدید آنر ویو 10 این شرکت همانند وان پلاس 5 تی، در دسته گوشی های پرچمدار ارزان قیمت قرار می گیرد و می توان گفت که این دو گوشی، در حال حاضر جدی ترین رقبای یکدیگر به شمار می آیند. در ادامه با مقایسه کامل دو پرچمدار ارزان قیمت وان پلاس 5T و آنر V10 که مطمئنا طرفداران زیادی جذب خواهند کرد، با ما همراه باشید.

طراحی

با نگاه کردن به ظاهر این دو محصول، می توان متوجه شد که هردوی آن ها، رویکرد طراحی نسبتا مشابهی دارند. اما نمی توان گفت که بی تفاوت هم نیستند. با در نظر گرفتن تمام این موارد، باید گفت که هر دو گوشی طراحی زیبا و جذابی دارند که عموم کاربران را راضی خواهند کرد. آنر ویو 10 و وان پلاس 5 تی، هر دو دارای بدنه تمام فلزی و کاملا صاف، گوشه های گرد و خطوط آنتن پلاستیکی در بالا و پایین پشت بدنه، می باشند.

تفاوت عمده طراحی این دو گوشی، به قسمت پشتی آن ها بر می گردد. پشت آنر ویو 10 ظاهر خلوت تری دارد و برخلاف وان پلاس 5 تی دارای خمیدگی نمی باشد. آنر ویو 10 و وان پلاس 5T هر دو دستگاه خوش دستی به شمار می آیند و استفاده از آن ها آسان می باشد؛ اما منحنی های موجود در بدنه وان پلاس، باعث شده است که در مجموع ارگونومی بهتری داشته باشد.

آنر V10 در مقابل وان پلاس 5T

محل قرار گیری پورت ها و کلید ها هم در این دو گوشی، تقریبا مشابه می باشد. کلید های پاور و کنترل حجم صدا در سمت چپ یا راست دستگاه ها قرار گرفته اند. پورت USB type-C، جک هدفون و اسپیکر نیز در هر دو گوشی در لبه پایینی قرار گرفته است. ظاهر جلوی هر دو دستگاه هم به لطف استفاده از نمایشگری با حاشیه های کوچک، مشابه یکدیگر می باشد؛ با این تفاوت که در پایین نمایشگر آنر ویو 10، شاهد حضور کلید هوم و سنسور اثر انگشت می باشیم، در حالی که این سنسور در 5T، به پشت بدنه منتقل شده است.

صفحه نمایش

در نمای جلوی هر دو گوشی، نمایشگر های بزرگ با نسبت تویر 18:9 قرار گرفته است. نمایشگر ویو 10 اندازه ای برابر با 5.99 اینچ داشته و از رزولوشن 2160×1080 یا fullHD+ برخوردار می‌باشد. صفحه نمایش وان پلاس 5T به میزان بسیار جزئی بزرگتر بوده و 6.01 اینچی می باشد که رزولوشن مشابه 2160×1080 را دارد. ظاهر جلوی هر دو دستگاه متقارن بوده و حاشیه های اطراف نمایشگر هر دو گوشی، باریک است.

تفاوت اصلی نمایشگر دو پرچمدار ارزان قیمت، به تکنولوژی آن ها بر می گردد. آنر ویو 10 از پنل ال سی دی استفاده می کند؛ در حالی که نسخه بکار رفته در وان پلاس 5 تی، از نوع آمولد می باشد. اما اگر کسی به شما متذکر نشود که نمایشگر آنر، از نوع ال سی دی می باشد، به سختی متوجه خواهید شد که پنل بکار رفته در این گوشی، امولد نمی باشد؛ چرا که زاویه دید گسترده ای داشته و رنگ های اشباع شده ای در اختیار می گذارد.

5T در زمینه کنتراست و نمایش رنگ مشکی، عملکردی عالی دارد؛ اما همانطور که گفتیم، نمایشگر ال سی دی آنر ویو 10 هم از نمونه های خوب بوده و عملکرد قابل قبولی در این زمینه به نمایش می گذارد. در نهایت می توان گفت که هر دو پنل بکار رفته در دو پرچمدار ارزان قیمت، در استفاده روزانه، تجربه بسیار خوبی را در اختیار می گذارند و از نمونه های خوب فول اچ دی بازار به شمار می آیند.

عملکرد

آنر ویو 10، از تراشه جدید و قدرتمند ساخت هوآوی، یعنی کایرین 970 استفاده می کند و حافظه رم و حافظه داخلی آن، به ترتیب 6 و 128 گیگابایت می باشد. وان پلاس 5 تی نیز همانند اکثر پرچمداران سال 2017، به چیپست اسنپدراگون 835 مجهز شده است که بسته به میزان حافظه داخلی، در دو نسخه با حافظه رم های 6 و 8 گیگابایتی موجود می باشد.

با پردازنده قدرتمندی که در داخل هر دو گوشی بکار گرفته شده و حافظه رم بالا، عملکرد روزانه آنر وی 10 و وان پلاس 5 تی، بدون هیچ مشکلی بوده و هر دو دستگاه تجربه سریعی را در اختیار می گذارند. گشت و گذار در رابط کاربری، اجرای برنامه ها، وبگردی، انجام بازی و … بدون هیچ مشکل خاصی در هر دو پرچمدار ارزان قیمت 2017 انجام می گیرد.

موردی که عملکرد آنر ویو 10 را خاص تر از وان پلاس 5 تی می کند، بهره مند بودن پردازنده این گوشی از واحد پردازشی عصبی می باشد که کارهای مربوط به هوش مصنوعی را سرعت می بخشد. به گفته هوآوی واحد پردازش عصبی باعث خواهد شد که پردازش های ثانویه روی تصویر و اجرای برنامه های مرتبط با هوش مصنوعی با سرعت بیشتری انجام گیرد و عمر باتری بهبود یابد. از طرف دیگر گفته شده است که دستگاه های مجهز به پردازنده کایرین 970، در دراز مدت، کمتر دچار کاهش افت سرعت خواهند شد. در این مورد در حال حاضر نمی توان اظهار نظر کرد و باید بعد از گذشت مدتی طولانی، در مورد صحت داشتن ادعای هوآوی، بحث کرد.

سخت افزار و باتری

سخت افزار هر دو گوشی آنر وی 10 و وان پلاس 5 تی استاندارد به نظر می رسد؛ اما شاهد استفاده از ویژگی های اضافی مانند شارژ بی سیم و بدنه ضد آب که در پرچمداران گران قیمت حضور دارند، نمی باشیم.

هر دو دستگاه از دو سیمکارت پشتیبانی می کنند اما درگاه سیمکارت دوم آنر ویو 10 می تواند به عنوان درگاه کارت حافظه خارجی هم بکار گرفته شود؛ ولی وان پلاس 5 تی از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند. به نظر می رسد که دو حافظه 64 و 128 گیگ موجود در وان پلاس 5 تی برای بیشتر کاربران کافی خواهد بود و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. مورد دیگری که آنر ویو 10 در اختیار می گذارد و وان پلاس 5 تی از داشتن آن بی بهره است، فرستنده اینفرارد می باشد. درست است که این ویژگی در سال های گذشته بسیار محبوب شده بود و رفته رفته از گوشی های هوشمند کنار گذاشته شد، اما هنوز هم داشتن این ویژگی می تواند برای برخی افراد جالب باشد.

از طرف دیگر یک ویژگی دیگر وجود دارد که منحصر به فرد گوشی های وان پلاس می باشد. این ویژگی همان دکمه سخت افزاری است که وان پلاس برای تعیین نوع اعلانات در نظر گرفته است و با استفاده از آن می توان به راحتی اعلان گوشی را در سه حالت مختلف بی صدا، ویبره و صدا دار قرار داد.

همانند هر گوشی مدرن امروزی، سنسور اثر انگشت برای دو پرچمدار ارزان قیمت مورد بحت در این مقاله، یک ویژگی استاندارد به شمار می آید. سنسور اثر انگشت آنر ویو 10 با دکمه هوم یکپارچه شده و در جلوی دستگاه قرار دارد. سنسور اثر انگشت وان پلاس 5 تی هم به دلیل کوچک شدن حاشیه های اطراف نمایشگر در مقایسه با وان پلاس 5، به پشت بدنه منتقل شده است. سنسور اثر انگشت هر دو گوشی، عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارد اما در مجموع استفاده از سنسور وان پلاس، آسان تر می باشد. هر چند که کسانی که سنسور اثر انگشت در جلوی دستگاه را می پسندند، با آنر ویو 10 راحت تر خواهند بود.

زمانی که صحبت از طول عمر باتری می شود، باید گفت که Honor view 10 و Oneplus 5T عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارند. هر دو دستگاه به باتری بزرگی مجهز شده اند که ظرفیت آن در آنر ویو 10 ،3750 میلی آمپر و در وان پلاس 5 تی،  3300 میلی آمپر می باشد. هر دو پرچمدار ارزان قیمت، به راحتی می توانند تا یک روز کامل کاربران را همراهی کنند و در استفاده سبک تر، این میزان می تواند بیشتر نیز باشد. هر دو دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی می کنند که البته فناوری هر دو، منحصر به فرد می باشد. آنر وی 10 از فناوری سوپر شارژ هواوی استفاده می کند و رقیب چینی، از تکنولوژی Dash charge وان پلاس استفاده می کند که به جرأت می توان گفت سریعترین شارژ تلفن همراه متعلق به این گوشی می باشد.

دوربین

در قسمت پشت هر دو گوشی، از سیستم دوربین دوگانه استفاده شده است؛ اما نحوه استفاده از دوربین دوگانه بین دو گوشی، متفاوت می باشد. دوربین آنر ویو 10 از دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده است که سنسور اول رنگی بوده و سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم برای افزایش جزئیات، بکار گرفته می شود. گشودگی دیافراگم هر دو لنز، f/1.8 می باشد و متاسفانه هیچ یک از آن ها به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

Oneolus 5T هم از دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی استفاده می کند که هر دوی آن ها رنگی می باشند و گشودگی دیافراگم آن ها، f/1.7 می باشد. بر خلاف وان پلاس 5، دوربین دوم نسخه T برای زوم اوپتیکال بکار گرفته نمی شود و به گفته وان پلاس، دوربین دوم این گوشی برای بهبود کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های کم نور، کاربرد خواهد داشت. همانند آنر ویو 10، دوربین این گوشی هم از لرزشگیر اوپتیکال استفاده نمی کند؛ اما لنز اصلی از لرزشگیر الکترونیکی پشتیبانی می کند که به کاهش اثرات ناشی لرزش ها کمک خواهد کرد.

دوربین آنر وی 10 دارای حالت های زیادی می باشد که ممکن است حتی در طی چندین روز، از برخی از آن ها یکبار هم استفاده نکنید؛ اما به هر حال وجود آن ها در برخی مواقع می تواند جالب باشد. یکی از اصلی ترین ویژگی های دوربین آنر، عکاسی در حالت پرتره می باشد که هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی وجود دارد.

در طرف دیگر، وان پلاس سعی دارد تجربه ساده و کاربردی تری از دوربین را در اختیار بگذارد و به دنبال ارائه ویژگی های اضافی نمی باشد. حالت پرتره در وان پلاس 5 تی هم وجود دارد اما برخلاف آنر ویو 10، فقط دوربین پشتی از حالت پرتره بهره مند بوده و دوربین سلفی امکان عکاسی پرتره ندارد.

در حالت کلی می توان گفت که عملکرد دوربین هر دو پرچمدار ارزان قیمت، بسیار نزدیک و مشابه یکدیگر می باشد. به صورت جالبی، در زمینه جزئیات، وضوح و محدوده پویایی، هر دو گوشی از عملکرد تقریبا یکسانی برخوردار هستند. تنها تفاوتی که می توان به آن اشاره کرد، در زمینه باز تولید رنگ ها می باشد. دوربین آنر ویو 10 رنگ های گرم تر و طبیعی تری ثبت می کند، در حالی که وان پلاس 5 تی رنگ های سرد تر با اشباع شدگی بیشتری را به ثبت می رساند. هیچ کدام از گوشی ها در محیط های کم نور و تاریک، عملکرد عالی از خود به نمایش نمی گذارند؛ اما به نظر می رسد که آنر وی 10 عکس های روشن تری در محیط های کم نور ثبت می کند که مکان های سایه از جزئیات بیشتری در آن برخوردار هستند.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین honor V10

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین Oneplus 5T

 

نرم افزار

نرم افزار یک گوشی اندرویدی به قدری مهم است که به طور کلی می تواند ذهنیت شما را در مورد سیستم عامل اندروید تعیین کند. آنر ویو 10 به آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 8.0 مجهز شده است که روی آن اخرین نسخه رابط کاربری هوآوی نصب شده است. کسانی که پیش از این با گوشی های هوآوی یا آنر کرده اند، به آسانی به این گوشی نیز عادت خواهند کرد و نسخه جدید رابط کاربری هوآوی، تغییرات چندانی نسبت به گذشته نداشته است. رابط کاربری هوآوی با وجود این که امکانات متعددی در اختیار می گذارد، اما اکثرا مورد انتقاد قرار می گیرد؛ چرا که به راحتی می توان متوجه شد که طراحی داخل برنامه ها و برخی از جاهای رابط کاربری، مشابه ios می باشد و به نوعی، EMUI ظاهری سردرگم بین اندروید و ios دارد.

در طرف مقابل، رابط کاربری Oxygen os بکار رفته در وان پلاس 5 تی، بسیار نزدیک به اندروید خالص می باشد که امکانات مفیدی به آن اضافه شده است. نسخه سیستم عامل این گوشی، اندروید نوقا می باشد که به زودی به اندروید اوریو بروز خواهد شد. از ویژگی های نرم افزاری وان پلاس  5 تی، می توان به reading mode یا حالت خواندن اشاره کرد. با فعال کردن این ویژگی، نمایشگر به حالت سیاه و سفید در آمده و فیلتر نور آبی نیز فعال می شود؛ بنابراین، امکان مطالعه ی متون برای مدت طولانی و بدون خستگی چشم فراهم می شود.

ویژگی دیگر secure box نام دارد که مشابه secure folder گوشی های سامسونگ می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید فایل های شخصی خود را از دسترس خاج کرده و رمز گذاری کنید. ویژگی بعدی حالت DND نام دارد که مخصوص گیمر ها می باشد. با فعال کردن این ویژگی، تمامی اعلان های گوشی غیر فعال شده و کلید های ناوبری نیز قفل می شود تا با خیال راحت به بازی کردن پرداخت.

نتیجه گیری

وان پلاس 5 تی و آنر ویو 10، هر دو قیمتی مشابه و رقابتی دارند، بنابراین قیمت نمی تواند گزینه ای برای تصمیم گیری شما به حساب بیاید. در زمینه سخت افزاری تفاوت کمی بین دو گوشی دیده می شود. هر دوگوشی نمایشگر کشیده و کم حاشیه ی زیبا، دوربین دوگانه، باتری عالی دارند. اصلی ترین تفاوت دو گوشی، به نرم افزار آن ها بر می گردد. از آن جایی که رابط کاربری وان پلاس ساده تر بوده و به اندروید خالص نزدیک تر است، می تواند تجربه بهتری در اختیار بگذارد؛ اما رابط کاربری هوآوی هم نسبت به گذشته پیشرفته های خوبی داشته و می تواند طرفداران خاص خود را داشته باشد.

از نظر شما کدام یک پرچمدار ارزان قیمت بهتری است؟

منبع: androidauthority

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عالی بود
به همه چی در این بررسی اشاره شده به جز دو چیز
اولی اینکه Honor view 10 قابلیت 4g+ یا advanced lte را ندارد. که این برای کسانی که به دنبال بالای اینترنت و داشتن آخرین نسلش هستند خیلی مهمه.
دوم اینکه در Oneplus 5t از کورنینگ گلاس 5 استفاده شده، که یک عمر میتونه سلامت صفحه نمایش را از صدمات احتمالی محافظت کنه و همچنین صغحه‌ی امولد با توجه به اینکه میتونه پیکسلها را به صورت مجزا روشن کنه، شما در حالت always on display باتری بسیار کمتری مصرف میکنی تا اگر این حالت بر روی یک صفحه‌ نمایش ال سی دی بخواد روشن باشه.

در نهایت اینکه Oneplus 5t رو انتخاب میکنم چون نسخه‌ی خام اندروید میتونه تا سالها افت نکردن سرعت گوشی رو تضمین کنه و اینکه هیچی بهتر از داشتن سرعت شارژ بالای dash نیست، حتی 400 میلی امپر باتری بیشتر

سلام ممنون از اطلاعاتتون ولی اینا کجاش ارزون قیمته هرکدوم قیمتشون خیلی بالاست
نمیخوام بگم مث ایفن ایکس یا نوت ۸قیمتشون نجومیه ولی قیمتشون واقعا بالاست

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱