معرفی موزیک پلیر Musixmatch با قابلیت نمایش اشعار

معرفی موزیک پلیر Musixmatch با قابلیت نمایش متن

اگر از دسته کاربرانی هستید که مدت زمان زیادی را صرف گوش دادن به موزیک می‌کنند و اکثر موزیک‌های شما هم به زبان انگلیسی هستند، احتمالا (در صورتی که تسلط بر زبان انگلیسی نداشته باشید) با مشکل ترجمه متن روبرو شده‌اید، چرا که سایت‌های داخلی زیادی نیستند که به طور جامع همه سبک‌ها و دسته‌های موسیقی را پوشش داده و ترجمه موزیک‌ها را در اختیار قرار دهند.

از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که به راحتی متن انگلیسی آهنگ‌ها به همراه ترجمه آن‌ها را (در اکثر آهنگ‌ها و به خصوص آن‌هایی که مشهورتر هستند) به شما ارائه کند. پس در ادامه متن معرفی موزیک پلیر Musixmatch با سایمان دیجیتال همراه شوید.

پیش از پرداختن به متن لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت‌ها باید با فیلترشکن روشن وارد برنامه شوید، چون در غیر این صورت این اپلیکیشن قادر به جستجوی و نمایش متن آهنگ‌ها نخواهد بود.

نمایش متن و ترجمه آن‌ها به چندین زبان

اصلی‌ترین دلیل معرفی این اپلیکیشن همین نمایش متن است، متنی که بعضاً به چندین زبان ترجمه شده و در اختیار کاربران گذاشته شده‌اند. خوشبختانه تعداد متن ترجمه شده به فارسی هم زیاد بوده و شما می‌توانید لحظه به لحظه ترجمه متن را مشاهده کنید که این ویژگی به بهتر شدن زبان انگلیسی شما هم کمک می‌کند.

موزیک پلیر با قابلیت نمایش اشعار
موزیک پلیر با قابلیت نمایش متن

زمانی که به روی یک آهنگ کلیک می‌کنید برنامه به سرعت شعر و ترجمه‌ی انتخاب شده‌ی آن را به نمایش می‌گذارد که با انتخاب دایره زرد رنگ پایین تصویر می‌توانید تمام ترجمه‌های موجود از این آهنگ و همچنین درصدی که ترجمه شده‌اند را مشاهده کنید (چون برخی موزیک‌ها به طور کامل ترجمه نشده‌اند).

این اشعار را افراد متفاوت از زبان‌های مختلف ترجمه می‌کنند، یعنی به بیان بهتر تمام ترجمه‌هایی که به زبان فارسی در این برنامه مشاهده می‌کنید، به وسیله‌ی هم‌وطنان خودمان انجام گرفته است که با کلیک به روی دایره‌های کوچک بالای نمایشگر می‌توانید نام آن‌ها را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که خود شما هم در صورت داشتن توانایی می‌توانید آهنگ مورد علاقه خود که ترجمه‌ای برای آن وجود ندارد را به زبان فارسی یا هر زبان دیگری ترجمه کنید تا دیگران بتوانند از آن استفاده کنند. این برنامه حتی متن آهنگ‌های فارسی را هم به نمایش می‌گذارد تا بهتر بتوانید با آهنگ ارتباط برقرار کنید. در آخر هر شعر نام نویسنده یا نویسنده‌ها نمایش داده می‌شود.

اگر سه نقطه پایین سمت راست را انتخاب کنید صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید در آن اندازه فونت متن را کوچک یا بزرگ کرده و یا پس‌زمینه آهنگ را به رنگ دلخواه در آورید.

ایجاد تصاویر با متن

یکی از قابلیت‌های جذاب Musixmatch این است که به شما امکان می‌دهد تکه‌ای از شعر که برایتان جذاب بوده را انتخاب کنید و با تبدیل آن به عکس‌نوشته آن را برای دوستان خود ارسال کرده یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

در هنگام ساخت این عکس‌نوشته‌ها شما قادر هستید عکس پس‌زمینه و همچنین فونت دلخواه را از بین تنوع بالای موجود انتخاب کنید. برای استفاده از این قابلیت باید به روی سه نقطه پایین سمت راست کلیک کرده و سپس Create LyricsCard را انتخاب کنید تا در آخر صفحه ایجاد عکس‌نوشته باز شود.

کمک به پیدا کردن آرتیست‌های جدید

به واقع اپلیکیشن Musixmatch را می‌توان به خاطر داشتن ویژگی‌های مثبت فراوان یکی از بهترین‌های موجود به حساب آورد، چرا که این برنامه به شما امکان می‌دهد با انتخاب Go to Artist به صفحه‌ای دسترسی پیدا کنید که مشهورترین آهنگ‌های آن آرتیست یا گروه و همچنین مشهور‌ترین آلبوم‌های آن‌ها نمایش داده شده و مهم‌تر از آن به شما گروه‌های مشابه که سبک یکسانی دارند پیشنهاد داده می‌شود و با این کار شما می‌توانید به راحتی با گروه‌ها و آرتیست‌های جدید که منطبق در سلیقه‌‌ی موسیقیایی شما هستند آشنا شوید.

گذشته از این احتمالا برایتان پیش آمده است که آهنگی را در کافه یا تلویزیون بشنوید ولی نتوانید به نام خواننده و یا آهنگ دسترسی پیدا کنید، حالا با کمک این برنامه و انتخاب گزینه Identify می‌توانید به راحتی آهنگ مورد نظر را پیدا کنید، زیرا زمانی که این گزینه را انتخاب کنید این اپلیکیشن در دیتابیس خود به دنبال آهنگ مشابه می‌گردد و به احتمال خیلی زیاد آهنگ مورد نظر را به شما نمایش خواهد داد.

بخش identify
بخش identify

قابلیت FloatingLyrics

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن FloatingLyrics نام دارد، قابلیتی که در صورت فعال کردن (در ابتدای باز کردن برنامه خود این اپلیکیشن از شما اجازه دسترسی به بخش‌های مختلف، برای اجرای این قابلیت را می‌گیرد) به محض اجرای آهنگ با هر موزیک پلیر یا حتی شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب فعال شده و شعر آن موزیک را در قالب پنجره‌ای شناور به شما نمایش می‌دهد که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

در آخر شایان ذکر است که چون این برنامه به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته، شامل تبلیغ‌های متفاوت می‌شود که باید به خاطر مزیت‌های آن با این مشکل کنار بیایید.

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

میشه بهم بگید چجوری زبان خود برنامه رو میتونم عوض کنم؟ قبلا اینگلیسی بود الان نمیدونم چجوری همش کره ایه؟ نمیدونم تغیر زبان توی تنظیمات کجاست

عالی بود ممنونم واقعا??

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار تا ۱۶ میلیون تومان (مهر ۱۴۰۰)

با توجه به قیمت بسیار بالای محصولات دیجیتال و به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دیگر امکان خرید...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۱ مهر ۱۴۰۰

جاروبرقی رباتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

جاروبرقی‌‌‌ها سال‌هاست که به جزئی جدایی‌ناپذیر از لوازم خانه و محل کار ما تبدیل شده‌اند....

آریا مقدم time-alt ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

HFR به چه معناست و چه تاثیری بر گیمینگ دارد؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، تحولات عظیمی در زمینه‌ی کیفیت تصویر رخ داده است....

آریا مقدم time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰